Nu intra in viteza I
![]() ![]() ![]() |
Nu intra in viteza I
soimule |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 23 February 06 From: Petrila ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SupeRNova
- HD-06-WJW
|
|||
Georger |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 29 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu nici nu are cum sa intre in viteza I daca masina se misca, cat de incet ar fi miscarea asta; e un fel de protectie a cutiei din fabrica.
|
--------------------
DACIA
SUPERNOVA
- B82GND Viata e grea ..... dar trece repede !! :D
|
|
darius |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
Treapta 1 e folosita la plecarea de pe loc,daca masina este in miscare e foarte normal sa nu intre,asa e la orice masina,ma mir ca tu nu ai observat asta pana acum.de cat timp ai permis?
![]() |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
YO4RLP |
![]()
Post
#4
|
![]() membru radioactiv Group: Members Posts: 331 Joined: 20 December 05 From: Galați ![]() |
Eu fac destul de des manevra asta, de la a II-a la I-a, atunci când intru în cartier și mă îndrept spre parcare, n-am avut probleme. E drept că uneori mai insist, apăs, nu intră, îi "caut" locul ... Ar trebui să-mi fac griji pentru că fac așa ceva?
![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
Confort 2002
- GL-06-EAF Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
|
|
LaurD |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 11 June 05 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
Fluence ---Ex .Logan 2007/ ABS+, 1.6MPI ---ex. DSN
- AG
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#6
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
eu nu zic ca este normal saintre din a II-a in a I-a , dar la mine intra fara probleme ... Chiar si cand se invart rotile schimb din a II-a in a I-a ...
This post has been edited by cosmin_2300: 2 Jun 2006, 08:05 |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
Ruxi |
![]()
Post
#7
|
![]() Ruxi Group: Members Posts: 85 Joined: 17 March 06 From: bv ![]() |
are protectie sigur, frana de motor se face cu a II-a. Este aceeasi problema ca la marcharier (nu stiu cum se scrie...), nu poti baga daca masina se misca...
ce-i drept in viteza I merge daca insisti, dar nu te sfatuiesc... fortezi si cutia si motorul... (observa ca daca ai viteza mica intra mai usor..., cu cat viteza este mai mare cu atat intra mai greu) |
--------------------
Dacia
Logan
2007
- bv 99-xxx
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Incearca dublul debreiaj. Este manevra care era folosita pe vremuri pentru retrogradare in treptele inferioare la cutiile fara sincroane. Concret: din viteza a doua debreiezi, aduci maneta la punctul mort si eliberezi ambreiajul. Apoi accelerezi putin in gol, eliberezi acceleratia si dupa aceia faci manevra de introducere in viteza 1. Toate acestea trebuie facute foarte rapid, mai ales daca urci o panta, ca sa nu te trezesti ca o ia masina la vale..., dar te obisnuiesti usor cu aceasta manevra dupa cateva incercari. Este utila si la retrogradarea din viteza 3 in viteza 2, pentru menajarea sincroanelor cutiei de viteze.
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
soimule |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 23 February 06 From: Petrila ![]() |
Merci mult pentru raspunsuri, chiar nu stiam ca n-ar trebui sa mearga din II in I. Asta-i prima masina si ma lasa sa fac manevra asta pana acum.
Obisnuiam sa sa intru foarte incet prin craterele de pe strada... da' merge si cu a doua. Numai bine, Nelu |
--------------------
Dacia
SupeRNova
- HD-06-WJW
|
|
Godzylla |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 14 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Bai voi chiar nu va dati seama de ce se vorbeste aici?
chiar nu are cum sa intre in vit 1 din mers. darius are dreptate. vit 1 este folosita la plecarea de pe loc si doar pentru. unde ai auzit tu de frana de motor cu vit 1. banuiesc ca asta este motivul pentru care a inceput sa nu-ti mai intre in vit 1. |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002
- B 28 CJN I Love my car
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Tehnica asta....
1. La cutiile partial sicronizate (ca la SN/LGN) treapta I este partial sincronizata - adica are o frana sincron, dar din cauza limitarilor dimensionale, nu face fata decat la diferente mici de viteza intre arbori. Ca atare, apare problema de care s-a spus - nu intra din mers in vit I. Indiferent ca vii din II, III sau IV. Nu e nici o protectie, asa e facuta - sincronul e subdimensionat, si se stie din fabricatie. 2. La cutiile moderne (in special dieseluri) e.g. VAG (Skoda, Audi, etc) cutia e complet sincronizata, asa ca I poate fi cuplata din mers. La aceste masini in general, I e lunga si se foloseste la mers incet. Motoarele cu astfel de cutii sunt in general cele f. elastice, cum sunt aproape toate TDI-urile. 3. Sfatul cu dublul ambreiaj poate fi bun, daca e bine aplicat - ideea e ca turatia de la al 2-lea ambreiaj tb sa fie f. apropiata de cea la care se ajunge dupa cuplarea vit I si ambreiere. Alta solutie e sa apesi moderat schimbatorul - dupa cca 1-1.5 secunde, intra vit 1. 4. Motivul pentru care nu intra in vit I din mers este raportul de transmitere - practic inertia ansamblurilor e de cca 4 ori mai mare la vit I decat la V. Asa ca de-aia merge mai greu. |
-------------------- |
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pana si la berlina nu intra din 2 in 1 in mers, dar am o intrebare: cine ar vrea si mai ales de ce sa bage in viteza unu in mers? asa v-au invatat instructorii? v-au invatat gresit !
This post has been edited by argon: 7 Jun 2006, 09:39 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
lita |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 28 September 05 ![]() |
buna ziua.
am sa ma intru si eu in discutie desi nu prea ma pricep foarte tare la masini. aceasi problema cu trecerea in treapta I am sesizat-o si eu la supernova mea. Intradevar, la plecarea de pe loc intra usor. Sa raspund lui argon: este nevoie, zic eu, sa treci dintr-a II-a in I-a cind te apropii de o intersectie, vrei sa virezi, normal ca incetinesti, daca mai trece si un pieton incetinesti si mai mult (in cazul in care nu este nevoie sa opresti) si ai ajuns ca masina sa ruleze foarte incet - nu sta nici pe loc dar nici de treapta a II-a nu este. In situatia aceasta esti nevoit sa treci in treapta I-a : intra foarte greu sau uneori deloc. Daca introduci in a II-a masina trepideaza fiind subturata. De aceea cred ca mai este nevoie de trecerea din a II-a in I-a. |
--------------------
dacia
supernova
- gj-10-aba
|
|
virtualu |
![]()
Post
#14
|
![]() om_serios Group: Members Posts: 198 Joined: 6 June 06 ![]() |
corect, dar am mers pe DNS care intra foarte greu in I-a daca e in miscare, iar pe a mea de exemplu intra destul de usor... nu-mi explic... poate tine de uzura, km.. eu am 123.000
![]() |
--------------------
dacia
supernova
2001 - clima
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Lita, in situatiile descrie de tine, eu prefer sa o las la punctul mort, pentru ca de cele mai multe ori urmeaza sa ma opresc.
Sau, daca vrei neaparat intra in treapta 1, dar nustiu daca la toate modelele, cu un usor "sprit" la acceleratie, sa zic asa. This post has been edited by argon: 8 Jun 2006, 08:54 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#16
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Daca nu intra in treapta a 1-a in momentul in care retrogradati dintr-o treapta superioara, nici nu fortati treaba asta. Daca sunteti la trecerea peste o cale ferata, linie de tramvai etc, incetiniti pana aproape de a opri si va intra cu siguranta in treapta a 1-a. Ideea este sa nu fortati cuplarea primei trepte!
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
Dynamique 1.6 16V (2007)
- GL I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
la linia de cale ferata intra cel mai bine .. si la gropi
![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
virtualu |
![]()
Post
#18
|
![]() om_serios Group: Members Posts: 198 Joined: 6 June 06 ![]() |
in concluzie daca va prinde trenu patinati in a II-a ca pana bagi in I-a ....
![]() |
--------------------
dacia
supernova
2001 - clima
|
|
lita |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 28 September 05 ![]() |
inteleg ca sint situatii si situatii.
cele mai multe opinii sint totusi ca este normal sa nu intre intr-a I-a la retrogradarea din treapta superioara. am invatat ceva din aceste discutii : pe viitor nu voi mai forta introducerea in a I-a daca nu intra usor. mai bine cuplez a II-a si pornesc putin mai trepidat. |
--------------------
dacia
supernova
- gj-10-aba
|
|
soimule |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 23 February 06 From: Petrila ![]() |
In concluzie la Dacia multe lucruri sunt considerate normale, desi normal mi se pare ca atunci cand viteza masinii este foarte redusa (2-3 km/h) sa poti schimba intr-a I a fara nici o problema. Daca mai esti si-n rampa...
Oricum pentru cei care au aceeasi problema, merge cu dublu debreiaj. Numai bine, Nelu |
--------------------
Dacia
SupeRNova
- HD-06-WJW
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
uite mai cum se vede cine e conducator de camion. daca o sa imi trebuiasca dublu ambreij la supernova mea chit ca-i doar o dacie patetica apai ii dau foc cu mana mea
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
cosmin_2300 |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
dadu a zis dublu debreiaj nu dublu ambreiaj ..... in orice caz nu cred ca este normal sa nu poti baga in viteza a I-a din viteza a II-a .... repet : la mine merge fara probleme .
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#23
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
la ce bun sa bagi din 2 in 1 ?? iarna inteleg din 3 in 2 dar vara si mai ales din 2 in 1 ????
![]() nici la mine nu merge nici la dn nici la dns sau daca merge tre sa fortez . io stiu ca viteza 1 e pt plecarea de pe loc , ma insel cumva ? |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca folosesc dublul debreiaj, nu inseamna automat ca sunt "conducator de camion" (@ dadu221)...
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
Smooth Criminal |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 1 November 05 From: Galati ![]() |
Salutare!
Parerea mea e ca, ce faci a I-a , poti face si cu a II-a; a mea merge lejer la ralanti si cu a III-a; la fel ca majoritatea , consider ca a I-a e pentru plecat de pe loc, si la majoritatea masinilor intra greu intr-a I-a dupa ce rotile sunt in miscare... Bafta! |
--------------------
Dacia
Supernova
- GL24WOW
|
|
cristidb |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu are nici o limitare din fabrica sa nu intre in treapta 1 din mers. Daca imi arata cineva piesa aia care blocheaza introducerea in treapta 1 cand masina merge o mananc.
![]() Problema e raportul treptei 1 si inertia pieselor. E normal sa nu intre la viteza de peste 20km/h, dar la 10-15 km/h ar trebui sa intre. Eu folosesc treapta 1 destul de mult. Nu imi place sa patinez ambreiajul. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
moustache |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Subscriu la ideea lui Cristidb. De asemenea i-as intreba pe toti cei care vorbesc de limitari, de faptul ca tr. I e construita pt. plecarea de pe loc exclusiv, samd. daca au vazut in viata lor o cutie de viteze desfacuta (nu neaparat de Dacie), daca stie cum arata ansamblurile butuc sincronizator - balador si butuc sincronizator - arbore. Daca da, i-as intreba daca stiu care e principiul sincronizarii turatiei arborilor si care sunt conditiile care trebuiesc indeplinite pentru a se putea efectua cuplajele diferitelor trepe de viteza. Informativ, le pot spune ca aceste ansamble exista pentru toate treptele cutiei de viteze, exceptand-o pe cea de mers inapoi (din motive de cost, simplificare a cutiei si a evitarii suprasolicitarii foarte mari a arborilor si a ambreiajului daca s-ar incerca schimbarea din mers a sensului de mers a acestora).
Tot informativ, pt. cei curiosi, sincronizatoarele sunt de tip BORG - WARNER. Motivul pt. care va intra mai greu in tr. este diferenta mare de turatie a celor doi arbori aflati in miscare ce trebuiesc cuplati precum si inertia acestora. Din acest motiv, ansamblul sincroniztor al treptelor inferioare se uzeaza cel mai repede, cu consecintele enumerate mai sus de voi (la care ar mai trebui adaugat caraitul dintilor la incercarea de cuplare). Dar de aici si pana la aberatii de gen protectie la cuplare etc, e cale lunga. Daca gasiti asa ceva in manualul de reparatii, macar o fraza care sa zica cum ca tr I ar fi nesincronizata, partial sincronizata..... eu dau o masa cu tot ce vrea cel ce vine cu astfel de argumente unde vrea el. Eu v-as sfatui sa va mai documentati si eventual sa recunoasteti ca ati gresit (in cazul in care va veti convinge ca ati gresit). |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
Bejenaru Ionut |
![]()
Post
#28
|
![]() Doar membru, atat. Group: Members Posts: 708 Joined: 9 December 05 From: Bacau ![]() |
QUOTE(darius @ 1 Jun 2006, 23:46) Treapta 1 e folosita la plecarea de pe loc,daca masina este in miscare e foarte normal sa nu intre,asa e la orice masina,ma mir ca tu nu ai observat asta pana acum.de cat timp ai permis? ![]() Salut!Da-mi voie sa te contrazic.La mine intra foarte bine in viteza intai, nu am probleme cu ea chiar daca masina este in miscare.Bineinteles nu viteza foarte mare. |
--------------------
Reno
Megane 2.1 break
2005, ful opshan, 1.6 16v
- Numar de Bacau. Good things come to those who wait.
Va urma... "Nimeni nu scapa virgin...viata ne f.te pe toti..." |
|
evo |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 20 July 06 ![]() |
uzura...dupa un timp intra intr-a intaia chiar si din miscare,depinde cat a fost fortata.
M.E. Nu mai cita integral mesajul anterior! This post has been edited by DragosP: 2 Aug 2006, 07:23 |
--------------------
Dacia
Supernova
2001 rapsodie
- b xx XXX
|
|
Liviu-APR |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 19 May 06 ![]() |
Corect .. asta e si parerea mea. Dupa ce se va mai "lasa" cutia de viteze va intra in viteza chiar si la viteze putin mai mari de 3 km pe ora.
Daca chiar ai nevoie de asa ceva mai incearca sa aerisesti ambreiajul, sau sa schimbi lichidul de frana (din cate stiu eu ambreiajul hidraulic de pe super nova functioneaza cu lichid de frana pe care il ia din celasi vas ca sist. de franare). Totusi oricat de usor sau greu ar intra in 1 din mers ... eu zic ca e de evitat. |
--------------------
DACIA
SuperNova
- DJ 82 APR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 08:54 |