Consum de antigel shi lichid servodirectie Solenza
![]() ![]() ![]() |
Consum de antigel shi lichid servodirectie Solenza
kinder |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 1 January 04 ![]() |
|
||
-------------------- Solenza....super car?????
|
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Dar de unde esti tu, pui de dac ????
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
costi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Pare neamt dupa nume si italian dupa formula de salut
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
AL |
![]()
Post
#4
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Omul a pus o intrebare. Hai sa-i raspundem! ... In meniul din header-ul forumului exista o lista cu Adrese utile ... acolo sunt listate service-urile ... dupa ce Kinder ne va spune locatia sa putem reveni si cu eventuale sfaturi....
Legat de "consumul" de fluide, masina fiind noua, este posibil ca instalatiile respective sa se fi auto-aerisit, conducand la scaderea nivelului de lichide din bidoanele respective....insa daca nivelul a scazut foarte mult, trebuie totusi cautata cauza! ... in special in cazul servodirectiei poate fi periculos sa se circule cu nivelul sub minim! In cazul antigelului se poater face o sumara verificare vizuala a radiatorului ... daca curge pe undeva se vede... antigelul "infloreste"... idem si in cazul caloriferului de inclazire .... insa la SLZ este putin probabil ca radiatorul si caloriferul sa prezinte scurgeri sau sa fie sparte !!! ... se mai pot verifica imbinarile conductelor... succes si asteptam noi vesti! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Lol. "Puiul de dac" cred ca s-a speriat pentru ca au scazut nivelele la lichide. Ia vezi mestere ca nivelele alea variaza puternic date fiind temperaturile de afara. Ideea e ca nici unul din lichide sa nu fie sub indicatorul de "min" nici cind e motorul rece nici cind e fierbinte. Nivelul uleiului se masoara cu motorul cald (dupa ce te-ai dat hutza cu masina) dar dupa ce motorul a fost oprit (macar 10 min).
In teorie reviziile la fiecare 10.000 se fac cu schimbari de ulei, verificat si completat lichide samd. Iar in intervalele dintre revizii un motor functional nu are motiv sa consume din lichidele alea atit de mult incit sa te oblige sa umbli cu bidonasele dupa tine. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
laurh |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Mai mie nu mi-a consumat deloc pana acum - 1700 km, tot rapsodie.
Da-mi bazie bordu` ![]() |
-------------------- |
|
MariusI |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Mie mi-a 'consumat' pana acum si antigel si lichid de servo.
Antigel: cauza cea mai probabila a fost umplerea caloriferului interior odata cu venirea iernii, plus o eventuala diminuare in volum a lichidului datorata temperaturii scazute. Fa urmatoarea chestie: cu motorul *cald * (dar oprit evident ![]() Lichid servo: volumul variaza puternic cu temperatura. Completeaza cu motorul *rece* pana peste minim (vezi ca e o diferenta foarte mica intre minim si maxim). Daca ti se pare ceva suspect, du-te in service |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Marty |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Nu completa nimic, du-te in service direct, doar esti in garantie! De ce sa dai bani pe niste chestii care le poti avea gratuit ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
AL |
![]()
Post
#9
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE MariusI: Antigel: cauza cea mai probabila a fost umplerea caloriferului interior odata cu venirea iernii, plus o eventuala diminuare in volum a lichidului datorata temperaturii scazute. NU!... caloriferul e plin mereu.... si antigelul circula mereu prin el... chiar daca ar avea robinet, plin tot ar fi cu antigel... scaderea in volum se produce la scaderea temperaturii... atentie la umplere, atunci cand motorul e cald, nivelul va creste ... deci atentie sa nu de-a pe afara sau sa nu treaca de maxim...pentru ca se va crea presiune prea mare si daca supapa capacului nu functioneaza corect e poosibil sa se lase cu spargeri de radiator/calorifer! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
aviasol |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
si mie mi s-a completat antigelul la revizia de 10.000 cica se evaporase pe timp de vara.
|
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
costi |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Nu completa nimic, du-te in service direct, doar esti in garantie! De ce sa dai bani pe niste chestii care le poti avea gratuit ? Gratuit pe dracu. Tre' sa pierzi 1-2 ore pt niste timpiti care iti pot spune ca n-au nu stiu ce sau sa vii miine. Eu zic ca timpul e mai important decit 100K dati pe un bidon de antigel. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
andu77 |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 11 August 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE si mie mi s-a completat antigelul la revizia de 10.000 cica se evaporase pe timp de vara. ... apropo, daca tot au constatat ca s-a evaporat, nu au avut curiozitatea sa se uite pe unde? |
--------------------
Dacia
SupeRNova Rapsodie
- B-29-EZI
|
|
aviasol |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
sa evaporat! vaporii au iesit pe undeva....
![]() ![]() ![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
MariusI |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE NU!... caloriferul e plin mereu.... Cum, adica vara la patruj' de grade afara, io cand dau drumul la AC, aerul trece tot prin caloriferul cu antigel la 100 de grade ca sa ajunga la mine ??? |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Bineinteles ca nu! Caloridferul este obturat de o clapeta care se deschide si inchide in functie de cum misti tu de rotita care o ai pe bord.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#16
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o problema cu nivelul lichidului pt servodirectie. Adica dimineata e la minim dar dupa ce motorul merge ajunge la jumatate. Mi-au zis cei de la Dacia Asistenta ca ar fi din cauza temperaturilor, sa lichidul ala rosu din bidonas se contracta si se dilata in functie de temperatura. Mi-au zis sa nu ma puna
![]() P.S. Mi-au mai spus una buna: servodirectia se testeaza cu testerul CLIP :shock: |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
MariusI |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
PAi Marty, si atunci de ce imi scazuse mie la cca 1 deget de minim, iar dupa ce am completat nu s-a mai modificat nivelul ? De evaporat in nici un caz nu s-a evaporat, ca nu e murdar capacul la supapa..
Bogdan, aceeasi problema am avut-o si eu, si am completat, ca in prostia mea ma gandesc ca nu e bine sa stea sub minim, chiar daca sunt -20 de grade..daca o da pe afara la vara dau 5000 de lei pe o seringa si mai scot ![]() |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mie nu imi sta sub minim ci cu foarte putin peste minim. Dupa ce masina merge lichidul sta frumos la jumatatea intervalului chiar daca opresc motorul. Pana la urma completarea cum se face? Ca la ulei pe motor rece sau pe motor cald?
Ref la calorifeul din bord: prin el trece tot timpul antigel (nu mai e ca la Berline cu robinet). Cand dai pe rece intr-adevar exista o clapeta care obtureaza caloriferul dar, cum e Dacie nu il obtureaza in totalitate. Oricum raceste destul de bine vara asa ca n-ai de ce sa iti faci probleme. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
miki |
![]()
Post
#19
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.259 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
In principiu toate lichidele se completeaza cu motorul rece! Nu trebuie sa fie sub minim indiferent de temperatuara de afara
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe
2004 / 2019/2008
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
angry |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 1 October 03 ![]() |
Pentru servo, verificati conducta care pleaca din pompa spre radiator. Este un colier/garnitura care la unele (masina tatalui) mai musteste si trebuie inlocuita piesa cu pricina.
|
-------------------- |
|
MariusI |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca o sa completezi cu motorul rece, nu pune pana la maxim. Pentru ca , dupa cum am spus, ambele lichide se dilata la caldura (cel de servo chiar foarte mult) si o sa risti sa dea pe-afara. De asta am spus ca la antigel sa completezi cu motorul cald, ca sa poti pune pana la maxim fara sa-ti dea pe langa dupa aia.
La servo, daca e peste minim in toate conditiile, nu vad de ce ai completa.. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#22
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat atent si am verificat toate conductele pe care le-am vazut intrand/iesind in/din pompa si nu erau umede pe nicaieri. Sub masina n-am de unde sa stiu daca e balta sau nu ca e asfaltul ud tot timpul de la resturile de zapada asa ca trebuie sa astept sa se mai incalzeasca vremea sa vad ce si cum.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
florion24 |
![]() ![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 25 December 09 ![]() |
salut
am si eu o problema cu o dsn la pornire se aude un scartait care mai apare si in mers si de vreo 2 saptamani am cam ramas de vreo 2 ori fara apa(prima completare 1 litru cea dea doua aproape 2 litri)imi poate spune cineva care ar fi cauza?????va multumesc pt timpul acordat citirii ![]() |
--------------------
dacia
supernova
2002
|
|
turturel |
![]()
Post
#24
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
pompa de apa? nu stiu..zic si eu. lasa balta dedesupt? verifica pompa sa nu iti curga pe acolo sau verifica radiatorul. ar mai fi o sansa la radiatorul de caldura din interior. citeste la sectiunea dsn ca sunt topicuri dedicate.
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 13:19 |