DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> scartaie alternatorul, solutii?!

argon
post 26 Dec 2005, 14:47
Post #1


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




de ceva vreme imi scartaie ceva in zona altenatorului, eu presupun sunt rulmentii lui, exista vreo sansa sa fie de la pompa de apa? in fine, eu cred ca e alternatorul.
Care e cel mai simplu mod de a ajunge la rulmentii lui? se poate desface fara sa-l dau jos de pe masina? si daca se dovedeste a fi pompa de apa, la aia cum se procedeaza cu unsul?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 26 Dec 2005, 14:53
Post #2


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Cureaua e noua? Poate patineaza, sau verifica sa nu fie prea tare stransa. Alt. nu ai cum sa il demontezi fara sa il dai jos. Dar nu greu. Se slabesc cele 2 suruburi , se elibereaza cureaua si apoi se desface de tot.. nu ar trebui sa dureze mai mult de 4 minute.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Dec 2005, 09:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@argon

Stai in fata masinii si identifici sunetul; daca e din stinga, e pompa-se schimba macar capacul pompei, sa-l repari prin schimbare de rulmenti si presetupa nu va tine in timp.

Scoate cureaua, apoi tinind de doi "paleti" opusi incearca jocul radial in pompa de apa.
Apoi, roteste brusc, ca pe un "titirez" alternatorul si asculta sunetul. Poti identifica oarece zornaiala pe acolo.

La alternator se schimba rulmentii; ca masura de moment sau in cazul in care doar scirtiie si nu au joc, se ung cu vaselina de calitate.
Ca sa ajungi la rulmentii sai:
Se demonteaza de pe masina, apoi se demonteaza el:
suport portperii
cele trei suruburi dintre "capace"
capacul spate de regula iese usor de pe camasa externa a rulmentului; daca iese prea usor, rulmentul s-a gripat si s-a rotit in capac-se schimba capacul.
Capacul fata iese cu rotor cu tot; se fixeaza rotorul in menghina, se demonteaza "fulia" apoi se incearca extragerea rulmentului de pe ax-incerci sa bati usot in ax prin intermediul unui lemn, sa nu distrugi filetul. Dupa extragere capac, in partea "interioara" vei gasi trei suruburi care fixeaza o "siguranta" a rulmentului. Demontezi suruburile (parca M4) si incerci extragerea rulmentului.

Functie de uzura rulmentilor, procedezi la ungere sau inlocuire.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aicidincolo
post 12 Feb 2006, 23:18
Post #4


in timp ce tu citesti eu ma plimb cu masina !


Group: Members
Posts: 161
Joined: 13 March 05
From: Valcea&Bucuresti




daca scartie alternatorul : e acolo p pana care impiedica fulia si chestia aia de racire sa se invarta pe ax, se desface surubul mare din cap, si se pozitioneaza saiba cea mai apropiata de ax ( cea cu un cant) exact cu cantul pe pana respectiva. atentie sa nu pierzi pana aia de 1 cm . [asa mi sa intamplat mie]

si inca ceva: am stricat 2 pompe de apa deoarece am strans cureaua prea tare, nu foarte tare,... cred ca e de ajuns sa fie stransa atat cat sa roteasca fulia de la pompa de apa si alternator~!, voi ce ziceti ?

This post has been edited by aicidincolo: 13 Feb 2006, 08:18


--------------------
DACIA LOGAN 2006 - VLxxXXX
chestii de tabla vopsita cu 4 roti care ar trebui sa se invarta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electric
post 12 Feb 2006, 23:22
Post #5


in cautare de informatii


Group: Members
Posts: 403
Joined: 18 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 26 Dec 2005, 14:47)
de ceva vreme imi scartaie ceva in zona altenatorului, eu presupun sunt rulmentii lui, exista vreo sansa sa fie de la pompa de apa? in fine, eu cred ca e alternatorul.
Care e cel mai simplu mod de a ajunge la rulmentii lui? se poate desface fara sa-l dau jos de pe masina? si daca se dovedeste a fi pompa de apa, la aia cum se procedeaza cu unsul?
*


daca sint rulmentii alternatorului trebuie dat jos de pe masina si desfacut complet. pentru rulmentul din spate (6201) iti trebuie presa pentru a il scoate de pe rotor.verifica totusi sa nu ai cureaua slaba.


--------------------
dacia Logan 2012
[COLOR=red][SIZE=7][B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 12 Feb 2006, 23:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




diaconuliviu cum ungi rulmentii de la alternator ? ca nu ajungi la bile...au o protectie peste....parca sunt capsulati...nu mai stiu sigur...

This post has been edited by andu911: 12 Feb 2006, 23:57


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 14 Feb 2006, 16:12
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pai scoti usor protectia aia de plastic cu o surubelnita mica si dupa ce il ungi o pui la loc.

Am si eu o intrebare. Unde gasesc presa pentru rulmentul din spate? Am incercat sa il scot dar nu am reusit fara presa.

This post has been edited by cristidb: 14 Feb 2006, 16:13


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Feb 2006, 16:13
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(cristidb @ 14 Feb 2006, 16:12)
Pai scoti usor protectia  aia de plastic cu o surubelnita mica.

Am si eu o intrebare. Unde gasesc presa pentru rulmentul din spate? Am incercat sa il scot dar nu am reusit fara presa.
*



In targ la vitan. E vreo 200-300...in fct de marime.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondo1ro
post 16 Feb 2006, 08:21
Post #9


xx


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 February 06
From: bucuresti




In Cora.....180mii o presa mai mica, 200si ceva una mai mare.
Am luat in urma cu 2,3 zile.


--------------------
Dacea 1310 / Dacia 1310 1986 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bahone
post 16 Feb 2006, 16:18
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 23 May 05




Salut, esti sigur ca alternatorul scartaie ? Si io aveam un scartait si tot pe alternator dadeam vina, dar s'a dovedit ca era de la delcou pe care il stersesem io de toate alea. Oricum ,succes.


--------------------
Dacia 1410L - b-11-xjo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 22 Feb 2006, 15:01
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




"fluieratul" alternatorului de unde poate venii? (rulmenti ?)


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
Parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 May 2009, 06:52
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




dupa 4 ani si 60.000 km de scartait nu a crapat nimic, dar acum m-am gandit ca ar fi cazul de schimbat rulmetii. E de la alternator sigur ca am verificat tot pe atunci dar am uitat de topic, nu m-a deranjat, ca face iarna mai mult, mai putin vara si doar dupa ce turez tare motorul. Cat mai costa un set de rulmenti? blush.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 4 May 2009, 07:09
Post #13


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Maxim , dar maxim 20 de lei , de Alexandria !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 May 2009, 19:11
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Decat sa schimb rulmentii, am luat altul, de 50A, de pe o masina lovita, de dupa 2000, care avea pana in 50 000 km, nu mai stiu periile, cat e minimul, au 12-13 mm, le schimb?

Am fost si la dezmembrari cu Mr_devil83 si avea la 100 ron prima strigare, de 65-70 A, si cu fulia la fix pentru Dacie, mai capabile de 80-125 A cum vroiam eu nu aveau fulia buna, si erau si prea scumpe, bine, si astea de 100 ron mi s-au parut scumpe.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 01:06
Forum Renault