E posibil sa puste bujiile noi in 5luni?
![]() ![]() ![]() |
E posibil sa puste bujiile noi in 5luni?
Aldor |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
20 000 km parca.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Aldor |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Hm.. eu am facut numai vreo 5-6000 de cand i-am schimbat. Azi dimineata i-am scos sa-i verific ca nu vrea sa porneasca masina, mi se parea ca nu imi da scanteie, si am vazut ca toate arata ca dracu'. S-ar putea ca nu de acolo sa vina totusi problema, dar totusi ma gandesc daca se le schimb, ca la cum arata...
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu stiu ce intelegi tu prin "puscare". Probabil trebuie doar date jos, curatate cu un jmirghel fin de tot, reglate si puse la loc. La 5-6000 km mi se pare normal sa aiba nevoie de operatia asta.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Aldor |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Adica fiecare are depusa un strat foarte gros de oxizi, aratau oribil. Le-am curatat cu jmirghel, cat am putut, dar de reglat.. Distanta mi se pare ca e prea mare, dar oricum nu am cu ce sa le masor. Ma gandeam ca poate ar fi mai bine sa le schimb cu totul. Oricum masina nu reusesc s-o pornesc, nu am scanteie la motor, dar asta ma gandesc poate veni si de altundeva, de ex. platina. Ma rog, azi dimineata nu am mai avut nici rabdare nici timp sa vad ce o fi.
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Cr3ativ3 |
![]()
Post
#6
|
![]() Ma-nvart pe-aici...fac cercuri Group: Members Posts: 264 Joined: 19 December 04 From: PITESTI ![]() |
E aia de ai gasit tu acolo e calamina! Curata bine si pune-le la cota! Parca 0,7 sau o,o7 cam asa ceva trebuie sa fie !
This post has been edited by Cr3ativ3: 21 Nov 2006, 10:53 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2004 Nu stiu sa ma semnez :P !
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Arunca-le si pune bujii, nu c@c@turi frantuzesti contrafacute, mergi la magazin, cere Sinterom 14np24 sau in cel mai rau caz 14np21 si pune-le, daca motorul e OK nu trebuie sa le cureti niciodata, eu in 20-30 000 km nu le scot niciodata. Ele trebuie sa se autocurete, daca nu se intampla asta sunt proaste.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Aldor |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Am luat sinterom. Cand am ajuns acasa si citesc ce scrie pe spatele cutiei, vad ca pe lista nu apare ca ar fi bun pentru Dacia de 1.6
Scrie numai de Dacia 1300 si 1400 Acum are ceva daca le montez asa? Plus ca nu se pare ca sunt reglate deloc, in loc de 0.6mm asa ochiometric pare sa aibe mai mult in jur de 1mm. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pai ti-am zis sa scrie 14np24 pe ele, alea sunt pentru 1600..acu fiind iarna poti sa le pui, dar regleaza-le , loveste cu un ciocanel finut in electrod sa-l apropii...sau poti sa lovesti bujia de ceva dur, prin incercati repetate.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Aldor |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Cand mi-ai zis sa iau 14np24, eu cam in momentul acela eram deja la magazin cu bujiile in mana
![]() |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
gti98 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Argon are dreptate, dar laconic, virgula , ca de obicei, nu ti-a dat si explicatia:
parametrul de interes al bujiei este valoarea termica (asta se defineste ca timpul in care bujia atinge o anumita temperatura pe un motor de incercare) Odata, Sinteromul era printre putinele firme care aveau parametrul asta "in clar" in codul bujiei (la Dacia 1300 cu raport de compresie 8,5 se folosea bujia de 225 sau, la motoare mai uzate, 195; pentru un motor mai comprimat (1400, 1600) se preteaza 240 -225) ideea e ca bujiile tale probabil erau prea "reci", nu ajungeau in functionare la plaja temperaturilor de autocuratare (care e intre 550 si 800 grade celsius) (cu cat cifra aia e mai mica, bujia e mai calda, adica se incalzeste mai repede, fiind adecvata unui motor de performanta mai modesta; bujia rece are cifra termica mare, fiind adecvata unui motor de performanta ridicata - compresie mare, putere litrica mare) daca pui o bujie prea rece, ea nu se incalzeste incat sa se curete prin ardere depozitele pe ea; daca pui o bujie prea calda, se incalzeste prea tare, depaseste 800 de grade, poate produce preaprinderi sau chiar rateuri in carburator - caz extrem, pericol de incendiu. Daca bujia nu e chiar excesiv de calda vei gasi izolatorul alb, exista si riscul sa crape ciocul de ceramica ce inveleste electrodul central. Aspectul optim al bujiei e cu izolatorul acoperit cu un strat fin de culoare castanie pina la gri Au aparut o droaie de articole si chiar carti despre bujii, daca cauti sigur gasesti informatii pe tema. Si sa stii ca Sinteroamele sunt clasate pe la mediu spre bine la calitate. Referitor la "umblat la ele": personal, la 5-10k km si oridecateori nu-mi place cum functioneaza motorul (dar chestia asta nu se intampla prea des), le defiletez si inspectez, si obligatoriu toamna, e necesar reglajul spatiului intre electrozi (dupa caldura din vara cand o lua si cu 2mm intre electrozi, la rece apar probleme la pornire) spatiul ala de 0,6-0,7mm nu e foarte critic; arcul electric care apare intre electrozi "mananca" cate putin din metal. La o medie rezonabila de 40km/h, la o turatie medie de 1500rpm, in 5k km motorul functioneaza cam 125 de ore, la 1500rpm face 50 de scantei pe secunda, in 125 de ore face 22,5milioane de scantei, impartit la 4 bujii, exact 5,625milioane scantei per bujie, dublu daca ai o apridere fara distribuitor, cum e cea de la injectia Bosch. Deci, in 20k km o bujie face cam 20-25 milioane de scantei(dublu la...)...Cat ar fi bujia de grozava, se erodeaza electrozii iar calitatile izolatorului ceramic (mai ales daca v-ati apucat de smirgheluit sau periat cu pera de sarma!! ) s-au deteriorat....Si nici macar nu e chiar asa de scumpa! Schimbati-le la timp. Bafta!! This post has been edited by gti98: 24 Nov 2006, 10:21 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
ddf |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(Aldor @ 21 Nov 2006, 09:21) Adica fiecare are depusa un strat foarte gros de oxizi, aratau oribil. Le-am curatat cu jmirghel, cat am putut, dar de reglat.. Distanta mi se pare ca e prea mare, dar oricum nu am cu ce sa le masor. Ma gandeam ca poate ar fi mai bine sa le schimb cu totul. Oricum masina nu reusesc s-o pornesc, nu am scanteie la motor, dar asta ma gandesc poate veni si de altundeva, de ex. platina. Ma rog, azi dimineata nu am mai avut nici rabdare nici timp sa vad ce o fi. @Aldor am patit-o si eu. Am cumparat un set de buji EQUIEM (frantuzesti dupa cum scria chiar de ele). Si : 1 bujie (montata pe primul piston) a scapat presiune dupa 100 de Km .Am inlocuit-o cu alta tot Equiem. Pur si simplu arunca fisa de pe bujie iar masina mergea in 3 pistoane. a2a bujie (asta dupa 1000 de km) s-a topit pur si simplu electrodul central cam 2 mm in interiorul portelanului izolator. Masina e pe injectie (break) iar bujiile EQUIEM (cod CS42 .... parca) adecvate ptr. ea. Cam le-am desfacut aratau oribil toate : cu calamina depusa pe ele .... etc, etc. |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
roland |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ca sa nu facem antireclama, bujiile pentru Dacia 1310 Li (injectie) sunt EYQUEM RC42S. Nu CS... La mine, pe Dacie Li, au mers perfect multa vreme. Posibile probleme la tine, ddf, pot fi ghinionul sau bujii incorecte (cod gresit). Poate nu ai pus de care trebuie si, nefiind de valoare termica buna, au dat chix.
|
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 16:27 |