DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Logan2 nu porneste, martori ABS, ESP,Frana de mana

AdyB
post 20 Nov 2023, 13:04
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 4 July 06




Salutari.
Am cautat cateva pagini de topicuri, dar n-am gasit ceva asemanator, motiv pentru care am deschis topicul acesta.Scuze daca se intampla sa gresesc.
M-am trezit dimineata ca masina (Logan 2 TCE 90 din 2020) nu porneste la contact, caraie ceva si acele la cele doua cadrane vibreaza, dupa care la taierea contactului raman aprinsi martori ABS, motor, frana de mana, ESP si nivel benzina.Pentru clarificare, benzina are jumatate de rezervor, frana de mana nu o folosesc la parcarea curenta, nefiind panta.
Asta in contextul in care, ieri am pornit-o dupa o saptamana de stationare si am miscat-o 20-30 m in alta pozitie fata de care era.
N-am apucat, fiind in graba, sa verifica bateria, desi aparent are curent, sau sigurantele.
Singurul dispozitiv care l-am montat este camera, care este alimentata continuu din montare la service autorizat, insa asta n-a fost o problema in ultimii, 3 ani.
Am mai avut cu candva un eveniment surprinzator, in care, tot subit, nu pornea iar tot bordul se aprindea in ritmul unui tacanit de releu, cat timp bateria era legata, caz in care a ajuns pe platforma la service, in garantie si s-a dovedit a fi o siguranta de la alarma, cumparata de la dealer odata cu masina.
De data asta nu face la fel, tacanitul e mai degraba un carait, iar acele de la ceasuri falfaie putin, cat timp e pus contactul motor.Dupa taierea contactului, raman aprinsi martorii mentionati ca in poza atasata.
Daca se intampla sa aveti sugestii despre ce ar trebui verificat, inainte de a chema platforma, raman dator.
Multumesc.


Attached thumbnail(s)
20231120_BordLogan2_1.jpg ( Size: 449.71k ) Number of downloads: 138


--------------------
Dacia 1300 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbie_ro
post 20 Nov 2023, 13:14
Post #2


-----------------------


Group: Members
Posts: 464
Joined: 25 June 07




Primul suspect: acumulatorul.


--------------------
Dacia Logan 2007, Laureate Plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Nov 2023, 13:38
Post #3


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.613
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Aparent acumulator descarcat. Incearca sa iei curent (sau macar sa masori tensiunea) pana sa chemi platforma, apoi o plimbi 2 sau 3 ore pana sa opresti iar motorul.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdyB
post 21 Nov 2023, 11:06
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 4 July 06




Multumesc pentru indicatii.
Intradevar, se pare ca este bateria, desi nu ma asteptam inca...
Am pus un tester de bricheta si indica 7-8 V fara contact, iar cand puneam contactul disparea orice indicatie.
Am pus bateria la priza si, aseara, dupa 10 ore, inca incarca.
Dimineata era incarcata, 12.8 V , dar am mai lasat-o sa se mai regenereze macar pana dupa-amiaza, pe functia de la redresor.
Mai ramane sa vad cat de stabila mai este sau daca chiar trebuie inlocuita si ce anume a descarcat-o atat de drastic.
E e adevarat ca in ultimele zile vremea a fost foarte urata, ploaie multa si vant intens, dar nu m-as fi asteptat, cu atat mai mult cu cat, cu o zi inainte am pornit-o si am miscat-o putin.
Sper ca nu sunt alte probleme la electromotor, de pilda, pentru ca la trei ani nu ar fi cazul.
Multumesc inca o data pentru sprijin si revin daca am informatii utile.


--------------------
Dacia 1300 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Nov 2023, 11:08
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.613
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




pai pornit si miscat putin a scos destula energie din ea. Daca masina nu face si drumuri lungi din cand in cand ???,


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 22 Nov 2023, 09:17
Post #6


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.561
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Dacă bateria a ajuns la 7-8 Volți poți să-ți iei adio de la ea - nu o să mai fie întreagă la minți niciodată - pierzi timp și bani cu ea.

Ai nevoie de alta.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AdyB
post 22 Nov 2023, 20:29
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 4 July 06




Imi dau seama ca dupa cca 3.5 ani e posibil sa nu mai duca mult, cu toate astea, pe cealalta masina am avut cazul in care electromotorul a cedat natural si bateria, evident, s-a dus in cap, ba inca pe timpul iernii.
N-am stiut din start ca electromotorul era cauza si am insistat sa reincarc bateria, la priza, o perioada de cateva saptamani, din cand in cand, pana redresorul o dadea verde.
Incet, incet "ochiul magic" s-a inverzit si el, de unde era inchis si o mai folosesc si acum, dupa un an si jumatate.
Asta, deocamdata, dimineata avea 11.8 v, a pornit fara probleme si am mai incarcat-o pe loc vreo 15 min. cu tensiuni pe la 14.5 v +/, iar la inchidere. fara contact, avea 12.6 v.
Momentan tind sa cred ca bateria e lucrabila, dar nu-mi dau seama ce a drenat-o in halul asta, ca sa inteleg daca ma mai asteapta vreo surpriza sau nu.


--------------------
Dacia 1300 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 23 Nov 2023, 10:27
Post #8


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.561
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Ca să vezi cât de moartă e bateria ai nevoie să o pui la un tester de baterie care indică SoH - State of Health - deconectată de la mașină - NU conectată.

SoH/%=100 x (Qmax/Cr)

Qmax/mAh = Încărcarea maximă disponibilă a bateriei

Cr= Capacitatea nominală a bateriei

This post has been edited by DFA: 23 Nov 2023, 10:30


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trabinatorccc
post 12 Jul 2025, 22:59
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 12 January 15
From: radauti




QUOTE(DFA @ 22 Nov 2023, 09:17)
Dacă bateria a ajuns la 7-8 Volți poți să-ți iei adio de la ea - nu o să mai fie întreagă la minți niciodată - pierzi timp și bani cu ea.

Ai nevoie de alta.
*


Nu neaparat, daca nu o lasi mult asa mai poate fi salvata.
Anul trecut pe vremea asta eram in Germania si am uitat cheia pe prima pozitie si ventilatorul pe treapta 1.Masina era deschisa in curte la munca. A doua zi cind m-am dus la masina am gasit bateria la 8V. Bateria originala din fabrica care avea atunci aproape 13ani.
Mi-am zis ca e moarta daca are sub 10V si ca nu o mai recuperez. A doua zi trebuia sa plec in Romania si eu nu aveam cu ce sa ma duc sa cumpar alta baterie. Neavind ce pierde am zis sa incerc totusi sa o incarc poate reusesc sa ma duc cu masina sa caut alta baterie.
Am luat o baterie de camion si am conectat-o la bateria mea vreo 15min. pina ce a crescut tensiunea la vreo 11V. Apoi am pus inapoi borna pe bateria mea si am pornit motorul lasind bateria de camion conectata la a mea. Dupa ce a pornit(normal) am deconectat bateria de camion si am tinut motorul turat la 1500-2000rpm vreo 20-30min.
Apoi am scos bateria de pe masina si dupa vreo ora am masurat-o din nou. Avea vreo 12,5V deci cam 50% incarcata. As fi putut pleca asa cu ea spre Romania pentru ca in 2k km s-ar fi incarcat cu siguranta dar am preferat sa mai stau o zi si sa o incarc complet pe redresor. Aveam la mine un redresor facut dintr-un transformator de 12V de la o combina audio si o punte dintr-un televizor ce scotea max 1,5A. Asta era suficient pentru incarcari de corectie daca nu porneam masina 2 luni, dar mult prea slab pentru o baterie "moarta".
Am tinut bateria pe acest redresor vreo 12h, cu intreruperi pentru ca se incalzea deoarece bateria tragea mai mult curent decit putea da transformatorul. A doua zi inainte de plecare aveam 12,8V pusa pe masina.
Nu numai ca am venit cu ea acasa, dar am mai trecut si iarna cu ea si merge fara probleme de un an. Baterie Rombat, in septembrie face 14 ani.
Un prieten a patit la fel, dar a lasat-o descarcata vreo 2-3 saptamini si nu a mai putut fi recuperata desi avea doar vreo 4 ani.
Nu am povestit pentru tine, ca au trecut doi ani de la postarea ta ci pentru altii care ar putea citi postul asta si si-ar mai putea salva bateriile.


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 01:09
Forum Renault