filet bujia 1 .s-a dus de tot, nu mai sta bujia .
![]() ![]() ![]() |
filet bujia 1 .s-a dus de tot, nu mai sta bujia .
Ward3n |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 13 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- B-28-MHR FINGER/LIKI'N / FAQ"
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#2
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Pai ce anume s-a dus, filetul de la bujie, daca e ala, schimba bujia, daca e filetul din chiulasa, mari probleme, trebuie refiletata.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Ward3n |
![]() ![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 13 January 06 ![]() |
cum o refiletez?
|
--------------------
Dacia
1310
- B-28-MHR FINGER/LIKI'N / FAQ"
|
|
Ward3n |
![]() ![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 13 January 06 ![]() |
filetul din chiuloasa s-a dus .. ai idee ce trebuie sa fac?dak pot sa fac yo . dak nu sa ma duc la mecanic sau cum fac?
|
--------------------
Dacia
1310
- B-28-MHR FINGER/LIKI'N / FAQ"
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#5
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Ward3n @ 27 Apr 2006, 19:27) Pai, se inlatura prin refiletare la cota de reparatie, sau montarea de bucse speciale (filetate la exterior majorat iar interiorul la cota normal). Daca totusi filetul este putin deteriorat, se poate refileta la cota normala. Trebuie sa ajungi cu ea intr-un service. Daca ai tu uneltele care iti tebuie, sau cunostiinte, poti face si tu. E putin de munca. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu se refileteaza nimic la cota normala, se pune reductie, nu e recomandat, dar e unica solutie.
Deci ori pui reductie, ori schimbi chiulasa cu totul. Mergi intr-un service bun, si poate ai noroc de un meserias bun si o reductie care nu scapa compresie..poti merge mult si bine asa. This post has been edited by argon: 27 Apr 2006, 18:46 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#7
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
P.S. Daca as patii asa ceva, as schimba chiulasa fara discutii
![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#8
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
sunt de acord cu argon pune reductie.Cand tata avea dacie a avut 2 reductii(pistonul 1-2)i le-a pus un strungar de la mine de pe strada...si a mers fara probleme...ori schimbi chiuloasa dar nu cred ca ai chef sa dai niste bani aiurea mai ales daca chiuloasa ta este buna!!
|
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
Ward3n |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 13 January 06 ![]() |
ai idee cat ma costa o chiuloasa noua ?
|
--------------------
Dacia
1310
- B-28-MHR FINGER/LIKI'N / FAQ"
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
o chiulasa e cam 7 milioane!
cauta un strungar bun care iti va pune reductie! trebuie neaparat sa fie meserias foarte bun ca altfel se va simti in mersul motorului acea reductie! |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
gheghe |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Eu am mers circa 60.000 km cu o astfel de bucsa si nu a fost nici o problema. In cateva ore meseriasul mi-a returnat chiulasa reparata si spalata
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cauta pe aici, scria cineva ca exista service-uri care folosesc acea metoda "Hely-Coil".(Eu nu stiu care Service anume)
Asta presupune majorarea filetului din chiulasa, infiletarea unei spire care la interior are M14x1,25, ruperea antrenorului spirei si gata. Aia se fixeaza bine si la nivel, fara umeri de sprijin. E destul de scumpa dar e buna. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
trebui data jos chiulasa...alta garnitura..etc...
Daca nu intra span in cilindru..si nu e prea bine.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca lucrezi foarte atent si cu pistonul respectiv sus, se poate:
Se aduna tot spanul cu un aspirator, dupa care cu o sirma pe care infasori vata inmuiata in vaselina cu care atingi bucatelele de span, care vor adera la ea. Cu alta vata curata se sterge pe dinauntru, dupa care, cu toate bujiile scoase, se roteste motorul cu demarorul sa se elimine alte urme. Am facut asta cind am "bucsat" o chiulasa si a mers. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ward3n |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 13 January 06 ![]() |
in principiu va intreb . se face cum era inainte? sau .o sa se cunoasca reparatia?
Am gasit mecanicul care a zis k o face , da nu stiu cat se cere pentru asa ceva,aveti vreo idee? Si inca o ntrebare: Mai trebuie schimbat ceva cand da omul chiuloasa jos? ma refer aici la garnituri,piese marunte etc. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-28-MHR FINGER/LIKI'N / FAQ"
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
garnitura de chiulasa, si lichidul de racire..altceva nu trebuie schimbat.
Cu ocazia asta vezi si supapele cum arata. Ia zi, ai umblat la bujii cu motorul cald de ai distrus filetul? sa sti pe viitor ca la bujii se umbla cu motorul rece, sau ma rog..caldut..adica tre sa stea 2 ore inainte. Bujiile nu se strang tare, se strang finut asa..ca filetul din chiulasa e aluminiu, filetul bujiei e otel foarte dur..au grade diferite de dilatare, asa ca nu se impaca prea bine..sa sti pe viitor. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
geonic |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 March 05 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Apr 2006, 21:02) Daca lucrezi foarte atent si cu pistonul respectiv sus, se poate: Se aduna tot spanul cu un aspirator, dupa care cu o sirma pe care infasori vata inmuiata in vaselina cu care atingi bucatelele de span, care vor adera la ea. Cu alta vata curata se sterge pe dinauntru, dupa care, cu toate bujiile scoase, se roteste motorul cu demarorul sa se elimine alte urme. Am facut asta cind am "bucsat" o chiulasa si a mers. De acord cu diaconuliviu. Am patit-o si eu si am facut rost de 3 tarozi la serie de metric ![]() Inainte de a infileta bucsa, am aplicat pe filetul respectiv o pasta de lipit de la "bizon" din aceea in doua recipiente tip seringa. Am lasat-o sa se usuce aprox 24 ore si nici in prezent nu am probleme cu bucsa/bujia respectiva. A sa nu uit, ca sa scapi de eventualul span care a intrat in piston, dupa ce faci ceea ce a spus diaconuliviu poti porni motorul fara bujia cu pricina cam un minut. |
--------------------
logan laureat 1,6
berlina
2006
- ag-71-ary logan laureat 1,6
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Degeaba pornesti motorul fara bujia respectiva, eu nu as risca, daca patrund impuritati intre camasa si piston, se cam rascheteaza peacolo ce nu trebuie.
Caz concret, unei cunostinte pur si simplu i s-a rupt electrodul de masa al unei bujii, mergea in 3, a scos bujia, si a vazut ca e "cheala", a pus alta, totul bine si frumos, a mers cam cateva zile, pe urma gata, mergea in trei, consuma ulei etc, cand a desfacut motorul avea camasa cu mai multe santuri sapate de bucata respectiva, a patruns intre piston si camasa, presupun ca s-a opintit in segmenti si a facut varza pe acolo...a trebuit un set nou. Stiu ca bucata aia era otel calit, si bucatile ce risca sa cada la filetare sunt de aluminiu, dar nu se stie niciodata. This post has been edited by argon: 28 Apr 2006, 12:00 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Silviu_SLV |
![]()
Post
#19
|
![]() Inca Proprietar de Dacie Group: Members Posts: 15 Joined: 16 January 06 ![]() |
QUOTE(Ward3n @ 27 Apr 2006, 19:24) ![]() ![]() omule asculta ce iti spun eu..nu te apuca tu sa faci operatiunea de refiletare a chiuloasei ...pune si scoate chiuloasa ...du-te la un meserias bun ...apoi cumpara-ti o garnitura de chiuloasa ...pune frumos mana pe cheia dinamometrica strange chiuloasa ....si mergi si tu 120.000 km cu chiuloasa carpita cum am mers si eu acum 3 dacii in urma ....sincer nu renteaza sa cumperi chiuloasa noua ...chestia asta cu refacutul filetului se practica din anii 70 ....spor la treaba ....si nu uita cu ocazia asta daca tot dai jos chiuloasa verifica supapele .... |
--------------------
Nissan
Terrano I
1990 / 2,7 TD
- GL 07 PBC Pauzele lungi si dese , cheia marilor succese .
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Se poate pune un helicoil. Problema e ca nu stiu unde. In Bucuresti sigur e un atelier unde se poate, dar nu-l stie nimeni.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
SIGUR cineva de pe forum(dar nu mai stiu cine - uita omul, imbatrineste
![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tatabobu |
![]()
Post
#22
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#23
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 4 May 2006, 07:57) SIGUR cineva de pe forum(dar nu mai stiu cine - uita omul, imbatrineste ![]() It wasn't me, da' ca veni vorba, in "tinerete" mi-am refacut filete o groaza cu metoda asta pe biciclete. Toate piesele erau din aluminiu. Rezultatele erau de-a dreptul incantatoare, filet de otel pe piesa din duraluminiu. Reparatiile mi le-a facut un nene care lucra la Savinesti (jud NT). N-am mai vorbit cu el de mai bine de 5 ani. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da niste exemple
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mie-mi zici? Daca da, cu ce vrei exemple?
Daca este cineva din P. Neamt care are nevoie de filete dintr-astea, sa m-anunte si-i explic cum sa ajunga la om acasa. Mi-am amintit si cum il cheama. Sper sa mai lucreze acolo... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#26
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
piese de bicicleta facute cu metoda respectiva ma refeream, ca ma intereseaza si pe mine.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#27
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
La cererea lui argon(el), oleaca de offtopic...
![]() Eu mi-am facut la el asa: o tija de ghidon (pipa) din duraluminiu, era de 125 mm si nu vroiam sa renunt la ea, iar la colierul dinspre ghidon prinderea era de tip capac (2 filete). Alea 2 filete mi s-au dus mie de la demontari/strangeri repetate (o intorceam in funcie de nevoie (drum drept sau rapa pe munte)). Apoi, mi-am refacut filetele de pe 2 cadruri de duraluminiu, filetele urechilor de prindere a schimbatoarelor de pinioane. Unul era uzat, celalalt am reusit sa-l smulg eu intr-o margine de bordura. ![]() A, era sa uit, tot in aluminiu mi-a sudat omul ala 2 sau 3 cotiere ("coarnele" alea din capetele ghidoanelor drepte). Sudura ghici in ce gaz inert era facuta? ![]() M-a mai ajutat si cu alte piese, dar nu aluminiu. Mi-a refacut un filet exterior la un ax de pedala stricat tot de mine si a confectionat o piulita noua de strangere cu diametrul filetului micsorat pt o strangere mai festa pe restul de filet de pe ax. Piulita cu tot cu tratamentul termic de rigoare!! ![]() Faza-i ca in uzinele alea-ti faceai ce vrei, orice prelucrare posibila, sudura, piesa turnata, ORICE! Totul e paragina acum. D-aia nu stiu daca mai lucreaza acolo... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#28
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La motoarele de VW racite cu aer, in carterul de magneziu se baga Helicoiluri pentru a proteja filetele prezoanelor. Ca masura preventiva asta, nu dupa ce s-a intamplat.
Buyaca, daca citesti asta, spunde domle unde e servicele ala. Ca am un prof pasionat de masini de epoca care are nevoie de asa ceva. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Grigo |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 29 September 05 ![]() |
sal!am avut si eu o problema asemanatoare...la mine s-au dus 2 fileturi de la chiuloasa....
![]() ![]() Te sfatuiesc sa te duci la un mecanic bun....tre sa ai experienta sa faci asa ceva. Totusi incearca decat sa-ti iei o chiuloasa noua... ![]() |
--------------------
dacia
1300
1976
- IS-05-JNR
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#30
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e cea mai buna metoda hely-coil.asa am facut la un bloc motor care avea 3 filete duse.se va majora diametrul bujiei.asa am vazut la multe masini
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 00:04 |