Cat va consuma Nova dublu carb iarna?
![]() ![]() ![]() |
Cat va consuma Nova dublu carb iarna?
Aldor |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
angel35 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 2 February 05 ![]() |
s-a dereglat carburatorul....dute si fa-i un carbotest....si ti-o regleaza aia cum trebuie.Normal iarna mai mult de 10 nu ar trebui sa consume iar vara cam 8-9.
|
--------------------
Logan
Ambition
- B-xx-CHE
|
|
KilleR82 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Fara suparare, insa cred ca iarna, in oras, un consum de 13-14L/100km pentru drumuri de cca 10 km cu pornire la rece (adica acasa-servici si retur) NU este exagerat.
Motorul e rece, daca se merge si cu shocul pana la incalzire (sau se asteapta in parcare curatind de zapada) e de asteptat un consum mai mare. Nu am avut Nova, dar am avut Oltcit cu carb dublu-corp, principiul carburatoarelor e acelasi. Nu conteaza daca e dublu-corp sau simplu, atata timp cat nu o "forjezi" ca sa se deschida si cea de-a doua clapeta (un motor rece nu e indicat sa il turezi excesiv oricum). Atentie cu shocul sa nu il folosesti excesiv, pentru ca risti sa contaminezi uleiul cu benzina. Si ar fi bine sa ii faci o revizie la aprindere si carburatie / alimentare, ca sa fii sigur. |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
bertro |
![]()
Post
#4
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
a mea cu dublu consuma 10-11 vara (functie de cat o calcam) si in jur de 12 iarna. desigur, mai pune in calcul si benzina arsa pe loc. 15-16 e cam mult totusi, mergi la un carbotest, regleaza aprinderea, TRECI LA MONOCORP
![]() |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
Aldor |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
N-as vrea sa trec la monocorp, ca imi place cum sare
![]() Dar nu cred sa fie dereglata. Consumul asta a aparut de cand s-a racit vremea si trebuie s-o incalzesc cu socul tras. Apoi dupa ce o incalzesc, fac un drum de 3-4 km pana la servici. La amiaza inapoi. Mai fac cate un drum mic de 5-10 km din cand in cand, tot prin oras. Apoi mai mereu prin aglomeratie mare in trafic, stat de 2-3 ori la semafoare, etc. Am bagat vreo 22 litri in rezervor gol acum vreo 2 saptamani, am facut cam 160km si acum o sa ajung pe rosu. Apropo de asta, am vazut un reportaj la stiri ca in Bucuresti consumul iarna creste cu pana la 80%. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E normal consumul, si mie mi-a sarit la 12-13 cu carburator mono, totusi nu sta pe loc sa o incalzesti, pleaca imediat dupa pornire(cu conditia sa nu o turezi prea tare cand e rece) ca se incalzeste in mers de 3 ori mai repede...si poate apuci peste 100 000 km cu motorul original
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Aldor |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Hm... eu o incalzesc stand pe loc pentru ca daca plec imediat dupa pornire tremura urat de tot pana nu se incalzeste macar un pic motorul. Plus trebuie sa trec in mai multe intersectii in care trebuie sa demarez rapid ca altfel stau acolo pana seara la ce aglomerat e. Iar cu motorul rece miscarea asta nu prea e posibila.
Deja am sarit de 100.000 km ![]() Eu deobicei il las cu socul tras pana sterg geamurile, apoi imping inapoi socul si il mai turez putin pana vad ca a ajuns indicatorul de temperatura la apa macar la prima linie. Si numai dupa aia plec. This post has been edited by Aldor: 8 Nov 2006, 22:07 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Explicatia e urmatoarea..
Pe loc, cu motorul rece, arderea e incompleta...deoarece motorul merge in gol, nu in sarcina, amestecul carburant nu are temperatura corespunzatoare, si benzina nearsa ramane si "spala" pelicula de ulei(care si asa e amarata saraca din cauze de motor rece) dintre piston si cilindru, si ungerea e deficitara. La majoritatea masinilor mai noi, cica se recomanda in manual sa pleci imediat dupa pornirea la rece..si nu degeaba. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
angel35 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 2 February 05 ![]() |
am avut Oltcit, am avut Dacia nova , ambele pe dublu carburator...dar la nici una nu am sarit de 10 L/100km .
A...ba da...atunci cind imi bagam eu mainile in el...in rest.... |
--------------------
Logan
Ambition
- B-xx-CHE
|
|
tribunul |
![]()
Post
#10
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Eu am avut olcit, si iarna pe distante scurte 2-3 km, avand carburatorul reglat (ma duceam in pantelimon), avea consum peste 15%, cand erau geruri puternice batea in 20%.
Nu o lasam sa se incalzeasca, si aveam drumuri foarte scurte. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu compara oltcit-ul, ca are motor racit cu aer, nu are circuit de racire, termostat etc.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Aldor |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Merci argon pentru lamuriri.
Pana la urma dupa noi socoteli mi se pare ca nu am totusi decat pe la 13-14 litri pe suta in oras. Mi se pare oarecum acceptabil. E greu de estimat asa urmarind doar acul de la indicatorul de bord si kilometrii parcursi. This post has been edited by Aldor: 9 Nov 2006, 16:24 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th June 2025 - 01:39 |