DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Limitator turatie

SiloS
post 18 Jun 2006, 23:10
Post #1


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




...alta idee de-a mea ...

Treaba sta cam asa . La masinile noastre pe carburator poti sa dai blana in ea si sa se duca pana la cate ture poate motorul . In gol puteti sa dati peste 7000 de ture daca motorul este ok .

Pentru a limita turatia , din punctul meu de vedere , trebuie ca la turatia x sa se limiteze :
a) cantitatea de aer ce intra in motor . huh.gif
cool.gif cantitatea de benzina ce intra in motor happy.gif
c) scanteia smile.gif .

Cel mai bine e ca de la o turatie sa zicem 5500 rpm , sa "taie" scanteia .

Buuun , dar cum ?

Cred ca trebuie ca de la o turatie anume sa se scada voltajul ce e dat de la bobina , ca sa fie scanteia slaba sau deloc .

Cum ?

Cred ca trebuie un senzor ... ceva care sa reactioneze la o anumita frecventa de voltaj cu ... o rezistenta ? blush.gif ... sau cu o comanda catre bobina ca sa scada voltajul ?

Cum se face ?

electronisti , ajutor !!!

LE : ce exprimare de profesionist biggrin.gif

ps : eu nu vreau rev limiter , dar intreb de el ca sa ma aflu in treaba biggrin.gif

This post has been edited by SiloS: 18 Jun 2006, 23:16


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 19 Jun 2006, 00:24
Post #2


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




silos...foarte buna ideea...SI EU VREAU ASA CEVA
am intrebat pe "cineva" si a zis ca nu se poate...
asteptam idei de la electronisti de electronisti (de ex.FABIAN...pe omu asta am uitat sa-l intreb)
cred ca ce vrea silos vreau si eu...cum face DSN SLZ...la 6000 asa sa faca si berlina...DUM DUM DUM wub.gif si sa tremure acu prin 5500-6000
ps:cu o tobitza ceva cred ca ar da si niste mici rateuri biggrin.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 19 Jun 2006, 02:37
Post #3


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Mda,sau pur si simplu limitezi cursa clapetei de acceleratie.Simplu,fara electronisti,fara lipituri.Un surub si gata.

Silos,tu chiar ti-ai luat urs?


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Jun 2006, 04:22
Post #4


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Tu vb serios?!? blink.gif
De sarcina sigur ai auzit doar c-ai uitat pt moment...
Ia sa ne gandim ce se-ntampla daca limitezi turatia la mersu-n gol prin pozitia clapetei si cu aceasta limitare incerci sa urci un deal cat de mic sau sa faci o depasire...
Clapetei de acceleratie trebuie sa i se asigure intotdeauna posibilitatea deschiderii complete!

SiloS, limitarea de turatie nu prea vad cum s-ar putea face din alimentare, fie ea cu aer sau benzina... Intarzierile sistemului ar fi prea mari.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jun 2006, 06:50
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Silos, cristigeorge, de ce ati vrea asa ceva? nu aveti simtul piciorului? dupa parerea mea e inutila toata treaba wacko.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 08:19
Post #6


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Sa va raspund pe rand :

1. cristigeo , da , se poate , chiar daca este pe carburator .
2. Ciumonk , nu mi-am luat urs , as vrea eu . Dar am l-am pus in semnatura sa vad daca sta bine .
3. Muttley , teoretic , se poate taia alimentarea cu benzina . De exemplu , daca ajunge la un debit prea mare , sa se blocheze conducta cu o valva . De care ? Cu aer , cam la fel .
4. Argon , chestia asta nu e f. utila , dar ar fi ceva . De exemplu pentru a schimba treptele de viteza repede nu mai ridici piciorul de pe acceleratie . Pentru a nu se duce motorul in 10.000 de ture ai limitatorul care intra la 6.500 , sa zicem . Nu e cine stie ce , dar e mai mult o problema teoretica .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Jun 2006, 09:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ma rog, unui sofer calm care foloseste masina pentru a se deplasa nu-i trebuie limitare. In fine, prima idee care-mi vine in "zabil": un EEBIO modificat sa intre in actiune la 6500 sa zicem, care actioneaza nu o electrovalva ci un releu care "taie" semnalul de platina.

A, daca te uiti la aprindere electronica, am postat niste poze cu un montaj de gestiune avans cu taste. In varianta originala procesorul la turatia maxima "taia" fiecare a doua scinteie pentru limitare. Numai ca ala se ataseaza pe aprindere MACAR gen platina electronica.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 09:53
Post #8


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Ce este EEBIO ?

Cum functioneaza un releu ?

Drept urmare se poate face [ cristigeo tongue.gif ] si acum stim si cum se face . Cristigeo , te oferi pe post de cobai ?



--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 19 Jun 2006, 09:56
Post #9


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 09:19)
3. Muttley , teoretic , se poate taia alimentarea cu benzina . De exemplu , daca ajunge la un debit prea mare , sa se blocheze conducta cu o valva . De care ? Cu aer , cam la fel .
*


Bon, inchizi conducta, da' cu benzina din CNC ce faci? wink.gif
Daca ii strangulezi aerul, comportamentul va fi asemanator actionarii socului, nu va fi limitare de turatie ci inecare a motorului.

Singura solutie tine de partea electrica.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 10:03
Post #10


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Benzina din CNC ? ... Astepti sa se termine si ea .

Daca motorul se ineaca nu inseamna ca scade turatia ? radmasa.gif


De partea electrica si eu ma gandeam ca este cea mai buna .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 19 Jun 2006, 10:38
Post #11


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai baga o bucata de cauciuc sub acceleratie.daca pui si sistemu tau atunci chiar ca o sa ai ce sa postezi la probleme tehnice:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 Jun 2006, 10:47
Post #12


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 00:10)
...alta idee de-a mea ...
[...]


sincer nu vad rostu ! sau imprumuti masina ta la vreun pilot de wrc !
ai sa ai dupa aia ce posta la "probleme tehnice clt"

This post has been edited by diaconuliviu: 19 Jun 2006, 11:21


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigeo69
post 19 Jun 2006, 13:21
Post #13


1.6i m40


Group: Members
Posts: 755
Joined: 20 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(SiloS @ 18 Jun 2006, 23:53)
Ce este EEBIO ?

Cum functioneaza un releu ?

Drept urmare se poate face [ cristigeo tongue.gif ] si acum stim si cum se face . Cristigeo , te oferi pe post de cobai ?
*


MA RISC biggrin.gif da numai sa mearga...
exact asta vroiam si eu cand schimbi treptele sa nu mai iei piciorul de pe acceleratie... rolleyes.gif


--------------------
ex Dacia 1310 1980 LS - B 70 W R C
MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dRg
post 19 Jun 2006, 13:24
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 13 September 04
From: Galati




Dar la ce iti foloseste acest limitator ?


--------------------
VW Bora 1.9 TDI 115CP 2000 Highline - XXXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 14:27
Post #15


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Cand vrei sa schimbi din 3 in 4 de exemplu si vrei sa schimbi f.f.f. repede nu mai ridici piciorul de pe acceleratie . in mod normal motorul s-ar duce in 7000 de ture ceea ce nu e prea bine . Cu limitator s-ar duce pana la turatia limita de 5800 sa zicem .

Ydaniel , ceea ce vrei tu sa zici se numeste "capastru" . Asta nu e prea bine pentru ca motorul nu mai poate functiona in sarcina maxima . Capastrul se foloseste atunci cand automobilul este in rodaj .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 Jun 2006, 14:51
Post #16


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 15:27)
Cand vrei sa schimbi din 3 in 4 de exemplu si vrei sa schimbi f.f.f. repede nu mai ridici piciorul de pe acceleratie . in mod normal motorul s-ar duce in 7000 de ture ceea ce nu e prea bine . Cu limitator s-ar duce pana la turatia limita de 5800 sa zicem .

Ydaniel , ceea ce vrei tu sa zici se numeste "capastru" . Asta nu e prea bine pentru ca motorul nu mai poate functiona in sarcina maxima . Capastrul se foloseste atunci cand automobilul este in rodaj .
*



mai omule de cate ori ai ajuns tu la 7000 rpm cu dacia ta sau a altuia ! ce spui tu acolo nu are rost(asa zic eu).pune un surub de M 10 sub pedala de acc. si ai facut un limitator.... radmasa.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 19 Jun 2006, 15:47
Post #17


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Ciumonk @ 19 Jun 2006, 05:37)
Silos,tu chiar ti-ai luat urs?
*



De ce, ai vazut pe undeva urme de laba la el in baie? (ale ursului, evident) radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 15:50
Post #18


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




laugh.gif Bine , bine


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Jun 2006, 15:58
Post #19


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Orice limitare electronica are ca efect o reducere drastica a puterii.
Este cam acelasi lucru cu schimbare treptelor corelata cu reducerea gazului.

Acest sistem electronic nu te va ajuta la demaraj, din contra, va intra intr-un soi de frana e motor.

Concluzia este ca ori iti faci piciorul sa pastrezi turatia inalta la demaraj (asta se face din gaz si ambreiaj) ori folosesti sistemul de plafonare electronica la o anumita turatie doar pentru a proteja motorul.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 19 Jun 2006, 16:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




se poate face atunci cand ajunge la turatia de ex . 7000 sa se taie tensiunea pe bobina de inductie dar nu vad rostul la asa ceva


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 16:07
Post #21


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




QUOTE
folosesti sistemul de plafonare electronica la o anumita turatie doar pentru a proteja motorul.


Cam asta e tot ce vreau sa stiu cum se face , ca nu am gasit pe internet .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 19 Jun 2006, 16:09
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Voi va incadrati in categoria care nu au simtul piciorului?
Dar se poate face, la o anumita turatie se pune platina la masa, nu mai ai scanteie, sau dupa ce termin aprinderea electonica cu microcontroler pot limita turatia la ce valoare vreti voi intre 1000 si 8000. Doar introduceti din taste valoarea.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 16:12
Post #23


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Aha , deci se poate face cu bani putini .

Oricum nu ma intereseaza decat teoretic , ca nu am nevoie .

Mercedesul si bmw-ul au limitare electronica si dacia este numai pentru curse radmasa.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 19 Jun 2006, 17:25
Post #24


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




pe mine de exemplu ma intereseaza un limitator de turatie, eu am aprindere electronica integrala, cu senzor pe volanta si vreau sa o pot limita dupa bunul plac intre 5500 -6500... deci, cine se ofera sa dea mai multe amanunte cum se poate face?


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
My Berlina
post 19 Jun 2006, 21:53
Post #25


Membru American


Group: Members
Posts: 509
Joined: 29 November 04
From: Romania/United States




QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 10:12)
Mercedesul si bmw-ul au limitare electronica si dacia este numai pentru curse radmasa.gif
*


radmasa.gif
Ideia ta este buna dar nu stiu cat este de practica.


--------------------
- - - - Sibiu/North Carolina
Volkswagen Passat GLS V6 2.8L
4x4 Jeep Cherokee 4.0L 6-cylinder
Dacia Berlina L A/C
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 19 Jun 2006, 22:12
Post #26


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Nici eu nu stiu , dar in ziua de azi toate masinile au limitare electronica a turatiei . De ce ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psyche
post 19 Jun 2006, 23:13
Post #27


In Thrust We Trust


Group: Members
Posts: 663
Joined: 22 May 06
From: Suceava




ca sa nu arda motoarele.....si in plus, de ce as vrea sa-l limitez??
apropo, eu cand schimb nu iau piciorul de pe acceleratie (il ridic putin), si nu se duce in cine stie ce ture...adica pierd mult mai putin impuls....
ba chiar cu putin antrenament, se poate realiza o schimbare aproape perfecta.
asa ca mai bine "tunam" bucsa dintre volan si scaun, pentru ca de obicei cam aia da cele mai multe rateuri excl.gif


--------------------
Dacia/Vw 1300/Golf GT 1977/1996
SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik
post 21 Jun 2006, 23:32
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




silos daca ai antrenament la mana si le nimeresti din prima nu se duce in 7000. Am facut curse o groaza de timp si singurele dati cand s-a dus a fost cand am ratat treapta urmatoare. Asta cu acceleratia la maxim.

This post has been edited by nik: 21 Jun 2006, 23:32


--------------------
Dacia Nova R 523 1997
No one needs you to be smart, I need you to be smarter. altFEL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 22 Jun 2006, 07:50
Post #29


Doar membru


Group: Members
Posts: 930
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Citeam undeva ca masinile vechi de curse aveau un sistem de limitare centrifugal (contragreutati si arcuri similar regulatorului de avans centrifugal) care punea la masa semnalul de la platina, la turatii prea mari.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 22 Jun 2006, 08:34
Post #30


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(SiloS @ 19 Jun 2006, 00:10)
...alta idee de-a mea ...
...
electronisti , ajutor !!!

Se ia semnal de pe fișe (ca pentru turometru) și se determină turația motorului.
Un "ceva" (microcontroler e cel mai simplu) compară tot timpul turația instantanee a motorului cu cea de limitare și când turația atinge valoarea programată se întrerupe cu un releu plusul bobinei de inducție.
Așa-i cel mai simplu. Problema este că probabil va mai intra benzină în motor, benzină scoasă nearsă pe evacuare -> pericol de detonație în galeria de evacuare.
Altă soluție ar fi un electroventil pe turul de benzină comandat în același mod.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 19:42
Forum Renault