supraalimentare acustica, ce este?
![]() ![]() ![]() |
supraalimentare acustica, ce este?
euu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 18 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1410
2002 berlina
- b-23-nns
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai toate motoarele noi care au galerii de admisiune cu lungime variabila (Audi, Mercedes, BMW, Alfa Romeo, Peugeot, Renault etc).
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
euu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 18 June 06 ![]() |
Desfasurarea proceselor inertiale si acustice este mai usor de urmarit in cazul cilindrului echipat cu o conducta de aspiratie dreapta,fara filtru de aer si fara carburartor.(acest caz poate fi indeplinit de motorul monocilindruic sau de motoare de performanta,cu folosire sistemului de injectie).Odata cu inceputul aspiratiei,se produce la capatul conductei dinspre supapa o demipresiune care se propaga treptat,spre capatul opus al conductei,cu o viteza egala cu viteza de propagare a sunetului prin incaracatura proaspata(300-400 m/s),unda de demipresiune se reflecta la iesirea in atmosfera si se intoarce spre supapa ca unda de comprimare.DACA SUPAPA SE INCHIDE ATUNCI CAND ACEASTA UNDA A AJUNS IN CILINDRU,UMPLEREA SE IMBUNATATESTE DATORITA CRESTERII PRESIUNII.
|
--------------------
dacia
1410
2002 berlina
- b-23-nns
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca e depresiune si nu demipresiune. Si stiam toate astea, s-au si discutat pe forum.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
S-a mai discutat,asa este,dar cati au simtit asta pe masina lor?Multi cred ca mergand fara evacuare s-au detenta o sa castige ceva.Eu am avut parte de asa ceva,fara sa vreau,pe dacia 1310 si pe nova.La 1310 am umblat mult timp cu tubulatura de evacuare
gaurita(detenta si finala).Masina incepuse sa aiba un demaraj foarte slab iar consumul ajunsese la 8% afara,in oras 14%...pana cand am ramas si fara certificat de inmatriculare.Am inlocuit toata evacuarea si...masina se infingea altfel,consumul a mai scazut un pic,dar am renuntat la ea(nu am mai facut nici verificarea) si am luat o nova din 99 care a stat un pic nefolosita iar tobele erau un fel de "plasa de rugina"(nu erau sparte).La un drum mai lung,temperatura afara peste 30 de grade,forja nu prea mare(max 130km/h),a inceput sa huruie toba finala.Din ce in ce mai mult zgomot si mai putin demaraj,la finalul drumului constatand o gaura cat doua palme in prima parte a tobei finale. Chiar aici pe forum era un articol mai vechi cu un motor de 1300 modificat pentru curse,unde se preciza ca lungimea traseului de evacuare a fost ales prin mai multe teste.Deci, decat sa castigi "un mare zero" mai bine pierzi "un mic zero". This post has been edited by gabi1: 14 Aug 2006, 23:36 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
anndi |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Am experimentat pe nova ce spui tu acolo si am mers 3 luni fara sa piarda din demaraj, ci dimpotriva. Si surpriza nu a crescut consumul! Am facut acelasi experiment cu un pejo 106, acesta era pe injectie, acceleratia a crescut incredibil. Chiar se simtea bine de tot diferanta.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Nu stiu cum ai experimentat tu dar la mine fara toba finala e un chin pana pe la 60km/h,
treapta a3-a (jicloare de 112.5/100...probabil cu 125 se simte mai putin). |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
StefanT |
![]()
Post
#8
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(anndi @ 21 Aug 2006, 16:00) Am experimentat pe nova ce spui tu acolo si am mers 3 luni fara sa piarda din demaraj, ci dimpotriva. Si surpriza nu a crescut consumul! Am facut acelasi experiment cu un pejo 106, acesta era pe injectie, acceleratia a crescut incredibil. Chiar se simtea bine de tot diferanta. BASME ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
gabi, fara toba in ce sens?cu ea lipsa?
fara toba deloc iti pierde din demaraj, in schimb daca ai avea o teava dreapta ai castiga ceva dar aproape insesizabil si asta combinat cu o admisie de aer imbunatatita. am mers si cu evacuarea gazelor direct din saxofon si pe langa zgomotul infernal de-abia de mai tura masina. lungimea traseului trebuie sa ramana aceasi!ideal teava inox cap-coada! |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
cristidb |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
eeu si cum ai vrea sa faci tu asta? Ori are masina din fabrica, ori a facut o firma serioasa de tuning, ori las-o asa. La motorul de dacia se aplica varianta 3.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
euu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 18 June 06 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 24 Aug 2006, 16:18) eeu si cum ai vrea sa faci tu asta? Ori are masina din fabrica, ori a facut o firma serioasa de tuning, ori las-o asa. La motorul de dacia se aplica varianta 3. Durata de timp, de la inceputul aspiratiei,in care unda de comprimare ajunge la supapa este:2L/a,in secunde,unde:L este lungimea conductei,iar a-viteza sunetului(de propagare a undei)In acest timp, arborele cotit se roteste cu unghiul:(2L/a). 6n=12nL/a,in unghiuri r.a.c unde n este turatia in rot/min.Pentru ca unda de3 comprimare sa ajunga la cilindru,trebuieteoretic ca unghiul precedent sa fie egal cu unghiul r.a.c. in care supüapa ramane deschisa,unghi mai mare decat 180grade r.a.c. cu valorile avansului la deschidere si intarzierii la inchidere ale supapei.Experienta a aratat insa ca in realitate efectele opt5ime se inregistreaza cand unghiul de rotire a arborelui este egal cu 90grade,adica cu putin mai mic decat decat jumatatea duratei de deschidere a supapei. |
--------------------
dacia
1410
2002 berlina
- b-23-nns
|
|
cristidb |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Si daca tot ai studiat fenomenul ar trebui sa stii ca orice lungime ar avea galeria are efect doar pe o plaja scurta de turatii, ca la motoarele cu carburator coeficientul de umplere e mai mic decat la injectie pentru ca orice carburator restrictioneaza armisia, ca mai conteaza si forma galeriei.... Probabil niste carburatoare orizontale dau rezultate mai bune decat orice galerie.
Din toate chestiile pe care le poti face unui motor de dacie te-ai gandit la asta care ofera cea mai mica crestere de putere si e cel mai greu de facut. Teoria ca teoria, dar in practica numai cu motorul pe dinamometru poti sa faci galeriile ideale. Galerii facute dupa ureche si ax cu came artizanal sunt cele mai bune metode de micsorare a puterii. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
anndi |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 22 Aug 2006, 00:34) Apropo de basme, cand treci prin TM contacteaza-ma si o sa iti dovedesc contrariul! Inseamna ca SGM-ul nu are habar de ce face acolo avand in vedere ca avea tava cap-coada si nici o toba, facand abstractie de experimentul meu care nu are nici o relevanta, ca deh, sunt o gramada de "cunoscatori". |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 15:01 |