Corespondenta turatie-viteza
![]() ![]() ![]() |
Corespondenta turatie-viteza
danone2000 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 23 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- b22 aaz
|
|||
Zaheiu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
5 viteze, nu? Raportul de aV-a e 0,86.
(am nova, mai mult nu pot sa te ajut) This post has been edited by Zaheiu: 14 Apr 2006, 17:48 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
Muttley |
![]()
Post
#3
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Astea-s valabile pt anvelope de 165/70R13. Judecand dupa anul de fabricatie, asa ai. Atentie! Daca ai pneuri mai mari, 175/70R13 de exemplu, viteza reala va fi cu pana la 3 km/h mai mare. Sa verifici treaba asta.
2000 rpm - 57 km/h treapta 4 73 km/h treapta 5 2400 rpm - 69 km/h treapta 4 88 km/h treapta 5 2800 rpm - 80 km/h treapta 4 103 km/h treapta 5 3000 rpm - 86 km/h treapta 4 110 km/h treapta 5 mai sus - iei amenda |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
byte |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
puteti sa-mi spuneti si mie corespondenta turatie vitaza? - Dacie 1310 4 viteze din 1990
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#5
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si tu ai vitezometru defect
![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Am si eu o marrrrrreee problema in legatura cu turometrul meu (nu mai functioneaza deloc).Am avut o problema cu becurile si am dat ceasurile jos(bord CN) si la montare nimic ,nu mai merge deloc .Am montat cele 3 mufe de la ceasuri si am pornit motorul si indicatorul de la turometru nu mai indica nimic ,nici macar nu se misca din loc.Aveti idee ce-o fi ????? si daca nu mai se poate repara cam la ce pret o fi unul nou ???? va multumesc si sper ca nu sunt oftopic, nu am vrut sa mai fac altul nou pe tema asta !!!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
mad toz |
![]()
Post
#7
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
pai ai apasat pe acul de la turometru?poate nu bagasei bine mufa.daca nu ai umblat la el nu avea cum sa se strice.Io lam demontat pe al meu si lam facut la loc si tot merge
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
Minel |
![]()
Post
#8
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Am apasat pe acul indicator ,l-am schimbat si turometru si vitezometru ,era busit rau cel vechi (strambe si decolorate acele indicatoare) si acum nu mai merge deloc ,daca se mai poate repara, ce anume ar trebui sa verific la el ???
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
aho |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru DaciaClub Group: Members Posts: 84 Joined: 8 May 07 From: Baia Mare ![]() |
QUOTE(Muttley @ 14 Apr 2006, 21:16) Astea-s valabile pt anvelope de 165/70R13. Judecand dupa anul de fabricatie, asa ai. Atentie! Daca ai pneuri mai mari, 175/70R13 de exemplu, viteza reala va fi cu pana la 3 km/h mai mare. Sa verifici treaba asta. 2000 rpm - 57 km/h treapta 4 73 km/h treapta 5 2400 rpm - 69 km/h treapta 4 88 km/h treapta 5 2800 rpm - 80 km/h treapta 4 103 km/h treapta 5 3000 rpm - 86 km/h treapta 4 110 km/h treapta 5 mai sus - iei amenda Muttley, poti sa imi spui si mie care este numarul se dinti ai pinioanelor sau macar raportul dintre ei la viteza a V-a? Eu am gasit in manualul de reparatii asa: 31 x 36 dinti, deci 0.86:1 si asta inseamna ca la 3000 rpm in treapta a V-a sunt 97 km/h cu aceleasi cauciucuri pe care le-ai luat si tu in calcul. |
--------------------
Dacia/Ford
1310 break CL/Focus Ghia Turnier
1996/2003
- MM __ ___
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
@Muttley, cum adica daca ai cauciucuri mai late se mareste si viteza la aceeasi turatie?
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
"Astea-s valabile pt anvelope de 165/70R13. Judecand dupa anul de fabricatie, asa ai. Atentie! Daca ai pneuri mai mari, 175/70R13 de exemplu[...]"
Asta a afirmat Muttley, MAI MARI, nu neaparat MAI LATE. Adica (s-a rasdiscutat) 165/70R13 are inaltimea 70% din 165, 175/70R13 are 70% din 175, diametrul rezultant, mai mare. Inversa: 155/80R13 are inaltimea 80% din 155 = 124, pe cind 165/70R13 - 115,5, ca urmare diametrul celor 155 va fi mai mare decit al celor mai late. Acel /xy influenteaza diametrul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#12
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai greseala asta se face totdeauna. Acel 70 din 165/70R13 NU inseamna inaltimea pr-zisa. Este un coeficient.
Deci 175/70/13 sunt mai mari in diametru ca 165/70/13. Sau 175/70/13 au acelasi diametru ca 155/80/13. QUOTE(aho @ 16 May 2007, 02:55) Muttley, poti sa imi spui si mie care este numarul se dinti ai pinioanelor sau macar raportul dintre ei la viteza a V-a? Eu am gasit in manualul de reparatii asa: 31 x 36 dinti, deci 0.86:1 si asta inseamna ca la 3000 rpm in treapta a V-a sunt 97 km/h cu aceleasi cauciucuri pe care le-ai luat si tu in calcul. Acolo am considerat raportul 0.76 cu nr de dinti 29 x 38. In popor sunt numite pinioane de Nova sau pinioane de Italia ![]() Cu 0.86 ai 97 km/h, cu 0.76 ai 110 km/h. Edit (c-am primit observatii ![]() Cu 155/80 vitezele sunt de respectiv 100 si 113. This post has been edited by Muttley: 16 May 2007, 13:39 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#13
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 16 May 2007, 12:12) "Astea-s valabile pt anvelope de 165/70R13. Judecand dupa anul de fabricatie, asa ai. Atentie! Daca ai pneuri mai mari, 175/70R13 de exemplu[...]" Asta a afirmat Muttley, MAI MARI, nu neaparat MAI LATE. Adica (s-a rasdiscutat) 165/70R13 are inaltimea 70% din 165, 175/70R13 are 70% din 175, diametrul rezultant, mai mare. Inversa: 155/80R13 are inaltimea 80% din 155 = 124, pe cind 165/70R13 - 115,5, ca urmare diametrul celor 155 va fi mai mare decit al celor mai late. Acel /xy influenteaza diametrul. Aha. Bine de stiut |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
Bullix |
![]()
Post
#14
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Ok. Si cu 5000 de ture in a 5-a cat aveam?
![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Merced |
![]()
Post
#15
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Aveai turometrul defect sau nimerisei a treia.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#16
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu. Nu nimerisem a treia, dat fiind ca dupa GEAR SHIFT turatia a scazut un pic, urmand apoi sa creasca la cat am zis. Iar turometrul e perfect. Cred ca am omis un detaliu: a doua zi (ajuns intreg acasa) am mers direct la spital suspect de ulcer. So... nu fugea peisaju' un pic cam tare pt emotiile mele?
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Merced |
![]()
Post
#17
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu nu cred ca urca nicio Dacie pana la 5000rpm intr-a 5 a, daca vorbim de masini nemodificate, normal.
Uite cu un tovaras care are o Dacie de Canada care cica are alte rapoarte in cutie la 3200 de ture in treapta V aveam ~135km/h, si masina aia nu stiu de ce, dar mai sus nu urca si punct. Eu n-am turometru pe baraca din semnatura, si acum vreo 10 ani imi aduc aminte ca am fost in ea cand un dilau care era sofer de meserie i-a dat ~145km/h, dar in orice caz nu prea-mi vine sa cred ca ar fi fost atunci la 5000rpm, chiar daca are doar 4 trepte. Sa vedem ce zic niste oameni mai avizati. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
la dacia mea la 3000 in treapta 4a, cand dau a 5a scade turatia la 2600
la a lu taicamio la aceeasi turatie cand dau a 5a scade la 2200 nu merge la niciuna vitezometrul oare a mea are a 4a mai lunga ? masinile sunt cam in aceeasi perioada facute |
--------------------
x
y
2009
|
|
Minel |
![]()
Post
#19
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ieri am avut ocazia sa imi testez viteza in comparatie cu viteza si normal ca imi indica cu 10km mai mult ,am cauciucuri 165/70 R13.Acum urmeaza intrebarea cu relez kilometrajul din acel surub
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#20
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Minel, la 2000 rpm in treapta V chiar ai 70 km/h.
Asta cu raport de 0.86. Pentru a afla ce raport ai la treapta V (0.86 sau 0.76), fa un test simplu descris mai sus. Du-o-ntr-a 4-a pana-n 3000 rpm, da-i a 5-a si spune-ne ce turatie ai imediat dupa schimbare. Reglarea vitezometrului (daca mai e cazul) e intuitiva si banala. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Babeste. Desi, mai bine il lasi asa si-l consideri OK, nu risti sa iei amenda pentru viteza.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Minel, la care surub te referi?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#23
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Argon ,exista un surub cu arc care il strangi sau il destrangi ,din pacate nu am un aparat sa fac niste poze ,ca o poza valoreaza mai mult decat 100 de cuvinte; in viteaza a 4-a cu 2000 de turatii am avut 70 km/h ,cred ca nu am fost destul de explicit
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
PaulT |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca si la a 4-a exista doua tipuri.Cu raport 0,97 si cu raport 1,03.Vorbim de cutiile cu 5 trepte.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Bullix |
![]()
Post
#25
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Un alt fenomen ciudat pe care il intampin ar fi urmatorul. Eu in general merg mai economic, cu motorul foarte putin turat, incat schimb a 4-a in maxim 20 de secunde dupa ce-am plecat de la stop si daca incetinesc o las acolo, chiar pana la viteze de 25-30. Cam de la 20 logic ca daca mai accelerez incepe sa smuceasca. Bun, insa chestia ciudata este: daca schimbi prea repede o treapta de viteza in raport cu viteza pe care o ai, de regula primul simpton e tremuratul si mersul sacadat, chestie pe care o patesc uneori cand schimb a 4-a. Bun. "remediul" logic ar fi: baga 'napoi a treia si mai calc-o un pic si dup'aia da inapoi a 4-a. Insa lucrul ciudat pe care il observ este ca de la un mers trepidat in a 4-a daca schimb A 5-A, merge perfect
![]() Later edit: deci daca ma chinui sa turez a 3-a pana in 3000-3500 si schimb direct a 5-a, imi trage perfect. Bineinteles, la limita, cu vreo 1300-1500 ture, insa fara sa tremure cand accelerez. This post has been edited by Bullix: 13 Jul 2007, 11:54 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
NU mai subtura motorul!!!Nu obtii nici o economie.Tot ce faci e sa distrugi motorul+transmisie.Schimba macar la 2500rpm,si vei avea un consum f bun si un motor in parametri.Sincer,nu castigi nimic subturandu-l.Pe langa vibratii ai o ungere f deficitara in turatii mici,in care motorul nu a fost proiectat sa lucreze in sarcina.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Minel |
![]()
Post
#27
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Eu normal schimb vitezele intre 2500-3000 ,si este ok si chiar economic ,motorul se comporta bine si merge super ,trage si cum a scris si Paul mai sus nu este recomandat sa circuli subturat Bullix ,risti sa periclitezi viata motorului printr-o ungere proasta ,trepidatii, apar uzuri si solicitari ale anumitor componente si articulatii care sigur ar rezista mai mult daca ai merge ok,parerea mea ,
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
PaulT |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Mersul subturat nu face decat sa distruga motor,cutie,planetare.Economie nu aduce.Si,desi stiam de mult asta,am probat-o cu Loganul,care are consum instant.Si...e adevarat,mersul subturat pe langa neajunsurile enumerate mai sus...mareste si consumul de benzina.Dar...e masina lui.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Bullix |
![]()
Post
#29
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Unq'miu are Logan si... mi-a zis la fel... intr-una l-am contrazis. El zice ca toti mecanicii zic ca voi si toti taximetristii fac ca mine. El zice ce-a auzit, eu zic ce-am vazut. Una, doua, tzac-pac, I, a II-a, a III-a, a IV-a, zici ca ar conduce TIR-uri, nu Dacii pe GPL. Asa fac toti, am dreptate? Acum am sa urmez sfatul vostru. Si vorba fie intre noi, cui nu-i place sa conduca turat? Insa cum motorul de Dacie e singurul care la 3000 deja face ca avionu', e clar ca Dacia e o masina cel putin nu la fel de turabila ca Oltcit-ul...
Altceva: dar daca merg putin (mai mult ![]() ![]() This post has been edited by Bullix: 14 Jul 2007, 00:10 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Merced |
![]()
Post
#30
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Turatii intre 2000 si 3000 rpm nu intra in categoria "supraturat", n-ai ce sa patesti si s-ar putea sa constati ca consumi mai putin decat inainte. Si sa revenim, taximetristii fac asa intr-adevar, dar e si asta o tehnica. Uite, eu la Cielo care are un motor mai turat schimbam si pe la 2000 dar am constatat ca nu prea merge. Un 2500-2600 mi s-a parut mai ok. Repet tu consumi in functie de cat de mult accelerezi, eu asa stiu cel putin. Deci poti merge subturat, cu ambreiajul calcat in unele momente, dar nici asta nu te ajuta. Omori si ambreiajul aiurea. Sau poti sa nu-l calci si sa mergi cu masina trepidand, atunci se intampla cele enumerate mai sus de Minel si PaulT.
La o Dacie d-aia iti recomand un 2500 ca turatie de schimbat, si la drum lung incearca sa nu sari de 3000 ca sa ai un consum bun. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 12:32 |