DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Din lac in put!, Despre roti (ne)echilibrate

Trofin Liviu
post 4 Aug 2006, 21:14
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 17 May 06




Va rog din suflet sa ma ajutati si pe mine cu o problema! am cautat dar nu am gasit raspunsul. Am facut saptamana aceasta un drum de 300Km. La dus masina trepida la viteze mici, gen 50-70Km/h si zgaltaia stanga- dreapta.vibra volanul. Drumul a fost ca-n palma. La viteze mari disparea. La peste 100Km/h nu se mai simtea nimic, totul era OK! La destinatie, am fost la o vulcanizare mai rasarita sa-mi echilbreze rotile pe fata. Mi-au spus ca sunt jantele deformate si mi-au propus sa mi le indrepte. Aveau aparatura nou nouta, am zis ca stiu ei ce fac. Dupa indreptat jante si echilibrat, masina isi revenise. Dar am obtinut efectul invers. pe la 120km/h vibra din toate incheieturilr si volanul si tot! Ce ma sfatuiti?


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 4 Aug 2006, 21:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




mai echilibreaza odata rotile toate 4


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucienescu
post 8 Aug 2006, 11:01
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 14 December 04




verifica fiecare cauciu in detaliu dupa !!!!galme!!!!! atat pe interior car si pe exterior.
AI GRIJA CA SA FIE SUB SARCINA ROTILE PT CA ALTFEL NU O SA VEZI GALMELE.

impinge masina usor putin cate putin si verifica rotile in special pe interior.

eu am patit la fel cu un prieten dar de fiecare data cand opream masina galma era in partea mascata de aripa. nu am vazut-o decat dupa ce au iesit sarmele si s-a desumflat roata. asaca take care


--------------------
DACIA SOLENZA - BV-08-JBZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 8 Aug 2006, 12:40
Post #4


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Problema cu rotile (ne)echilibrate este aceeasi la toate masinile, nu este specifica SLZ. Topicul se muta la Diverse.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tonicelli
post 8 Aug 2006, 13:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 26 March 06
From: Valea Jiului




La fel zic și eu să verifici cauciucurile că eu am pățit-o o dată sad.gif
La viteza mica făcea mașina ca naiba și chiar câțiva șoferi m-au atenționat că se mișcă tot fundul mașinii smile.gif Am oprit într-o parcare și surprizăăă ! unul din cauciucuri de pe spate se deformase (pe interior), cred că se rupseseră sârmele că spre exterior avea un diametru normal dar pe interior era cu vreo 5 cm mai mare smile.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate plus - HD-XX-XXX
România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 8 Aug 2006, 13:42
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Efectul poate fi si de la unghiuri de directie dereglate...


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 8 Aug 2006, 14:41
Post #7


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Ti-au facut o echilibrare dinamica, si atat. Statica nu ti-au facut, si nici nu aveau cum. Acuma, daca depasesti 120 la ora (sa zicem ca esti pe autostrada si mergi cu 130) asa-i ca nu mai face?
Singurul lucru pe care-l poti face e urmatorul:
1. se cumpara 4 jante noi-noute;
2. se cumpara 4 anvelope noi-noute, marca buna;
3. se monteaza anvelopele pe jante tinand cont de pozitia corecta (studiaza aici);
4. se echilibreaza rotile.
Dupa aia vei scapa.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 8 Aug 2006, 16:25
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 17 May 06




Am verificat toate rotile, par ok. Voi merge mai incet, va veni iarna si am cauciucuri de iarna nou-noute si sper sa se rezolve iar in primavara ma dotez cu un set de cauciucuri de vara mai de Doamne-ajuta, am cumparat deja 2 jante noi, cand mai am bani mai cumpar doua. Dar merg din nou pe drumul meu obisnuit care e atat de prost ca nu se mai simte ,,nimic". Va multumesc ptr. sfaturi!


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 9 Aug 2006, 13:41
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Echilibrate, neechilibrate, pe fata trebuie sa ai cauciucuri bune.
Pe spate, no problem, eu am avut 2 explozii si nu a facut dacat poc si atat, pe cand pe fata se pune altfel problema.

E bine sa fie echilibrate rotile (sa aiba un dezechilibru rezidual cat mai mic). Si inca un amanunt, sa nu ai plumbi mai mari de 40 gr. (deci sa nu fie echilibrate cu 100 gr. de ex.), cel putin rotile de pe fata.

Sunt si roti care nu se pot echilibra, o ti ca rezerva. Se vad pe masina de echilibrat cum ruleaza, vezi daca au galme, genti proaste, etc.

Daca ai genti proaste, cauciucuri vechi, tocite, cu galme, NU MERGI CU 120 KM/ORA nici macar de proba...............


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 9 Aug 2006, 13:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




Dar la profilul cauciucului ai fost atent? Sunt montate corespunzator sensului de rotatie (asta daca au un singur sens).


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 14 Aug 2006, 12:49
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 17 May 06




[quote=TheSaiLor,9 Aug 2006, 14:47]
Dar la profilul cauciucului ai fost atent? Sunt montate corespunzator sensului de rotatie (asta daca au un singur sens)
Cauciucurile sunt aproape noi, dar surpriza, fara sa intervin problema a disparut. Am mers cu 130-140 Km/h si nu mai vibrau de loc. Nu stiu cum sa-mi explic. Drumul era perfect si am mers 200Km. Habar nu am ce fenomen s-a intamplat mai ales ca acum ceva vreme ziceai ca se dezintegreaza masina.


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 14 Aug 2006, 13:19
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Daca aveai jantele deformate de acolo era problema.

Mai este un aspect. Daca iei o pietricica intre brizurile rotii de cateva grame si masa asta inmultita cu raza, la viteza de 120 km/h (vezi cat este vit. rotii in rpm) calculeaza ce forta dezechilibranta ai. smile.gif
Iar daca drumul este este ca in palma se sinte tot, si volantul si discul de ambreiaj si vibrochenul daca este dezechilibrat (tot ce se roteste are un dezechilibru rezidual - care trebuie sa fie in limite)

Mie mi s-a intamplat odata, de la roata dezechilibrata sa traga intr-o parte. La 80km/h dupa ce depaseam nu mai trageam de volan, ca intra singura masina la loc. Am crezut ca e de la geometrie (cum e si logic) dar dupa ce am echilibrat roata s-a rezolvat de la sine.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd May 2025 - 15:08
Forum Renault