confort de m straina pe dacie? amortizoare?, Fara sa simt toate fisurile de pe sosea?
![]() ![]() ![]() |
confort de m straina pe dacie? amortizoare?, Fara sa simt toate fisurile de pe sosea?
dkrysty |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE Ce are o solenta, logan dpdv al amortizarii shok-ului si nu se poate face si la berlina??? In primul rand nu au pivoti superiori/bascula superioara, au rulment in capatul amortizorului. Nustiu cum adaptezi asa ceva la 1300/1310, si pe langa asta, nici nu te lasa nimeni. Despre ce chin vorbesti? pe ce drumuri mergi? pe unde merge eu e foarte comod ! This post has been edited by argon: 5 Jul 2006, 08:49 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Intreaga suspensie de la loogan si slz difera de cea de berlina (suspensie mc-person) ... asa ca imbunatatiri prea mari nu poti face la o berlina... poate amortizoarele puse pe stand nu la "mana mecanicului", elimina toate jocurile din pivoti, bucsi, bielete, caseta etc.... si in primul rand strange toate suruburile bordului... daca nu se schimba nimic asta e... nu poti avea confortul dintr-o masina noua intr-una de 10 ani...
Numai bine! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
speedy82 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 13 July 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 5 Jul 2006, 09:45) ...au rulment in capatul amortizorului. Nustiu cum adaptezi asa ceva la 1300/1310, si pe langa asta, nici nu te lasa nimeni. Poate imi explica si mie cineva cum e cu rulmentul asta in capul amortizorului ![]() Ca eu nu am am auzit pana acuma de asa ceva, ca sa nu mai zic de faptul ca nu prea ii vad utilitatea. |
--------------------
Dacia
1300
- B 19 XXX „Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cand faci curbe
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#6
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
La viteze mari o masina ca dacia nu are cum sa fie confortabila orice i-ai face .
Este prea inalta si are ampetenajul prea mic . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
QUOTE nu poti avea confortul dintr-o masina noua intr-una de 10 ani... poa sa aiba si 30 de ani . . . .daca e mercedes . . .tot ca presedintele stai in ea . . . |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
lucianac79 |
![]()
Post
#8
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
QUOTE(SiloS @ 5 Jul 2006, 15:40) La viteze mari o masina ca dacia nu are cum sa fie confortabila orice i-ai face . Este prea inalta si are ampetenajul prea mic . Ecartamentul sau ampatamentul? Ca eu nu am reusit sa-mi dau seama ce ai spus acolo. Pentru generatia ei berlina este destul de confortabila daca componentele suspensiei (arcuri amortizoare bare detorsiune) sunt in stare buna de functionare. Ai grija man cat de mica lasi presiunea in pneuri, risti sa le uzezi prematur si sa ai consum mai mare de combustibil. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(lucianac79 @ 6 Jul 2006, 10:45) Ecartamentul sau ampatamentul? Ca eu nu am reusit sa-mi dau seama ce ai spus acolo. Pentru generatia ei berlina este destul de confortabila daca componentele suspensiei (arcuri amortizoare bare detorsiune) sunt in stare buna de functionare. Ai grija man cat de mica lasi presiunea in pneuri, risti sa le uzezi prematur si sa ai consum mai mare de combustibil. pai 1,7- 1,8 fata si 1,8 - 1,9 spate... initial pusesem 2,1-2,2 fata si 2,2-2,3 spate.... si topaiam ca un iepure... ca mi se parea mie ca sunt cam lasate... plus ca ma gandeam sa economisesc combustibil, dar nu am simtit nici o diferenta... Problema cu uzura pneurilor... ar fi dar nu cred ca sunt asa lasate... nu? oricum nu mai topai ![]() Care sunt barele de torsiune si de ce influienteaza amortizarea? In alta ordine de idei... concret! amortizorul impiedica doar balansarea masinii, faza ca te zdruncina ar fi din bucse, pivoti? In supernova nu imi place decat daca e noua dpdv al confortului... in solentza e alta treaba... Stie cineva cam ce se schimba (cu liniutza), tot ce tine de amortizarea sokurilor? si o clasificare in ordinea importantei? Merci anticipat!!! This post has been edited by dkrysty: 6 Jul 2006, 10:30 |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Supernova si Solenta sunt acelasi lucru, absolut identice, inafara de design, deci nu inteleg ce vrei sa zici.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#12
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Preluarea socurilor tine de :
Arcuri Amortizoare Cuzineti elastici (bucse) Geometria suspensiei Rigidiatea caroseriei. Nu vrei matale sa faci rost de un scaun de tir, cu suspensie pe perna de aer si sa lasi masinuta in pace? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 6 Jul 2006, 13:30) Preluarea socurilor tine de : Arcuri Amortizoare Cuzineti elastici (bucse) Geometria suspensiei Rigidiatea caroseriei. Nu vrei matale sa faci rost de un scaun de tir, cu suspensie pe perna de aer si sa lasi masinuta in pace? ...stiu ca e un sfat corect... imi place masinile si trebuie sa-mi gasesc de lucru... Merci!!! Iar intre solentza si snova stiu ca e diferenta atat... simte mult mai putin gropile... altfel in curba... poate au alte amortizoare... mai stii... |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
lucianac79 |
![]()
Post
#14
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
Suspensia unui autoturism reactioneaza ca un tot unitar si nu separat, de asta ceea ce afecteaza o parte a suspensie afecteaza si cealalta parte. Suspensia se foloseste de mult la vehicule (a se vedea trasurile si carutele din secolele trecute), sub forma arcurilor lamelare (arcuri foi). Cresterea vitezelor de deplasare a autovehiculelor a marit si oscilatia arcurilor si astfel a aparut necesitatea reducerii frecventei oscilatiilor, astfel a aparut amortizorul. Prin urmare amortizorul are rolul reducerii amplitudinii si numarului de oscilatii ale arcului. Barele de torsiune impiedica rotile de pe exteriorul virajului sa se ridice de pe sol, contribuind prin apasarea pe care o creeaza la viteza cu care roata coboara in cursa descendenta a elementelor suspensiei, in esenta fiind tot un arc. Deci arcul impreuna cu bara de torsiune actioneaza asupra bratelor suspensiei si implicit asupra rotii atunci cand aceasta (roata) se afla deasupra unui gol fortand-o sa se aseze din nou pe sol, amortizorul are "grija" ca aceasta coborare a rotii sa se faca cu o viteza moderata pentru a nu afecta foarte tare, prin socul produs la impactul cu solul a rotii, articulatiile suspensiei (bucsele si pivotii). Amortizorul actioneaza si dupa ce roata a atins solul, reducand dupa cum spuneam mai sus oscilatiile arcului. Amortizoarele folosite in masinile moderne sunt cu dubla actiune, functionand si pe cursa descendenta cat si pe cea ascendenta. Viteza cu care acestea lucreaza depinde de fluidul aflat in interior cat si de supapele amortizorului.
Ca sa raspund mai direct la intrebarea ta, zdruncinaturile nu sunt din cauza bucselor si a pivotilor, ci din prosta functionare a ansamblului amortizor-arc, insa uzura lor afecteaza comportamentul masinii, prin modificare unghiurilor si prin reducerea duratei de viata a rulmentilor. Suspensia berlinei se aseamana cu cea de pe Nova/Super Nova/Solentza, doar ca principiu general de functionare, dar solutia tehnica adoptata pentru cele doua tipuri de vehicule difera major. Astfel berlina are suspensie independenta cu semipunte de tip paralelogarm deformabil cu brate inegale, iar Solentza/ SN/Nova are suspensie independenta cu semipunte de tip McPharson. Diferenta majora dintre ele este faptul ca la berlina exista doua brate de lungimi diferite care la un capat se prind pe sasiu, iar la celalat capat sunt prinse de portfuzeta. In cazul berlinei prinderea amorizorului este pe bratul superior al suspensiei, alti producatori au adopta si alte solutii. La suspensia de tip McPharson exista un singur brat, fiind sa spunem oarecum echivalent cu bratul inferior de la berlina. Diferenta majora apare prin disparitia bratului superior si prin prinderea amortizorului direct de portfuzeta, de aici si necesitatea rulmentului din capul amortizolrului, evident deoarece portfuzeta se roteste in jurul axului de rotatie compus din axul amortizorului si al pivotului. This post has been edited by lucianac79: 6 Jul 2006, 13:08 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
dkrysty |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 10 May 05 ![]() |
Multumesc baieti !!!
Inteleg!!! tipul suspensiei e important!!! Si totusi prin schimbarea amortizorului si a arcului cu unul monroe ex. pe ulei (din cate am auzit e mai moale), o sa maesc confortul cand trec prin gropitze? |
--------------------
dacia
1310 L berlina 1998
- DB 03 GAO
|
|
lucianac79 |
![]()
Post
#16
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
O suspensie moale insemna si o viteza mai mica in viraje. Nu neaparat tipul suspensie conteaza, dar cineva intrebase care e diferenta intre suspensia la berlina si cea de la SN/Solentza.
Nivelul de confort poate fi aproximativ aceeasi si intr-o berlina si intr-o SN, restul e dat de caracteristicile amortizorului si ale arcului. La McPharson fata de cea cu paralelogram deformabil apare simplitatea constructiei si implicit reducerea costurilor de exploatare. Daca la berlina ai 4 bucse (2 la bratul inferior, una la bratul superior si una la T-eul de prindere al amortizorului), si doi pivoti (unul inferior si unul superior), la McPharson ai doar doua bucsi si un pivot. Edit Ca sa ai un drum confortabil pana la mare alege si tu pe cat posibil un traseu de deplasare fara gropi ![]() This post has been edited by lucianac79: 6 Jul 2006, 13:35 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
tuner |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.556 Joined: 27 September 05 From: BrAsOv ![]() |
deci eu mai zic ceva ia vezi ce are bordu tau despris si mai strange suruburile de pe la bord si ce crezi tu pe acolo ca are joc ca presupun ca de atata timp s-au mai desfacut si ele
ar mai fii o chestie destul de mica sa scoti mocheta din fatza cea pe care sta soferu si pasagerul cu picioarele si sa incerci sa pui folie de se pune sub parchetul laminat de 5mm ar fii perfecta zic eu inca un sfat daca reusesti sa pui asa ceva incearca sa urci cu ea pana sub bord daca reusesti si ar mai fii o chestie sa pui aripi de fibra,plastic alea pentru noroi de vin montate sub aripa din fatza si capitonate si alea cu ceva nu stiu sa zic cu ce pasla cred ca ii zice si eu zic ca va creste sigur conforul fonic eu am facut asta la un aro camioneta si merge mai linistit pana acum mai mult de 3 ore nu rezistam in masina aia acum am ajuns si la 6-7 ore de plimbare cu ea ![]() acum revenind la problema ma gandesc sa nu fie vreun amortizor dus si sa nu mai tina roata pe sosea adica la fiecare groapa roata sa mai sara pe asfalt de 2-3 ori ceea ce se resimte si in masina o vibratie destul de aiurea |
--------------------
am avut o dacie
131o L
mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
|
|
magicone |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 November 05 ![]() |
poti sa pui ce amortizoare vrei u, la inceput nu ai sa simtzi pt ca sunt noi dar dupa o scurta vreme o sa fie acelasi lucru, eu am monroe pe ulei
![]() |
--------------------
dacia
opel
- as.12.as
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
maxxlg3100 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 21 June 06 From: Targoviste ![]() |
bai eu cand mi'am schimbat arcurile s'a simtit diferenta, se aseaza altfel la drum
in afara de asta am si eu o inrebare, care stiti de ce se duce mai repede arcul pe dreapta ? ca am vazut la multe berline ca sunt lasate un pic arcurile de pe dreapta |
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- DB - 03 - VTP
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
care dreapta? din partea soferului?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
NU , partea care calca mai des marginea drumului . Partea dreapta ia intotdeauna mai multe gropi , denivelari etc .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
alexblondul |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Nedisciplinat Group: Members Posts: 335 Joined: 4 February 06 From: Lizeanu - Stefan Cel Mare ![]() |
sincer din ce am citit aici nu are rost sa schimbam nimica ... in fapt si la urma urmei tot simtim gropile ... doar nu levitam cu masina peste asfalt ... sincer ... si cel mai bine ne ferim de ele decar sa modificam sistemul de suspensie ca sa trecem peste ele sa nu le simtim ...
|
--------------------
Dacia
1310
1986 TLX
- B 12 SVE Dacia 1310, rosu imperial, si tot tacamul ... Benzina sa fie , motor avem noi !!!
|
|
gti98 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(dkrysty @ 5 Jul 2006, 19:25) Ce pot sa fac sa maresc confortul la zdruncinaturi? am micsorat presiunea in pneuri... si am obtinut un confort mai mare... dar nu e suficient...simt totusi fisurile din sosea... dar mai putin acum. Totusi la gropitze imi zdrangane tot bordul si toata masina! (care intr-o solenta sau logan nu! sa nu mai zic de alte masini mai tari)! De la ce poate sa fie? Daca schimb amortizoarele cu unele mai de firma? Dar nu sunt mai tari alea noi? Sau sa fi pierdut ulei si sa fie mai joase? Acestea actuale le-a testat un mecanic dupa metoda te asezi cu fundul pe masina si nu se balanseaza... cica sunt bune... Reglarea unghilului de fuga are un cuvant de spus?(cam trage stanga...)or putea sa il faca daca nu am schimbat bucsaraia? Rotile sunt echilibrate! Cap de bara schimbat, teu inpingator, nu am joc la directie...(tocmai am facut ITP-ul) Sa schimb bucsele? tot acel mecanic spunea ca nu sunt uzate, sau foarte putin... Ce are o solenta, logan dpdv al amortizarii shok-ului si nu se poate face si la berlina??? Iar daca se poate ce recomandati? (Vreau sa ma duc la mare si nu vreau sa indur un chin pe atatia kilometri!!!) Multumesc anticipat!!! Daca te consoleaza intrucatva, afla ca la trecerea de la berlina clasica la Nova am fost partial dezamagit de faptul ca suspensia (atentie! noua!) nu se comporta mai lin decat la masina veche. Am inlocuit amortizoarele care au curs, si le-am supravegheat permanent. Pana la urma cred ca in primul rand drumurile noastre sunt de vina (proaste, denivelate, gropi ) La drum intins - totusi soselele in afara colectiei de petice numite pompos strazi in localitati, sunt facute, pe alocuri bine! - deci, la drum intins parca merge mai bine. Cu rotile echilibrate trece de 120 fara mofturi. Nu rulez mult in afara orasului si nu as merge cu asemenea viteze din considerente de drum si animale cu 2 si 4 picioare prezente pe el. Nu alerg la raliu si mediile bune se fac ruland timpi lungi la viteze relativ constante, nu tasnind cu viteze excesive, pentru ca dup-aia sa faci pauze peste pauze. Tot pe linia consolarii, masinile cu pretentii "sportive" au in general suspensia "dura", unii sustin ca da mai mult "control". Suparator e zdranganitul diverselor elemente care se slabesc si vibreaza din cauza socurilor... Referitor la faimosul rulment de pe amortizorul de McPherson, nu-i vad utilitatea: corpul amortizorului se roteste odata cu fuzeta iar tija ramane fixata de caroserie, doar pistonul amortizorului e rotund si se poate roti, bine-mersi in cilindrul amortizorului. Nu inteleg de ce s-ar fi complicat constructorul cu o piesa scumpa ca in rulment, cand poate functiona si fara el? Repet, nu am demontat (inca ) nici un amortizor de fata, dar cand prind unul... Si apropo, componentele suspensiei de la Nova, in special cauciucaria s-au comportat mult mai bine decat la berlina. Masina a intrat in al 9-lea an si nu am schimbat inca nici o bucsa. Mi-a "cazut" un amortizor de spate (a curs) si mi s-au rupt amandoua arcurile din spate (nu le-am dat atentia corespunzatoare; materialul nu a fost protejat corespunzator si s-au corodat puternic!!) Am reusit sa rup si la berlina un arc de spate, dar biata de ea cate avea in "spinare"!!! Pentru confort mai mare, cica ampatamentul (distanta intre axe) e foarte important sa depaseasca o anumita valoare; de asemenea, arcurile ar trebui sa fie "moi". Nu stiu cum sa detaliez chestia asta; as defini-o mai mult ca un raport intre masa masinii si forta necesara deformarii arcurilor. (vehiculele pentru transport de marfa, care incarca greutati importante, zguduie rau cand sunt goale). Fie masina e mare si grea, astfel incat diferenta intre gol si plin sa fie mica, fie pui arcuri mai subtiri, dar sta ca naiba daca urca cineva in spate... Bafta!!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
cristidb |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gti98 @ 10 Jul 2006, 02:36) Referitor la faimosul rulment de pe amortizorul de McPherson, nu-i vad utilitatea: corpul amortizorului se roteste odata cu fuzeta iar tija ramane fixata de caroserie, doar pistonul amortizorului e rotund si se poate roti, bine-mersi in cilindrul amortizorului. Nu inteleg de ce s-ar fi complicat constructorul cu o piesa scumpa ca in rulment, cand poate functiona si fara el? Repet, nu am demontat (inca ) nici un amortizor de fata, dar cand prind unul... Pai faimosul rulment nu e in capatul amortizorului, e intre talerul pe care se sprijina arcul si amortizor. Nu se poate renunta la el pentru ca amortizorul se roteste iar arcul nu. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
catalin-g3 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 26 August 04 From: BaileGovora ; BUCURESTI ![]() |
Ceva in genul asta.
This post has been edited by catalin-g3: 27 Jul 2006, 11:08 Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 29.64k ) Number of downloads: 230 car_suspension_11.gif ( Size: 43.71k ) Number of downloads: 257 |
--------------------
AsconaC/AstraF
BERLINA
85/96 "Esti prost si vrei să te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceată!" - MAERSK |
|
cristidb |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:11 |