DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> electroventilator, de la mai marii in domeniu un sfat

gl77vio
post 13 Feb 2006, 11:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 January 06




incep prin a descrie crash test care l-am avut cu solenza frontal la 50 km/h cu un break din 98 care avea aproape 40 km/h. aripile stanga au fost avariate la ambele masini si cam aceleasi avarii au fost la ambele masini. aripa stanga interioara si exterioara, capota, spoiler, bara fata, faruri, radiator, electroventilator, parbriz si de indreptat sasiul in cazul meu calandru. cheltuielile au fost de 35 mil fiecare. pe a mea am facut-o singur neavand casco si am vazut diferenta de pret la electroventilator SN-110 SLZ-420, si am montat pe solenza radiator si electroventilator de super nova. itrebarea este daca ventilatorul se comporta la fel?


--------------------
DACIA SOLENZA - GL-08-PRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 14 Feb 2006, 09:10
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




QUOTE(gl77vio @ 13 Feb 2006, 11:23)
incep prin a descrie crash test care l-am avut cu solenza frontal la 50 km/h cu un break  din 98  care avea aproape 40 km/h. aripile stanga au fost avariate la ambele masini si cam aceleasi avarii au fost la ambele masini. aripa stanga interioara si exterioara, capota, spoiler, bara fata, faruri, radiator, electroventilator, parbriz si de indreptat sasiul in cazul meu calandru. cheltuielile au fost de 35 mil fiecare.  pe a mea am facut-o singur neavand casco si am vazut diferenta de pret la electroventilator SN-110 SLZ-420, si am montat pe solenza radiator si electroventilator de super nova. itrebarea este daca ventilatorul se comporta la fel?
*




Cam care este diferenta de pret intre cele 2 tipuri de radiatoare ???

Daca nu iti creste temperatura lichidului de racire peste limite si se comporta dpdv functional ca cel dinainte, este montat corespunzator, nu vad care ar fi problema. Motorul este cam la fel . In plus, daca nu ma insel cel de Supernova este chiar mai mare ca suprafata.

This post has been edited by danygaro: 14 Feb 2006, 09:12


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 Feb 2006, 10:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Sper ca macar senzorul de temp. l-ai lasat pe cel de Solenza .Cat timp comanda de pornire este data in parametrii de functionare a Solenza , nu conteaza mai departe , pentru ca marimile ventilatoarelor si a radiatoarelor sunt f. asemanatoare . Nu uita sa faci aerisire bine la antigel si sa respecti proportia amestecului . Mai verifica si tu din cand in cand etanseitatea furtunelor si starngerea colierelor , mai dai drumul cand iti amintesti la busonul de la borcan ca sa se duca peresiunea de aer si in rest e totul ok .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 14 Feb 2006, 10:52
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Senzorul de temperatura a lichidului de racire de pe blocul motor?
Si cu ce e diferit cel de SLZ de cel de DSN?
Si daca lumea nu stie, si nu a avut rabdarea sa mai citeasca niste informatii de aici de pe forum: circuitul de racire de la DSN incoace este sub presiune. asa ca aia cu mai da drumul la buson...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gl77vio
post 21 Feb 2006, 17:32
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 January 06




mersi ca am aflat unde e senzorul de temperatura, deocamdata nu am prins vara calduroasa sa vad daca face fata fara difuzorul de la electroventilator.all be back


--------------------
DACIA SOLENZA - GL-08-PRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 15 Aug 2006, 11:29
Post #6


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Hm.... hai ca vreau si eu un sfat de la voi.
Mi se pare ca nu mai porneste electroventilatorul asa de repede cum ar trebui. Prin circulatia din Bucuresti si prin statul la semafoare... s-a cam incins.

Adica: mi s-a ridicat nivelul temperaturii antigelului peste liniuta groasa de la mijloc, adica unghiul era mai mare de 45 grade. Deja trecuse si de prima liniuta subtire de deasupra.

Am coborat din masina si am deschis capota. Electroventilatorul nu pornise..... Deci nu plecase nici macar pe treapta I. Mentionez ca am A/C.

Ca o solutie de moment, am pornit imediat A/C pentru 20 secunde. Imediat a pornit si electroventilatorul. Am apelat la aceasta solutie ca sa fortez electroventilatorul sa mearga. Nu mi-am dat seama daca a pornit pe treapta I sau II. Oricum, am oprit nu dupa mult timp masina si a mai mers ceva timp GMV-ul. Asta e bine.

Insa... unde e problema? E o problema? Are ceva senzorul de temperatura? Are ceva termostatul?

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 15 Aug 2006, 11:34
Post #7


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




As spune ca-i de la termostat. S-a "puturosit" si dechide mai tirziu, nepermitind termocuplei sa dea de apa la temperatura necesara declansarii GMV.

This post has been edited by Marty: 15 Aug 2006, 11:35


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 15 Aug 2006, 14:06
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




i96nds - tie iti supureaza cumva pe la termostat ? Ca mie asa imi facea , racea cam greu si am schimbat garnitura , am curatat termostatul si am schimbat tot lichidul de racire si acum merge super bine .
Daca veti trage o conducta de racire mai din fata pentru are mai rece veti observa ca se incinge mai greu motorul si functioneaza mai bine . Eu prima data am vazut ca temperatura apei sta mult mai bine acum decat atunci cand tragea aer cald de la motor .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 18 Aug 2006, 08:54
Post #9


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




M-am uitat pe acolo. Nu supureaza nimic, totul e OK. Termostatul deschide mult mai devreme decat momentul in care vine pe felie electroventilatorul. Deci pare a fi OK si termostatul.

Am intrebat la CNCD - Obor - si e 180 lei un senzor de temperatura. Pretul e aberant de-a dreptul. Credeti ca e de la el?

klaus, please.....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Aug 2006, 10:17
Post #10


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(i96nds @ 18 Aug 2006, 09:54)
Termostatul deschide mult mai devreme decat momentul in care vine pe felie electroventilatorul. Deci pare a fi OK si termostatul.
*



Ceasul din bord iti indica temperatura apei la iesirea din chiulasa, inainte de a da de termostat. Daca termostatul a-nceput sa deschida mai tirziu decit e cazu', normal ca apa-n motor continua sa se incalzeasca si ceasul tau sa indice temperaturi mai mari.
Si n-am zis ca s-a bulit termostatul definitiv, am zis doar ca s-a "puturosit", deci e pe cale sa de-a-n primire. Una din metodele care-ti spun ca termostatul e puturos e sa pipai furtunele, pentru ca-ti creste presiunea-n instalatie. Dar la Renault e mai greu sa-ti dai seama, instalatia functionind sub o presiune mai mare decit la .... Opel (sa zicem).
Apropos, cind ai schimbat ultima oara antigelu' ? nedumerire.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 18 Aug 2006, 13:30
Post #11


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Antigelul l-am schimbat recent, de cateva mii de km - vreo 2 luni.
Oricum, se vede ca termostatul mergea de mult timp - adica deschisese circuitul ca venea antigel in borcan (vasul de expansiune).
Chiar am facut un test in parcare. La un moment dat temperatura a crescut si a deschis si termostatul - observam antigelul venind in borcan. Asta insa era abia prima linie groasa, cred. Problema mea e la a doua linie groasa, adica mult mai tarziu.

Din ce am vazut, termostatul deschide (teoretic) la 89 grade. La mine banuiesc ca nu porneste GMV pe treapta I cand se ajunge la 99 grade Celsius. In acest moment termostatul e deja deschis de ceva timp.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Aug 2006, 13:49
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Apa in vas vine incontinuu, cind incepe sa se umple e semn c-a crescut presiunea in instalatie si ca termostatul este ina INCHIS. Daca vrei sa vezi cind deschide termostatul, pune mina pe furtunul de sus si simti cind se incalzeste. Bineinteles, treaba asta se face cu motorul pornit de rece, nu dupa ce-ai umblat 2 ore prin aglomeratie.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 21 Aug 2006, 17:04
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




[QUOTE]As spune ca-i de la termostat. S-a "puturosit" si dechide mai tirziu, nepermitind termocuplei sa dea de apa la temperatura necesara declansarii GMV.



Marty. SLZ nu are termocupla pe radiator, asa ca nu are cum "sa dea de apa la temperatura necesara declansarii GMV". Are un senzor de temperatura in chiulasa, senzor care trimite imformatii calculatorului, care la randul lui comanda GMV, daca crede de cuviinta. Comanda se face printr-un releu, si o siguranta.

Chiar si daca Termostatul ar fii "lenes" GMV-ul tot ar trebuii sa porneasca la temperetura prescrisa!


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crys2love2
post 18 May 2008, 18:16
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 21 July 07




am si eu o problema la solenza, imi creste temeperatura am schimbat 2 termostate si tot creste, care sa fie problema ?


--------------------
Dacia Solenza 2004/Confort - B 61 COM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 18 May 2008, 20:47
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Subscriu si eu: Pornirea GMV nu are legatura cu termostatul, senzorul de temperatura fiind montat direct la sursa.
La mine acul sare cu una sau doua liniute de jumatea indicatorului. GMV porneste cand acul ajunge la jumate dar temperatura continua sa creasca cu una sau doua liniute, apoi acul ramane pe acolo. Daca prind o strada libera temperatura scade sub jumate simtitor si destul de rapid.
A reusit cineva sa mentina acul mai jos de jumate in timp ce circula in aglomeratie?

This post has been edited by DoubleG: 18 May 2008, 20:49


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3rta
post 16 May 2009, 15:10
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 25 April 07




Salut imi cer scuze daca am gresit pe unde am postat dar nu am vrut ca sa mai deschid un topic nou .Deci problema mea este urmatoarea ,azi cand mergeam prin oras am vazut ca acul pt apa ajunsese la 3 sferturii din nivel .Dupa aceea nu am mai mers cu masina decat 15 min pana am ajuns acasa .Cand am ajuns ac am observat ca electroventilatorul nu declaseaza de loc dar ca nici apa in borcanul de expansiune nu imi venea inapoi .Am schimbat si siguranta si am curatat si mufa de la electroventilator dar tot nimic .Acum ma gandesc ca ori este de vina termostatul care nu mai declanseaza ori sa stricat electroventilatorul .
Deci daca se poate niste pareri un sfat pt a nu scimba niste piese care cine stie poate ca nu sunt defecte .
Imi cer scuze pt lungime topicului dar am vrut ca sa se cunoasca cat mai multe date legate de problema mea .

This post has been edited by al3rta: 16 May 2009, 15:12


--------------------
Dacia Solenza an 2003 Confort - B-34-PYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 16 May 2009, 20:33
Post #17


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Citeste aici.


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3rta
post 17 May 2009, 11:06
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 25 April 07




Ms mult bogdanmardare am rezolvato in dimineata asta .Cauza nu prea mi-am dat eu seama de la ce era exact ca am umblat doar la relee si la senzorul de temperatura deci banuiesc ca probabil nu se mai facea contact perfect .Inca o data multumesc mult de ajutor


--------------------
Dacia Solenza an 2003 Confort - B-34-PYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd June 2024 - 18:01
Forum Renault