Compresor aer comprimat modificat, Ceva probleme
Compresor aer comprimat modificat, Ceva probleme
adită |
20 Jan 2018, 14:53
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI |
Attached thumbnail(s) 20180120_141919.jpg ( Size: 4.11mb ) Number of downloads: 480 20180120_141939.jpg ( Size: 4.59mb ) Number of downloads: 475 |
||
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|||
luck33ro |
20 Jan 2018, 15:47
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 |
Compresoarele au si un condensator de pornire fiecare>?
|
--------------------
***
**
***
|
|
Adrian Frigo |
20 Jan 2018, 16:33
Post
#3
|
Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta |
Compresoarele de frigider cu releul de pornire tip PTC patesc exact fenomenul descris mai sus,mai ales si cand sunt in presiune....chiar si cu condensator de pornire n-ar ajuta prea mult...totusi,daca vrei sa-l adaugi in circuit poti pune unul de 5 microfarazi la 450v c.a(dupa ce vad pare a fi un ACC sau Aspera).
Oricum,la ce debit are compresorul corelat la necesarul buteliei,nu o sa aiba viata prea lunga! This post has been edited by Adrian Frigo: 20 Jan 2018, 16:34 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
bmwh548 |
20 Jan 2018, 19:13
Post
#4
|
Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi |
Modelism ca si domeniu de utilizare? Al meu merge de ani de zile fara sa maraie. Daaaaar...am pus o electrovalva intre supapa de sens si motorul de frigider. Daca ramane presiune pe furtun in zona aia motorul de frigider porneste greu sau deloc. Vezi ca supapele de sens au prostul obicei sa cedeze cand sunt folosite in paralel cu motoarele de frigider (motorul scuipa intotdeauna vapori de ulei si la un moment dat supapa se umple de mizerie si nu mai inchide).
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
adită |
21 Jan 2018, 09:52
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI |
QUOTE(luck33ro @ 20 Jan 2018, 15:47) Nu QUOTE(Adrian Frigo @ 20 Jan 2018, 16:33) Compresoarele de frigider cu releul de pornire tip PTC patesc exact fenomenul descris mai sus,mai ales si cand sunt in presiune....chiar si cu condensator de pornire n-ar ajuta prea mult...totusi,daca vrei sa-l adaugi in circuit poti pune unul de 5 microfarazi la 450v c.a(dupa ce vad pare a fi un ACC sau Aspera). Oricum,la ce debit are compresorul corelat la necesarul buteliei,nu o sa aiba viata prea lunga! Da, este un ACC QUOTE(bmwh548 @ 20 Jan 2018, 19:13) Modelism ca si domeniu de utilizare? Al meu merge de ani de zile fara sa maraie. Daaaaar...am pus o electrovalva intre supapa de sens si motorul de frigider. Daca ramane presiune pe furtun in zona aia motorul de frigider porneste greu sau deloc. Vezi ca supapele de sens au prostul obicei sa cedeze cand sunt folosite in paralel cu motoarele de frigider (motorul scuipa intotdeauna vapori de ulei si la un moment dat supapa se umple de mizerie si nu mai inchide). Vopsire ca si domeniu de activitate. Am obs ca da ulei , ma gandeam si la un filtru. E ok zona marcata pentru electrovalva? Am scos furtunul de la motorul de frigider sa nu mai bage aer in butelie, in momentul cand conesctez furtunul imi da aerul pe la valva de siguranta, de data asta fara a mai porni inainte compresorul mare. Am pus din nou compresorul pe direct si porneste imediat, ideea e ca daca il scot din priza si in bag inapoi nu porneste imediat, dureaza vreo 2 minute aprox sa porneasca, e normal? Revin cu o precizare, acum am obs ca nu imi da aer pe la valva de siguranta. Cand pornesc compresorul mare imi da aer tot prina cel loc dar baga in butelie si se opreste aerul care iese , am atasat poza cu zona respectiva si filmare. In schimb cand pornesc motorul de frigider iese aerul pe acolo mereu si nu face presiune in butelie. https://youtu.be/ALqL68b2pv4 This post has been edited by adită: 21 Jan 2018, 10:37 Attached thumbnail(s) 20180121_090057.jpg ( Size: 2.69mb ) Number of downloads: 410 20180121_090237.jpg ( Size: 4.29mb ) Number of downloads: 396 20180121_101159.jpg ( Size: 2.48mb ) Number of downloads: 375 |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
bmwh548 |
21 Jan 2018, 13:24
Post
#6
|
Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi |
Zici ca indiferent ce motor folosesti scapa aer supapa de siguranta (din presostat)? Inseamna ca e defecta. Explicatia ar fi simpla: debitul motorului de frigider e foarte mic si nu poate sa "asigure" si umplerea buteliei si pierderea, motorul mare face fata fara probleme. Uleiul aruncat de motorul de frigider ajunge peste tot (inclusiv in butelie), e posibil sa fi stricat/blocat ceva prin presostat.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
volint |
22 Jan 2018, 07:20
Post
#7
|
membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) |
Compresorul de frigider il pui sa descarce direct in butelie, nu in supapa aceea, ca n-are debit suficient sa deschida circuitul. Il dotezi corespunzator c-o supapa de sens simpla. Atat.
|
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
radian |
22 Jan 2018, 07:34
Post
#8
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Fara legatura directa cu subiectul in discutie, ce fel de vopsele intentionezi sa folosesti? Pe baza de apa sau de diluant?
This post has been edited by radian: 22 Jan 2018, 07:35 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
einstein1984 |
22 Jan 2018, 08:53
Post
#9
|
fan Dacia Group: Members Posts: 20.493 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti |
pe baza de ulei de compresor?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
radian |
22 Jan 2018, 09:45
Post
#10
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Omul a zis ca doreste sa utilizeze compresorul la vopsire. Daca foloseste diluant improvizatia sa poate deveni o adevarata bomba.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
dacis |
22 Jan 2018, 09:53
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei |
QUOTE(radian @ 22 Jan 2018, 09:45) Da' de ce? Ca doar nu baga diluant in compresor? PS Din cate pare omul are si pistol de vopsit si l-a mai folosit si altadata. Problema lui este zgomotul facut de compresoarele standard. Io o singura nedumerire am: sper ca nu face operatiunea asta la bloc, ca daca lucra cu diluanti, va avea ocazia sa se imprieteneasca nu numai pe FB cu sectoristul, pompierii si alte autoritati locale. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
radian |
22 Jan 2018, 10:20
Post
#12
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Diluantul (si vopselele pe baza de diluant) sunt substante volatile. Degaja vapori care formeaza atmosfere cu risc de explozie. Nu-i nevoie sa toarne diluant in compresor. E suficient sa foloseasca echipamente / instalatii care nu sunt in constructie antiexploziva, care in functionare normala produc scantei care intra in "conflict" cu atmosfera periculoasa.
Pana si faina sau malaiul sunt clasificate ca fiind substante cu risc de provocare a exploziilor. |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Agrig |
22 Jan 2018, 11:04
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.980 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. |
Lesina operatorul inainte de a exista risc de explozie datorita concentratiei gazelor.
La faina poate apare risc de explozie in silozuri la transportoarele pneumatice, altfel orice gospodina ar fi potentialul terorist al blocului. Compresorul de la frigiderele moderne este antiex, nu are releu de pornire, scintei da releul de la presostat, ala insa este incasetat. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
radian |
22 Jan 2018, 11:20
Post
#14
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Ce zici tu cu lesinarea operatorului este valabil la amoniac. Concentratia care poate provoca o explozie este insignifianta comparativ cu concentratia care provoaca decesul.
Atmosfera formata din vapori de diluant e mai grea decat aerul. Deci, de dragul discutiei, atmosfera periculoasa se formeaza de le nivelul pardoselii in sus astfel poate ajunge la o sursa de scanteie inainte sa ajunga la nasul operatorului. La frigiderele de uz casnic ma indoiesc sincer sa existe vreun reper in constructie ATEX. Am vazut la viata mea mii de transportoare, dar transportor pneumatic n-am avut ocazia. Pe ce principiu functioneaza? O ruda, cu ani in urma si-a cumparat un apartament si l-a bagat in renovare. Celor care au raschetat parchetul le-a fost lene sa duca seara rumegusul produs la container. Peste noapte rumegusul impregnat cu lac de parchet pe baza de diluant s-a autoaprins. Constatarea a fost facuta pe baza de expertiza tehnica. Norocul proprietarului a fost ca avea contract semnat cu firma care se ocupa de renovare asa ca a putut sa-i oblige la despagubiri. Daca lucra la negru si-a sugea singur. This post has been edited by radian: 22 Jan 2018, 11:30 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
bmwh548 |
22 Jan 2018, 13:45
Post
#15
|
Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi |
Eu lucrez aproape exclusiv cu vopsele pe baza de diluant si vopsesc si cate doua ore uneori. In camera de bloc, geam deschis. Pana sa se formeze o concentratie suficient de mare ca sa explodeze ceva ii explodeaza utilizatorului nas/plamani/cap (nu neaparat in ordinea asta) si vede ce a mancat si cu doua zile inainte. Mai ales daca foloseste D509 sau ceva similar.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
adită |
22 Jan 2018, 14:29
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI |
Folosesc vopsea pe baza de apa, port si masca de vopsitorie.
Vopsesc intr o boxa de la subsolul blocului unde am si aerisire. Vopsesc scaune din piele. Se pare ca nu am decat sa pun motorul de frigider sa bage direct. Faza e ca daca pornesc compresoruo mare si il las sa bage pana pe la 3 bari baga si motorul de frigider dupa, deci clar e o problema de putere. Am vaz ca butelia are un surub la fund, pe acolo ma gandeam . Am sa ii pun supapa de sens dar treb sa vad ce fac cu uleiul Imi baga in butelie dar la iesire nu vad strop de ulei. Am golit o butelie intrega pe un servetel si nu am vazut ulei. |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
Agrig |
22 Jan 2018, 14:56
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.980 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. |
QUOTE(radian @ 22 Jan 2018, 11:20) Lesina de miros, nu esti in stare sa mai rezisti acolo. Daca e seria nitro, D200 si stai mai mult pe acolo iesi "very happy" Compresoarele moderne de frigider n`au nici un releu de pornire pe ele, au circuit cu termistori. E mai periculos comutatorul de lumina decit un compresor de frigider. Despre transport in morarit, panificatie si silozuri doar nu crezi ca plimba faina cu sacul sau banda transportoare, dai o cautare... This post has been edited by Agrig: 22 Jan 2018, 15:09 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
volint |
22 Jan 2018, 16:56
Post
#18
|
membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) |
@adită
Daca-i vb doar de zgomot, incerca sa faci o cutie tip "buffer" pe admisia de aer a compresorului, in genul cutiei cu filtrul de aer la masina, poate ai vreo surpriza placuta; e preferabil s-o faci din plastic sau lemn, in nici un caz metal. poti incerca de proba sa faci o adaptare la teava aspiratorului si sa-i scoti capatul libet pe geam insa nu atenueaza prea mult. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
radian |
22 Jan 2018, 20:53
Post
#19
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
QUOTE(bmwh548 @ 22 Jan 2018, 14:45) Eu lucrez aproape exclusiv cu vopsele pe baza de diluant si vopsesc si cate doua ore uneori. In camera de bloc, geam deschis... Cu riscul de a te supara pe mine, esti un sinucigas autodeclarat. Sa dai cu pulverizatorul cu vopsea pe baza de diluant doua ore pe zi, zi de zi, intr-o camera de bloc este o chestie iresponsabila. Am avut o cunostinta, mecanic si tinichigiu auto, mergeam cu masina la el la reparat. Vopsea in garaj. A murit acum vreo 2 ani, la 38 de ani, de cancer pulmonar. N-a fumat in viata lui... Cauta pe net sa vezi ce presupune o cabina de vopsire, perdea de apa pt. aspirarea particulelor de vopsea care "rateaza" tinta, instalatie de exhaustare pentru eliminarea vaporilor, echipamente de protectie pentru operator si inainte de toate 100% instalatii electrice si neelectrice in constructie antiexploziva. Crezi ca, companiile care au ateliere de vopsitorie investesc un sac de bani in toate aceste utilaje o fac doar ca au prea multi bani in buzunar? Am vazut cabine de vopsire in care operatorul avea echipament de protectie care semana cu echipamentul unui cosmonaut. Inclusiv cu furtun care-i asigura aerul proaspat in conserva de pe cap. [quote=Agrig,22 Jan 2018, 15:56] ... Despre transport in morarit, panificatie si silozuri doar nu crezi ca plimba faina cu sacul sau banda transportoare, dai o cautare... [ote] Exact cu sacul sau cu banda transportoare se plimba. Am fost in zeci de depozite de cereale, de mori si de alte firme de acest gen. In faza de materie prima, cum crezi ca sunt transportate cerealele? Cu camionul, deversate in silozuri apoi cu benzi transportoare, redlere, elevatoare, etc. ajung in silozuri. Depozitate in silozuri. Pana sa ajunga faina in punga de 1 kg pe care o cumperi de la magazin se da cu banda transportoare in draci... Adu-ti aminte, la circa o saptamana dupa ce a avut loc tragedia de la Colectiv, la Brsaov a facut bum o firma de panificatie. Era un meci de fotbal transmis la TV si la un moment dat se vede deflagratia in direct. In urma expertizei tehnice, concluzia a fost ca stratul de faina pe echipamentele electrice era de circa 15, 20 cm. Crezi cumva ca faina aceea a fost transportata altfel decat cu transportorul cu banda? This post has been edited by radian: 22 Jan 2018, 21:16 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
Agrig |
22 Jan 2018, 21:34
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.980 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. |
Inseamna ca am fost la silozuri diferite si avem experiente diferite.
Totusi e cam hilar sa spui ca plimba faina cu banda transportoare prin mori, nu? Nu confundati vopselele nitro, alchidice sau pe baza de apa cu cele epoxi 2K. Pe alea nici in aer liber nu`i sanatos sa le dai. Ai aici citeva exemple de transportoare de cereale/ faina: http://www.siloz-cereale.ro/produse/transp...eumatic-cereale http://www.moaradecereale.ro/tag/transport-pneumatic/ http://www.transportor-pneumatic.ro/files/...log/catalog.pdf Docu: http://www.sinuc.utilajutcb.ro/II.7.pdf Asta este modul in care se lucreaza in industria agroalimentara. This post has been edited by Agrig: 22 Jan 2018, 21:44 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
radian |
22 Jan 2018, 21:45
Post
#21
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Faina e produsul finit ambalat in pungi sau saci. Dar pana sa iasa macinata din moara cum se "plimba" cat e in faza de materie bruta?
Mda, transportor pneumatic cu almentare 380 V ... This post has been edited by radian: 22 Jan 2018, 21:48 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
DragosP |
23 Jan 2018, 05:40
Post
#22
|
Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea |
Intr-o moară doar grâul este plimbat pe bandă sau radler.
De când a intrat în primul valț, până e în pungă/sac, făina și pleava este DOAR prin țevi plimbată. Împinsă de aer. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
volint |
23 Jan 2018, 06:54
Post
#23
|
membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) |
|
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
radian |
23 Jan 2018, 07:33
Post
#24
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Si materia bruta adica graul din care se obtine faina?
Dragos, fluxul tehnologic este in asa fel amenajat incat dupa macinare faina este transportata gravitational prin tubulatura cum zici, inspre echipamentele de insacuire sau ambalare in pungi. Dar, atunci cum iti explici stratul de faina de15 - 20 cm grosime depe motoarele electrice si alte echipamente electrice in cazul de mentionat mai sus de la Brasov? This post has been edited by radian: 23 Jan 2018, 07:45 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
DragosP |
23 Jan 2018, 08:11
Post
#25
|
Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea |
Dacă transportul s-ar face DOAR gravitațional, ți-ar trebui o moară de 200m înălțime. Într-o moară care nu face doar grâu spart făina se plimbă de cel puțin două ori de sus-jos și invers.
N-am voie să pun aici, dar îți pot arăta în privat despre ce vorbesc cum este la una dintre cele mai mari mori din RO, fostul Titan, actualul GoodMills. Acolo vorbim de o moară de 6 etaje unde produsul se plimbă de-l apucă amețeala. De ce era stratul de care zici tu, nu știu. Posibil să fie și de la transportul pe benzi, dar e aiurea, tocmai datorită prescripțiilor Atex. |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
radian |
23 Jan 2018, 09:51
Post
#26
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Transport pneumatic am vazut la fabrici de bere. Maltul este preluat cu transportoare cu racleti si apoi prin tubulatura prin aspiratie dus la procesul de fierbere. Iar malaiul de asemenea transportat cat au nevoie pe orizontala cu transportoare cu racleti si apoi urcat la procesul de fierbere cu elevatoare.
La morile de cereale cu care am avut ocazia sa colaborez, eu unul n-am vazut trasnport pneumatic. Cerealele sunt descarcate in buncare subterane de unde sunt preluate gravitational pe transportor cu racleti sau banda transportoare deschisa sau in carcasa de unde cu elevator sunt urcate la alta retea de transportoare care alimenteaza gurile de alimentare ale buncarelor de depozitare. Cand o cere procesul tehnologic de la gura de descarcare a buncarelor, iar prin transportoare / elevatoare cerealele sunt urcate la fluxul tehnologic, vibrator, separator, tarar, precuratitor stiu ce alte utilaje mai au apoi ajung la moara propriu-zisa si dupa macinare direct la ambalare. Intradevar cerealele sunt plimbate de cateva ori sus - jos, dar faina mai putin. In fine, discutia a pornit de la afirmatia unui coleg de forum cum ca faina nu poate fi transportata decat pneumatic. Malaiul este la randul lui tot o faina. Eu am vazut malai transportat pe orizontala cu transportor cu racleti si pe verticala cu elevator cu cupe. This post has been edited by radian: 23 Jan 2018, 09:54 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
bmwh548 |
23 Jan 2018, 13:40
Post
#27
|
Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi |
QUOTE(radian @ 22 Jan 2018, 20:53) Cu riscul de a te supara pe mine, esti un sinucigas autodeclarat. Sa dai cu pulverizatorul cu vopsea pe baza de diluant doua ore pe zi, zi de zi, intr-o camera de bloc este o chestie iresponsabila. Am avut o cunostinta, mecanic si tinichigiu auto, mergeam cu masina la el la reparat. Vopsea in garaj. A murit acum vreo 2 ani, la 38 de ani, de cancer pulmonar. N-a fumat in viata lui... Cauta pe net sa vezi ce presupune o cabina de vopsire, perdea de apa pt. aspirarea particulelor de vopsea care "rateaza" tinta, instalatie de exhaustare pentru eliminarea vaporilor, echipamente de protectie pentru operator si inainte de toate 100% instalatii electrice si neelectrice in constructie antiexploziva. Crezi ca, companiile care au ateliere de vopsitorie investesc un sac de bani in toate aceste utilaje o fac doar ca au prea multi bani in buzunar? Am vazut cabine de vopsire in care operatorul avea echipament de protectie care semana cu echipamentul unui cosmonaut. Inclusiv cu furtun care-i asigura aerul proaspat in conserva de pe cap. Faci niste confuzii/generalizari. 1. Am spus ca vopsesc si 2 ore, nu am spus ca asta se intampla intotdeauna (uneori vopsesc 5 minute, dureaza mai mult curatenia, decat vopsirea) si nu am spus ca fac treaba asta zilnic. De obicei incerc sa ma rezum la o sedinta pe saptamana pentru ca mi-e lene sa spal aerograful de fiecare data. Prefer sa adun mai multe piese de vopsit, decat sa murdaresc sculele pentru cate una. 2. Ai presupus ca folosesc pistol de vopsit si cantitati industriale, pe cand eu folosesc aerograf cu duza de 0.2-0.3 uzual si 0.5 exceptional. Si folosesc 10-20 de ml de amestec (vopsea-diluant) in mod exceptional (acele sesiuni de vopsire care se duc spre 2 ore). Presupunerea inversa am facut-o eu - credeam ca initiatorul e in domeniul modelismului unde se folosesc des compresoarele de frigider pentru silentiozitate si am presupus automat ca foloseste aerograf. 3. Vopsea pe baza de diluant nu inseamna neaparat vopsea 2K (acele vopsele cu intaritor, deosebit de toxice si pe care UE tot incearca sa le interzica). Daca as folosi variante 2K nu as face-o fara masca si fara cabina de vopsit (si cu ocazia asta iar mi-am amintit de cabina de vopsit pe care tot spun ca o fac de vreo doi ani incoace). Instalatiile de care vorbesti tu sunt cel mai probabil pentru vopsitoriile care folosesc pulberi (asa numitul proces de "powder coating"), pentru vopseaua normala e suficienta o cabina foarte bine ventilata si o masca speciala (n-am retinut niciodata standardul pe care trebuie sa-l respecte, ideea e ca trebuie sa fie capabile sa restrictioneze si gazele toxice, nu doar particulele solide). Oricum, irelevant in contextul descris de initiator: el a spus ca foloseste doar vopsele pe baza de apa, pentru alea e suficienta o masca de particule (pana si una de 5 lei e suficienta daca e inlocuita des). |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Agrig |
23 Jan 2018, 14:54
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.980 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. |
QUOTE(radian @ 22 Jan 2018, 11:20) Am vazut la viata mea mii de transportoare, dar transportor pneumatic n-am avut ocazia. Pe ce principiu functioneaza? QUOTE(radian @ 23 Jan 2018, 09:51) O data spui ca n`ai vazut, apoi ca ai vazut. Probabil denumirea de transportor pneumatic te`a pus in dificultate. Faina de griu se trece peste o masa de racire cu un transportor pe racleti apoi se preia si trimite fie pneumatic, fie cum ai zis gravitational daca moarea e pe verticala, asa cum erau aproape toate alea vechi. De acolo spre celulele de depozitare sau buncherele de distributie tot pneumatic, exact ca la ciment. Noi am vazut pe orizontala unde tot ce e transport se face pneumatic, pe deasupra mai are rolul de a raci faina pe linga acea masa, cutie de racire. Avantajul transportului prin tuburi este sterilitatea si reducerea riscului de explozie. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
radian |
23 Jan 2018, 15:25
Post
#29
|
gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani |
Agrig multumesc pentru detalii.
Initiatorului discutiei, dupa ce a precizat ca foloseste vopsele pe baza de apa nu i-am zis nici pas. QUOTE(bmwh548 @ 22 Jan 2018, 14:45) Trebuie sa recunosc ca te-ai exprimat intr-un mod care m-a derutat. N-ai precizat toate detaliile cu care ai venit ulterior, asa ca, defect profesional, la analiza de risc am luat in calcul situatia cea mai defavorizanta. La canititatile acelea, nu merita timpul pierdut cu discutia de fata. Nu se pne problema de vreun risc. Nici nu lucrez cu vopsele si nu sunt nici chimist. Nu stiu riguros exact care-i treaba cu vopselele 2K. Dar stiu cu siguranta, aici bag mana-n foc ca orice substanta care contine diluant (ma refer la procese industriale...) ca-i 2K ca nu, prezinta risc de explozie. In locurile de depozitare diluant, manipulare diluant, preparare vopsele, vopsire, uscare dupa vopsire trebuiesc luate masuri speciale de protectie ATEX. Daca la o fabrica care foloseste substante pe baza de diluant in procesul de fabricatie si nu are atestat de protectie impotriva exploziilor ii vine control de la ITM primeste termen de cateva luni sa-si rezolve problema altfel inchide sandramaua. |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
adită |
24 Jan 2018, 12:59
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI |
QUOTE(bmwh548 @ 23 Jan 2018, 13:40) Oricum, irelevant in contextul descris de initiator: el a spus ca foloseste doar vopsele pe baza de apa, pentru alea e suficienta o masca de particule (pana si una de 5 lei e suficienta daca e inlocuita des). Eu folosesc ceva de genul asta, poate ca exagerez la vopsea pe baza de apa ,dar mai bine sa fii mai sigur. Attached thumbnail(s) r55270.jpg ( Size: 47.9k ) Number of downloads: 15 |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 00:40 |