DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Iarna-i grea, omatu-i mare..., ... de motor tare ma doare...

punctweb
post 20 Jan 2006, 21:35
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 31 December 05
From: Tulcea




Pentru ca e prima iarna in care am masina, si tot prima iarna in care nu pot s-o scot din garaj, si pentru ca afara, noaptea, sunt cel mult -15 grade celsius, va intreb:

ar trebui sa-mi fac griji pentru motor (eventual si altceva) avand in vedere temperaturile foarte scazute (temperaturi care se anunta ca o sa scada in continuare) ?

Am pus antigel (in borcanul cu apa) si nu stiu daca mai trebuie pus si in alta parte... Eu unul ma gandeam sa pun niste paturi (nu radeti) peste motor, poate poate mai protejez ceva... avand in vedere ca n-am de gand sa scot masina din garaj pana prin martie...

Mentionez ca stau la casa, garajul nefiind protejat asa cum sunt cele de la bloc...

Multumesc anticipat pentru eventualele sfaturi...


--------------------
Dacia 1310 - TL-02-XYZ
Mintile umane sunt ca parasutele: functioneaza doar cand sunt deschise...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jan 2006, 21:37
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Goleste apa din motor daca nu esti sigur de concentratia de antigel, si asta e tot, fierul poate sa inghete...cu apa e problema


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axll
post 20 Jan 2006, 21:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 11 December 05




da drumu la apa si pune atigel in concentratie mai mare ( sa reziste la -40* ) si eu cred ca poti sa si circuli.
apropo baga niste alcool in benzina ca sa nu inghete pe traseu ( cam 1/2 l la 30 l da benzina)



--------------------
dacia 1300 - BZ 04 BJL
am vrut mai mult...decit normal...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 21 Jan 2006, 21:30
Post #4


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Si bineinteles, fii mai prudent in utilizare: la pornirea motorului, de regula cu socul tras cand e rece, nu o turezi din prima, asteapta macar cateva secunde pana isi face presiunea de ulei, termostat pentru temperatura stabila a lichidului de racire, ...
Iar ideea cu paturile pe motor... NU prea cred ca e recomandabil... Ce se intampla daca totusi vei vrea sa folosesti masina, le prinzi aiurea (paturile) si intra una la elicea ventilatorului? faci si patura, si elice, si radiator franjuri...si posibil altele, cum ti-o fi norocul...Plus ca risti sa se agate cablurile de la motor de ea...Motorul, la randul lui, se incalzeste in timpul mersului, nu cred ca materialul textil e recomandat la contact direct cu bloc etc...
Daca planuiesti totusi sa nu o folosesti toata iarna, ia bateria de pe ea (ca se consuma de-aiurea) si du-o in casa, , scade presiunea in pneuri, cauta pe forum sa afli pareri daca sa folosesti frana de mana sau nu in garaj (parerea mea e ca nu, risti sa blochezi sabotii, dar ideile sunt impartite aici), eventual injecteaza ulei cu seringa in pistoane (prin gaura de bujii)... Da un search, ca e un thread destul de complet cu pregatirea masinii pentru hibernare... worship.gif


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 21 Jan 2006, 21:32
Post #5


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Daca pui antigel, trebuie diluat cu apa distilata, si trebuie aerisit circuitul ca sa aiba efect wink.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ARO
post 21 Jan 2006, 22:27
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 18 January 06




daca intradevar ai de gand sa nu mai folosesti masina pana la primavara atunci e bine sa faci mai multe:
1. scoti tot antigelul (apa)
2. pui masina "pe butuci" - adicascoti rotiile - merge si treabva cu desumflatul cauciucurilor dar ... exista riscul de deformare
3. pui alcool tehnic (nu spirt medicinal ca asta are apa multa) in rezervor (cam 1 lla plin)
4.dai jos bateria si-o duci in casa intr-un loc unde sa fie temp cat mai constanta (in nici un caz langa soba)
5. se mai faceceva la suspensii ... dar eu nu stiu cum ... poate ne ajuta cineva

dar ... eu zic sa nu faci asa decat daca mai ai o alta masina la dispozitie, nu sestie niciodata cand poate sa apara o urgenta ... iar asa ... ai nevoie de minim 1/2 zi sa pui masina in stare de functionare

cel mai bine ar fi sa ... pui antigelca la carte (dai tot ce ai acum, faci amestec de antigel + apa distilalata corespunzator, aerisire + completare) slabesti un pic presiunea lapneuri si ... ai grija ca celputin o data pe saptamana sa mai pornesti motoru ptr a a agita uleiul si-a incarca bateria - asa in cazde urgenta nu ai decat sa umfli un pic pneurile si ai masina la dispozitie
e drept ca te va costa ceva benzina arsa aiurea, dar .... tu stii ce ai nevoie






--------------------
ARO 244 - B 74 BEE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 23 Jan 2006, 12:19
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Eu as mai adauga la cele enumerate de "ARO" urmatorul lucru:
- intre pedala de ambreiaj si tablia de la bord se introduce o scandura sau ceva tare astfel incat pedala de ambreiaj sa fie apasata, in acest fel se elimina riscul lipirii discului de ambreiaj si ruperii ferodourilor la urmatoarea pornire.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 23 Jan 2006, 12:51
Post #8


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(rtulea @ 23 Jan 2006, 12:19)
Eu as mai adauga la cele enumerate de "ARO" urmatorul lucru:
- intre pedala de ambreiaj si tablia de la bord se introduce o scandura sau ceva tare astfel incat pedala de ambreiaj sa fie apasata, in acest fel se elimina riscul lipirii discului de ambreiaj si ruperii ferodourilor la urmatoarea pornire.
*




...nu-i bun ca se detensioneaza arcul de la furca, ramane rulmentul presat pe "soare", se detensioneaza "soarele", se tine cablul in tensiune... deci eu nu recomand...

Poti sa scoti bujiile si sa pui ulei in capul pistoanelor cu o seringa... cativa ml nu prea mult...


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 22:12
Forum Renault