DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Lipsa presiune ulei, berlina din 98

payty
post 13 May 2006, 21:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




Problema suna cam asa cum am zis si in titlu. Am si indicator cu bec, si cu ceas, dacia fiind din '98. Problema e ca uneori ceasul indica la fel ca atunci cand era noua: la relanti sta pe la jumatatea scalei si dupa ce trec de vreo 1500-200 rpm ajunge la maxim. Alteori, dupa ce merg o vreme si se mai incalzeste motorul, la relanti acul sta la 0 (dar becul nu se aprinde) si pe la 2000 rpm ajunge abia la jumatate, sau chiar mai jos. M-am gandit ca poate dupa ce se incalzeste motorul, se subtiaza uleiul mai mult si poate pompa nu mai baga presiune cat trebuie. Dar daca las motorul sa se raceasca de tot, face la fel imediat ce pornesc.

Ma gandesc ca poate fi senzorul ala de presiune de vina. Sper sa nu fie pompa. Intrebarea e : se poate ca pompa sa faca figuri uneori si alteori sa mearga bine? Asta pentru ca uneori ceasul indica presiune perfect normala, alteori o ia razna. Masina are aproape 70 de mii km. E posibil sa ma lase pompa deja? Mentionez ca a avut ulei bun, ( nu foarte scump, dar nici cel mai ieftin) si a fost schimbat de fiecare data cand era nevoie.

Astept sfaturi. Merci


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAC
post 13 May 2006, 22:13
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 450
Joined: 1 September 04
From: Reghin




Totusi spune ce ulei ai folosit, daca la rece e presiune si la cald nu e, atunci tot uleiul ar fi cauza. Ai desfacut capacul de la chiulasa, sunt depuneri pe acolo? Daca sunt depuneri s-ar putea sa fie infundate canalizatiile sistemului de ungere, inclusiv in pompa. La un ulei bun nu se formeaza depuneri.


--------------------
ex. Opel ex.Vectra C 2007 OPC line - MS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 13 May 2006, 22:30
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




pot fi multe de vina dar 70% cred ca e din cauza pompei de ulei..un indiciu important e ca scade dupa ce se incalzeste.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 14 May 2006, 08:43
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(ct03nut @ 13 May 2006, 23:30)
pot fi multe de vina dar 70% cred ca e din cauza pompei de ulei..un indiciu important e ca scade dupa ce se incalzeste.
*




Problema e ca ceasul indica complet aiurea. Desi in majoritatea cazurilor atunci cand nu merge bine arata presiunea foarte mica, mi s-a intamplat uneori ca la relanti sa imi stea acul la penultima linie si cand urca in ture sa mai urce si el doar un pic, dar fara sa ajunga la maxim.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 14 May 2006, 08:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(BAC @ 13 May 2006, 23:13)
Totusi spune ce ulei ai folosit, daca la rece e presiune si la cald nu e, atunci tot uleiul ar fi cauza. Ai desfacut capacul de la chiulasa, sunt depuneri pe acolo? Daca sunt depuneri s-ar putea sa fie infundate canalizatiile sistemului de ungere, inclusiv in pompa. La un ulei bun nu se formeaza depuneri.
*




Acuma am ulei elf 15w40. Am sa ma uit sub capac sa vad daca sunt depuneri. Ceea ce ma mira e ca becul ala sta stins indiferent cat de mica presiune indica acul. Si de functionat, functioneaza, pentru ca atunci cand am motorul oprit si contactul pus, se aprinde.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 14 May 2006, 08:58
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




nu prea m-as baza pe alea, in special sa astept sa se aprinda becul, parerea mea e ca indica bine ce vezi tu acolo acul, fa-i o verificare la motor.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 14 May 2006, 09:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




dar poate sonda arata eronat la o anumita temp.daca ar avea probleme cu ungerea,cand ar porni-o,i-ar tacani culbutorii si i-ar sta becul de ulei aprins pana se amorseaza.la mine asa facea(pompa infundat)
PAYTY-asa face si la tine?la mine dura vreo 2-3 sec pana isi tragea uleiul.


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 14 May 2006, 09:09
Post #8


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




este normal ca atunci cand motorul se incalzeste sa scada presiunea la ulei (uleiul devine mai fluid) , presiunea minima admisibila la o temperatura de 80°ca lichidului de racire este de 0,7 bari la relantiu si 3,5~4 bari la 2500~3000 rotatii. Ca sa verifici daca e de vina traductorul ptr indicatorul din bord trebuie sa-l inlocuiesti cu altul ( de la un amic wink.gif ) , e posibil (dar puitn probabil ) sa ai infundat orificiul prin care vine uleiul la traductor , dar ca sa fii convins daca lucreaza pompa , desfaci traductorul si montezi in locul lui un manometru . de asemenea ptr ulei sunt doua traductoare , unul pentru aparatul din bord si unul pentru bec , cel pentru aparat isi modifica rezistenta interna in functie de presiune , cel pentru bec este un presostat care lucreaza la o anumita presiune, sub 0,7 bari cred


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 14 May 2006, 10:03
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(madcos @ 14 May 2006, 10:06)
dar poate sonda arata eronat la o anumita temp.daca ar avea probleme cu ungerea,cand ar porni-o,i-ar tacani culbutorii si i-ar sta becul de ulei aprins pana se amorseaza.la mine asa facea(pompa infundat)
PAYTY-asa face si la tine?la mine dura vreo 2-3 sec pana isi tragea uleiul.
*




La mine se stinge becul aproape imediat ce a pornit motorul ( 1 secunda sa zicem) .Dar acul de multe ori sta la 0 o buna perioada dupa ce am pornit motorul. Uneori abia dupa ce am parcurs cam 1.5 km si a stat turat, sare brusc de la 0 la maxim. Intrebarea e cat de greu e de desfundat.Ajunge sa dau pompa jos? sau trebuie desfacut tot motorul si curatat? Sincer cel mai teama imi e sa nu se uzeze blocul in zona axei cu came pentru ca dupa cate stiu eu ori se bucseaza ( ceea ca nu prea ma incanta), ori se schimba cu totul, si asta e la fel de nasol.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 14 May 2006, 10:06
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(vali1971ro @ 14 May 2006, 10:09)
este normal ca atunci cand motorul se incalzeste sa scada presiunea la ulei (uleiul devine mai fluid) , presiunea minima admisibila la o temperatura de 80°ca lichidului de racire este de 0,7 bari la relantiu si 3,5~4 bari la 2500~3000 rotatii. Ca sa verifici daca e de vina traductorul ptr indicatorul din bord trebuie sa-l inlocuiesti cu altul ( de la un amic  wink.gif  ) , e posibil (dar puitn probabil ) sa ai infundat orificiul prin care vine uleiul la traductor , dar ca sa fii convins daca lucreaza pompa , desfaci traductorul si montezi in locul lui un manometru . de asemenea ptr ulei sunt doua traductoare , unul pentru aparatul din bord si unul pentru bec , cel pentru aparat isi modifica rezistenta interna in functie de presiune , cel pentru bec este un presostat care lucreaza la o anumita presiune, sub 0,7 bari cred
*




Da, buna idee. Sincer nu prea ma incanta sa iau un senzor din ala nou, pentru ca e cam 500 de mii si daca nu e defect nu am ce face cu el. O sa ma duc la un servis si le zic sa imi masoare presiunea la ulei cu manometrul.


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 15 May 2006, 20:36
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




sigur ai sonda aia proasta.un motor cu probleme la ungere face f urat la pornire.stai relaxat.schimba sonda,sau intai fa-i o proba cum au zis si altii.


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 01:50
Forum Renault