DSN franeaza diferit cu/fara motor cuplat
![]() ![]() ![]() |
DSN franeaza diferit cu/fara motor cuplat
adi |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- -NA-
DSN Clima (2002) |
|||
asarban |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Parerea mea e ca franele sunt cu belele
Tre aerisit Cand franezi fiind inca in viteze, la franarea mecanica se adauga si frana de motor care provoaca o franare mai eficienta, mai puternica. Asa ca poate ca ai prins aer sau e ceva in neregula cu roata din stanga sau cu pompa de frana sau cu etrierul stanga (pistonas blocat/gripat) |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
adi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Si toate aceste in nici 500 Km de la reglaj, schimbat placute, garnituri etc. ?
Dar ce ma mai mira in ziua de azi ? Dupa ce mi-au "facut" franele tot dezechilibrat tineau. Atunci au scos placutele si intr-adevar era diferenta de densitate a materialului (unele aveau si pulbere metalica altele nu). Am cumparat alt set si se poate sa fie la fel de "bun" |
-------------------- -NA-
DSN Clima (2002) |
|
ZaiR |
![]()
Post
#4
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
incerca urmatoarea chestie.... accelereaza brusc in a 2 a ,daca masina in timpul accelerarii trage intr-o parte e clar ca e de la o planetara ....pt ca ai spus
QUOTE cand franez, calcand si ambreiajul nu e nici o problema, chiar daca scartie din toate cauciucurile; cand franez cu motorul cuplat, roata stanga fata se blocheaza mai repede a....vezi k se gasesc in comert lichide pt curatarea placutelor de frana dai si tu pe placute ... |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
DSops |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Nu stiu daca problema pe care o ai tu reprezinta o defectiune. Diferente de comportament exista, datorita asimetriilor pe care le are masina. La noi nu toata lumea, dar in tarile cu apa calda la scoala de soferi esti invatat sa faci franarea de urgenta prin apasarea simultana a ambreajului. Cred ca o problema similara se poate gasi la majoritatea masinilor si este data de momentul de inertie al grupului conic.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#6
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Dat fiind faptul ca la DSN planetarele sunt inegale (cea din stanga e mai scurta decat cea din dreapta) ma gandesc ca poate in timpul franei de motor roata din stanga se poate bloca mai repede intrucat la ea se trasmite mult mai bine cuplul. Explicatia ar fi valabila presupunand ca nu ai avea aer in instalatie sau alte defectiuni la sistemul de franare. DSops, in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#7
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa Nu cred; treaba asta ar fi valabila la o masina fara ABS; si cum in "tarile cu apa calda" masinile cam au ABS..... |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
teoretic si practic , in cazul meu , masina ar trebui sa franeze mai bine si mai sigur cu motorul cuplat deoarece franei furnizate de sistemul de franare se adauga si frana de motor . in cazul tau este tocmai invers ceea ce nu e nici logic nici placut . du-o de urgenta la service ca la frane nu ne putem juca
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#9
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Maetoda de franare escrisa de mine nu este facuta numai pentru a nu se bloca rotile. Asta e un avantaj, insa principalul este faptul ca distanta de franare se reduce.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
DSops |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Esti sigur?
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
alexandrudragomir |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 15 April 03 From: Constanta ![]() |
dar ce zice-ti de franarea de la 140km/h vs. cea de la 80km/k ????
de la 140km, ai impresia ca nu ai frane, parerea mea. |
--------------------
DACIA
SuperNova
- CT-02-DSA Km facuti: 101.000
Data: 08.06.2007 SuperNOVA Campus 2003, 1.4L, 75CP |
|
andu77 |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 11 August 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE DSops, in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa. Nu cred ca daca pui frana brusca mai ai timp si loc sa apesi de cateva ori. Eu cand am fost in momente de astea am apasat o singura data. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Rapsodie
- B-29-EZI
|
|
adi |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE DSops, in tarile civilizate te mai invata ca nu e bine ca in timpul fanarii bruste sa tii pedala de frana apasata mult timp ci sa apesi de cateva ori cu putere pe pedala. Asa se franeaza mai bine si nici nu exista riscul de a derapa. Nu cred ca daca pui frana brusca mai ai timp si loc sa apesi de cateva ori. Eu cand am fost in momente de astea am apasat o singura data. Absolut de acord ! Am fost intr-o astfel de situatie si iti garantez ca nu mai apuci sa calci si a 2-a oara. E adevarat ca am avut si bafta sa fiu in alte doua situatii (fericite cred eu, dar nu se poate lua ca regula ![]() |
-------------------- -NA-
DSN Clima (2002) |
|
adi |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE dar ce zice-ti de franarea de la 140km/h vs. cea de la 80km/k ????
de la 140km, ai impresia ca nu ai frane, parerea mea. Daca la 120km/h tot se mai opreste ... la 140km/h ori ca franam ori nu ... tot aia era; in afara de instabilitatea masinii nu am observat vreo mare diferenta ![]() Doamne fereste sa fii obligat sa franezi de urgenta la viteza asta (cu Dacia cel putin ... nu vorbim de Ferari aici ![]() |
-------------------- -NA-
DSN Clima (2002) |
|
DSops |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Calcand frana cu intreruperi se poate simula un ABS, in sensul in care prima apasare actioneaza roata A, a doua apasare actioneasa roate B iar a treia apasare roata S. Conditia succesului este ca frecventa apasarilor sa fie superioara valorii de 30 Hz.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
adi |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 8 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Am rezolvat. Am fost sambata in service (AutoNesti) si am fost in proba cu "nea Costel", care foarte amabil mi-a demonstrat care era de fapt problema. Masina frana chiar foarte bine (oprindu-se intr-o distanta foarte mica). Problema aparea la frane bruste de la peste 100 km/h (cand era curata soseaua, sau mai putin daca prindea nisip) si de fapt imi aluneca spatele masinii in lateral, evident devenind de necontrolat. Mi s-a spus ca este de la repartitorul spate (nu prea stiu cu ce se mananca) deoarece este mecanic (iar la generatiile mai noi de masini, inclusiv Cielo ar fi inertial). Aceasta problema nu poate fi detectata pe rampa, pentru ca se testeaza numai cate 2 roti si de fapt cica rotile din spate se blocau inaintea celor din fata (sau ceva in genul acesta).
Mi s-a mai explicat (asa cum zicea si big2003 ) ca se intampla mai repede atunci cand franam cu mototul cuplat deoarece franarea este mai eficienta in acest caz. Drept pentru care, dupa 7-8 ture si surubarit pe dedesubt, dupa fiecare tura, am ajuns la un echilibru. Sper sa dureze. Nu am platit nimic (o facusem deja acum 2 luni, nu? ![]() Va multumesc pentru pareri si sper ca acest thread sa fie util si altora in aceeasi situatie (pentru ca am vazut cel putin 4 cazuri in care alte masini se comportau in trafic ca a mea) |
-------------------- -NA-
DSN Clima (2002) |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 08:42 |