Zgomote Solenza - directie si din spate
![]() ![]() ![]() |
Zgomote Solenza - directie si din spate
silvester |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Daca ai dat policioara jos si tot mai ai zgomote din spate, pune mina si stringe suruburile de la spatarul banchetei si suruburile de fixare a stopurilor.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
miki |
![]()
Post
#3
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.215 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca intrebarea legata de cauciucuri nu este tocmai nepotrivita. Eu am Montana si dupa 5000km a inceput sa faca asa cum zici. Dupa o pana am pus rezerva si zgomotul a disparut !
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
silvester |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Miki, sa presupunem ca ar fi de vina cauciucurile (standard la Solenza- Matador) este normal ca fluieratul sa apara doar la viraje usoare si doar spre dreapta?
|
-------------------- |
|
cosmin |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 4 June 03 From: Timisoara ![]() |
Asigura-te ca manivela si cricul nu se lovesc direct de fierul de care sunt prinse in portbagaj. Trebuie sa existe bucata aia de pasla intre ele. Eu am dus-o in service ca sa-i schimb spoilerul si baietii le-au folosit si bineinteles ca nu s-au obosit sa le puna la loc asa cum au fost. Am facut un drum de 100m cu un zgomot infernal dupa care am observat care era problema.
|
-------------------- |
|
CRD |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 20 October 03 ![]() |
Eu am patit asta cu ceea ce se cheama cantarul, in fine furca care da repartizarea franarii in functi de incarcarea masinii. Practic acolo era metal pe metal si innebuneam. La mecanicul si omul meu de incredere( la revizie) mi-a uns locul cu vaselina sau asa ceva si o perioada nu s-a mai auzit. Era un scartait permanent si infernal.
Legat de directie - ar putea fi ceva de la placute...dar ... |
-------------------- |
|
nicolau.cosmin |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 15 August 03 From: Galati ![]() |
Am 6800 de km cu ea si constat ca scartaie si la mine la viraje in stanga si dreapta. Oare chiar sa fie de la cauciucuri?
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- GL-05-UJR Life Is A Shit And I Want My Money Back !!!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Fasaitul in viraje vine de la cauciucurile standard care nu reprezinta chiar cea mai fericita alegere.
Referitor la zgomotele din spate, una dintre posibilitati si de fapt si cea mai mare o reprezinta hayonul. Daca ai strans piciorusele alea de cauciuc ca sa ti se inchida mai bine atunci hayonul nu mai este presat cum trebuie si la gropi sau denivelari mai mari are un mic joc pe verticala de cativa mm, suficienti insa pentru a deranja. Solutie nu prea exista. Daca se desurubeaza piciorusele nu se mai inchide din prima si trebuie trantit. Daca se insurubeaza se inchide dar scartaie. Cu problema asta ma confrunt si eu. Nu e de la balamale ci din lovirea hayounului. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
silvester |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
A incercat cineva sa mai lipeasca astfel de picioruse/tamburi de cauciuc, de exemplu in partea superioara sau acolo unde incepe parbrizul? Stiu ca masinile mai destepte au mai multe astfel de puncte de contact. In acest fel am putea fixa hayonul mai bine si am reduce o sursa de zgomote.
Unde am putea gasi astfel de picioruse/tamburi de cauciuc? |
-------------------- Cati bani dai atatia face!
|
|
Marty |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Venise cineva la intilnire cu o policioara de SLZ pusa pe DSN. Tampoanele erau fixate cu holtzsuruburi.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Marty, ca unul care are policioara de solenza pe dsn, mentionez ca nu prea exista motiv de fixare cu suruburi. Pentru cauciucul care nu ajungea la chederul lunetei (ca am montat cam jos suportul pe dreapta al policioarei) an lipit o garnitura de obertain (cu prenadez).
Am avut prins cu suruburi chederul de la policioara de dsn, dar de hayon (am scos chederul de pe marginea policioarei, am taiat 2 bucatele din el si le-am pus pe coltul haionului, sub luneta. Chederul statea astfel fix fata de tabla hayonului (fata de care era solidar) si freca pe mocheta policoarei -> nu mai scartzaia (http://cklaus.go.ro/placa.htm) silvester, eu personal, care am studiat problema (studiu in urma caruia a rezultat rezolvarea la policioara de dsn mentionata mai sus), nu cunosc masini straine care sa aiba mai mult de 2 picioruse de cauciuc sa impinga policioara. Insa, la masinile din tari cu apa calda (© Marty 8) ), acele picioruse de cauciuc sunt dintr-un cauciuc foarte moale, usor poros, nu tare si rigid (ca la alte masini, nu spunem care). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
silvester |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Scuze Klaus. Nu m-am exprimat prea clar vis a vis de tamburi. Ma refeream la hayon, de data aceasta fara nici o legatura cu policioara. La SLZ, ca si la DSN, hayonul are 2 puncte de contact sus (balamalele) si 3 jos (cei doi tamburi si incuietoarea). Aceste puncte impiedica jocul hayonului pe orizontala, stanga-dreapta.
Intrebarea era daca si-a pus/lipit cineva astfel de tamburi si in partile laterale ale hayonului (langa cheder) sau sus langa balamale. In acest fel s-ar minimiza jocul pe verticala, sus-jos, joc pe care eu il consider ar fi o sursa principala de zgomot? Am inteles ideea cu chederul si policioara. Acceasi idee o expusesem si eu intr-un alt topic vazand-o la un Nissan Almera. Aveti idee unde as putea gasi astfel de profile adezive in forma de D? |
-------------------- Cati bani dai atatia face!
|
|
Marty |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
La un magazin de piese NIssan ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
silvester |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
merci
![]() |
-------------------- Cati bani dai atatia face!
|
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ce nu face omul pentru sporirea confortului !? Eu iti spun ca nu vor sari de 500 de mii perechea.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Deci daca deschizi haionul (ca sa nu apesi si sa rupi eleronu ala - am zis bine Marty?
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
silvester |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Deci daca deschizi haionul (ca sa nu apesi si sa rupi eleronu ala - am zis bine Marty? ) si zgiltii un pic masina prin apasare ai sanse mari sa auzi un frumos scirtiit de la puntea spate. Scirtiitul ala acopera si zgomotul policioarei si ce vrei tu. Eu am sa incerc sa-i i-au piuitul la revizie, cu o damingeana de vaselina. Se pare ca ai prins esentialul. Daca descoperi cauza (sau daca vaselina da rezultate) :wink: da-ne si noua de stire. Iti vom fi recunoscatori. |
-------------------- Cati bani dai atatia face!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#18
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Datele problemei:
Locul de desfasurare a bataliei: drum Bucuresti-Ploiesti-Predeal-Paraul Rece Forte combatante: - detasament de 5 pesoane si bagaje (350kg) - trupele de elita ale Administratiei Drumurilor Publice Arme: - SLZ Rapsodie la 3400 km - batalion de transee, cratere si denivelari instruite in tehnici subversive. Conditii climatice: - ploaie torentiala Desfasurarea bataliei: Inamicul si-a pozitionat cu grija armamentul strategic pe portiunea de front dintre Comarnic si Predeal, dand dovada de ingeniozitate si spirit tactic superior in localizarea armamentului greu (santuri de jumatate de metru adancime si gropi de un metru diamentru si tot jumatate de metru adancime), acesta fiind flancat de mai multe divizii de infanterie (a se citi damburi si denivelari). Nebanuind nimic, SLZ a fost atrasa in cursa si a cazut victima atacurilor miselesti ale armamentului greu camuflat de ploaia torentiala. Deznodamant: desi a scapat relativ nevatamata la suprafata, SLZ prezinta o serie de rani de razboi, cele mai suparatoare fiind zgomotele care apar acum la trecerea peste denivelarile din Bucuresti. Zgomtele vin si de la puntea spate si de la puntea fata. Intrebarea mea este ce ar fi putut sa se strice. Daca se poate o schema a puntii fata si una a puntii spate mi-ar fi de mare folos. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
florinc |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
lol slz invinsa
![]() |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
silvester |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 27 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE La SLZ, ca si la DSN, hayonul are 2 puncte de contact sus (balamalele) si 3 jos (cei doi tamburi si incuietoarea). Aceste puncte impiedica jocul hayonului pe orizontala, stanga-dreapta. Intrebarea era daca si-a pus/lipit cineva astfel de tamburi si in partile laterale ale hayonului (langa cheder) sau sus langa balamale. In acest fel s-ar minimiza jocul pe verticala, sus-jos, joc pe care eu il consider ar fi o sursa principala de zgomot? Cateva observatii in urma activitatii "practice" de sambata pentru identificarea zgomotelor: 1. Raman la parerea ca hayonul reprezinta o sursa de zgomote. Am observat pe fiecare laterala cate o gaura astupata cu un capacel de plastic. In acele gauri ar putea fi adaugati tamburi de cauciuc pentru a reduce jocul hayonului. 2. Apa intrata pe te miri unde sub masina (puntea spate) are un rol important. Masina a stat cateva zile in parcare si primii km mergea ca unsa, fara zgomote; asta pana la primele balti. 3. Am incercat sa umblu la bancheta din spate. Credeti ca am reusit sa desfac surubul din drapta. As ... era insurubat stamb dar cu forta. Dupa o ora de incercari nu am reusit sa il desfac mai mult de 1/2cm. Asta spre deosebire de cel din stanga care a mers ca uns. Stiti ce fel de cheie trebuie folosita pentru a desface suruburile? 4. Am cumparat din Carrefour bucatele rotunde de pasla, adezive pe o fata. Cu 5 astfel de bucati de pasla in stanga si 4 in drepta hayonul fixeaza policiara atunci cand este inchis. Nu sunt foarte estetice insa policiara nu mai are joc. Datorita celorlate zgomote ale masinii nu am putut sa imi dau seama daca inovatia are si efect. |
-------------------- Cati bani dai atatia face!
|
|
FLEX |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Foarte bune bulinele alea de pisla ... te-a dus bine capul, silvester, cred ca inovatia ta merge de un Tips&tricks; ideea e s tii cumva tensionata tableta portbagaj; pentru piesele in forma de D, de ce nu incercati sa folositi pe cele de Matiz? tableta spate are pe muchie 2 chestii din astea care se preseaza in hayon la inchiderea portbagajului.
Despre hayon: ati observat ca la masinile straine hayon-ul are taietura in V, vorbesc de partea care acopera fundul masinii, in planul stopurilor; aceasta forma limiteaza prin ea insasi miscarea laterala a hayonului, baietii de la Dacia s-au prins si au modificat fundul SLZ fata de DSN in consecinta (ati observat dansul lateral al hayon-ului la DSN, la SLZ a disparut, lipsa de experienta in proiectarea masinilor cu hayon si-a spus cuvintul la DSN); mai departe, problema e ca hayon-ul totusi se misca si trancane: oare niste picioruse din astea suplmentare PUSE PE LATURILE V-ului nu ar limita pina la disparitie jocul hayon-ului, plus ca face un fel de acord fin pe linga reglajul picioruselor originale; cred ca merg foarte bine cele de Matiz, necesita si o gaura mica (nu am desfacut, dar estimez 6mm). Daca va hotariti sa aplicati asa ceva, sa stiti ca flecustetele astea de Matiz se gasesc greu! |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
klaus |
![]()
Post
#22
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Chiar nu am o solenza in fata acuma, dar traiesc cu impresia ca lateralele alea de care se zice pe aici ar fi realizate din... plasticul "bloc lumini" spate, si nu din metalul hayonului. Nu sunt sigur daca ar merge niste bucati de cauciuc laterale pentru a limita deplasarile hayonului, dar traiesc cu impresia ca nu.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
FLEX |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
klaus, m-am gindit si eu ... adica piciorusele sa le insurubezi in rama hayon-ului si in dreptul punctului unde ar ajunge pe stopuri, pui o bulina de-aia de pisla, sa protejezi stopul/atenuezi impactul.
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
guvernul |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 30 April 03 ![]() |
Haideti sa va spun de unde au provenit niste scartaituri groaznice din dreapata spate, cand mergeam pe drum foarte denivelat: de la arcul spate dreapta. Si mai exact arcul nu statea drept in locasul lui si era stramb. Se vedea clar cand a ridicat masina pe rampa in service. A desfacut arcul si l-a pus in pozitia normala. L-a uns cu vaselina la capete unde facea contactul pe locase si acum nu mai urla.
|
-------------------- |
|
geo.meg |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE de la arcul spate dreapta Nu ai avut idee rea , la mine tot pe spate am observat ca atinge arcul pe la jumatate de caroserie adica parca a fost inghesui si la greutati rezonabile in portbagaj se tot atinge de caroserie . Sa nu cumva sa aveti si de aici acele zgomote , ca la mine sunt in spate destule ca nu am rabdare sa le remediez pe toate , poate doar cand va veni caldura . La frig se intaresc toate bucatele de cauciuc si de aceea se aud n... zgomote . :!: |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
florinc |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
de curand imi zdrangane rotile de pe fata la gropi am 3700 de km si cred ca bucsaraia e data dracu. scutul a fost strans, indreptat, deci nu e de la el ce p..... 'sii mai poate fi? :?: :?:
maine o pun pe cric ca am impresia ca are si joc cea din dreapta. ![]() aveti ceva idei??? :| multzam |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#27
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Bucsaraia de la bara stabilizatoare e dusa. Asta inseamna patru bucse in valoare totala de sub 100.000 ROL
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Marty |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Bucsile din capatul barei costa 25000 lei/buc, bucsile de pe mijloc costa 18000 lei/bucata.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
florinc |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Deci e normal sa zdroncane in halul asta la 3700!!. :shock: Sa fiu al naibii daca am mai vazut asa ceva si mai am de dat si o caruta de bani pe ea. Aveti idee daca se schimba greu sau mai bine fugutza la service??
|
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#30
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Marty le-a schimbat de unul singur, deci se pot schimba. Ca scula mai speciala iti trebuie o cheie de 13 taiata.
Nu prea e normal sa se duca asa de repede, dar la drumurile din Bucuresti au circumstante atenuante. Pe de alta parte, parca intuind ritmul des de schimabare a lor, Dacia le-a facut asa de ieftine. In service daca te duci nu ti le schimba pe garantie decat in primele 6 luni (parca 6 luni e garantia la partile de cauciuc). Altfel trebuie sa platesti si cred ca numai drumul pana acolo (benzina) si manopera costa mai mult decat piesele in sine. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:24 |