Capac vas de expansiune.
Capac vas de expansiune.
claude008 |
11 Jan 2004, 22:30
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 8 January 04 From: Calarași |
|
||
-------------------- |
|||
FiveThreeFive |
11 Jan 2004, 22:49
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti |
Capacul are niste supape care tin sub presiune controlata sistemul de racire.
Ideea este ca lichidul de racire are punctul de fierbere mai coborand (deci fierbe mai usor) daca nu este sub presiune. Poti sa mergi cu masina, dar numai daca o folosesti pe distante scurte. Acum, ca e iarna si frig, e mai putin periculos decat vara. Urmareste permanent indicatorul temperaturii lichidului de racire de la bord. Cand ajunge la nivelul normal, opreste motorul si lasa-l sa se mai raceasca. Daca il "scapi" si il supra-incalzesti, risti sa deteriorezi cuzinetii, garnitura de chiulasa, etc. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
cristimm |
11 Jan 2004, 23:16
Post
#3
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Costa aprox 50k lei si la nova nu are nimic daca mergi fara.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
claude008 |
11 Jan 2004, 23:18
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 8 January 04 From: Calarași |
Mda.. se pare ca sunt 2 pareri diferite deja. eu ce fac pana la urma? capacul il iau. dar pana atunci? merge sa merg cu masina? :shock:
|
-------------------- |
|
cristimm |
11 Jan 2004, 23:24
Post
#5
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Poti sa mergi linistit cu masina. Eu am mers o perioada cu el desurubat (intentionat) ca sa nu se mai strice radiatorul din cauza presiunii. Pana la urma am gasit o solutie de mijloc si anume am slabit arcul supapei de eliberare a presiunii. Nici atunci cand am mers fara (desurubat) nu s-a supraincalzit masina vreodata.
La supernova e alta poveste deoarece motorul e proiectat sa functioneze la o temperatura mai mare (100 grade cred). La aceasta temperatura daca lichidul nu ar fi sub presiune ar fierbe. Din cate am inteles tu ai nova deci nu ai de ce sa iti faci griji. |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
claude008 |
11 Jan 2004, 23:34
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 8 January 04 From: Calarași |
Pai, in seara aia am mers ceva cu masina. nu s-a supraincalzit. adik indicatorul a stat orizontal. ceea ce e normal. mi-e cam frica ) ma "omoara tata" daca o "ard" nova GTI am. motor batranesc, romanesc
|
-------------------- |
|
marius-gabriel |
15 Jan 2004, 09:56
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI |
Claude008 mergi asa cu masina pana iti iei?Ai alta solutie?
Stiu ca sunt off-topic dar unde stai in Calarasi?Poate ne intalnim... |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
nelu |
16 Jan 2004, 09:52
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti |
Aceeasi problema am avut-o si eu (break CLI). Capac pierdut in aceleasi conditii.
Se poate merge si fara, dar trebuie avut in vedere ca sistemul de racire este sub presiune (apa nu mai fierbe la 100 gr, fierbe la o temperatura mai ridicata - spre 110, 115) ceea ce face racirea mai eficienta, vaporii aparand la o temperatura mai ridicata. Chiar daca temperatura lichidului de racire nu creste prea mult fata da conditiile de presurizare a sistemului (termocontactul de avertizare temperatura inchide circuitul becului la 115 gr.) trebuie sa ne gandim ce se intampla in zona cilindrilor unde temperatura este cea mai ridicata si bineinteles sansele de evaporare cele mai mari (daca mergi mai mult timp asa vei observa o scadere semnificativa a nivelului in vasul de expansiune). |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
xix1319 |
2 Mar 2004, 23:07
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 25 February 04 |
mai da eu n-am vazut in viata mea presiune in vasul de expansiune al daciei si am avut si pe carburator,acum am pe injectie si capacul nu se infileteaza cum trebuie,dar merg asa de vreo 2 ani si iarna si vara si nu are nici pe dracu mai completez din cand in cand ca de la gropi mai arunca antigelu pe afara da` in rest nimic deosebit
|
-------------------- |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st September 2024 - 22:56 |