AJUTOOOR!, Imi oscileaza turometrul!!!
![]() ![]() ![]() |
AJUTOOOR!, Imi oscileaza turometrul!!!
Claudiu_Vcc |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 2 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- B 01 AMS
|
|||
mihai1677 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Curatata conacte bobina, firul ce vine la platina cu papuci oxidati,, curata pltina
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
jaf |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
De la poza din avatar se trage.. daca-i masina ta
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
mihait |
![]()
Post
#4
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
Ca sa nu deschid alt topic intreb si eu aici.
Imi oscileaza turometrul numai cand este frig. In fiecare iarna patesc asta. La pornire cum sar peste 1200 RPM incepe sa oscileze. (am citit pe forum si ))Am verificat contacte bobina, platina , am reglat aprinderea si cu stroboscopul si nimic. Nedumerirea mea este de ce oscileaza numai cand este frig afara? PS : Dupa incalzirea motorului se potoleste. De asemenea, daca o las la relanti si pornesc un consumator ( faza lunga, aeroterma) se potoleste. Am verificat alternatorul si incarca normal ( 14.45V MAX cu consumatori ) This post has been edited by mihait: 12 Jan 2006, 11:02 |
--------------------
Dacia
BK
1996
- Nan ---
N/A |
|
amc |
![]()
Post
#5
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si yo o intrebare legata de turometru.
Daca acesta este legat de borna - dp bobina si am aprindere tranzistorizata nu l influenteaza?nu e mai bine sa l pun pe delco direct(firul turometrului)? |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(amc @ 12 Jan 2006, 11:06) Am si yo o intrebare legata de turometru. Daca acesta este legat de borna - dp bobina si am aprindere tranzistorizata nu l influenteaza?nu e mai bine sa l pun pe delco direct(firul turometrului)? Ce aprindere? La Malvina si toate cele la care platina este numai pentru comanda, vei avea impuls mic, incapabil sa actioneze un turometru "clasic de dacia" si nici nu pateste nimic daca e legat la - bobina. La TgMures e posibil sa functioneze pe ambele pozitii. La cele CDI, se recomanda un adaptor pentru cresterea impulsului la nivel acceptabil sau modificarea turometrului. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
amc |
![]()
Post
#7
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
da platina este numai pentru comanda aprinderii electronice,turometrul este legat de -bobina si mi se pare cam lenes sare greu de 2000-2500 rpm
sa pun firul direct pe delco????? |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(amc @ 12 Jan 2006, 16:29) da platina este numai pentru comanda aprinderii electronice,turometrul este legat de -bobina si mi se pare cam lenes sare greu de 2000-2500 rpm sa pun firul direct pe delco????? Cum iti raspundeam si mai sus, daca platina da impuls mic, turometrul nu va fi actionat. Daca ai CDI monoscinteie, posibil ca turometrul sa inteleaga altceva din cauza formelor impulsurilor, caz in care trebuie "atacat" altfel, legarea lui direct la platina fiind echivalenta cu situatia de mai sus ("Malvina"). Daca spui ca la 2000 rpm creste lent, fa un test: trece pe "clasic" si urmareste turometrul; daca situatia persista, ori turometrul e defect, ori ai vrea tu sa "urce in ture" mai vioi si motorul nu poate (adica astepti de la motor ce nu poate da) - si aici recomand verificarea curbelor de avans, carburatia la turatii medii-mari. Daca situatia se remediaza, posibil defect in aprinderea electronica. Sau, chiar si platina oxidata, am patit-o personal, platina noua arsa in 80 km, cu aprindere electronica. Adica platina cu material prost in contacte. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
paulp |
![]()
Post
#9
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Celor carora le variaza turometril, inafara de a verifica aprinderea, verificati si daca nu va trage aer fals pe la carburator
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
mihait |
![]()
Post
#10
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
@paulp: Mie nu-mi variaza turometrul ( m-am exprimat eu gresit ), pur si simplu se da cu capul de pereti ( O RPM -8000 RPM) si face asa minute bune pana cand se potoleste. Eu unul nu inteleg de ce face asa doar cand este frig ?
|
--------------------
Dacia
BK
1996
- Nan ---
N/A |
|
paulp |
![]()
Post
#11
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Contact imperfect, la bobina sau la bord
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
is89ckd |
![]()
Post
#12
|
![]() membru ofticos Group: Members Posts: 25 Joined: 20 April 05 From: Iasi ![]() |
eu am o problema similara doar ca se opreste la 3000 de ture daca accelerez brusc si cand ajunge pe la 4-5000 incepe sa creasca dar cu fluctuatii, daca o accelerez lent turometrul se opreste la 4000 de ture si procesul se repeta, turatia creste pana la 5000 si acul "penduleaza" haotic, exista vre-o remediere ceva?
|
--------------------
dacia
logan
2007
- provizoriu ...liber profesionist...
|
|
nvp_playboy |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 06 From: Roman ![]() |
pe aprindere clasica , pe frig nu mai variaza...scoate aprinderea electronica si nu mai face
|
--------------------
dacia 1410
1410
- nt 03 wuv Putin traiesc viata, majoritatea doar exista !
|
|
mihait |
![]()
Post
#14
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
Eu am rezolvat problema ( aprindere clasica ) si anume contact imperfect la bobina.
Multam @paulp de hint. |
--------------------
Dacia
BK
1996
- Nan ---
N/A |
|
sgd_21 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
Am dacia 1310 Li din 2000
Am aceeasi problema cu acul de la turometru, imi oscileaza si dupa ceva timp se potoleste. Ziceti-mi si mie unde este bobina aia de care vorbiti voi ??? ca sa o rezolv si eu (curatire contacte). Acum cateva zile mi sa ars siguranta pe care se afla si turometrul si indicatoarele de la bord, se poate sa am vreun scurt ? daca da pe unde ? ziceti-mi care este bobina de care ziceti ca e lagat turometrul plssssss daca am injectie am si eu platina ? |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
andutzu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Verificati platina respectiv distanta dintre platini.Daca ai sa scoti tubul de la avansul vacuumatic ai sa obseri ca nu mai face.Asta nu e valabila pentru daciile pe injectie.
This post has been edited by andutzu: 1 Mar 2006, 23:17 |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
Chiar nu vrea nimeni sa imi zica si mie unde se afla bobina asta de se leaga turometrul de ea ?
![]() Am dacia pe injectie din 2000 |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
Ov |
![]()
Post
#19
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
la injectie se leaga direct la calculator.
Si la mine a inceput de vre-o 2 sapt sa oscileze de nebun, dar il ignor si zic ca am vu-metru. Cat ma duce capul, cred ca-i o problema de contact imperfect in bord, sau una bucata condensator imbatranit. Io daca turez putin motorul se opreste din oscilatie si indica ce trebuie. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
autom |
![]()
Post
#20
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
La cele CDI, se recomanda un adaptor pentru cresterea impulsului la nivel
Ai vre-o schema pentru asa ceva? Iti mai aduci aminte ce te-am mai batut la cap cu acel eebio modificat. Sa zic ca am o dacie pe injectie.......si vreau sa montez un eebio pt Gpl.....si semnalul la borna ,,Pe,, sau ,,Pc,, il iau in paralel de pe turometru ..... Se arde calculatorul? Iesirea calc Bosch trebuie sa alimenteze si turometrul si Eebio-ul meu ( la bornele sus amintite). Trebuie un amplificator? Ce curent (de ordinul zecilor sau sutelor de mA) ia turometrul si eebio-ul? Hm........sunt cam pisalog, nu? Te rog gandeste-te........ Oricum ,,navalesc,, si in privat si te intreb........ ----Editat de diaconuliviu: Ti-am adus unul din mesaje in asta. Mai am o intrebare .........[...] Iesirea de turometru la calculator se face la bornele 3 si 21? sau turometrul se leaga la traductorul de turatie de pe volanta? De unde fac rost de o schema electrica a instalatiei de injectie? Am gasit un link pe aici dar vad ca nu e valabil....... Multumesc anticipat ........ |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@autom,
Nu stiu cum se leaga turometrul la calculator injectie, dar banuiesc o legatura la tensiune mica, deci pe iesirea pentru el vei lega Pe. Ca totusi sa nu excludem si varianta de a avea impulsuri mari, (desi la injectie e bobina jumostatica, nu are iesire de turometru) pui intii Pc, daca nu actioneaza, pui Pe. Nu va lua mult curent, daca te uiti pe schema intrarea se face prin R=1K si e limitata de un Zenner de 5V. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
lupusor83 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
Si eu am aceeasi problema imi variaza turometrul nu stiu ce sa-i fac sa fie din motor?
|
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
nu e din calc e din contact prost izolat care face contact aiurea cand e frig si umed afara......... la mine acuma sa oprit, da ma tinut toata iarna
|
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
gotronic |
![]()
Post
#24
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Claudiu_Vcc @ 12 Jan 2006, 08:21) Salut ! Am si eu o rugaminte cine ma poate ajuta cu un sfat de unde ar putea fi!! Imi oscileaza turometrul si pe benzina si pe gaz de ce? La turatii peste 1500 nu mai face ajutati-ma si pe mine va rog!! ![]() Verifica fisele de la bujii(sunt intrerupte sau au valori mari ale rezistentei ) |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 21:42 |