DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cand e foarte cald porneste foarte greu

viperfox
post 29 Jun 2006, 18:15
Post #1


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




treaba sta asa: motoru merge fara repros in rest; dar pe caldurile cum sunt acum in bucuresti, cand plec de acasa porneste fara probleme, merg prin oras pe caldura asta, totusi acu la temperatura sta la linia aia de jumate, deci nimic anormal; daca am oprit undeva cand vreau sa plec iar, dau la cheie si porneste foarte greu: electromotoru invarte normal dar trebuie sa tin demarorul cuplat cam 5 secunde incontinuu pana porneste motoru (se comporta de parca nu ar avea scanteie) si chiar dupa ce porneste se balbaie si se zgaltaie si nu tine relantiu, si trebuie sa il turez odata pana la 2500-3000 ture si porma merge normal, rotund, tine relantiu tot; mentionez ca in timp cat dau la cheie nu are nici un efect daca trag socu sau dau pedale...pur si simplu se invarte in gol parca nu ar avea scanteie (sau benzina)

ce se intampla? pentru ca totusi in rest merge fara repros motorul, si dupa ce a pornit si ii dau 1-2 pedale iarasi merge perfect; fenomenu se intampla doar cand e motorul cald foarte cald afara, pt ca iarna de exemplu pot sa merg si 100km ca nu face asa...

break 1999 carburator fara gpl 40000km

This post has been edited by viperfox: 29 Jun 2006, 18:16


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 29 Jun 2006, 23:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&hl=vapour+lock

Intr-adevar, incearca sa pornesti, asa cum se spune acolo, cu pedala apasata la maximum si o ridici imediat cum a luat-o. Mai ambalezi apoi de vreo doua ori, dar finut, treptat, pina la 2-3000 de ture, si gata.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinakes
post 30 Jun 2006, 12:04
Post #3


X


Group: Members
Posts: 341
Joined: 24 March 06
From: X




Daca zici ca e pe carburator , clar se evapora benzina si demarorul invarte pana reuseste pompa sa iti aduca benzina in carburator !

Deci problema de alimentare !



--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 30 Jun 2006, 13:29
Post #4


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Interesant este faptul ca si eu patesc asa ceva, cu dacia asta pe care am cumparat-o acum. La dacia cealalalta nu am avut astfel de probleme. Nu stiu de ce, dar tind sa cred ca este temperatura motorului dry.gif .
De obicei la cald, ( pentru ca asa m-am obisnuit pe dacia cealalalta ) nu apas acceleratia....si imi porneste foarte greu, [...] sad.gif .

This post has been edited by EUROPE_: 30 Jun 2006, 13:31


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 30 Jun 2006, 14:35
Post #5


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




pai bine bine, am citit topicu cu vapour lock dar eu am o intrebare, cum vine asta "din cauza caldurii se evapora benzina" ? camera de nivel din carb are jiglerul principal, jiglerul de la pompa de sprit, cuiul pontou si in rest e etansa, si toata lumea stie ca apa nu se evapora dintr`o cavitate etansa, deci bun se evapora dar nu are pe unde sa iasa benzina si deci camera de nivel nu pierde benzina, cel mult condenseaza pe capac si cade la loc; plus ca in camera de nivel e destul de multa benzina ca sa se evapore intr-un minut; si inca ceva, eu daca apas pedala la fund si o tin acolo tot intra o buna cantitate de benzina in galerie din pompa de sprit si deci nu risc sa o inec? (si cum vine asta, pedala la fund saraceste amestecu?)


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
workarea
post 30 Jun 2006, 14:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 383
Joined: 10 October 05
From: Drumul Taberei




Pai normal ca este vorba, intr-un fel, si de temperatura motorului, in sensul ca motorul fierbinte contribuie la temperatura aia de sub capota care face sa se evapore benzina din carb.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1,6 MPI, 2007 - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koki
post 30 Jun 2006, 14:54
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 29 December 05




ai incercat sa verifici platina sa vezi daca mai e reglata cum trebuie? si daca ramane la aceeasi distanta si rece si calda?


--------------------
dacia 1310 - b 31 dog
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oxygen
post 30 Jun 2006, 16:57
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 23 April 05




@viperfox asa cum zice si koki mai mult ca sigur problema este de la platina, am patit-o si eu exact aceleasi simptome.S-a rezolvat prin reglarea platinii(la mine distanta era foarte mica), poti incerca s-o maresti cu 0.5-1 .Acum porneste oricand si foarte repede fara sa apas acceleratia smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 2005 1.6 MPI - ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merlucius
post 30 Jun 2006, 17:07
Post #9


membru care incepe si nu mai termina odata


Group: Members
Posts: 105
Joined: 21 August 05
From: Bucuresti




Si eu am patit asa ceva dar pana la urma mi-am dat seama de unde pateam patania si am rezolvat. Ma pusese Aschiuta sa umblu la surubul de amestec, iar rezultatul era ca aveam demaraj mai bun si nu se mai ineca in a 3-a dar motorul nu il mai porneam decat cu socul dupa ce mergeam muuuuulti km (cateva zeci). Pana sa il rezolv, pornirea o faceam prin..asteptare, adica stateam 10-20 min si apoi incercam usor, cu socul tras. Nah, totusi am revenit la normal biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 '80; Solenza Scala 2004/ 2006
ombelico del mondo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan17
post 30 Jun 2006, 21:52
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 21 June 06




Incerca sa schimbi bobina de inductie si iti va merge!!!


--------------------
Dacia Berlina '81 1300 - SB-03-KRL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 2 Jul 2006, 15:23
Post #11


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




hmmm cu bobina sa zicem, nu cred ca are ceva ca nu e crapata nu curge dar ma rog, o sa ma in vedere, ca au mai zis si altii; dar faza cu evaporatu eu tot nu o inteleg, deci cum sa se evapore benzina daca e cavitate inchisa? cand fierbi apa intr-o oala ea se evapora si in final o sa ramana oala goala pt ca apa se transforma in vapori care se degaja in aerul inconjurator, pt ca oala e deschisa, dar daca oala ar fi inchisa etans nu s-ar mai duce nicaieri apa (cum e oala de presiune, care tot are supapa pentru ca altfel vaporii nu ar avea unde sa se duca) deci cum sa se evapore oameni buni benzina din camera de nivel? de la temperatura benzina trece in stare de vapori si vaporii aia unde se duc? nicaieri, raman tot acolo, deci nu se pierde benzina si nu ramane CNC goala;

in alta ordine de idei, mai acu ceva vreme pateam alt fenomen, de care acum am scapat insa nu stiu nici acum care a fost cauza: tot asa motoru mergea perfect insa daca il opream cand era cald pornea foarte greu sau nu mai pornea de nici o culoare; in urma investigatiilor am descoperit ca se intampla urmatoru fenomen: in momentu cand opream de la cheie, motorul se oprea, dar in carburator timp de 3-4sec curgea benzina in galerie, exact prin concentrator, curgea asa ca la robinet, si dupa 3 sec se oprea, dar era deajuns ca sa se incece motorul si sa nu mai porneasca; (si nu, nu era nici plutitoru blocat/spart, nici cuiu blocat/neetans, nici pompa de vina, ca le-am verificat pe toate)
sa fie vreo legatura intre cele 2 probleme?


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Jul 2006, 12:15
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. CNC nu e etansa, e la presiunea cagulei- care este cea atmosferica sau mai mica uneori, la regimuri inalte. Sau mai mare, in cazul supraalimentarii prin acele "prize de aer". CNC comunica cu cagula (gitul de lebada). Acolo se acumuleaza vaporii producind amestec foarte bogat. Asta nu e totuna cu "vapour-lock" (blocaj prin dop de vapori, care se produce pe canalizatii mai inguste).
2. Da, poate avea legatura cu ce spui, cu acea curgere (daca inca mai apare). Poate fi de la nivel in CNC crescut, neetanseitate a poanto-ului (generata de uzura + vibratii - aparent, fara vibratii etansarea e buna). Sau, de ce nu, neetanseitati pe traseul de "sprit".

Totusi, mai degraba suspectez evaporarea benzinei din CNC.

A, apasind pedala la fund, cit mai lent ca pompa de sprit sa lucreze cit mai putin daca supapa ei din CNC este prevazuta cu acel orificiu de descarcare, vei aduce un mic surplus de benzina prin pompa de sprit, dar, deschiderea fiind maxima, amestecul va saraci relativ repede, lucru care nu se va produce in cazul clapetei inchise.

This post has been edited by diaconuliviu: 3 Jul 2006, 12:18


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Jul 2006, 12:17
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu cred ca doar se evapora din CNC, ar trebui sa porneasca dupa cateva rotatii ale motorului, cum da benzina in CNC, parerea mea e ca se duce benzina inapoi pe traseu, si din cauza asta porneste asa greu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 3 Jul 2006, 12:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




"demarorul cuplat cam 5 secunde incontinuu pana porneste motoru (se comporta de parca nu ar avea scanteie) si chiar dupa ce porneste se balbaie si se zgaltaie si nu tine relantiu, si trebuie sa il turez odata pana la 2500-3000 ture si porma merge normal, rotund"

Asta spune; bobina nu-si revine in 5 secunde, amestecul insa saraceste in timpul asta. A, vapour-lock se dezamorseaza si mai greu, de multe ori.

This post has been edited by diaconuliviu: 3 Jul 2006, 12:21


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 14:50
Forum Renault