DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana spate, prinde neuniform

argon
post 13 Apr 2006, 19:19
Post #1


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




De ceva vreme am observat o problema la frana pe puntea spate, in sensul ca la franarea brusca pe umed sau nisip, blocheaza doar roata de pe stanga. Eu am dedus ca forta de franare e mai mare pe acea parte, si nu stiu cu ce sa incep pentru a remedia problema, e din pompa, din limitator, sau din tambur...
La frana de mana prinde egal, adica daca trag frana de mana in mers blocheaza ambele roti cum trebuie. Problema apare doar la frana de serviciu.

Am tamburi cu reglare automata a jocului dintre garnitura sabotului si tambur, deci nu ma sfatuiti sa reglez din excentrice.

Cand ridic masina pe cric, si invart liber de roata se invarte, dar parca cu mici retineri, adica se aude un zgomot discret la un moment dat in timp ce se invarte...zgomot de frecare ferodou tambur, dar nu tare..discret de tot, dau cateva pedale, si incepe sa se invarta liber fara nici un fel de zgomot.
La roata cealalta se invarte liber oricum, fie cu pedale fie fara...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 14 Apr 2006, 09:25
Post #2


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Este din tambur,probabil autoreglajul nu si-a facut treaba, acolo trebuie sa intervii tu!

This post has been edited by amc: 14 Apr 2006, 09:26


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Apr 2006, 09:31
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Oare daca a-si reseta autoreglajul si-ar reveni? ma gandesc sa nu fi luat un dinte in plus la o franare puternica, deoarece am umblat mult cu pompa in avarie, franarea puternica fiind pe spate.

Din cate stiu eu trebuie doar sa dau roata jos, si sa introduc o surubelnita in gaurica din tambur, invartind in sensul de mers...asa stiu eu ca se reseteaza aurtoreglajul. A mai facut cineva treaba asta?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pasarel
post 16 Apr 2006, 08:00
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 9 April 06




parerea mea cilindru receptor blocat. excl.gif


--------------------
dacia 1310 mls - b.27.zlt
nu te baga in tarate ca te maninca porcii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cik83
post 16 Apr 2006, 10:09
Post #5


Member


Group: Members
Posts: 98
Joined: 5 May 05




Cel mai bine da jos tamburul si verifica sabotii, cilindrul receptor, sa nu ramana blocat. Sau sistemul de autoreglare.


--------------------
Dacia Berlina 1310 MLS 1986 - No information
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Apr 2006, 11:26
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pai, vad ca nu mai face asa, presupun ca a luat umezeala in tambur..acum prind bine ambele roti fara sa intervin...vad daca mai face, o sa desfact tamburul..preupun ca nu e din limitator sau pompa...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 16 Apr 2006, 14:13
Post #7


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Curata cilindrii de pe spate ... unul dintre ei este posibil sa aiba ceva mizerie, iar din acest motiv, cursa lor sa nu fie egala, iar franarea inegala.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 17 Apr 2006, 11:46
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(argon @ 16 Apr 2006, 11:26)
pai, vad ca nu mai face asa, presupun ca a luat umezeala in tambur..acum prind bine ambele roti fara sa intervin...vad daca mai face, o sa desfact tamburul..preupun ca nu e din limitator sau pompa...
*



Pai da,caci Ferodourile tale la roata cu pricina, posibil sa fi fost intre reglaje, adica uzura era insuficienta ptr a facilita deplasarea sectorului autoreglaj cu un dinte, pe de alta parte avind totusi o uzura la ferodouri s-a marit distanta inte ferodou si tambur, distanta ce nu iti permitea o frina eficienta la roata respectiva. Insistind la pedala ai obigat sistemul autoreglaj sa sara un dinte iar distanta ferodou-tambur a revenit in parametri optimi.
La prima vedere cam asta explicatie o vad, posibil si alta cauza dar pina nu vezi sau pipai nu poti fi 100/% sigur


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Apr 2006, 11:48
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Dyda @ 17 Apr 2006, 12:46)
Pai da,caci Ferodourile tale la roata cu pricina, posibil sa fi fost intre reglaje, adica uzura era insuficienta ptr a facilita deplasarea sectorului autoreglaj cu un dinte, pe de alta parte avind totusi o uzura la ferodouri s-a marit distanta inte ferodou si tambur, distanta ce nu iti permitea o frina eficienta la roata respectiva. Insistind la pedala ai obigat sistemul autoreglaj sa sara un dinte iar distanta ferodou-tambur a revenit in parametri optimi.
La prima vedere cam asta explicatie o vad, posibil si alta cauza dar pina nu vezi sau pipai nu poti fi 100/% sigur
*




Exact asa m-am gandit si eu...urma sa resetez autoreglaju, dar vad ca s-a rezolvat. Cilindri daca erau gripati/bocati, nu-si reveneau asa deodata...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 17 Apr 2006, 11:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




De regula cilindri nu prea isi mai revin (cea mai sigura revenire sunt altii noi) sau daca o fac ff putin iar roata se simte ca merge infrinata


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 17:08
Forum Renault