Ax volan inferior... cred
![]() ![]() ![]() |
Ax volan inferior... cred
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
tparaschiv |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 10 September 02 From: Bucuresti ![]() |
ai cam 80 % sanse sa fie axu' volan inferior , eu l-am schimbat deja odata si dupa trei saptamini a inceput din nou sa bocane asa ca repede telefon la WC , doua saptamini asteptare .....etc,etc
Bafta si La Multi Ani si Cit Mai Putine Probleme cu Masinutza !!!!! ![]() |
--------------------
Mazda
3
2009
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
SALVE
CE NUMAR AU ASTIA LA VC , SAU DE UNDE IL AFLU SI EU? MERCI |
-------------------- |
|
tparaschiv |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 10 September 02 From: Bucuresti ![]() |
0248.500.500 adeca prefixu' de la Pitesti + 500.000
Kill Them All !!! (WC!) ![]() |
--------------------
Mazda
3
2009
|
|
AlexV |
![]()
Post
#5
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu il schimbati in garantie, dupa aia va va costa 2.000.000 !!!
Toate bune. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
SALVE
MAI AM SI EU O INTREBARE ? masina e in garantie , de schimbat am inteles ca il schimba degeaba , dar manopera se plateste de mine? sau e moca..... merci |
-------------------- |
|
Florin Constantinescu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am aceeasi problema cu "axul volan inferior" (de acolo se aude sigur un bocanit infundat cand iei de volan mai mult de o jumatate de tura si esti cu rotile pe ceva aderent). Daca ai curiozitatea "bagate" cu o mana sa atingi axul volan la imbinare (imbinarea este ceva mai sus de pedale pe sub bord) iar cu cealalta sa misti amplu de volan, ai sa simti la un moment dat un joc si ai sa auzi sunetul.
Eu am problema aceasta de cand am cumparat masina, la 108 km eram in service unde 2 mecanici (pe rand la doua rampe diferite) au strans suruburile de pe dedesupt (operatiile de la revizia de 1000 km) dupa care au dat din umeri si mi-au spus ca: DACA VROIAM MASINA NU TREBUIA SA-MI IAU DSN !!! asa ca astept de 2 luni piesa (axul), se pare ca nu-l au pe stoc :shock: Daca tot s-a deschis acest subiect poate cineva sa-mi spuna: de ce este axul este facut din doua bucati? de ce cele doua bucati sunt ambutisate si nu sudate? Cei care au schimbat axul cu pricina, pot sa-mi spuna si mie in mare cam cum s-a efectuat montarea si demontarea? Nu de alta dar ma bate gandul sa-l demontez is sa-i trag cateva "afturi" de sudura in asa fel incat sa nu mai aibe joc dar sa nici nu afectez proprietatile mecanice ale materialului. Ce parere aveti despre aceasta idee??? |
--------------------
Renault
Megane Grandtour
2003 Autentique
- B 02 BZM Megane Grandtour 1,9 dTI
|
|
DSops |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Eu am avut aceeasi problema inca de la inceput, mi-au schimbat axul, a mers o saptamana apoi a inceput sa pocneasca din nou. Au urmat amortizoarele fata si inca un ax volan (cu scandal, vocea clientului, etc.) Schimbarea amortizoarelor a rezolvat partial problema, dar nu de tot. Am descoperit cu bucurie ca sunetul provine de la bucsa de caucuic din caroserie, care nu numai ca scartiie ci si pocneste in caroserie cand este miscata axa volanului. Am scos-o spre interior, am uns-o pe margine cu vaselina, am pos-o la loc si acum e lisiste. Nu garantez ca ai aceeasi problema, dar merita sa incerci. Am vazut si axe volan cu probleme si casete de directie cu joc. Vezi si telescoapele fata care se rotesc impreuna cu roptile. La unele axe volan (Balanta Sibiu) cardanul nu e chiar in unghi drept si isi face un fel de joc. Din pacate piesele pe care le schimbam sunt trimise la furnizori, care le considera bune si le retrimit in reteaua de service-uri, asa ca se invart foarte multe componente cu mici probleme, pana se gaseste un fraier care crede ca asa e bine (toate Daciile fac asa, astea nu sunt masini, trebuia sa-ti iei una straina, etc...). Axa de directie are doua articulatii cardanice, pentru ca altfel nu se poate. Tija centrala este din doua componente prinse printr-un stift care la accident se foarfeca si volanul nu face gaura in tine.
|
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#9
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Si eu am aceeasi problema cu \"axul volan inferior\" (de acolo se aude sigur un bocanit infundat cand iei de volan mai mult de o jumatate de tura si esti cu rotile pe ceva aderent). Daca ai curiozitatea \"bagate\" cu o mana sa atingi axul volan la imbinare (imbinarea este ceva mai sus de pedale pe sub bord) iar cu cealalta sa misti amplu de volan, ai sa simti la un moment dat un joc si ai sa auzi sunetul Imbinarea care se strica cel mai des este cea care se afla deasupra casetei de directie nu cea imediat sub volan. Dupa cum spune si numele "ax volan inferior" jos; ax volan superior, sus. Jocul apare deoarece unghiul sub care se afla prima articulatie este mai mare decat cel al articulatiei de sus. Si o alta greseala este de proiectare: nu are un sistem de ungere. O dau aia cand o fabrica cu niste vaselina, in loc sa aibe un stutz in care se introduce mai multa vaselina. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Parerea mea ...Coloana de directie este exact deasupra pedalei de frana . Cand apas pe frana picionu aluneca in sus ( daca va uitati pe pedala de frana o sa vedeti ca s-a tocit mai sus nu pe cauciucul ala ) si loveste ghici ce ? Coloana de directie care incet incet se indoaie. Volanu incepe sa scartzaie si mai tare, merge si mai greu pocneste si in final nu mai revine la pozitia normala dupa ce virezi. Stiu ca ma repet...am scris si la topicu baietilor cu picioare lungi. Credeti ca daca tot lovesc bara aia , pe care am mai schimbat-o odata , nu se intampla nimic si ca problemele sunt de la altceva ?
|
-------------------- |
|
Florin Constantinescu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 December 02 From: Bucuresti ![]() |
In sfarsit, dupa 3 luni, mi-au schimbat "axul volan".
Ce sa vezi! Surpriza, acum nu mai schimba numai axul ci toata coloana (adica si axul superior cu tot cu suportul ala negru de tabla de care sa prinde maneta de semnalizare si cea de stergator. Evident ca nu mai statea semnalul ![]() La axul vechi era BLOCATA articulatia de jos, pur si simplu nu puteam sa misc, cu mana, articulatia pe una din directii iar pe cealalta mergea greu. |
--------------------
Renault
Megane Grandtour
2003 Autentique
- B 02 BZM Megane Grandtour 1,9 dTI
|
|
Walkirye |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 20 September 02 From: Deutschland ![]() |
Aseara cand am parcat a inceput sa trozneasca coloana volanului. De dimineata la fel, la plecarea de pe loc sau atunci cand invart de volan mai mult pe loc. Banuiesc ca problema e cea din titlu. :x :x :x
M-am uitat pe aici, dar nu am gasit vreo rezolvare, macar temporara la problema asta. Poate nu am vazut-o. Asa ca cei patiti cu asta, va rog sa imi spuneti ce se poate face, in afara de service. La ce trebuie sa ma uit, unde dau cu vaselina, etc...si in ultimul rand cat ma costa minunea de piesa. Multumesc anticipat. P.S.: nu mai am garantie de 6 luni P.P.S.: Liviu a.k.a. Guru DSN, ai vreo idee salvatoare? Macar temporara. |
--------------------
Opel
Astra
- ...
|
|
DSops |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Am mai postat problema. Incearca intai sa scoti spre interior bucsa de cauciuc pe unde trece coloana prin caroserie. Ungi marginile gaurii cu vaselina si o pui la loc. Piu ulei de motor (vaselina subtire) pe cele doua cuplaje si ulei fin in bucsa alba de plastic pe unde trece coloana prin bucsa de cauciuc. Daca nu se lasa iti recomand sa mergi la Service. Poate fi orice.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
Walkirye |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 20 September 02 From: Deutschland ![]() |
Bucsa respectiva e aia infipta in podea, nu? Am citit ce a fost scris mai demult, dar nu am gasit altceva in rest. Si totusi e o problema care a aparut la mai multa lume.
Multumesc de raspuns ![]() |
--------------------
Opel
Astra
- ...
|
|
calin.c |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
cred ca cel mai bine se scoate crucea inferioara si se pune cruce de dacia 1300 si cind ai probleme dai 50000 mii lei si schimbi numa crucea am pus pe renault si se potriveste
|
-------------------- |
|
paulp |
![]()
Post
#16
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
calin, ai vazut vreodata cum arata axul volan inferior?
Nu cred :wink: Crucea aia de fapt e o cruce cardanica. Spre deosebire de berlina coloana de directie la DSN nu face unghi de 90 grd cu caseta. Iar miscarea de corectie a unghiului o fac tocmai cele 2 cruci cardanice (sint 2, una spre caseta si una spre axul volan superior). Asta dintr-un motiv foarte simplu: la Nova si DSN volanul e reglabil pe verticala. De asta e facut din 2 axe. Crucea aia de la berlina e de fapt un cuplaj fix nu mobil. :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
calin.c |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
am vazut cum arata biggrin.gif uitate si tu la renault rapid,expres,au aceiasi treaba ca DSN este adevarat ca d1300 nu arde acelasi unghi dar te asigur ca merge
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th February 2025 - 20:01 |