Unde pot echilibra bielele?
![]() ![]() ![]() |
Unde pot echilibra bielele?
B-34-SGM |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|||
GabiS |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 February 04 From: Ploiesti/Bucuresti ![]() |
Operatia in sine nu e extrem de dificila, insa iti trebuie scule.(mai ales balanta mai mare).
|
-------------------- |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Stiu cum trebuie sa arate, lustruite, am vazut asa ceva,erau oglinda.Cel care le-a facut era chimist si a folosit o balanta farmaceutica,dar acum nu mai lucreaza si nu poate sa le faca si pe ale mele,ghinion.Motorul se aude altfel, nu mai are zgomotul ala de "dacie" daca are toate componetele echilibrate, am auzit diferenta,si nu mi-a venit sa cred!
Nu cred ca rezista la forte mai mari fiind lustruite, gandeste-te ca suprafata sectiunii pe care actioneza fortele(axiala,taietoare,care o mai fi)scade.Prin lustruire indepartezi o parte din material, dar nesemnificativ,tot rezistenta aia o sa o aiva :mrgreen: .Avantajul lustruirii e altul, se face mai bine ungerea pistoanelor.Uleiul ajunge la pistoane prin barbotare,nu cu ajutorul pompei.Ma rog e o chestie de hidraulica aici,chiar nu ma pricep sa dau o explicatie logica |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#4
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
barbotare!
o alta chestie gen soclu(americanii zic shock) "prinsa" de mecanicii de rasa mioritica .... smile.gif |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
AC |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
cristidb, motivul pentru care se lustruiesc bielele este ca sa se reduca coeficientul de frecare a bielei in ulei.
B-34-SGM, poti sa cantaresti bielele pe un cantar electronic de la alimentara, sunt foarte precise. Daca vrei sa le usurezi, poti incerca sa dai inceput de gauri in ele. Am spus INCEPUT nu stapuns, ai mare grija! |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
cristidb, sunt de acord cu AC, se reduce coeficientul de frecare dintre biela si ulei.La cata Rezistenta Materialilor am facut in Facultate, nu am auzit de aberatia asta.Poate e o teorie de rezistenta noua : "Cu cat suprafata e mai lustruita, cu atat rezitenta materialului creste". Da-mi o explicatie logica de ce creste rezistenta. Eu ti-am argumentat de ce scade , dar nesemnificativ.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
AC |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
cristidb, abtine-te de la comentarii de astea te rog. Dau sfaturi DOAR unde ma pricep. Cand o sa dau sfaturi in forum despre cum se crosheteaza atunci sa replici asta. Cate motoare am vazut eu desfacute, ramane de vazut.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Daca ai rabdare cam doua luni cel putin,ne alergam.Nu am timp acum,am nevoie de masina,a venit sesiunea sad.gif ,si nu pot sa desfac motorul.Trebuie sa bag setul ala de 1.6, sa subtiez chiuloasa,si sa fac galerie de admisie pt a montat doua dublu corp orizontale.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Din cate stiu,piese ca bielele,culbutorii se lustruiesc pt a li se micsora greutatea,cat si pt a mari rezisteta la oboseala a acestora.Robert,nu te sfatuiesc sa cantaresti bielele pe cantare electronice.Au precizia din 5 in 5 gr.M-am intepat cu niste pistoane.Foarte bun era un cantar de bijutier.Dar,stii raportul de greutate intre cele doua capete ale bielei?
|
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
paulp |
![]()
Post
#10
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Cristidb, Sh, tz, k, si alte asemenea "glumite" chiar daca sint in posturi despre lucruri serioase, tot NU SINT ADMISE!
Nu cauta posturile tale ca sint intr-un loc mai bun ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#11
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
NU iti trebuie raportul.
Operatiunea se face in modul urmator: 1.Se ia o biela.Un capat se agata undeva,iar celalalt se cantareste.Operatiunea se efectueaza pentru toate bielele,la accelasi capat(eu am inceput cu capatul mare dar nu conteaza).Se gaseste biela cu cel mai usor capat si capetele celorlalte biele se aduc la acceasi masa. Operatia se repeta si pentru capetele celelalte(cele mici). Pe scurt,capetele mari se aduc toate la aceeasi masa celui mai usor capat mare si apoi si cele mici la masa celui mai usor capat mic. 2.Dupa operatiunea asta se cantaresc din nou bielele,se gaseste cea mai usoara,se aduc celelalte la aceeasi masa usurandu-le cat mai uniform posibil. 3.Se mai verifica o data bielele dupa procedeul de mai sus pana se ajunge la diferenta 0 sau aproape 0.Si inainte de pasul 3 le poti lustrui. Eu operatiunea asta am facut-o la motorul de Trabant,pe langa echilibrarea pistoanelor si a boltzurilor,si motorul intr-adevar a mers mult mai bine. Ca si in cazul lui SGM,cantarul electronic a fost cel al vecinului meu,inginer chimist "convertit" in informatician. This post has been edited by Ciumonk: 22 Apr 2005, 21:55 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
os |
![]()
Post
#12
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@SGM:
organele de masini lustruite (de exemplu bielele) rezista intr-adevar mai bine (da, ai auzit bine) si anume la oboseala: prin lustruire se elimina complet sau in cea mai maire masura amorsele de microfisuri. Or, la biele, solicitarea la oboseala este foarte importanta: nu uita ca biela este supusa prin constructia motorului tot timpul la solicitari alternative. Din aceasta cauza, coeficientul de siguranta la oboseala se ia mai mic si biela se poate executa mai usoara (mai putin maiterial). De exemplu bielele (de motor cu piston) de avion - unde atīt greutatea cīt si fiabilitatea conteaza foarte mult- sunt lustruite. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
crazyahmed |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 13 April 05 ![]() |
salut toata lumea. sunt nou pe forum, dar imi plac mult discutiile voastre.
am gasit o pagina unde un tip descrie cum a facut asa ceva. nu e pe dacie, dar principiu e acelasi. pacat ca e pe germana. http://www.opel-kadett-gsi.de/1210.html |
--------------------
Golf + Dacia
1300/ '71
- sb 03 tro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 17:05 |