DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Romania-Slovenia and back

adyt
post 25 Jan 2006, 11:26
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 29 April 04
From: Bucuresti




Salut,
Dupa o lunga perioada, am si eu timp sa mai scriu una-alta. Poate e util cuiva.
Deci plecat din Bucuresti, dormit la Arad. Luni dimineata la drum prin Nadlac. Traseul planificat Arad-Budapesta(M5)-Siofok(M7)...Dupa care ne descuram la fata locului...Croatia...Slovenia... Destinatia finala Ljubijana. In total 715 km. Am ales varianta prin Ungaria pt ca n-am viza de Serbia (si am inteles ca dureaza) iar plecarea a fost cam din scurt.

In Szeghed SURPIZA: au dat drumul la M5 pana langa Szeghed...Super tare. De la Arad ai 50 km si te-ai suit pe autostrada (iar romanasii, tot cu DN-uri)...Ma rog.

Am dat roata Budapestei pe M0, m-am suit pe M7. Sunt cam 110 km pana la Siofok pe autostrada, dar se termina si trebuie sa mergi pe un DN7 care merge pe malul baltocii Balaton, prin toate statiunile (destul de enervant)...Mai sunt portiuni scurte de autostrada, dar nu e completa pana la granita (bine, parerea mea e ca nici mult nu mai au) . Cand se termina baltoaca, mergi pe acelasi DN7, dar sunt mult mai putine localitati. Am ajuns la granita Hu (Letenye)-Croatia (Gorican) in cam 5 ore din Arad. La granita ok (m-au intrebat croatii de cartea verde)

Din Gorican m-am trezit pe autostrada si nestiind cum sta treaba cu autostrada, m-am dat jos de pe ea. Ca punct de reper Varazdin (in Croatia) catre Ptuj (Slovenia)...Am mers prin o gramada de localitati...Prost semnalizat in Croatia...Nu stiam pe ce drum sunt, la ce km, care-i urmatoarea localitate...Ma rog, am dibuit un punct de trecere (super mic. S-au uitat aia lung la mine, m-au cotrolat slovenii si in ...)

In Slovenia, s-a simtit imediat ca am trecut in alta tara...Drumul impecabil, super bine semnalizat...Localitatile ...boboc (toate aveau trotuar pe cel putin o parte, care mai era si curat, chit ca ninsese destul de bine)...Directia Ptuj.

Ptuj-???-pe autostrada A1 Maribor-Ljubljana (cam 100 km pana in Ljubljana). Autostrada marfa, trece prin munti, tunele...De platit se plateste cam la 20 km.
Am ajuns pe centura Ljubljana...Iesirile au denumiri. Super centura..ajungi unde vrei...F. bine semnalizat. Am nimerit repede si hotelul.

Am stat chiar in centru. Orasul foarte ingrijit, aerisit, fara balamuc. Mie (unul) mi-a placut foarte mult prin centru, chit ca-i mic. O gramda de magazine si bodegi elegante (cam scumpe, preturi cam ca in AUstria)...Ce sa zic, sa vede ca sunt gard in gard cu Austria...Chiar in intrega tara se simte o influenta clara...

Imi propusesem sa trec la intoarcere prin Maribor, dar treburile nu au iesit asa cum imi planuisem si m-am vazut nevoit sa trec prin Zagreb.

Asa ca traseul de intoarcere a fost Ljubljana-Zagreb-Gorican-Budapesta-Arad.
Exista o bucata lipsa pe autostrada A2 intre Ljubljana si Zagreb,prin munti, acum se contruieste (e o "gaura" de cam 30 km pe un drum alambicat)...In Croatia, am intrata pe autostrada si sunt cam 20 km pana la Zagreb...Evident, m-am ratacit la intrare in oras...Ma rog, n-am avut timp sa vad orasul, am stat 4 ore intr-o sedinta...DIn Zagreb pana la granita cu Hu (Gorican) autostrada civilizata...La iesirea de pe centura iti iei un cartonas si platesti la iesire ...5 Euro pentru 130 km.

Drumul de intaorcere prin Ungaria a semanat foarte mult cu cel la venire...Nu mai povestesc...

Cam atat. Slovenia e super-tara 2mil de locuitori civilizati intr-o tara micuta cu multe peisaje spectaculoase...Au chiar si 50 km de litoral. Am promis ca o sa ma intorc si intr-un concediu... amanuntit.

Legat de drum...E mult mai rapid prin Serbia unde sunt autostrazi...Am inteles ca din Zagreb se fac cam 5 ore pana la granita cu RO (sau HU, cum vrei)...Chiar si drumul la intors, prin Zagreb, a fost mai rapid decat cel pe care m-am dus, chiar daca pe harta pare ca ocolesti mult. Restrictiile de viteza peste tot sunt ca in Ungaria. Politia destul de prezenta si in Croatia si Slovenia. In Slovenia, la fiecare tunel restrictia e de 100 si sunt radare la intrarea si iesirea din tunel. Am inteles ca amenzile sunt cam mari


--------------------
Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 25 Jan 2006, 12:38
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




bravos adyt ... faina ruta ... dar nu am inteles un lucru ... de ce prin Budapesta ? ... ok era autostrada dar ai cam ocolit


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyt
post 25 Jan 2006, 12:52
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 29 April 04
From: Bucuresti




Asa e...Mai era o posibilitate din Kecskemet-Dunajvaros-Siofok..Dar era doar pe DN-uri...Ma rog...Cam tot dracu' ala era ca tot cam 3 ore am facut, dar nu m-am stresat cu depasiri si radare, cam 600km Arad-Ljubljana. Asa au fost 715km.

La un moment dat mi-a trecut prin cap sa ma intorc Maribor-Graz-Viena-etc. Erau 900km, exclusiv pe autostrada. Dar oricum a cazut posibilitatea.



--------------------
Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 25 Jan 2006, 13:20
Post #4


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




Mai era Szeged - Baja - Mohacs, etc...


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 - GJ-01-SSP
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 13:42
Forum Renault