Martorul antidemaraj se reaprinde pentru 3-4 secunde, după pornirea motorului - dCi
![]() ![]() ![]() |
Martorul antidemaraj se reaprinde pentru 3-4 secunde, după pornirea motorului - dCi
pedrovl |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|||
DFA |
![]()
Post
#2
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Cauze posibile: atunci când bateria este puțin încărcată, căderea de tensiune provocată de solicitarea demarorului poate reactiva antidemarajul.
Întrebare: Martorul clipește sau stă aprins timp de 3-4 secunde? Martorul luminos roșu antidemaraj situat pe tabloul de bord utilizat semnalează: - activarea sistemului antidemaraj (o iluminare pe secundă), - nerecunoașterea cheii (clipire rapidă), - o defecțiune a sistemului (clipire rapidă), - cheie recunoscută - injecție deprotejată (aprins 3 secunde, apoi stins) - programarea unei chei. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
pedrovl |
![]()
Post
#3
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Becul se reaprinde dupa ce motorul a pornit si sta aprins vreo 3 secunde. Si eu ma gandesc sa nu fie din baterie. Dar e totusi noua si nu am avut probleme cu invartitul motorului in sensul ca porneste repede chiar daca e frig. Pe gerurile de acum o luna invartea mai greu dar pornea la prima fara probleme. Acum a pornit foarte repede dar s-a apris becul dupa cum am descris.....Nu stiu ce sa fac...
This post has been edited by DFA: 8 Mar 2006, 12:02 |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Nu e bine cu acel bec. Fuga la service.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
DFA |
![]()
Post
#5
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
În mod normal, când pornești motorul (la dCi-uri), nu trebuie să te intereseze decât 2 martori să se stingă, bujii preîncălzire și antidemaraj. Restul le poți ignora și nu trebuie să le aștepți!
Dacă pornești motorul imediat după ce se stinge martorul de bujii preîncălzire și cel de antidemaraj, fără să mai aștepți să se stingă nici un alt martor, se mai aprinde din nou martorul de antidemaraj? De ce te întreb? Pentru că sistemul de antidemaraj autorizează pornirea timp de 2 secunde după ce se stinge martorul și tu dacă aștepți și alți martori să se stingă este posibil să faci pornirea după ce trece acest interval, sistemul de antidemaraj făcând o nouă identificare și martorul se aprinde din nou pentru că cheia a fost recunoscută. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca este o problema de umezeala, ceva, in zona UCH
Daca ar fi un defect depistat de sistemul de antidemaraj in timpul mersului motorului, martorul antidemaraj nu s-ar aprinde, ci ar clipi Daca o defectiune a sistemului antidemaraj este detectata cu motorul pornit, martorul luminos de injecție clipeste pe plaja de utilizare intre ralanti si 1500 rot/min. Ca sa intre in regim de "activat" (adica sa astepte semnal de la capul de cheie) sistemul antidemaraj trebuie sa treaca prin etapa "luat contactul". Deci atata timp cat contactul nu a fost luat, eu nu vad de ce sa reintre antidemarajul in starea de activat si sa reia secventa de recunoastere cap cheie (cu led aprins 3s) Treaba cu 2s este ca motorul este autorizat sa porneasca implicit timp de 2s (adica pui cheia si imediat dai al demaror, fara sa astepti sa vezi daca si o recunoaste; atunci motorul porneste in perioada de 2s; daca dupa 2s UCE injectie nu primeste codul de deblocare, desi a pornit, taie injectia si motorul se opreste) Din acest motiv "trebuie" asteptat sa se stinga marotul (care arata recunoasterea cheii) ca altfel motorul pornit se opreste. Si cum pornirile scurte si dese, cheia marilor succese... Insa, atunci cand bateria este putin incarcata, caderea de tensiune provocată de solicitarea demarorului poate reactiva antidemarajul. Daca tensiunea este prea mică, pornirea este imposibila, chiar împingand vehiculul. Cum simptomele nu se incadreaza la cele de mai sus, eu cred in continuare ca e o treaba de umezeala. Dar s-ar putea sa fie si de baterie, si sa se activeze din nou antidemarajul dupa pornire din cauza caderii de tensiune (si sa reintre in bucla de verificare cap cheie etc,). Cum pana verifica capul de cheie motorul poate merge, el merge in continuare, gaseste capul de cheie care e bun, si da comanda de functionare a injectiei in continuare. In lumina celor expuse, recomand o baterie mai "incapatoare" si mai "capabila" PS: in urma unei analize mai "profunde", cred ca e de la caderea de tensiune pe baterie, care este mare la pornire la dCi This post has been edited by klaus: 8 Mar 2006, 12:53 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#7
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Multumesc lui Klaus si celorlati de asemenea. Foarte plauzibil ce ati spus si cred ca am depistat. Pe de-o parte am constatat ca nu se mai reaprinde antidemarajul daca nu mai tin radio-ul deschis (eu asa mergeam cu el tot timpul si se inchidea la oprirea motorului iar dimineata nu il opream inainte de a porni motorul). Pe scurt (obisnuit cu benzina unde tineam radio la fel) nu stiam ca orice consumator cat de mic face ca antidemarajul sa se reaprinda. Ceea ce a spus Klaus legat de baterie este de asemenea plauzibil. Bateria pare destul de firava desi a mea este (la altele nu am vazut) cu "ochi magic" verde.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
DFA |
![]()
Post
#8
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
![]() Ar mai putea fi și un contact imperfect, pe rezistența căruia să pice suficient de multă tensiune ca la acționarea demarorului să ai această problemă. Trebuie măsurată tensiunea de alimentare prin diverse puncte ale instalației electrice în momentul pornirii, pentru a determina unde e problema, de asemenea dacă acumulatorul este încărcat corect de alternator, eventual schimbat acumulatorul. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca trebuie schimbat acumulatorul direct... Si o verificare a circuitului de incarcare inainte.
Insa asta mai pe la toamna, ca acum vine vara si nu cred ca o sa se mai manifeste problema |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
pedrovl, cum e cu problema ta? Ai rezolvat ceva pana acum? Stiu ca a trecut mult timp de atunci!
Nu cumva dieselul tau a fost produs prin mai 2006? Pentru ca problema ta imi apare si mie la frig! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#11
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
in 2006 aveam logan.....iar problema s-a rezolvat usor dar nu mai tin minte exact cum. klaus mi-a fost de ajutor . pana la urma oricum nu era nimic important.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
oare klaus isi aduce aminte? eu nu pot sa ii trimit PM pentru ca nu am suficiente posturi pe aici!
eventual, daca poti, daca stii de el, sa imi dai si mie o mana de ajutor! mie mi-a aparut prima data prin 2008, iarna lui 2008. in 2009 la frig facea mereu asa, chiar daca nu era asa de frig (de genul 2-3 grade). in 2010 primavara m-a lasat bateria. acum am baterie noua si tot mai apare, dar numai la frig (-8, -9), dupa o noapte lasata in frig. oricum, multumesc de info! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
zaqwsxcderfvbgtyhn, mie imi e neclar ce se intampla la tine.
Ce inseamna "se reactiva mereu antidemarajul cand era frig"? se aprindea ledul, se oprea motorul, clipea ledul? ce se intampla de fapt? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
klaus, se intampla asa:
1. pun cheia in contact 2. astept sa se stinga becul de la bujii si martorul antidemaraj 3. incerc pornirea - exact in clipa in care activez demarorul, mi se aprinde din nou martorul antidemaraj 4. motorul porneste 5. martorul antidemaraj se stinge normal, dupa maxim 3 secunde Este exact modul in care a descris si pedrovl. Motorul nu se opreste in nici o clipa din cauza reaprinderii martorului antidemaraj. Am citit in manualul de service la Logan ca in cazul bateriei descarcate, caderea de tensiune din momentul punerii in functiune a electromotorului poate provoca reactivarea antidemarajului. Pare a fi similar, numai ca bateria nu este descarcata! Deci presupun pe undeva o problema de contact. Am scos mufele de la UCH, le-am pus inapoi dupa ce le-am aplicat un spray de curatat contacte si tot la fel face. Repet, doar la frig, la temperaturi sub -6, -7 grade! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai poate la frig e bateria mai descarcata.
Eu cred ca e prea mica tensiunea ei la frig pentru efortul de pornire de la diesel. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
La asta m-am gandit si eu, ca e prea frig. Problema este? Cat de mare sa imi iau bateria atunci? Nu cumva am pe undeva un contact prost care imi strica toate treburile?
Din ce am citit din problema lui pedrovl, este similar. Si el mi-a zis in un PM ca nu era cine stie ce si s-a rezolvat repede, cu ajutorul tau. Speram sa iti mai aduci aminte care e buba! (adica, in afara de chestia cu bateria, ca pe aia am sa vad cum o rezolv, dar acum e noua asta!) |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Masina am luat-o sh, si am gasit pe ea o baterie de 65 AH, m-a lasat pe la jumatea lu decembrie, apoi am cumparat una de 74 parca e sau 77 Ah cu care nu zice nimic nici la -15 grade.
Nu inteleg de la ce vine problema ta, mie cand imi moare motorul nu stau dupa leduri sa se stinga, iau contactul il pun iara si trec prin el direct la electromotor (de, ma enervez si nu am rabdare), dar in mod normal le astept pe toate sa se stinga pana raman bateria si pompa de ulei aprinse (eventual frana de mana) si ii dau cheie. |
--------------------
-
dizl
-
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
pai asa fac si eu - mai putin la partea cu asteptatul cand imi moare motorul (desi pana acum pot sa ma laud ca s-a intamplat doar de 3 ori in 5 ani, din care primele doua dati in prima luna de cand am luat-o
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Nu am zis ca imi moare des, am vrut sa evidentiez ca in cazul meu, nici cand nu le astept nu am probleme cu acel beculet...
|
--------------------
-
dizl
-
|
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
ceea ce inseamna ca antidemarajul iti recunoaste cheia dupa ce a pornit motorul. dar e o alta discutie aia. la mine e alta problema, as zice
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:23 |