problema la motor ciudata, nu mai stiu ce sa-i fac ca m-a umplut de
![]() ![]() ![]() |
problema la motor ciudata, nu mai stiu ce sa-i fac ca m-a umplut de
sergionel |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#2
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(sergionel @ 27 May 2006, 23:52) sa fie camasile mai jos si atunci sa nu etanseze garnitura bine? am pus garnitura de fermit cu inele de aluminiu.mentionez ca am mai schimbat-o odata inainte sa planez chiuloasa .(apoi am zis ca o fi ovalizata si am planat-o,dar degeaba). Daca spui ca, termostatul merge, instalatia este curatata, radiatorul nou, cred ca ti-ai dat singur raspunsul. La baza cilindrului, de centrare in bloc din cate stiu eu sunt niste garnituri din hartie de diferite dimensiuni ( 3 la numar ). Poate asta e problema... ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
la daciile pe injectie garniturile alea sunt de cupru, dar nu cred ca e de-acolo.
vezi pompa de apa daca zici ca ai schimbat radiator, termostat, etc |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#4
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(marius-gabriel @ 28 May 2006, 00:13) la daciile pe injectie garniturile alea sunt de cupru, dar nu cred ca e de-acolo. vezi pompa de apa daca zici ca ai schimbat radiator, termostat, etc Asa e ai dreptate... ![]() ![]() This post has been edited by EUROPE_: 27 May 2006, 23:22 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
bulele din vas n-au nici o legatura cu pompa!
pun pe seama unei aerisiri prost facute, asta in cazul cel mai simplu.. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
radioman |
![]()
Post
#6
|
![]() membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(sergionel @ 27 May 2006, 23:52) este o dacia pe injectie din 2000. problema este urmatoarea:creste temperatura la apa,acul ducindu-se pe rosu,intre cele 2 dungi albe. -schimbat garnitura chiuloasa. -planat chiuloasa. -scos termostat(cu el montat ,am pus diferite tipuri,creste f. repede si se duce si mai pe rosu) -radiator nou de cupru -instalatie de aerisire curatata cu aer la un service. am observat cind este calda ca daca o turez,cind revine aapoi da ceva bule in vas.nu am apa in ulei si nici invers. are cineva vreo idee ce ar mai fi?sa fie camasile mai jos si atunci sa nu etanseze garnitura bine? am pus garnitura de fermit cu inele de aluminiu.mentionez ca am mai schimbat-o odata inainte sa planez chiuloasa .(apoi am zis ca o fi ovalizata si am planat-o,dar degeaba). Cand mai desfaci chiulasa (caci sigur ai sa o desfaci iar), masoara inaltarea cilindrilor peste blocul motor, punand o rigla metalica (nu cred ca mai e nevoie sa iti explic cat de dreapta trebuie sa fie), si vezi in carte ca spune intre ce cote trebuie sa fie inaltarea .ATENTIE! -Problema e ca trebuie sa fie 1. camasile fara inelele de cauciuc de la baza 2.fara inele e mai jos cilindrul decat blocul motor..In orice caz iti spune unul care a mancat Dacie pe paine vreo 15 ani, bolborosirea din borcan provine de la garnitura de chiulasa impuscata, si asta numai si numai de la inaltarea nerepartizata uniform a celor 4 cilindri si de aici imposibilitatea strangerii corecte a chiulasei la cuplu dinamometric!!! Mai vorbim! |
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|
sergionel |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
QUOTE(radioman @ 27 May 2006, 18:02) Cand mai desfaci chiulasa (caci sigur ai sa o desfaci iar), masoara inaltarea cilindrilor peste blocul motor, punand o rigla metalica (nu cred ca mai e nevoie sa iti explic cat de dreapta trebuie sa fie), si vezi in carte ca spune intre ce cote trebuie sa fie inaltarea .ATENTIE! -Problema e ca trebuie sa fie 1. camasile fara inelele de cauciuc de la baza 2.fara inele e mai jos cilindrul decat blocul motor..In orice caz iti spune unul care a mancat Dacie pe paine vreo 15 ani, bolborosirea din borcan provine de la garnitura de chiulasa impuscata, si asta numai si numai de la inaltarea nerepartizata uniform a celor 4 cilindri si de aici imposibilitatea strangerii corecte a chiulasei la cuplu dinamometric!!! Mai vorbim! cind am dat chiuloasa jos a2a oara am trecut cu mina pe deasupra la camasi si nu am simtit sa fie mai sus decit buza de la blocul motor. trebuie sa se simta la mina ca sint mai sus?sau cu cit trebuie sa fie mai sus?sau poate garniturile sa aiba inelele de aluminiu mai mici decit diametrul camasilor?vorbea cineva in al post de asa ceva.am pus garnitura de fermit.sint altele mai bune? pompa de apa,am uitat sa va zic ca am dat-o jos si am verificaat-o.ea bolboroseste numai daca o turez,dar cind motorul este cald.cind este rece nu da in vas nimic. |
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#8
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
bolboroseli in borcan---> garnitura de chiulasa nu etanseaza corect. incearca sa mai strangi chiulasa ... dar cea mai buna solutie este sa dai jos chiulasa si sa verifici garnitura , eventual sa pui alta . asta o spun din proprie experienta , mecanicul priceput la care am fost nu a strins la cat trebuie chiulasa , urmarea? s-a impuscat si a trebuit sa o schimb ...
|
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
sergionel |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
QUOTE(vali1971ro @ 27 May 2006, 22:06) bolboroseli in borcan---> garnitura de chiulasa nu etanseaza corect. incearca sa mai strangi chiulasa ... dar cea mai buna solutie este sa dai jos chiulasa si sa verifici garnitura , eventual sa pui alta . asta o spun din proprie experienta , mecanicul priceput la care am fost nu a strins la cat trebuie chiulasa , urmarea? s-a impuscat si a trebuit sa o schimb ... o sa incerc sa o mai string,dar a fost strinsa cu cheie dinamometrica. cum pot sa masor temperatura cind se duce acul pe rosu?ca sa vad intr-adevar daca indicatorul este bun sau nu. |
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Scoti sonda, o legi cu un fir la masa, mai faci rost de un termometru pana la 100-150 de grade, si bagi si sonda si termoetru intr-un ibric, pe care il pui la foc, si vezi daca coincide temperatura arata de ceasul din bord, cu termometrul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#11
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(vali1971ro @ 28 May 2006, 12:06) dar cea mai buna solutie este sa dai jos chiulasa si sa verifici garnitura , eventual sa pui alta . asta o spun din proprie experienta Tu cand dai chiulasa jos nu schimbi si garnitura, indiferent de motivul care te determina sa o dai jos? Eu asa stiu, ca garnitura de chiulasa trebuie schimbata cu alta noua, daca chiulasa a fost data jos de pe motor. ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
sergionel |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
credeti ca daca am uns garnitura noua cu ulei,am gresit?am vazut dupa ,ca in carte zice sa o pun uscata.sa nu etanseze din aceast motiv?
|
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#13
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(sergionel @ 28 May 2006, 17:07) credeti ca daca am uns garnitura noua cu ulei,am gresit?am vazut dupa ,ca in carte zice sa o pun uscata.sa nu etanseze din aceast motiv? Exact. Daca chiulasa a fost data jos se pune alta garnitura de chiulasa, altfel nu ai facut nimic. Incearca cu o garnitura noua, si poate vei avea si rezultate pe masura. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
sergionel |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 28 May 2006, 03:42) Exact. Daca chiulasa a fost data jos se pune alta garnitura de chiulasa, altfel nu ai facut nimic. Incearca cu o garnitura noua, si poate vei avea si rezultate pe masura. daca citeai atent vedeai ca am spus ca era garnitura noua.eu am intrebat daca am gresit cind i-am dat cu ulei. nu se punea problema sa o pun pe cea veche,dupa ce probleme mi-a facut. |
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#15
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(sergionel @ 28 May 2006, 18:04) daca citeai atent vedeai ca am spus ca era garnitura noua.eu am intrebat daca am gresit cind i-am dat cu ulei. nu se punea problema sa o pun pe cea veche,dupa ce probleme mi-a facut. Nu am fost atent ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
andutzu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Zic si eu... esti sigur ca sonda si indicatorul din borb iti indica corect? Pe astea te-ai gandit sa le verifici? Mie nu mi se pare nimic anormal atat timp cat nu iti fierbe motorul (nu iti arunca apa afara) (...).
This post has been edited by andutzu: 28 May 2006, 18:52 |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
adostar |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
verifica sonda..sau mai bine schimba sonda
|
--------------------
gaz
cazan
1980
- gaz/porc
|
|
sergionel |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
am schimbat deja 2 sonde.maine o sa verific si indicatorul din bord,avind la dispozitie inca o dacie la fel. o sa leg firele de la sonde invers.bineinteles ca o sa pun si un fir de masa comun.o sa masor si temperaturile la apa in radiator,la ambele cind o sa fie calde motoarele sa vad diferenta.totusi la mine nu este in regula ,ca daca o turez cind e cald motorul,dupa ce revine la relanti ,da citeva bule in vas.sau daca ii string busonul bine la vas dupa ce merg cu ea ,cind il desfac are presiune si se aude ca un fisiit.e posibil sa fie o camasa fisurata?
|
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#19
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 28 May 2006, 14:52) Tu cand dai chiulasa jos nu schimbi si garnitura, indiferent de motivul care te determina sa o dai jos? Eu asa stiu, ca garnitura de chiulasa trebuie schimbata cu alta noua, daca chiulasa a fost data jos de pe motor. ![]() daca dupa ce ai strans chiulasa garnitura nu etanseaza la trecerile pentru apa -ulei (chiulasa un pic deformata) desfaci chiulasa dai garnitura cu silicon rezistent la temperatura (e rosu , acum imi scapa denumirea) strangi chiulasa la loc , pui antigelul si faci aerisirea , o lasi cateva ore si asta e ... am facut asta la 2 motoare pentru ca cetatenii nu au vrut sa rectifice chiulasa iar deformarea nu era mare , si surpriza ! motoarele functioneaza bine merci si acum . asa ca nu am vorbit in necunostinta de cauza , oricum ma bucur ca te-ai amuzat atat de copios! garnitura , inainte de a se monta se poate unge cu un strat subtire de ulei , nu influenteaza negativ doar adera mai bine la bloc si chiulasa. si inca o chestie , eu nu spun ce am vazut ci ceea ce am facut sergionel - cand dai chiulasa jos verifica-i planeitatea si deasemenea te uiti sa nu aiba "gropite" pe suprafata plana . in principiu garnitura de chiulasa iti arata unde este buba dupa ce o desfaci binenteles ![]() |
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
verifica sa nu fie garnitura de chiuloasa prost montata sau de calitate proasta, sa nu fie ovalizata chiuloasa sau crapata
una din astea 3 sigur e, vezi la rectificat daca ti-o rezolva..aceeasi problema am avut-o si eu acum 3 saptamani .. dupa turare scotea bule.. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
sergionel |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
QUOTE(ct03nut @ 28 May 2006, 10:29) verifica sa nu fie garnitura de chiuloasa prost montata sau de calitate proasta, sa nu fie ovalizata chiuloasa sau crapata una din astea 3 sigur e, vezi la rectificat daca ti-o rezolva..aceeasi problema am avut-o si eu acum 3 saptamani .. dupa turare scotea bule.. pai oameni buni! chiulasa am rectificat-o pe timisoara la ciclop fiat.deci este plana.garnitura este de fermit noua.cred ca o sa demontez blocul motor sa vad si garniturile de la baza camasilor si sa vad daca nu am vreo camasa fisurata. |
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#22
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(sergionel @ 28 May 2006, 22:47) sau daca ii string busonul bine la vas dupa ce merg cu ea ,cind il desfac are presiune si se aude ca un fisiit.e posibil sa fie o camasa fisurata? nu cumva e normal sa ai presiune acolo? d-aia e sistem presurizat! P.S. NU IL MAI DESCHIDE CAND E MOTORUL CALD! RISTI SA SARA APA DIN VAS SI SA TE OPARESTI! This post has been edited by R19/16v: 29 May 2006, 09:16 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Apa trebuie sa fie sub presiune, dar poate a dat de un mecaic deala meserias care recomanda in stanga si dreapta sa ti capacul putin desurubat
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sergionel |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
problema rezolvata.dupa ce am schimbat 3 sonde dintre care 2 noi m-am gindit sa fac schimb cu una de pe o masina identica.si stupoare!defectul se mutase pe masina cealalta.deci sonda defecta.am luat una de la second cu 5ron si acum totul este ok. deci atentie la piesele noi romanesti,care pe mine era sa ma coste desfacerea motorului.multumesc la toti care au raspuns.
This post has been edited by sergionel: 30 May 2006, 08:03 |
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
Alt3rEgo |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 06 ![]() |
Si eu am patit la fel anul trecut, cand mi-am montat ceasuri pt temp. apei si a uleiului. Am luat fireste, o sonda noua. Si apa avea vreo 100 de grade. Am curatat de 2 ori instalatia de racire, pana mi-a dat cineva ideea sa caut o sonda mai veche pe la dezmembrari. De atunci nu mi se mai incinge motorul.
![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BV-03-TTX
|
|
taxidriver |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 30 May 06 ![]() |
QUOTE(sergionel @ 27 May 2006, 23:52) este o dacia pe injectie din 2000. problema este urmatoarea:creste temperatura la apa,acul ducindu-se pe rosu,intre cele 2 dungi albe. -schimbat garnitura chiuloasa. -planat chiuloasa. -scos termostat(cu el montat ,am pus diferite tipuri,creste f. repede si se duce si mai pe rosu) -radiator nou de cupru -instalatie de aerisire curatata cu aer la un service. am observat cind este calda ca daca o turez,cind revine aapoi da ceva bule in vas.nu am apa in ulei si nici invers. are cineva vreo idee ce ar mai fi?sa fie camasile mai jos si atunci sa nu etanseze garnitura bine? am pus garnitura de fermit cu inele de aluminiu.mentionez ca am mai schimbat-o odata inainte sa planez chiuloasa .(apoi am zis ca o fi ovalizata si am planat-o,dar degeaba). Nu cred ca trebuia sa rectifici chiulasa, ptr ca ceasurile nu sint de precizie , foloseste shi alta sonda de temperatura sau scoate firul care merge la indicatorul de temperatura din bord si verifica indicatia folosind un ceas gradat de la ceasurile duble care se montau cindva in bord = de presiune si temperatura ,s-ar putea ca motorul sa lucreze corect , dupa indicatia ceasului cum spui tu, apa din radiator trebuind sa fiarba ( mai ales la oprirea motorului ) |
--------------------
Dacia Nova
R524
1997
|
|
sergionel |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 10 December 05 ![]() |
QUOTE(taxidriver @ 30 May 2006, 09:41) Nu cred ca trebuia sa rectifici chiulasa, ptr ca ceasurile nu sint de precizie , foloseste shi alta sonda de temperatura sau scoate firul care merge la indicatorul de temperatura din bord si verifica indicatia folosind un ceas gradat de la ceasurile duble care se montau cindva in bord = de presiune si temperatura ,s-ar putea ca motorul sa lucreze corect , dupa indicatia ceasului cum spui tu, apa din radiator trebuind sa fiarba ( mai ales la oprirea motorului ) domnule taxidriver,cred ca interventia ta este cam tardiva. problema este deja rezolvata. citeste mai sus. |
--------------------
dacia
1300 injectie
- b-68-jsk
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th July 2025 - 14:25 |