DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane proaste la solenza, help ca mecanicii astia........ ma abtin

sad
post 13 Jun 2006, 23:33
Post #1


membru stang


Group: Members
Posts: 189
Joined: 5 December 05
From: Bucuresti




am o problema cu masina. in ultimu timp nu mai am frana. in ce sens: merg cu masina si pe langa ca am o cursa foarte mare pana la podea si nici nu am eficacitate maxima (asta sa zic ca nu mar deranja prea tare cu toate ca e in risc viata mea si a celorlalti) in mers (la viteze mai mari) cand vreau sa apas pedala de frana, pedala este tare, si nu pot sa apas..implicit nu am frana! aproape deloc! acum 5 zile am schimbat pe fata discuri de frana si placute am facut aerisire si a fost reglata si frana de mana (cat de cat) si franeaza la fel de prost..si la viteze mari la fel mi se intampla pedala de frana e tare si nu pot frana. de la service (autorizat) am inteles ca nu ar fi de la servo-frana. atunci ce doamne iartama are? inainte cum ciupeam frana ma baga cu capu in parbriz..asta vreau si acum!
p.s. am vazut ca au mai fost topicuri cu acest subiect..dar am vrut sa fac un topic nou in care sa scriu toate simptomele masinii mele
p.s.2 am pus masina la teste (standul acela de la i.t.p.) si la frane pe fata cica totul e ok si pe spate un pic dezechilibrate.. ATAT.. si eu era sa intru in curul unuia pe la 120km/h acum o saptamana ca eu nu aveam frane..
help plssssss multumesc anticipat


--------------------
Dacia Solenza Confort 2004 - ct-06-zkb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Jun 2006, 09:27
Post #2


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Inlocuieste si tu mai intai clapeta pe unde trage aer servofrana. E un plastic alb in forma de L si costa maxim 10 lei, il schimbi singur. Poate are momente cand nu trage aerul cum trebuie ca sa faca vacum/presiune in mod corespunzator. Incearca asta si apoi mai vezi.

Eu am patit ceva asemanator iarna - tot asa pedala era foarte foarte tare. Probabil inghetase placuta pe etrier si nu mai ajungea placuta la disc. La tine e altfel pentru ca e vara.....

Daca tot nu se rezolva eu zic ca vei ajunge la schimbarea pompei.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 14 Jun 2006, 10:05
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Nu stiu la ce service ai fost insa eu iti spun (fiindca tocmai am patit-o) ca este servofrana. La mine pierdea presiune (se si auzea un fasait din cand in cand) si se intarea pedala de puteai sa apesi cu ambele picioare si abia incetinea.
Daca masina mai este in garantie du-te la alt service si fa scandal ca ti-e frica sa mai mergi cu ea asa, etc.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 14 Jun 2006, 13:06
Post #4


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




sad, vezi ca Stefan (i96nds) s-ar putea sa aiba dreptate! Inainte de a da o gramada de bani la service, du-te si schimba cotul ala. Poate sa fie fisurat si d-aia sa ai problemele astea.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sad
post 14 Jun 2006, 16:25
Post #5


membru stang


Group: Members
Posts: 189
Joined: 5 December 05
From: Bucuresti




i96nds si de unde zici tu sa inlocuiesc clapeta aia? sau nus ce ai zis tu? si pe unde este? nu prea am nici o tangenta .. dar asa ceva as vrea sa fac.. masina nu mai e in garantie asa ca trebuie sa o fac pe cheltuiala mea.. saptamana viitoare merg la service si am inteles ca se vor uita la tamburii de pe spate si sa vada daca functioneaza bine pistonasele pe spate, ceva de genu asta.. am inteles ca s-ar putea sa fie de la garnituri de la pompa.. m-am saturat sa merg cu frana asa..


--------------------
Dacia Solenza Confort 2004 - ct-06-zkb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Jun 2006, 16:46
Post #6


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Clapeta o vezi in poza. O gasesti pe "oala" de la servofrana.

E simplu sa o schimbi, te uiti atent si o schimbi in maxim 5 minute, nu mergi la service pentru asta.

Piesa este:

60 01 538 011 Colectie clapeta de retinere

O gasesti destul de usor pt ca e la fel (din cate stiu eu) de la Nova incoace, poate chiar si la berlina e la fel. Costa sub 10 lei noi.


DEMONTARE
Se debransează legătura tubului de
depresiune cu clapeta de aer a servofrânei;
Se demontează supapa prin rotire si tragere;
Se scoate garnitura clapetei;

REMONTARE
Se verifică starea garniturii clapetei si se inlocuieste aceasta dacă se impune;
Se montează noua garnitură a clapetei; Se fixează si se montează clapeta de aer;
Se bransează tubul de depresiune;

Attached File(s)
Attached File  Clapeta.bmp ( 71.59k ) Number of downloads: 215


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sad
post 14 Jun 2006, 17:06
Post #7


membru stang


Group: Members
Posts: 189
Joined: 5 December 05
From: Bucuresti




o sa o fac si pe asta.. nu acum ca nu am timp momentan.. si daca nu e de la asta.... ??? mersi pentru indicatii .. stefan nu ? biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza Confort 2004 - ct-06-zkb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pit-bull
post 14 Jun 2006, 20:23
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.182
Joined: 9 October 05
From: Banat




sad
Te rog imi poti spune cat te`au costat discurile pe fata si placutele de frana? te intreb asta pentru ca eu am o problema la franare...trepidatii foarte mari la franare cu cat apas pedala de frana mai tare trepidatiile sunt mai mari.
Un mecanic mi`a spus ca pot fi deformate termic discurile de faxa, ... nu prea inteleg din ce cauza...
Voi ce parere aveti? va rog da`ti si mie un sfat!
Scuze pt of topic.


--------------------
DACIA Solenza 2004 Confort
Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 15 Jun 2006, 07:20
Post #9


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




poate pt ca sunt proaste sau poate ai mers cu ele si ai franat pana s-au incins dar e putin probabil. parerea mea e ca sunt cam slabe calitativ discurile de slz. sleep.gif


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 15 Jun 2006, 09:03
Post #10


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Discurile sunt destul de bune. Ajunge cam la 120-130 lei un disc nou. Deci ambele cam 250 lei. La DSN au fost probleme mai multe. Ideea e sa nu intri cu discurile fierbinti intr-o balta. Tu poate asa ai patit.
Placutele de origine - cam 80-90 lei noi, cele Ferodo cam 30 lei.

Sad, daca nu se rezolva nici asa atunci zicea si Marty - cred ca te paste o schimbare de pompa. Poate are cineva alt indiciu mai bun, totusi.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sad
post 15 Jun 2006, 09:14
Post #11


membru stang


Group: Members
Posts: 189
Joined: 5 December 05
From: Bucuresti




hmm fnare incinse intro balta.. nu cred ca e de la asta.. inainte sa schimb discurile tot asa aveam frana.. si eu nu am schimbat pe fata discurile si placutele pentru ca stiam ca nu are legatura cu de ce mi se intareste mie pedala.. alea erau uzate si trebuiau schimbate.. 120 un disc nou si 25 o placuta noua (asa am cumparat eu) ..
cred si eu ca pana la urma la schimbarea pompei o sa ajung ... e singura optiune nu ?


--------------------
Dacia Solenza Confort 2004 - ct-06-zkb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andreas
post 15 Jun 2006, 09:19
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 25 May 06





Asta iarna am avut probleme cu frana. Intr-o dimineata cu multe grade sub zero am ramas fara frana (pedala sus)....chiar la semafor. Am crezut ca temperatura scazuta a fost cauza. Dupa aceea am observat ca eficienta franei a scazut destul de mult. Acest lucru nu a fost valabil tot timpul, ci cand si cand. Intre timp am plecat din tara insa cand ma intorc trebuie sa rezolv problema.
Pentru Stefan: ce simptome avea masina?
Ce ar trebui sa fac? Cat costa schimbarea servofranei?




--------------------
Dacia solenza 2003 - B 75 LMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 15 Jun 2006, 10:23
Post #13


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Am avut si eu problema asta si mi s-a intamplat ca s-a retezat clapeta aia de care se spune aici si se auzea un fasait constant si frana era tare si ineficienta. M-a dus aproape de 5 ron clapeta cu o bucata de furtunas si 2 coliere ca nu puteam sa mai scot furtunasu de pe clapeta. Am rezolvat-o singur.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 15 Jun 2006, 12:03
Post #14


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(Andreas @ 15 Jun 2006, 10:19)
Pentru Stefan: ce simptome avea masina?
Ce ar trebui sa fac? Cat costa schimbarea servofranei?


Eu am patit tot asa iarna ca a devenit pedala foarte tare. Cred ca erau -15 grade. La primul semafor pe care l-am prins pe rosu am avut surpriza ca pedala nu se misca aproape deloc !!! Era fantastic de tare si foarte foarte sus. Cand am apasat pedala la maxim parca placutele abia atingeau discul si franarea era foarte redusa. Cred ca ma opream in 100 metri in loc de 20 !!! Banuiesc ca actiona frana doar pe spate ???

Cert e ca in acel moment i-am tras doua picioare in pedala de frana. Adica am apasat in stilul SHOCK - cu forta foarte mare si brusc. Am facut apasarea asta de vreo 3-4 ori. La ultima apasare brusca s-a auzit un TROSC si frana si-a revenit imediat la normal. Din cate am putut eu sa inteleg, placutele au inghetat pe etrier si pistonul nu a avut puterea necesara sa rupa acea pojghita de gheata ce se formase. De la socurile administrate pedalei s-a rupt gheata si pistonul a reusit sa apese corespunzator pe placute ca sa le apropie de disc.

Deci s-a rezolvat.

Andreas, daca ai problema asta doar sub -10 grade, nu e cazul sa te precipiti. Pur si simplu ii administrezi doua socuri cand pleci de pe loc ca sa nu ai suprize. Nu ai ce sa strici. Eventual ca sa fie mai bine, cureti bine pe acolo pe la frane. Insa oricum nu e ceva stricat. Doar sa ai grija sa nu mai intri in balti iarna ca apoi sa inghete peste noapte.

Cei care patesc asta si vara sunt insa sfatuiti sa schimbe clapeta aia, cum zicea Daedalus. Daca tot nu reusesc... probabil pompa trebuie schimbata. O pompa noua e cam 150 lei si manopera cam tot pe acolo. Deci pe total estimez cam 300 lei. Dar nu va grabiti la schimbat pompa.

Andreas, scaderea eficientei franelor poate avea mai multe cauze, nu e numai pompa. Tb. verificat lichidul - daca e prea batran, placutele, discurile, etrierii si pistoanele.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andreas
post 16 Jun 2006, 10:02
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 25 May 06




Stefan. iti multumesc pentru sfaturi.
Totusi, este posibil ca eficienta fanei sa scada substantial atunci cand apesi simultan pedala de ambreiaj? Am tendinta sa fac asta cateodata, in timp ce franez, pentru a intra in treapta de viteza imediat inferioara. Ce consecinte poate avea o astfel de procedura?


--------------------
Dacia solenza 2003 - B 75 LMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 16 Jun 2006, 11:32
Post #16


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Andreas, franarea masinii e data de 2 componente:
- frana de motor - incepe in momentul in care ridici piciorul de pe acceleratie
- frana de serviciu

Cele 2 impreuna te ajuta sa opresti. Daca tu apesi ambreiajul atunci dispare frana de motor. Asta nu inseamna ca a scazut eficienta franei de serviciu, inseamna doar ca tu ai renuntat la una din cele 2 componente.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 20 Jun 2006, 14:14
Post #17


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti






--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sad
post 20 Jun 2006, 20:29
Post #18


membru stang


Group: Members
Posts: 189
Joined: 5 December 05
From: Bucuresti




acum sa va zic si rezolvarea in cazul meu .. am fost din nou la service.. si au desfacut si rotile pe spate .. si p dreapta cilindrul (pistonasul acela) avea garniturile bulite si pierdea presiune la greu si curgea .. am inlocuit si sa vedeti ce scart las cand pun acum frana smile.gif) doamne ajutaaa asa frane mai zic si eu .. imi era si frica sa merg cu ea pe drumurile publice smile.gif ms all ptr ajutor


--------------------
Dacia Solenza Confort 2004 - ct-06-zkb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 21 Jun 2006, 08:33
Post #19


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




sad, mi se pare ciudat !!! Tu ziceai ca ai pedala tare. Daca pierdeai lichid si presiune atunci pedala ar fi trebuit sa devina prea moale ! Ceva totusi mi se pare ca inca e suspect. Scuza-ma ca sunt carcotas...


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Jun 2006, 08:11
Post #20


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Vorba lu' Stefan: cum dracu' aveai pedala tare daca-ti pierdea presiune pe la piston ? Sau iti cazuse telefonu' pe jos si-ti intrase sub pedala de frina? happy.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 23:15
Forum Renault