DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nedumeriri si poate imbunatatiri la Dacia Nova

M.C.
post 8 May 2004, 09:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




Am cumparat o Dacia Nova 1600 GTI din 1998,si am citeva mici probleme.
Cind motorul sta la relanti,exista o vibratie in caroserie.Am fost cu ea la mecanic,am verificat traseul tevii de esapament,crezind ca loveste pe undeva in caroserie,dar nu am gasit nimic.Am verificat tampoanele de la motor si sint in buna stare.Un alt proprietar de Nova mi-a spus ca aceasta vibratie este normala pentru acest tip de masina.Stie cineva daca este asa,sau care este solutia pentru remedierea acestui lucru?
Alta problema ar fi ca suspensia este foarte dura, in comparatie cu batrina Dacie 1300.Sa fie oare vina amortizoarelor,care sint prea tari?Ce s-ar putea face pentru a rezolva asta?
Va multumesc anticipat pentru sfaturi!


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gusti
post 8 May 2004, 09:42
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 4 March 04
From: Iasi




Imi place faza asta..smile.gif)...la Dacia orice este normal...vorba aia: asa e ele...
Poti sa incerci ceva...cu motorul la relanti sa incerci sa apesi pe diferite puncte ale caroseriei si sa vezi daca poti asa sa depistezi zone unde vibreaza...


--------------------
0745535292
0722256825
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 8 May 2004, 10:00
Post #3


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Vibratia la relanti depinde mult de cum e reglat motorul sau daca functioneaza bine. Cea mai uzuala defectiune este reglarea relantiului la un nivel mult prea scazut comparativ cu uzura motorului si atunci apare acea vibratie. Dar, chiar si la masinile noi, pentru Dacia o mica vibratie este normala, intrand in categoria "asa face toate". Vibratia respectiva a disparut odata cu DSN/SLZ.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgs
post 8 May 2004, 11:32
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 8 September 03
From: Bucuresti - Dr. Taberei




Suspensia e foarte dura... stai linistit asa sunt toate... nu e recomandabil sa mananci si dupa aia sa mergi pe piatra cubica.... eu mai mult de 50 pe un asemenea carosabil nu pot sa merg.


--------------------
Renault Clio III 1.5 dCi Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 8 May 2004, 13:32
Post #5


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Eu am o Nova GTi din 2000.
1) Si la mine tremura la relanti, urat de tot chiar. Asa a facut de noua (masina are acum 27500km). De rezolvat nu stiu cum se poate rezolva, cel putin fara costuri prea ridicate. Poat spune doar atat: am un vecin cu berlina Ti (1.6i) si a lui la inceput ii tremura la relanti mai tare ca la mine; in garantie, la una din revizii i-au schimbat mai multe "chestii" de la injectie (catalizator, sonda Lambda, calculator...) si de atunci tremura mult mai putin decat la mine.
2) Referitor la suspensia tare, stiu pe cineva care si-a pus arcuri de SLZ si a devenit astfel mai moale.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 8 May 2004, 14:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




Syl, problema este ca motorul merge foarte rotund,nu este uzat,are doar 48000km,dar am acea vibratie si zgomot infundat la relanti.Deci nu este problema de reglaje.


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 May 2004, 06:39
Post #7


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




MC, am o rugaminte, verifica prinderea scutului. La mine face de ziceam ca o sa-mi cada motoru, de fapt era doar unu din suruburi slabit si batea scutul in lonjeron la turatii scazute. Dupa ce acceleram su se mai simtea. A, si ar mai fi ceva. Suruburile de prindere a barii din fata, ma refer la bara de metal de sub plastic. Sint cite 2 suruburi de o parte si de alta a radiatorului.
Oricum, ca idee generala e bine sa stringi tot ce inseamna surub.
In rest, asa face toate icon_mrgreen.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 May 2004, 12:04
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Vibratia e normala la nove din cauza modului in care e prins motorul.
La SN shi solenza motorul e prins altfel shi de asta nu se mai simt vibratziile.
Sub 900 rot/min se simt in volan vibratiile motorului. Singura solutzie e creshterea turatziei de relanti la 1000 rot/min. Nu shtiu cum se face asta la GTI.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 9 May 2004, 12:51
Post #9


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
) Referitor la suspensia tare, stiu pe cineva care si-a pus arcuri de SLZ si a devenit astfel mai moale.


La SLZ arcurile sunt mai groase ca la DSN (si impicit cred Nova). Ceea ce da comportamentul de barca al SLZ sunt amortizoarele mult mai moi. Deci, pana la urma pentru o suspensie mai moale solutia o reprezinta schimbarea amortizoarelor.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 May 2004, 12:56
Post #10


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Aha, deci de asta sta dracia asta de Nova cu c*ru-n sus de zici ca am plecat la arat.
Lasa ca-i pun capu ca am 2 amortizoare de DSN (multam AlexV inca o data) si-o sa vad daca cu aea isi mai reduce pretentiile icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 9 May 2004, 16:10
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




Multumesc pentru sfaturi!
Acum o alta intrebare! Unde se pot gasi bujii BOSCH cu patru electrozi?
Are cineva un catalog BOSCH romanesc,sa vada daca se potrivesc BOSCH SUPER 4 WR 78 G, pentru Nova GTI ,pentru ca in celelalte cataloage straine nu gasesc marca DACIA,asadar m-am orientat dupa RENAULT 12,si astea se potriveau.Eu cred ca merg,avind in vedere ca este cam acelasi motor,dar o confirmare in plus nu strica!


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 9 May 2004, 18:15
Post #12


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Paul, cu fundul ridicat sta si SLZ, dar eu o compar mai degraba cu o rata. laugh.gif Arcurile dau inaltimea masinii si amortizoarele dau taria suspensiei.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 May 2004, 21:04
Post #13


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Inseamna ca a mea are arcuri de locomotiva la cit de ridicata sta. Ca i-am pus cauciucuri de 185/70 pe fata si tot cu c*ru pe sus e icon_mrgreen.gif .
Acu enervant e ca are acea rigiditate specifica novelor de simti fiecare piatra drept in rarunchi 022.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 10 May 2004, 01:03
Post #14


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

Acum o alta intrebare! Unde se pot gasi bujii BOSCH cu patru electrozi?  
Are cineva un catalog BOSCH romanesc,sa vada daca se potrivesc BOSCH SUPER 4 WR 78 G, pentru Nova GTI  

Si pe mine ma cam bate gandul sa imi pun buji din acelea BOSH cu 4 electrozi. Dar din cate am inteles acelea s-ar potrivi la carburatie; nu stiu daca merg puse si la motorul pe injectie.
Oare la Augsburg se gasesc ? ...si ma gandesc ca acolo ar trebui si sa stie exacat daca merg sau nu la GTi.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan_1981
post 17 Sep 2004, 00:30
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 30 May 04
From: Bucuresti




Salut ,

unele din aceste probleme pe care le enumerati voi aici le am si eu la Nova mea .
in ultima vreme imi merge motorul ca dracu . nu stiu ce are .am crezaut ca e de la carburator dar se pare ca nu era numai asta .
nu imi merge rotund , si la relanti are o oscilatie ( nu e constant ) .
stie careva ce poate sa fie de vina ? si daca da ma poate ajuta cu un sfat si poate cu vre-un mecanic bun ( FAC CINSTE ) vorbesc serios .

multumesc .


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 17 Sep 2004, 08:41
Post #16


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Bogdan, cauzele pot fi multe, si doar prin incercari poti sti exact ce e.
Nu stiu ce fel de carb ai, daca e dublucorp, e mai distractiv, ar trebui curatat si reglat pe banc, si vazut daca nu trage aer fals pe undeva.
De asemenea, aprinderea, ar trebui verificate platini, bujii, fise, rotor, condensator, bobina, reglat avansul static si dinamic.
O alta problema ar putea fi una din supape sau compresia scazuta pe unul din cilindri. Ar trebui masurata compresia, si reglati tachetii.
Cam astea ar fi pe scurt unele din cauzele mersului neuniform.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nuk
post 25 Sep 2004, 20:50
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 24 September 04




Cumva si frinele sunt mai "moi" ? S-ar putea sa traga putin aer fals pe la furtunul de la servo ...


--------------------
Renault Clio 2005 Symbol
Drumul spre iad e presarat cu bune intentii ...
Renault Clio Symbol/2005/1.4 8V/75 CP (???)/280.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 27 Sep 2004, 11:11
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Nuk, ce are inmuerea frinelor cu aerul fals din furtun servo?
Daca trage aer fals pe acest traseu contrar celor afirmate de tine pedala de frina se intareste


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nuk
post 27 Sep 2004, 11:43
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 24 September 04




Pai m-am referit la frine, nu la pedala : Pedala mai tare => la aceeasi apasare frineaza mai greu ...


--------------------
Renault Clio 2005 Symbol
Drumul spre iad e presarat cu bune intentii ...
Renault Clio Symbol/2005/1.4 8V/75 CP (???)/280.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 17:30
Forum Renault