DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema electrica,help needed

to_the_limit
post 13 Sep 2006, 08:06
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




Salut,aseara am facut un drum de 120km noaptea si am observat cateva anomalii la masina mea,dacia an 98.
Mai exact atunci cand eram la relanti cu faza scurta intentsitatea becurilor la bord si a celor de pe far era mai scazuta.Aceasta crestea odata cu actionarea pedalei de accelerare.In acelasi timp era si un palpait al acestora in ambele situatii.
Apoi am accelerat pe loc cu farurile aprinse si se auzea un suerat(am inteles ca poate proveni de la alternator),suerat care disparea atunci cand acceleram cu farurile stinse.
In mers uneori in tr-V cand aveam 2600-3000 de ture chiar palpaiau farurile si luminile la bord,cand scadeam treapta nu se mai intampla asta.Si pe faza lunga si pe faza scurta mentionez ca la fel faceau.Pe masina am un radio cd de 4x45 cu 3 boxe pe spate,in caz ca conteaza care a fost pornit tot drumul cu volumul la jumatate.Acul la baterie sta fix pe minus in aceste conditii si cu scurta aprinsa.
Si ultimul lucru,poate nu are legatura dar eu doresc sa-l mentionez,acul la apa cand mergeam cu viteze de 100-120 km/h in tr-V statea exact la limita unde se termina rosu acela si e aceea pauza cu dungi albe sppe pericol,dar nu depasea zona 85 grade cred.Nu e pe indicator scris 85 grade dar asa cred ca e limita.
E normal sa fie asa?
Cand dadeam in tr-4 sau Tr-3 ca urc deal ceva sau in orase scadea acul la jumatatea scalei.






--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 13 Sep 2006, 08:54
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pai cu bateria banuiesc ca ai o problema la alternator...cred ca s-au ars diodele nu este mare belea se schimba .... alternatorul clasic are 6 diode fiecare costa 25000 deci 150.000 un pistol de lipit si gata... acul o sa stea iar bine...
si mai poti face un test... porneste masina si scoate borna de la baterie... ea trebuie sa mearga ....aprinde toti consumatorii si daca da se opreste sau luminile scad drastic inseamna ca s-au ars puntile...schimba-le si gata ... asta o sa fac si eu sambata... am aceasi problema... bafra... aaa si al faza cu apa daca nu a trecuta de 85 grade ce are este ok...parerea mea...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 13 Sep 2006, 09:22
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(mihai0070 @ 13 Sep 2006, 09:54)

si mai poti face un test... porneste masina si scoate borna de la baterie... ea trebuie sa mearga ....aprinde toti consumatorii si daca da se opreste sau luminile scad drastic inseamna ca s-au ars puntile...
*



Si daca nu erau arse poate o sa se arda cand scoti borna de la baterie. Nu mai invata pe altii prostii. Borna de la baterie nu se scoate cu motorul mergand. Citeste pe forum mai atent si o sa vezi.
Ah, ca poti zice ca tu ai facut si nu s-a intamplat nimica rau... se intampla.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 13 Sep 2006, 09:36
Post #4


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Asa se verifica doar puterea alternatorului nu se poate arde...el incarca bateria ... daca tu scoti borna nu mai are ce incarca...daca releul este ars iti fierbe bateria ... vecinul meu este mecanic de 30 de ani ai nu facea asa ceva pe masina mea sau a lui daca exista risc de ardere...alternator...
ca sa nu mai creez discutii .... sunt de acord si cu ceea ce spui nu ... ca se poate arde ... desi nu vad cum...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 13 Sep 2006, 22:39
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI





[.....]
totul despre alternator si repararea lui




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...92&#entry496492


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KidTx
post 13 Sep 2006, 23:02
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 19 July 06
From: Buc




salut

sa nu mai deschid alt topic si io am cam tot aceiasi problema...cand accelerez intensitatea lumini creste simtitor atat la becurile de la bord cat si la faruri.cand o las la relantiu palesc f mult. mad.gif

daca aptind luminile din interior (plafoniera) si pun avariile acestea pulseaza dupa avarii "cand avariile sunt stinse intensitatea lumini creste si invera" ARATA CA UN POM DE CRACIUN 251.gif

cum pot stabiliza sa nu mai am caderi asa mari de tensiune ????ce poate fi???

rugaciune.gif multumesc mult











--------------------
Dacia 1310 1995 - B 05 MKM
Repar obiecte pierdute
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_silviu
post 13 Sep 2006, 23:25
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 19 June 06




E de la puntea de diode.
Se desface alternatorul, se scoate puntea, se desface, se verifica fiecare dioda (cu un bec, sau cu un voltmetru. Dioda lasa sa treaca curent intr'un singur sens. Daca nu se intampla asa, inseamna ca dioda e arsa. Defapt puntea aia de 6 diode iti transforma din ca in cc.), se cumpara la de la magazin diodele care le ai arse (atentie ca sunt de 2 tipuri, cu plus pe mijloc, sau cu minus pe mijloc, verzi sau rosii), se inlocuiesc, se leaga firele la locu lor si se monteaza puntea la locu ei.
Daca tot umblati pe la alternator e bine sa schimbati si periile.
Ai grija cand scoti puntea de diode sa nu rupi unul din firele alea de cupru de la bobinaj. Io asa am patit si nu stiam de ce nu incarca calumea.
O dioda de 25A - 4lei
O punte de diode pt cei mai puturosi - 130 - 150 lei
Set de perii - 6lei

Daca nu ma insel o dioda arsa cauzeaza o cadere de tensiune de 6A

Spor la treaba


--------------------
Dacia 1310 TX 1991 - CT-10-VDC
Dacia Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 14 Sep 2006, 11:12
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Incercati sa schimbati intai periile colectoare (carbunii) si sa verificati intinderea curelei. E cel mai ieftin si mai simplu. Am avut aceeasi problema si dupa ce am balaurit pe la releu si legatura la masa am gasit carbunii uzati "la blana". Daca bateria a apucat sa se descarce putin nu o sa vedeti imediat imbunatatirea incarcarii la relanti. Trebuie sa faceti un drum mai lung sau sa puneti bateria pe redresor.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:53
Forum Renault