DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Stergatoare DACIA

alexm1
post 25 Jan 2004, 11:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 26 June 03




Uite o problema care merita zic sa fie dezbatuta nitel. Toti stiti cum ingheata stergatoarele si ca trebuie sa iesi din masina sa dai cu ele nitel de parbriz si alte d-astea, sau daca vii dimineata sa vii cu apa calda ca sa le dezgheti.

Eu caut o idee despre cum as putea sa pun pe Dacie o rezistenta pe parbriz acolo unde stau stergatoarele intocmai ca la alte MASINI nu Dacii.

Are careva vreo idee???


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 25 Jan 2004, 11:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




se gasesc unele dar sunt urate.
nu stiu cum ai putea..


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 25 Jan 2004, 14:32
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




oare ma va crede cineva daca spun ca mie nu mi-au inghetat niciodata stergatoarele? O fi din cauza ca inainte de a le porni actionez stropitoarea aia de parbriz si lichidul ala care contine destul de mult alcool se imbiba rapid in toata gheata si dupa 30 sec la o tura de stergatoare zboara toata gheata.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 25 Jan 2004, 17:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




se poate..ca nici mie nu-mi ingheata asa rau.
totusi cred ca depinde si de cauciucul din care e facuta lama stergatoarelor.
eu am dintr-ale duble dar sunt proaste rau


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 25 Jan 2004, 22:45
Post #5


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca dai caldura numai spre parbriz ai sa vezi ca nu iti mai ingheata. Bine, aste presupune ca trebuie sa astepti sa se incalzeasca apa. Sfat valabil daca stergatoarele stau normal (adica la vreo 5 cm de chederul de la baza parbrizului) ca am mai vazut masini la care stergatoarele (in special cel din dreapta) statea aiurea.

O rezistenta nu cred ca ar fi prea greu de facut. Se gaseste de vanzare asa-numita "putza de sticlutza" care este de fapt o solutie pentru reparat dezaburirea spate. Poti sa tragi cu solutia asta niste dungi cam cum este in spate la dezaburire. Lipesti doua contacte, un releu, un buton si ai rezolvat problema. Nu stiu insa cat de estetic arata chestia asta la baza parbrizului. Alte masini fie au nichelina in parbriz fie pe exterior au guri de aerisire care sufla aer cald spre parbriz.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 26 Jan 2004, 09:06
Post #6


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




Eu am probleme numai daca e inghetat parbrizul. Si atunci folosesc un spray de dezghetare, dupa ce pornesc motorul. In functie de cat de multa gheata este, dureaza vreo 2 minute dupa care poti folosi linistit stergatoarele. Era un topic in care si altii recomandau cu caldura laugh.gif folosirea spray-urilor sau a altor solutii (lichide). Spray-ul meu a costat vreo 70K, stergatoarele 80K :shock: si din cate am vazut o sa-l folosesc si la anul.


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 26 Jan 2004, 12:58
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




Salutare ! Parca n-as fi avut destule pe cap, ma pune draq sa imprumut berlina lui socru-meu pentru un drum pe niste coclauri unde n-am tupeul sa intru cu Solenza. Toate bune, frumoase insa a inceput sa ninga. Cum abia inaintam, am dat drumul la stergatoare pe temporizare. N-am mers nici 10 km ca s-a auzit ceva ca un scurt circuit si temporizarea a inceput sa mearga aiurea. Adica stergatoarele mergeau 10 cm, se opreau, mai mergeau 10 cm, iar se opreau. Nici vorba sa faca miscarea completa tur-retur. Fara temporizare mergeau OK. Desi am avut 13 ani berlina, niciodata n-am intampinat problema asta. Are careva idee ce s-a bulit ?


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 26 Jan 2004, 13:10
Post #8


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Hai sa va spun ceva.
Pleci iarna la drum. Oki dar mai inainte trebuie sa incalzesti masina nu numai motorul. Chiar shi zece minute te ajuta sa dezaburesti parbrizul shi sa incalzesti aerul din interior astfel incat luneta sa nu se abureasca pe parcurs. Apoi lasi aeroterma sa bage aer numai pe la parbriz la viteza a doua shi sigur nu va ingheta stergatorul pe drum. E simplu .


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 26 Jan 2004, 13:13
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




Pentru bursuck:

Releul temporizator? E pus chiar pe axul potentiometrului din care comanzi frecventa de stergere a parbrizului. Scoti "butonul", desurubezi piulita de fixare, bagi mana pe sub bord si tragi de chestia paralelipipedica din spatele butonului. Are o mufa cu 4 contacte, cu cheie "anti-prost". Ala e releul de temporizare.


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghc
post 26 Jan 2004, 13:20
Post #10


..:::Cautatorul:::..


Group: Members
Posts: 411
Joined: 9 December 03
From: Cluj-Napoca




QUOTE

Apoi lasi aeroterma sa bage aer numai pe la parbriz la viteza a doua shi sigur nu va ingheta stergatorul pe drum

Nu cred ca e nevoie la drum lung. Am citit undeva ca la viteze mai mari de 90 km/h aeroterma debiteaza mai putin aer decat intra pe la grila (la viteza mare!), deci este inutila. Chiar am testat week-end-ul acesta si nu simteam nici o diferenta la pornirea ventilatorului (in afara de zgomot).
PS: Asta e la berlina


--------------------
ZKR (Logan by Dacia) BaLaureate 3.14 1907 toamna - CJ-01-GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 26 Jan 2004, 13:21
Post #11


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Daca a facut scurt e posibil sa se fi dus motorisca daca a luat apa. S'a mai intamplat shi la altii!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 26 Jan 2004, 13:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




Multumesc Northwood. Probabil ca m-ai scutit de o vizita la un electrician.
Ramane de vazut cat costa dracovenia. Sper sa nu dau foc la masina. biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 26 Jan 2004, 13:27
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




Era bine daca testai cu un releu imprumutat, inainte sa dai banii pe el (nu cred ca e mai mult de 200.000). Daca stergatoarele functioneaza normal fara releu, motorul e in regula.


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 26 Jan 2004, 13:28
Post #14


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Sa sti ca e normal sa faca asha datorita curgerii aerului, dar exista shi rezolvare prin schimbarea plasticului de la grila aeroterma. Pui un "captator" de aer shi ai aer cat iti doresti shi la viteze astronomice.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RaduMan
post 26 Jan 2004, 15:20
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 12 November 03
From: Bucuresti-Ploiesti-Falticeni




In mers nu mi-au inghetat niciodata stergatoarele. Probabil ca daca stropesti parbrizul cu apa chioara, ai toate sansele sa inghete, la temperaturi foarte scazute in exterior.
Oricum, cu motorul cald si in mers, caldura de la motor iese si inspre parbriz.


--------------------
VW Touran 2004 Trendline
NU forta, foloseste un ciocan mai mare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maverik
post 26 Jan 2004, 16:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 6 November 03
From: Arad




QUOTE
Pui un \"captator\" de aer shi ai aer cat iti doresti shi la viteze astronomice.

Te referi la chesta aia care se pune la exterior deasupra grilei din fata parbrizului ?


--------------------
LAGUNA II 1.9 dci LAGUNA II 1.9 dci 2002 - AR07YIR
Remember for ever:
Never say ... Never !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 26 Jan 2004, 16:09
Post #17


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Da, plasticele alea de prrost gust.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 26 Jan 2004, 16:20
Post #18


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




022.gif De gustibus non discutandum :wink:

SGN, oare intre functionalitate si bun-gust (discutabil) ce ai prefera.
Sau hai sa pun problema altfel.
Pe o masina de 500 de parai merita sa pui gadget-uri de 300 8)


Revenind la topic. Eu folosesc totdeauna lichid de spalat (nediluat) care are punct de inghetare la -25 pina la -35 grd. si stergatoare grafitate asa ca n-am niciodata probleme cu inghetatul si lipitul de parbriz al stergatoarelor. In plus pentru lenea de dimineata cind n-am chef sa dau cu racleta, mi-am cumparat un spray de ala de dezghetat. E foarte eficient si te scuteste de ceva munca.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 26 Jan 2004, 18:12
Post #19


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Apopo de gaget'uti am auzit ca exista una bucata "dispozitiv"- motor cu 1 cilindru (???) care merge pe motorina din pacate shi care are rolul de a incalzi motoare prin instalatia de racire(adica incalzeste lichidul de racire... ceea ce recomanda unii "batrani"). Chestia e comandata electronic prin telecomanda proprie sa legata la alarma shi se alimenteaza cu motorina din rezervor.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 27 Jan 2004, 08:51
Post #20


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




SGN, interesant, dar poate mai trebuie inca un motoras mai mic care sa-l incalzeasca si pe asta, ca doar e cu motorina icon_twisted.gif si am vazut eu cit de fericiti sint cei cu motoare diesel dimineata pe racoare :wink: .
Dar, totusi, care-i legatura cu stergatoarele icon_mrgreen.gif ?


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 4 Aug 2010, 19:34
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Vad ca nu sa mai postat din 2004 dar am si eu o problema cu stergatoarele si daca citeste vreun cunoscator va rog un raspuns! De cand am dat bordul jos pentru a schimba ceasul de kilometraj (dupa am aflat ca nu era nevoie) nu imi mai merge temporizatorul stergatoarelor. Ma refer la cel de langa reglaj faruri. asta o problema. A2-a problema: stergatoarele mele se opresc sus. Am fost la un electrician care umbla mai mult beat si nu mi-a dat un raspuns de ce. Mi-a scos un fir din cele 4 sau 5 de la manetzica de actionare si acum se opresc oriunde le opresc eu. In mers cand vreau sa le opresc trebuie sa astept pana ajung jos si sa trag manetzica in sus. Ma cam distrage de la condus.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 4 Aug 2010, 19:42
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




sa nu ai probleme la mufa e intra in maneta de la stergatoare,asa era la mine si ba mergeau stergatoarele ba nu si acolo a fost buba era larga mufa aia ce intra in maneta
Acuma va intreb eu,se poate face cumva sa pui diuza de la stropgel undeva in stergator cum am vazut la unele masini straine adica nu pe capota sau pe tabla aia dintre parbriz si motor(ex:dacia)


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 4 Aug 2010, 19:51
Post #23


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




Daca ai dat jos consola bord(coaja) se poate sa fi facut ceva si la cablajul care intra in motorasul stergator (pe capacul reductorului se face conexiunea firelor prin cositorire) sau oriunde pe traseul electric ce leaga motorasul cu maneta si temporizatorul.
In cazuri extreme, se poate produce o avarie in interiorul motorasului, mai precis unde se afla reductorul melcat, si unde se afla niste contacte alunecatoare care se pot rupe!

This post has been edited by liviu05: 4 Aug 2010, 19:53


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Aug 2010, 21:11
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in principiu citeste dupa acest post un jos probema este pe cicuitul stergatoarelor , gasesti si schema probleme posibile mufe scoase de la maneta , motor , temporizator (daca ai mufa de la el scoasa stergatoarele se opresc in pozita in care le prinde cind este dusa maneta in 0)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 4 Aug 2010, 22:40
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Corect, le opreste oriunde prinde stergatoarele si dau maneta pe 0. E foarte bun topicul care mi l-ai dat tu si s-a discutat problema, sunt raspunsuri dar nu ma pricep asa bine la electricitate. Imi bag nasul dar cum zicea un electrician "una e sa fii bucatar si alta e sa treci prin bucatarie" biggrin.gif . Acuma nu stiu de unde sa incep. voi lua dupa schemele postate de tine fiecare fir la verificat. Se poate sa imi ramana stergatoarele oriunde le prinde si din cauza releului temporizator, daca e defect? Am citit in topicul celalalt si se zicea ca se verifica punand + la + si - la - si trebuie sa ticaie. Ceva asemanator celui de semnalizare?


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Aug 2010, 23:23
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




am vazut ca ai scris si dincolo axeaza-te in primul rind pe temporizator , si maneta cum ai scris acolo


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinworm
post 29 Jan 2012, 20:57
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 844
Joined: 27 December 09
From: Bucuresti/Buzau




problema clasica la dacia: stergatoarele nu isi fac treaba asa cum e normal. Am schimbat bratele cu unele noi de UAMT, lamele stergatoare noi, dar tot nu sunt multumit. Probabil ca bratele alea nu apasa bine pe lamele sau nu stiu ce sa zic..... huh.gif


--------------------
Dacia/Skoda 1300/Octavia 1977/2004 - BZ77UAP
DACIOARA 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 29 Jan 2012, 21:16
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




eu am scapat de ceva timp de problema stergatoarelor! acum sterg perfect cu bratele originale. (care au 7 ani )
la bratele de la stergatoare am champion care au tinut cam 2 ani pana cand s a dus lamela.
asa ca am cumparat 2 stergatoare aero (sau cum se numesc..cum am masinile straina.) ceva mai de calitate pe la vro 70 lei setul. am luat aceasi marime de stergatoare cum am pe masina.
le am demontat si am scos lamela de cauciuc si le am montat la vechile stergatoare.
am ramas masca cum sterg ! si s au potrivit perfect...fara nici un fel de modificare.
daca pun furtul pe plavon si dau drumul la stergatoare ramane uscat in spate.

p:s cine vrea pompita de cielo la 20 lei? trebuie putina modificare la bidonas...dar tine mai mult si este foarte silentioasa.

mai incercati klaxar ..sunt made in france si costa 35 lei setul.(sunt si grafitate) are la mine in cartier.

This post has been edited by Andyno: 29 Jan 2012, 21:21


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 19:09
Forum Renault