DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Galme pneuri, Probleme cu pneurile

High_limits
post 26 Apr 2006, 06:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 April 06




Sunt enorm de sigur ca nu sunt singurul care descopera ca anvelopele Daciei au facut galme. Am putea spune ca este o realitate romaneasca aproape "normala" deja pentru noi tinand cont de cat de des ni se intampla la marcile ieftine de anvelope.
Intrebarea este daca ne influenteaza mersul la viteze mai mari (80-120 km/h) provocand trepidatii excesive masinii care se resimt chiar si in cabina. Eu la viteze mai mari constat trepidatii prea mari si am verificat toate rotile si ce se ascunde sub roti (pivoti, bucsi, capete de bara, discuri frana...etc.) cu cineva de meserie si nu am gasit nici cel mai mic joc sau ovalizare la ceva, dar anvelopele pe fata au galme si discurile de frana sunt gravate. De unde raspunsul logic la problema ca trebuiesc schimbate anvelopele si se rezolva si problema trepidatiilor (avand in vedere ca trepidatiile sunt permanente indiferent de mersul masinii daca e in viteza, pe liber sau franeaza si singurul factor in functie de care se manifesta fiind viteza).
Poate sa confirme cineva din propria experienta?


--------------------
DACIA 1310 L - CT 78 DMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 26 Apr 2006, 09:17
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




Galmele care spui ca apar in cauciucuri provin ori de la lovit bordura puternic sau de la dat in gropi. Daca ai dat in gropi e posibil sa fie si janta indoita si ar trebui sa o indrepti(pe masina de indreptat nu la ciocan). Ai echilibrat vreodata rotile(treaba aia care se face in vulcanizare si in care se pun plumbi pe janta)?Si asta nu e o problema numai la dacia, orice masina poate sa pateasca asa ceva.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
High_limits
post 27 Apr 2006, 07:06
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 April 06




QUOTE(gattoman @ 26 Apr 2006, 10:17)
Galmele care spui ca apar in cauciucuri provin ori de la lovit bordura puternic sau de la dat in gropi. Daca ai dat in gropi e posibil sa fie si janta indoita si ar trebui sa o indrepti(pe masina de indreptat nu la ciocan). Ai echilibrat vreodata rotile(treaba aia care se face in vulcanizare si in care se pun plumbi pe janta)?Si asta nu e o problema numai la dacia, orice masina poate sa pateasca asa ceva.
*





Masina am cumparat-o de vreo 45 zile si nu am ajuns nici sa-i fac unghiul de fuga (are nevoie) si nici echilibratul rotilor. Eu nu "scrijelesc" bordurile si reduc viteza / ocolesc gropile (de cand am luat-o nu am dat cu ea in nici-o groapa exceptand cele minore care nu e cazul sa fie luate in seama si care fac parte din peisajul romanesc...). Jentile nu sunt indoite deloc. Nu sunt nici genul care habar nu are de mecanica sau ce inseamna sa protejezi o masina de "picanteriile" soselelor romanesti (gropi, sine exfoliate la liniile de tramvai, borduri prea inalte, piatra cubica, denivelari prea mari etc.) cum banuiesti tu. Am observat in schimb ca atunci cand rulez mai mult (> 15-20 km) si se incalzesc anvelopele mai bine, trepidatiile se simt mult mai pronuntate decat daca fac 2 sau 3 km prin oras. De aici si inclinatia mea de a crede ca din anvelope se trage dar... se poate sa ai dreptate... blush.gif


--------------------
DACIA 1310 L - CT 78 DMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Apr 2006, 07:12
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Eu nu am avut galme niciodata, am mai dat in borduri, in gropi, dar galme niciodata.
Parerea mea e ca galmele se formeaza de la statul indelungat la soare. se coc atele din componenta, si atunci se rup, formandu-se o galma.
MAi pot apare si de la cauciucuri proaste, cum ar fi montana, dar ciudat e ca am vazut galme la destule masini straine , relativ noi echipate cu cauciucuri de marca !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 08:14
Post #5


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Si eu am aceeasi problema, trepideaza rau pe la 90-100 km/h. Probabil anvelopele, pe care vrea sa la schimb neaparat, cred ca saptamana viitoare! Dar daca nu e de la anvelope ce fac? cum verific? La vulcanizare? Jocuri in pivoti nu cred ca am, discurile sunt noi... sad.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 27 Apr 2006, 08:43
Post #6


Haha


Group: Members
Posts: 8.943
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




nu galmele sunt problema principala-
trepidatiile provin din cauza rotilor care nu sunt echilibrate excl.gif .in cazul unghiului de fuga dereglat se tocesc cauciucurile fie pe interior, fie pe exterior, iar la viteze mari(90-120) nu se poate tine masina in linie dreapta.

Legat de discurile de frana, problema se pune atunci cand franezi la viteze mari(te trage dreapta sau mai grav stanga) plus este ineficienta.
inainte de a schimba ceva echilibtati rotile si indreptati jantele(cel putin pe fata)-a se avea grija unde se fac aceste operatiuni, nu toti fac treaba buna, eu unul insistand sa imi puna si plumbi pana valoarea ajunge la 00-00, desi ei mai comenteaza wub.gif .

Pentru EUROPE- RIDICA masina pe cric , apuca roata cu ambele maini, una sus si cealalta jos - trage spre tine sus si impinge jos si vice versa(miscari repetate si rapide)- nu trebuie sa joace. Daca simti un joc , pivoti dusi (unde se aude jocul pivotul ala aste dus)

This post has been edited by wolfin: 27 Apr 2006, 09:01


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 09:27
Post #7


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(wolfin @ 27 Apr 2006, 09:43)
Pentru EUROPE- RIDICA masina pe cric , apuca roata cu ambele maini, una sus si cealalta jos - trage spre tine sus si impinge jos si vice versa(miscari repetate si rapide)- nu trebuie sa joace. Daca simti un joc , pivoti dusi (unde se aude jocul pivotul ala aste dus)
*


Ok, am mai incercat, dar o sa incerc din nou, si o sa fiu mult mai atent.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 27 Apr 2006, 09:49
Post #8


Haha


Group: Members
Posts: 8.943
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




si mai cu forta-sa asiguri masina bine excl.gif


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Apr 2006, 11:10
Post #9


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Am controlat, nu am , sau cel putin la prima vedere nu pare a avea, nu simt numic... Dar, este posibil sa am joc in planetare, nu stiu sigur daca este de la caneluri sau angrenajul acela, dar asta e alta problema. Cred ca o sa ma duc cu ea la un service, sa o pun pe elevator, acolo sper sa vad ce are cu adevarat... Oricum, eu voi schimba caucioacele, rotile de pe fata ( mai mult cea din partea dreapta ) sunt uzate, deci are geometria dereglata, si tbuie sa o fac si pe aia... sad.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 27 Apr 2006, 11:58
Post #10


Haha


Group: Members
Posts: 8.943
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




faci geometria dupa ce o urci pe elevator si schimbi ce ai de scimbat.
sa te uiti in principal la capetii de bara-de obicei acolo este buba


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
High_limits
post 27 Apr 2006, 15:29
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 April 06




QUOTE(wolfin @ 27 Apr 2006, 12:58)
faci geometria dupa ce o urci pe elevator si schimbi ce ai de scimbat.
sa te uiti in principal la capetii de bara-de obicei acolo este buba
*




In ceea ce priveste capetele de bara va asigur ca nu sunt cauza la asa ceva deoarece am verificat absolut tot si chiar am schimbat un capat de bara pe dreapta dar tot degeaba... in rest nici-un pic de joc sau uzura nicaieri...deci raman rotile.


--------------------
DACIA 1310 L - CT 78 DMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
High_limits
post 27 Apr 2006, 15:32
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 April 06




VREAU SA SUBLINIEZ CEVA CE AM SPUS SI MAI SUS:
TREPIDATIILE SUNT MULT MAI PRONUNTATE ATUNCI CAND SE INCALZESC ANVELOPELE, DUPA CE RULEZ MAI MULT SAU ESTE CALD AFARA. DECI PROBLEMA ESTE INFLUENTATA DE TEMPERATURA... PARCA FIRUL IDEII DUCE LA ANVELOPE, NU?


--------------------
DACIA 1310 L - CT 78 DMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
High_limits
post 27 Apr 2006, 15:35
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 April 06




QUOTE(argon @ 27 Apr 2006, 08:12)
Eu nu am avut galme niciodata, am mai dat in borduri, in gropi, dar galme niciodata.
Parerea mea e ca galmele se formeaza de la statul indelungat la soare. se coc atele din componenta, si atunci se rup, formandu-se o galma.
MAi pot apare si de la cauciucuri proaste, cum ar fi montana, dar ciudat e ca am vazut galme la destule masini straine , relativ noi echipate cu cauciucuri de marca !
*




Esti de acord cu mine ca nimic pe lumea asta nu se mai face cum se facea odata? Indiferent de cat de mult a avansat stiinta...tot bugetul ramane cel care da verdictul...


--------------------
DACIA 1310 L - CT 78 DMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th July 2025 - 15:27
Forum Renault