probleme ambreiaj (placa, disc, rulment)?
![]() ![]() ![]() |
probleme ambreiaj (placa, disc, rulment)?
Hippo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 23 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1975
- TM 11 GPC
|
|||
Alex 23 |
![]()
Post
#2
|
![]() Dacia 1300, cea mai buna alegere!! Group: Members Posts: 1.436 Joined: 2 October 06 From: Drumul Taberei ![]() |
Bine ai venit pe forum!
Mai mult ca sigur rulmentul de presiune! La fel a patit un pieten. Cat despre piese te sfatuiesc sa cumperi doar cele de uzina, cu toate ca nici pe alea nu stii cat de bine le nimeresti, dar oricum fata de cele de SRL-uri... Succes! |
--------------------
Dacia 1300/1310/1410
1972/1972/1982/1990/1991/1992
KXI WRB YJM DOZ PMC MRD
- 8-B 4746/8-B 7768 Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#3
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut si bine ai venit pe Dacia Club. Placa de presiune este cea care s-a spart. Piesele, cu toata increderea ia-le pe cele de uzina si daca ai ceva bani, schimba tot kitul de ambreiaj pentru ca iti vor da cutia de viteze jos.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
OAP |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Pot fi multe...unele grave / unele banale:
- Cablu de ambreiaj (din categoria banale)...poate fi rupt total sau partial...desi cred ca ne-ai fi spus ca s-a schimbat ceva la pedala de ambreiaj: - din categoria grave deoarece necesita munca si bani, ar putea fi rupte furcile de debraiere, alea de actioneaza asupra rulmentului de presiune sau placa de presiune; ar mai putea fi nituri rupte la discul de ambreiaj... Daca nu e cablul trebuie desfacut ambreiajul si descoperit ce are iar in functie de asta inlocuite piesele defecte...sau toate, dupa posibilitati.... |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Hippo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 23 November 06 ![]() |
Va multumesc tuturor pt sfaturi si ajutor...
Din pacate, pt moment, trebuie sa aman reparatia si sa (re)devin pieton. Am alte cheltuieli destul de mari... tatal meu meu numai ce a suferit o operatie pt un triplu by pass (cred ca nu trebuie sa mai spun ca a costat o roaba de bani) si pana nu vine acasa nu fac nimic. Redirectionez banii spre alte scopuri. Exista, totusi, o ordine a prioritatilor. Dar atat despre tatal meu pt ca aici se discuta despre probleme ale Daciilor... Oricum, in momentul in care voi efectua reparatia, va voi tine la curent cu desfasurarea "ostilitatilor ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1975
- TM 11 GPC
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#6
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
eu ii urez tatalui tau sanatate, cheltuieli cat mai mici cu spitalul si sa iasa cat de repede de acolo.
![]() |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
cristu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
Salut,
De cateva zile intampin o problema, nu stiu daca ar fi de la ambreiaj; mai exact in momentul cand schimb a 3-a si a 4-a si accelerez mai puternic se aude un vrummmmm ca si cand as ambala motorul pe loc si dupa aceea incepe sa traga, sa accelereze motorul. La viteze inferioare nu prea mi-am dat seama. Daca las ambreiajul usor si cuplez foarte incet apoi accelerez treptat nu apare acesta problema, dar in momentul cand accelerez mai puternic se aude acest zgomot de moment simt ca nu trage si apoi masina incepe se accelereze treptat. Credeti ca ar fi de la ambreiaj ? discul de ambreiaj ? Rulmentul de presiune ? sau altceva ? Tin sa precizez ca de pe loc pleaca, nu patineaza ambreiajul. Intr-adevar e cam lenesa masina la accelerari, nu se infige. Va multumesc |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
payty |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pe mine m-a costat 5milioane schimbatul ambreiajului. adica: placa, disc, rulment si manopera (1.7 mil). ambreiajul meu este de 200. Partea care ma enerveaza este ca acum pedala de ambreiaja pare mai "moale" decat inainte, cu placa veche. piesele sunt de uzina, montate la service autorizat.
cristu, probabil s-a uzat discul prea mult si nu iti mai cupleaza cum trebuie. ar fi bine sa verifici, pentru ca altfel niturile cu care sunt prinse garniturile de frictiune vor incepe sa "sape" in placa de presiune. Eu am patit asa.Incearca de exemplu sa pleci de pe loc cu scartait de roti. La mine, oricat de mult as fi turat si oricat de brusc dadeam drumul la ambreiaj, tot ca la scoala de soferi plecam de pe loc. This post has been edited by payty: 27 Nov 2006, 09:09 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#9
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(payty @ 27 Nov 2006, 09:07) pe mine m-a costat 5milioane schimbatul ambreiajului. adica: placa, disc, rulment si manopera (1.7 mil). ambreiajul meu este de 200. Partea care ma enerveaza este ca acum pedala de ambreiaja pare mai "moale" decat inainte, cu placa veche. piesele sunt de uzina, montate la service autorizat. cristu, probabil s-a uzat discul prea mult si nu iti mai cupleaza cum trebuie. ar fi bine sa verifici, pentru ca altfel niturile cu care sunt prinse garniturile de frictiune vor incepe sa "sape" in placa de presiune. Eu am patit asa.Incearca de exemplu sa pleci de pe loc cu scartait de roti. La mine, oricat de mult as fi turat si oricat de brusc dadeam drumul la ambreiaj, tot ca la scoala de soferi plecam de pe loc. Mai moale, insemnand ce exact? Daca ambreiajul tine mai jos, sau mai sus, se poate regla. Cablul de ambreiaj se poate strange sau slabi, important esta ca la capatul levierului sa ii lasi un mic joc. |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
cristu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
O sa ma duc la mecanic s vad exact care-i problema in legatura cu ambreiajul. Mai am o intrebare. Am un disc nou + placa de ambreiaj (180), discul are 4 arcuri in loc de 6; 2 am observat ca sunt scoase din locasul lor (sunt rupte "buzele" care le tin in locatie).
Intrebare: Merge si cu patru arcuri daca il montez ? |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
payty |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
mai moale inseamna ca se apasa mai usor pedala de ambreiaj. nu are cursa mai mica sau mai mare.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
OAP |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
daca discul e nou nu conteaza ca are doar 4 arcuri...stai linistit ca asa a fost asamblat...deci merge fara nici un fel de probleme...
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#13
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(payty @ 27 Nov 2006, 14:53) Atunci poti sta linistit ca ti l-au montat corespunzator. Piesele noi sunt mult mai functionale din punct de vedere al frecarilor si al fortelor decat unele uzate, mai ales rulmentul. |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
bebecool |
![]()
Post
#14
|
![]() Doctor de oase Group: Members Posts: 549 Joined: 26 October 06 From: Pa scaun ![]() |
salut!ca sa nu mai deschid un nou topic, am si eu o problema asemanatoare.Si anume tot cu disc ambreiaj/ placa presiune cred.Am avut ceva probleme ca numai intra deloc in viteza.Am fost la mecanic si cica mi-a schimbat discu de ambreiaj si a reparat placa de presiune ca nush ce avea acolo.Toate bune si frumoase vreo 2-3zile...a mers impecabil, tragea si altfel parca.Dupa acest timp au inceput belele, de fiecare data la plecari in treapta I tremura masina de zici ca am tractor...cand se incalzeste numai tremura asa rau..da oricum cand e rece...tremura toata caroseria!!AVETI IDEE DE LA CE POATE FI?
Editat moderator: Fara expresii IRC; iti spui tu bebecool dar nu esti mai cool scriind cu expresii IRC! This post has been edited by diaconuliviu: 28 Nov 2006, 13:21 |
--------------------
Renault/Opel
Megane 2 1.5dci 80cp/ Focus 2 1.6Tdci 2009
2007
- B-08-BBM Banii fac fericirea celor care nu merita alta fericire. (G. Gesbron)
|
|
payty |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu nu prea inteleg ce se poate repara la placa de presiune...
mai bine stateai langa el cand a facut operatia. tot asa am stat si eu langa astia de mi-au schimbat ambreiajul sa fiu sigur ca imi pun piese noi si ca fac treaba cum trebuie. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
gti98 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
E posibil sa fie de la faptul ca placa de presiune inlocuita (nici eu nu am auzit de repararea placii, nu de alta dar nu gasesti componente; la disc se mai pot schimba ferodourile, ca nu-i mare scofala de nituit altele, dar arc din ala diafragma pentru placa - ca ala se buleste de obicei - nu-l gasesti nicaieri) Deci, placa noua nu e inca lustruita pe zona de frictiune; dupa ce se lustruieste, nu mai tremura Si eu am patit la fel cand am schimbat-o
Am inceput la alt topic discutie despre ambreiaj, dar intru si aici: in primavara mi-a crapat furca de debreiere; mecanicul ma pusese deja sa-i cumpar placa de presiune, disc si rulment, pe care le-am si schimbat, ca demontatul motorului mi se pare destul de laborios. Tot l-am demontat dupa o luna, sa-i schimb furca reparata, care se rupsese in alt loc. Acum 3 saptamani, iar nu mai decupla (daca-i cablul rupt - defectul simplu - pedala e "moale"; daca nu, foarte probabil e fisurat arcul-diafragma al placii de presiune; in principiu ar putea fi spart si rulmentul de presiune, dar eu nu am auzit inca de asa ceva...) Asa ca am inteles ca ma asteapta o noua demontare de motor. Ca sa nu mai platesc alte 200Ron cat mi-a cerut service-ul meu preferat, mi-am construit o macara (sunt in situatia fericita ca am garaj cu canal si aveam si sina montata de la un perete la celalalt, si scripetele si, mai ales vinciul cu reductor si clichet (sper ca am folosit termenul corect pentru acel mecanism; exista o zicala, ia-ti o scula scumpa sau o piesa e rezerva si nu se mai strica, sau nu mai ai nevoie de ea a doua oara...) Dupa emontat si ridicat motorul, super-surpriza a fost sa constat ca placa de presiune DE ORIGINE, DE MIOVENI, CU HOLOGRAMA, CEA MAI SCUMPA, avea zona de contact cu rulmentul de presiune foarte uzata iar pe jumatate din circumferinta, varfurile acelea erau complet taiate!!! Ce fel de otel de kkt foloseste uzina aia??? NU mai am nici bonul si nici montarea nu am facut-o in service autorizat, sa fac scandal la magazin, sa trimita piesa la uzina sa mi-o schimbe, dar asta-i o magarie enorma!!! PS Am ambreiaj de 200 pe Nova GTi, dar in afara de alt diametru la priza cutiei de viteze (si la gaura discului) placa e identica. Bafta si sa n-aveti parte de asemenea "surprize" !!! This post has been edited by gti98: 28 Nov 2006, 13:00 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
payty |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
da, deci cum ziceam si eu... rebuturi de origine...
daca arcul nu e tratat deloc se uzeaza, daca tratat aiurea, devine casant. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai se spune ca o cutie cu holograma e intre 1-10 RON, dupa marime.
Daca e asa, cite "nea x srl" nu pot ambala in "Piese de origine"? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
amc |
![]()
Post
#19
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Placa de origine are stantata pe ea "R"
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
liviu_buc |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 19 November 06 ![]() |
salutare tuturor.........am si eu o intrebare:cat costa o placa,un disc,sau un rulment, as vrea sa stiu atat preturile de fabrica cat si cele de SRL........
|
--------------------
EX-Dacia
Logan
2005-1400 cmc Posesor mandru de Logan Ambiance 1400 cmc
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ATM |
![]()
Post
#22
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca preturi, macar aproximativ (in iulie):
-placa - 1.700.000 disc - 850.000 rulment - 250.000 Astea toate de uzina. Adica 2.800.000 tot setul De srl (adica poloneze, ca eu d-alea am gasit): placa - 1.300.000 disc - 600.000 rulment: 170.000 Eu unul mi-am luat de uzina, macar stiu o treaba. Montaj ambreiaj cu dat cutie jos, tot in iulie- 550.000 lei (pentru cine e din Bucuresti - la Viorel, in Aparatori). In 45 minute a fost gata. This post has been edited by ATM: 1 Dec 2006, 16:46 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
ATM |
![]()
Post
#23
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
pentru liviu_buc: "VIOREL" este (sau a fost initial) un service "de cartier" care s-a extins destul de mult. Lucreaza in special cu Dacii 1310, Supernova, Solenza, dar nu refuza si altele, destul de multe firme de taxiuri apeleaza la ei se pare. Eu unul sunt destul de multumit de ei - mi-au facut pana acum: schimbare de ambreiaj (tot kitul), reglaj frane, reparat electromotor, reglaj motor, diferite mismasuri electrice (recablari). Pana acum, e OK - doar franele ar mai trebui bibilite (ceva probleme la un cilindru, dar cred ca a fost prost din nascare...).
Ca pret, iarasi Ok. Ce o sa te deruteze la ei: 1. drumul de acces (niste gropi cum n-am vazut prin Bucuresti) 2. urla seful de service ca un apucat pe acolo, iar 3.reparatiile minore se fac sub cerul liber, in fata garajului. [...] N-am nici o adresa, nici numar de telefon. Dar macar iti pot explica: de la BIG Berceni, intri pe Sos. Oltenitei si mergi spre iesirea din Bucuresti. La intersectia cu Calea Vitan-Barzesti (adica aia care merge in stanga spre targ Vitan, pe la sere) tu faci dreapta, cum ar veni inspre Obregia - Luica - Giurgiului. Te incadrezi pe banda 3 (cea de langa axul drumului) si dupa 300 m vei vedea pe stanga o benzinarie MOL si langa ea un drum de acces (reiterez, cu groooopi). Intri pe drumul ala si deja ar trebui sa vezi insirate, in spatele benzinariei vreo 3 baraci una langa alta, si un magazin de piese auto. Si ala e service-ul... Sau, pe calea Vitan, venind dinspre Mall, o tii tot inainte dupa ce treci de targ , pe Sos. Vitan-Barzesti, treci de inters. cu Oltenitei si te uiti deja pe stanga. Depinde acuma din ce parte vii... |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
cristu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 22 August 05 ![]() |
Am constatat ca trebuie sa schimb discul de ambreiaj, rulmentul de presiune si vroiam sa va intreb ce model este pentru Dacia 1300, de 170 sau 180 ? ca sa stiu ce cumpar
Pretul unuia de 170 este de 970.000 (uzina) iar rulmentul de presiune este 200.000 Va multumesc |
--------------------
Dacia 1300
Berlina '81
- B-17-BPC
|
|
Hippo |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 23 November 06 ![]() |
Salutare tuturor!
Asa cum am am promis, am revenit sa va anunt ca problema mea s-a rezolvat. Cauza??? Placa si rulmentul de presiune. Va multumesc pt sfaturile si solutiile primite. Sarbatori fericite in continuare si un An Nou mai bun, fara probleme la Dacii ![]() PS: nu stiu daca procedez corect sau nu (din punctul de vedere al regulamentului), dar pentru cei interesati las link-ul catre un magazine de piese auto care practica preturi mici (zic eu)... www. aproape-gratis.ro Pentru cei din Timisoara, magazinul este pe strada E. Gojdu... pe partea stanga. Se afla la demisolul unei case. Este imposibil sa nu-l vedeti... usile magazinului sunt vopsite in violet. Din cate am citit, si ceilalti pot comanda piese de la acel magazin. Mai multe informatii o sa gasiti cand cititi. An Nou fericit! |
--------------------
Dacia
1300
1975
- TM 11 GPC
|
|
istvan_b |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 3 January 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Buna tuturor si Sarbatori fericite!
Incep prin a va spune ca am avut probleme cu ambreajul, bun, l-am desfacut am gasit problema si anume rulmentul de presiune spart si placa de presiune un pic crapat. Azi m-am dus sa-mi cumpar o placa si un rulment nou. Acasa am observat ca la rulmentul de presiune partea din spate(care vine pe furca ambreajului, unde are si doua urechi de prindere) e facut din plastic(mai precis din teflon cum mi-au spus cei din magazin), la vechiul rulment asta era din metal. Am inteles tot din magazin ca astea nu se mai fabrica din metal ci numai din teflon. Acum va intreb daca e corecta informatia. Nu se mai fabrica? Voi ce stiti, si daca a-ti schimbat rulementul tot din asta(nu cu metal ci cu teflon) v-ati pus? In pozele atasate se vede parte din spate care e negru. Mersi Istvan Attached thumbnail(s) rulment2.jpg ( Size: 53.74k ) Number of downloads: 202 rulment.jpg ( Size: 55.57k ) Number of downloads: 205 |
--------------------
DACIA
Logan
2010 Blackline
- CJ - 13 - HFY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th July 2025 - 10:21 |