incalzirea motorului, why?
![]() ![]() ![]() |
incalzirea motorului, why?
Enoiu Silviu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 12 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2005
|
|||
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand trebuia sa mai cauti si tu ca s-a mai discutat si ai fi putut posta intr-un topic asemanator . Apoi :
1.Nu este normal sa se supra-incalzeasca motorul indiferent de anotimp . Masina este prevazuta sa functioneze in aceste regimuri de temperatura . Daca temperatura creste prea mult , atunci inseamna ca nu este facuta aerisirea si exista aer pe circuit . Mai poate fi de vina si amestecul de antigel cu apa distilata . Antigelul isi pierde priprietatile in timp si trebuie schimbat dupa maxim 3 ani sau i caz de nefolosire mai repede . 2.Electroventilatorul porneste si la o functionare normala a motorului si nu neaparat in regimuri de temperatura inalta exterioara . Nu uita ca Solenza nu are elice de racire pe cureaua de accesorii asa cum aveau masinile mai vechi ( Daciile pana in 1999 ) , si singura racire a motorului este prin lichidul de racire , care , daca nu are destul flux de aer care sa-l raceasca , atunci porneste si electroventilatorul pentru a scade temperatura lichidului de racire la valori normale . 3. Se poate intampla sa porneasca electroventilatorul si daca este temperatura scazuta afara , daca masina mai mult sta la semafor , in coloana si nu are aprte de flux de aer rece in fata masinii . 4.Temperatura apei este normal sa fie pe la mijlocul scalei temperaturii . In anotimpul rece de obicei variaza intre 1/4 si 2/4 din scala. Daca se observa cresterea pana la puntul rosu este bine sa se dea drumul si la aeroterma , pe caldura si astfel se mai scade putin acea temperatura . Dar , repet , nu este normal si este bine sa se verifice circuitul . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Enoiu Silviu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 12 February 06 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 13 Feb 2006, 13:14) In primul rand trebuia sa mai cauti si tu ca s-a mai discutat si ai fi putut posta intr-un topic asemanator . Apoi : 1.Nu este normal sa se supra-incalzeasca motorul indiferent de anotimp . Masina este prevazuta sa functioneze in aceste regimuri de temperatura . Daca temperatura creste prea mult , atunci inseamna ca nu este facuta aerisirea si exista aer pe circuit . Mai poate fi de vina si amestecul de antigel cu apa distilata . Antigelul isi pierde priprietatile in timp si trebuie schimbat dupa maxim 3 ani sau i caz de nefolosire mai repede . 2.Electroventilatorul porneste si la o functionare normala a motorului si nu neaparat in regimuri de temperatura inalta exterioara . Nu uita ca Solenza nu are elice de racire pe cureaua de accesorii asa cum aveau masinile mai vechi ( Daciile pana in 1999 ) , si singura racire a motorului este prin lichidul de racire , care , daca nu are destul flux de aer care sa-l raceasca , atunci porneste si electroventilatorul pentru a scade temperatura lichidului de racire la valori normale . 3. Se poate intampla sa porneasca electroventilatorul si daca este temperatura scazuta afara , daca masina mai mult sta la semafor , in coloana si nu are aprte de flux de aer rece in fata masinii . 4.Temperatura apei este normal sa fie pe la mijlocul scalei temperaturii . In anotimpul rece de obicei variaza intre 1/4 si 2/4 din scala. Daca se observa cresterea pana la puntul rosu este bine sa se dea drumul si la aeroterma , pe caldura si astfel se mai scade putin acea temperatura . Dar , repet , nu este normal si este bine sa se verifice circuitul . corect ca nu are voie sa se supraincalzeasca dar vara la 40c vrei sa spui ca masiat ta nu se supraincalzeste daca sta la semafor mai mult.electroventilatorul porneste cind trebuie si vara si iarna.dar eu am spus ca nu este normal pe vremea asta cind sunt 0c sau pina in 10c sa se incalzeasca motorul.iar amestecul de antigel este facut jumi juma cum se face(normal ar trebui facut dupa temp.de afara ) |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
|
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
Smeagol |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
@Silviu:
De ce nu este normal sa se incalzeasca motoru ? Iarna ? Doara si atunci arde benzina, nu ? PE loc cand stai este normal sa se incalzeasca mai tare. Electoventilatorul porneste functie de gradientul de temperatura masurat. LE: depinde si de cum este pompa de lichid de racire: daca este pe cureaua de accesorii, atunci depinde de turatia motorului. Imagineaza ca mergi la drum intins forjat si nu ai probleme cu racirea. Opresi pe loc, dintr-o data scade debitul de agent de racire, acesta este mai incalzit decat atunci cand mergeai, porneste electroventilatorul ca sa compenseze gradientul de temperatura. This post has been edited by Smeagol: 13 Feb 2006, 15:58 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
nairam |
![]()
Post
#6
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Da da asa este.....
![]() Edit: Concluzia este ca in timpul mersului fluxul de aer ajuta foarte mult la racirea motorului ... iar cu motorul oprit nu mai era nici un flux nici de aer nici de apa si a pornit electroventilatorul ..... ca sa raceasca si el ce poate .... Scuzati-mi atehnicitatea ..... ![]() This post has been edited by nairam: 13 Feb 2006, 16:48 |
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
danygaro |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 ![]() |
Maaaaaaai, vrei sa spui ca a pornit electroventilatorul cand masina nu era in pornita, dupa 10 minute de stat in soare, las-o ca macane. Nici in Sahara nu se intampla asta. Poate a mai functionat electroventilatorul timp de 10 min dupa ce ai oprit masina. Asa mai merge ca raceste lichidul de racire pana la temperetura "prag", moment cand se opreste din functionare electroventilatorul. Cum spui tu, in parcarile supraexpuse la soare toate masinile ar trebui sa zumzaie ca niste bondari.
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
bion |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(danygaro @ 13 Feb 2006, 22:08) ... Cum spui tu, in parcarile supraexpuse la soare toate masinile ar trebui sa zumzaie ca niste bondari. ![]() ![]() ![]() Partial are dreptate.Am constatat si eu ceva asemanator si nu numai la Dacia. La temperaturi exterioare peste 30.Poti sa verifici singur.Opreste motorul cald si lasa contactul pus sau pne-l din nou dupa un minut. Ai sa vezi ca in cateva zeci de secunde temperatura creste si cu doua liniute chiar si iarna;probabil cand lichidul de racire nu mai circula in motor metalul fiind inca fierbinte. temperatura lichidului ramas in motor (care e o cantitate mica) creste rapid.Senzorul de t fiind in chiulasa da comanda de activare a electroventilatorului.Ce nu cred e ca a pornit abia dupa 10 min. La mine porneste in cateva zeci de sec. Cu stima bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pornirea electro-ventilatorului nu reprezinta supra-incalzirea motorului !
La toate masinile ( dotate cu electro-ventilator ) se intampla vara , ca dupa ce a mers cu masina si este foarte cald , desi la oprirea motorului , electro-ventilatorul era oprit , la cateva sec. dupa oprire , acesta sa porneasca . In orice parcare supra-expusa , soarele nu poate sa incalzeasca motorul la acel prag de temp. incat sa declanseze pornirea electro-vent. . Indiferent daca tabla arde de faci mici pe ea , asta nu inseamna ca motorul este la fel de cald . Poate daca vei lasa motorul direct in soare mult timp , se va intampla miracolul , dar ma cam indoiesc . Nu uita ca el porneste la peste 87-90' C parca si este destul de greu sa aduci acea regiune a motorului la aceasta temperatura fara ca si alte piese din motor ( care nu ar fi trebuit sa ajunga la acea temp. ) sa pateasca daune . This post has been edited by marius80_eugen: 14 Feb 2006, 11:27 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
fun-e23 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 5 February 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Poate daca vei lasa motorul direct in soare mult timp , se va intampla miracolul , dar ma cam indoiesc . Nu uita ca el porneste la peste 87-90' C parca si este destul de greu sa aduci acea regiune a motorului la aceasta temperatura fara ca si alte piese din motor ( care nu ar fi trebuit sa ajunga la acea temp. ) sa pateasca daune . Poti propune aceasta verificare la emisiunea MITHBUSTERS Discovery ![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.5 80cp
2003 SOLENZA = CEA MAI BUNA DACIE
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 14 Feb 2006, 11:19) Pornirea electro-ventilatorului nu reprezinta supra-incalzirea motorului ! La toate masinile ( dotate cu electro-ventilator ) se intampla vara , ca dupa ce a mers cu masina si este foarte cald , desi la oprirea motorului , electro-ventilatorul era oprit , la cateva sec. dupa oprire , acesta sa porneasca . dar daca motorul nu e supra-incalzit atunci de ce porneste elctro-ventilatorul?? sa raceasca tabla..? sau poate sa raceasca aerul din habitaclu.. ![]() |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
dragosdia |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 3 December 04 From: Bucharest ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 14 Feb 2006, 11:19) Pornirea electro-ventilatorului nu reprezinta supra-incalzirea motorului ! La toate masinile ( dotate cu electro-ventilator ) se intampla vara , ca dupa ce a mers cu masina si este foarte cald , desi la oprirea motorului , electro-ventilatorul era oprit , la cateva sec. dupa oprire , acesta sa porneasca . Este vorba despre caldura latenta, pornirea ventilatorului fiind normala. |
--------------------
Fluence
Privilege
2015
|
|
GABONE77 |
![]()
Post
#13
|
![]() el jefe Group: Members Posts: 856 Joined: 9 August 04 From: Bucuresti ![]() |
cred ca ai vrut sa scrii why nu way. se pronunta la fel dar inseamna cu totul altceva. cine modereaza probleme tehnice? alo! moderatorii! faceti ceva ca ma ia cu ameteala.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 1.6 MPI Laureate
- TPG cine e bun e bun si cand e rau
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
Haiducus |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 26 April 05 ![]() |
si mie mi s-a intamplat cand era ger de ger si am lasat masina la relanti cam 30 min.
mi se pare normal ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4 MPI
- -
|
|
dragosdia |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 3 December 04 From: Bucharest ![]() |
QUOTE(DAVIDK @ 21 Feb 2006, 08:28) Deschide manualul de fizica de clasa a X-a si vei gasi toate informatiile despre care ai nevoie. Daca nu reusesti sa gasesti, iti recomand sa arunci o privire aici de ex. latent heat in timp ce te prapadesti de ras. |
--------------------
Fluence
Privilege
2015
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 07:13 |