DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Revizie Solenza MPI-Solenza Diesel

RaduMan
post 11 Feb 2004, 16:22
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 12 November 03
From: Bucuresti-Ploiesti-Falticeni




Ca faci o economie la banii dati pe carburant e clar, atunci cand ai o masina diesel.
Dar cat de ieftin mai iesi daca iei in calcul reviziile?
Cat de des se fac si cat costa in medie, la cele 2 modele?


--------------------
VW Touran 2004 Trendline
NU forta, foloseste un ciocan mai mare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 11 Feb 2004, 23:08
Post #2


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Reviziile la SLZ diesel se fac din 7500 in 7500 km. La benzina se fac la 10000. Mai adauga faptul ca bujiile incandescente sunt mult mai scumpe decat cele normale, filtrele trebuie sa le schimbi mai des probabil etc. Un pret mediu nu am cum sa-ti spun ca nu stiu pe nimeni cu SLZ diesel care sa-si fi facut revizia. Eu raman la parerea ca nu iesi mai ieftin cu SLZ diesel decat cu ce pe benzina. Investitia in plus la achizitie se amortizeaza destul de greu acum ca s-a scumpit si motorina iar consumul nu este cu mult mai mic decat cel al motorului pe benzina. Asta din cauza ca e diesel aspirat. Daca era turbo, mai vorbeam.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 12 Feb 2004, 08:23
Post #3


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Se facuese un calcul pe undeva pe aici si se ajunsese la concluzia ca SLZ 1.9D renteaza fata de 1.4 MPI doar daca o tii pentru mai mult de 300 mii km.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurh
post 12 Feb 2004, 08:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 8 December 03
From: Bucuresti




Doar consumul de carburant (neluand in calcul reviziile mai dese, mai scumpe, asigurarea mai mare) se amortizeaza in 90-100.000 km.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucianXX
post 21 May 2004, 02:39
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 8 April 04
From: Mangalia




Revizia de 7.500 de km la Solenza Diesel a fost impusa de producatorii nostri fara experienta si este doar pentru motor si schimbul uleiului ala de kkt pe care ne forteaza sa-l folosim (doar caroseria, sistemele de directie si suspensie sunt aceleasi cu varianta pe benzina, cu mici modificari) , pana acum la toate motoarele Diesel Renault era un interval de schimb normal de 10.000km , dar foloseau uleiuri mult mai bune ( Elf ) , de ce pe bidoanle de ulei dacia scrie ca sunt garantate 7.500 km iar pe cele Elf sau Total (amandoua avand aceleasi caracteristici) e trecuta o perioada de 10.000 km ca doar sunt facute pentru acelasi tip de motor !


--------------------
Dacia Solenza - CT 81 NCL
CT 81 NCL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 21 May 2004, 06:51
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Nu stiu la SLZ, dar la filtre de calitate, ma refer de cel de motorina, se schimba la 15.000 cu decantare la 7.500 km (are un dop dedesupt sa arunci mizeria afara). Pe mine m-a costat un filtru cam 200-250 klei.
Uleiul semisintetic (Total) ce-l folosesc eu e garantat 10.000 km sau 1 an. Pt conditii de oras si folosire intensiva poti sa-l schimbi mai repede daca vrei. 5l m-au costat vreo 800k lei.

La masinile de generatie mai noua filtrele de motorina stiu ca sunt mai scumpe. Golf III de ex costa vreo 600-800k lei, dar au gasit baietii un adaptor pt filtre mai ieftine si poti sa te scoti mai lejer.

Bujii incandescente am vazut prin piata la 100 k lei. Mai de firma or fi mai scumpe, dar vara nu ai nevoie de ele. Teoretic doar cand temperatura scade sub 10 grade intra in functiune, si nu e nevoie sa le schimbi pe toate. De obicei cand se duce o bujie se duce de tot. Nu exista cale de mijloc si se pot masura si depista care s-a dus.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 21 May 2004, 07:19
Post #7


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Hai c-ai dat-o-n basme romanesti! Auzi tu "bujie din piata", "nu e nevoie sa le schimbi pe toate", "adaptor pt. filtre ieftine".....
Cumparat-i tu bujii din piata in loc sa dai cu 50-100 de mii mai mult pe alea de firma; schimba-le pe rind, sa vezi cum stai toata ziua cu mainile in motor ca sa schimbi bujii; pune-ti tu adaptoare pentru filtre ieftine, sa vezi ce bine filtreaza in conditiile unui motor cu alte caracteristici!!!! Ce dracu, mai omule, parca ai schimba d-astea in fiecare luna... filtrele le schimbi de maxim 2 ori pe an, bujiile cam o data la un an. E chiar atit de mare efortul financiar, merita sa te scumpesti la tarite ???? Parerea mea e ca nu!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 21 May 2004, 07:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Mai Marty, eu am dat pretul din piata pt ca pe ala il stiu. Eu inca nu am umblat la bujii. Bineinteles ca o sa-mi iau din magazin, si nu cele mai ieftine, asa din principiu, dar dupa cum am zis, pana la iarna nu umblu la ele ca n-am de ce. Si e tare probabil ca o sa schimb tot setul prima oara, ca sa stiu un lucru, dar sa stii ca se pot si masura. Si se simte imediat iarna la pornire cand una din ele e dusa.
Si despre ala de motorina si eu sunt adeptul solutiilor OEM. 800k lei la 15000 km nu mi se pare foarte mult. Oricum eu am noroc ca la mine e doar 250k lei. :mrgreen:


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 21 May 2004, 07:36
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Hai ca am deviat de la subiect. Pana una alta, toti zic ca reviziile la diesel sunt mult mai scumpe. Totusi eu nu vad de unde vine conceptia asta. La ulei diferenta e 200-300k lei. Si mai ai filtrul de motorina in plus de schimbat la 15000 km.
La diesel ai bujii incandescente, la benzinar ai buji cu scanteie.

Am mai scapat ceva ? :roll:


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 21 May 2004, 07:39
Post #10


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Stiu ca se pot masura! Am avut un P 309 GLD (1.9D) si nu-mi dadeau bani de la firma ca sa-l intretin. Asa caumblam cu "slick-uri" iarna, impingeam la masina pina imi venea acru' si toata ziua stateam cu bujiile scoase si cu fire trase de la baterie ca sa vad daca se inroseste bujia. :vmad:


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 21 May 2004, 08:17
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




acum ca sa revenim la subiect, ce va cramponati atat de bujiile alea incandescente? daca discutam pe caracteristici tehnice alea se schimba la 60.000 km, iar cele de la benzinar la 15.000 parca, va las sa ma corectati daca nu e asa, dar puteti consulta carrtea aia de service si va lamuriti. io m-am uitat in ea si nu m-am speriat.
daca schimbi uleiul la 7500 km iar nu vad nici o problema. io il schimbam la berlina mea din '76 la 5000 km si nu puneam ulei ieftin. doar ca la asta diesel pui cu 1,5 l mai mult... cred ca o sa fac fatza. :wink:
eu sunt foarte incantat de masina, si nu-mi pare rau ca am dat cu 500 de euro mai mult decat varianta pe benzina. tot voiam sa ma lamuresc ce e aia diesel, si chiar incepe sa-mi placa.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 21 May 2004, 08:33
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Asta este, unii sunt bolnavi cu diesel si isi iau (si eu ma simt la fel, doar ca inca nu mi-am luat, dar mi-am promis ca in viata asta o sa am si un diesel!) - avantaje sau nu - asta este discutabil, intr-adevar.
Am vazut la dealeri preturile pentru pachet revizie Dacia si la 1.9D era mai scump (si se facea din 7.500 in 7.500) iar la benzinar odata la 10.000 (si mai ieftin pachetul).

Bujiile la benzina se schimba la 30.000... si eu am dat 240.000 pe set (Bosch), deci nu e semnificativ la restul costurilor de intretinere. Raman la parerea ca o sa-mi iau diesel (dar sper ca va fi un common-rail, totusi) din placerea de a avea diesel, nu la gandul de economie.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 21 May 2004, 10:10
Post #13


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Johnsws, diferenta dintre Confort MPI si Confort D e de 1000 EUR, ceea ce nu e tocmai putin. Consumul nu e cu mult mai mic la diesel față de benzină, iar prețul benzinei fără plum se apropie destul de mult de cel al motorinei. Așa ca investiția nu cred că o să ți-o amortizezi prea devreme, asta daca nu mergi foarte mult.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 21 May 2004, 10:28
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




bogdan, ia vezi mataluta ca inca mai e valabiala promotia aia cu 4-500 euro reducere la varianta diesel wink.gif , iar de pe geamul biroului meu se vede o benzinarie la care preturile sunt asa: 25100 benzina fara pb (euro 2) si 22480 motorina (euro 3) . atat din pretul carburantului cat si din consumul mai mic cred ca o sa fiu multumit. dupa cartea tehnica diferenta de consum este de 1 litru, iar in practica s-ar putea sa fie mai mare. o sa va tin la curent cu consumul meu. si-apoi ce facem aici concurenta intre solenza diesel si benzina? atunci eu cred ca daca vorbim de variantele fara aer conditionat atunci dieselu e castigator. si daca mai pui si microbu cu dieselu' unde ajungi? aerul conditionat este intr-adevar un argument in alegerea unei masini dar in nici un caz nu am vrut europa cu aer :wink:


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 21 May 2004, 10:38
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Mai, sincer cred ca Europa cu aer e o varianta super-ok... In afara de turometru (care si ala e doar pentru figuri, sa arati la prieteni pana la cat urci)... biggrin.gif

Dar eu avand microbu' - sau macar sa vad daca il am - am zis ca urmatoarea ori va fi L90 de 90 (cai), ori un diesel ori un SH Golf IV 2.0... oricum, problema e "no money, honey", deci discutia asta e despre un caz pur ipotetic si doar de dragul discutiei.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 21 May 2004, 10:54
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




e o chestiune de gusturi.am vrut sa-mi iau europa, dar sincer nu mi-a placut. imi place sa am motorul sub control. si sa nu razi dar cel mai tare m-am enervat din cauza oglinzilor care nu se regleaza din interior. la supernova se reglau din interior cel putin. iar faza cu turometru mie mi se pare importanta la fel si temperatura apei. daca era si presiunea uleiului era si mai bine;) . asa-mi place mie sa conduc. la berlina mea imi pusesem turometru electronic, presiunea la ulei si temperatura la apa ca era din '76 si n-avea toate astea. pot sa renunt si la aer din aceste motive . si nu va spun sa faceti si voi asa. si-apoi un fumator deschide des geamul si se duce dracului de aer. nu zic ca nu sunt momente cand vreau aer dar inca pot sa suport. si cand te gandesti ca mai si chelesti din cauza aerului conditionat biggrin.gif , acum glumesc dar chiar era un articol in presa zilele trecute biggrin.gif mai facem si haz de necaz wink.gif


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 21 May 2004, 12:52
Post #17


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Apropo de reviziile la SLZ 1.9D din cate stiu eu prima e la 7.500km, iar apoi reviziile se fac la 15.000km, adica la 22.500km,37.500 km...


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sabinc
post 26 May 2004, 16:35
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 26 May 04




Salut Vreaus a stiu si eu ce parere aveti despre servisul de la Latin efe din politehnica. Cat de buni sunt?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 26 May 2004, 16:39
Post #19


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Latin Efe sucks. Numai daca esti masochist si iti place sa-ti vezi masina maltratata te duci la aia. La fel si la Adras.

Da-i si tu un search dupa Latin Efe si vezi cam ce pareri numai "de bine" au oamenii despre ei.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 27 May 2004, 07:29
Post #20


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




"Este" toti numa' tigani.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sabinc
post 27 May 2004, 10:03
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 26 May 04




Multumesc pentru raspunsuri. Oricum, cat sunt in perioada de garantie sunt obligat sa ma duc sa imi fac reviziile la ei sau ma pot duce unde vreau? Daca stiti vfeun service ok unde sa nute fure nenorocitii prea mult spuneti-mi si mie. Sunt convins ca peste tot te fura si trebuie sa dai spaga dra barem sa nu ia pielea de pe om. :x
ura la toti.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SirAvalon
post 27 May 2004, 11:02
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Bre, daca te duci la latin efe ca vrei tu acolo te sfatuiesc sa te duci la serviceul vechi (care acum e numit service rapid). Sunt acolo 2 mecanici, pe unul il cheama florin si e super baiat, daca esti si tu super baiat! (daca ma intelegi). La fel si cu cristi, seful de service. Nu bag mana in foc, cel putin asa sunt cu mine laugh.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 27 May 2004, 21:49
Post #23


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Cat esti in garantie te poti duce la orice service autorizat Dacia. Vezi ca ai lista la sfarsitul carnetului de intretinere si garantie. Eu ma impac bine cu cei de la Meridian, dar asta presupune, vorba lui SirAvalon, sa fiu si eu baiat finut.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 01:18
Forum Renault