DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> motor fierbinte

dannyy82
post 24 Nov 2006, 21:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 24 November 06




Sal! Am si eu o nelamurire.........Am achizitionat recent o solenza si fiind secon hand m-am gandit sa-i fac schimbul de ulei,asa ca am fost la magazin si am luat ce mi-a recomandat doamna aia "ulei special pt super nova si solenza 10w....",am cumparat si filtru pt solenza si m-am dus la un service cam "la dos " ca sa zic asa .........si aici 'mecanicul ' neavand cheie de desfacut filtrul de ulei mi l-a spart si mi l-a desfacut pana l-a urma iar cand sa-mi puna filtrul la loc mi-a zis ca nu o sa aiba cheie sa-l stranga pe asta mic pe care l-am cumparat eu si mi l-a schimbat la ei la magazie cu un filtru mai lung insa care a putut fi strans de el.Eu vreau sa stiu daca are vreo importanta schimbatul filtrului si acelasi mecanic mi-a pus toti 3 litri de ulei in motor spunandu-mi ca e filtrul mai lung si ca trebuie tot....Si vreau sa stiu daca e de la schimbul de ulei faptul ca 'tabla' aia de la galeria de evacuare e fierbinte fierbinte cand deschid capota iar la indicatorul de temperatura al apei oricum as merge acul sta intre a doua si a treia linie groasa. Si parca nici nu mai fuge cum fugea cu vechiul ulei ,acum ajunge mai greu la 120km/h............daca tre sa fac vreo modificare sau aveti vreo recomandare va rog sa-mi scrieti.....k multumesc


--------------------
dacia solenza 2004 scala - vs 62 dan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanmarius
post 24 Nov 2006, 22:18
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 2 March 05




1.Dimensiunea filtrului nu prea conteaza. Teoretic daca este mai mare atuncise prelungeste si durata de folosinta.
2.Tabala aia e normal sa fie incinsa , doar este pusa langa galeria de evacuare, bineinteles cand si motorul este cald.
Nu are de ce sa se incinga de la schimbatul uleiului, doar ti se pare.
3.Si tot cred ca ti se pare ca e mai lenta dupa ce ai schimbat uleiul, sau daca intr-adevar este atunci are alta cauza.
Cati km are?


--------------------
dacia D.cab,solenza 1.9D - CL xx yyy B 36 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stuiberv
post 24 Nov 2006, 22:34
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 8 April 05
From: Iasi




S-ar putea sa ma insel, dar tabla de care vorbesti nu are un semn pe ea?
Semn de genul: nu pune mana pentru ca frige?
E normal sa friga, daca e la evacuare.
In rest, si eu cred ca masina nu are nimic. Totusi, data viitoare daca poti mergi intr-un service care are macar sculele necesare smile.gif.


--------------------
Papuci marimea 43 3 ani bocanci - is xx undoitrei
“All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them
together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM
maintenance manual, 1925
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 25 Nov 2006, 08:33
Post #4


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Hmmm, parca filtrul ala de ulei se poate strange si cu mana, daca e uns inainte pe garnitura. Cheia era pentru scos.
Tabla aia arde ca pentru asta e pusa acolo, e ca un scut deasupra galeriei de evacuare. Daca aia arde, stai sa vezi ce e sub ea...


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Nov 2006, 11:47
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Prea suna a scam chestia cu filtrul..eu cred ca ti-a pus un filtru folosit(sau neconform), si a ramas el cu filtrul nou.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannyy82
post 25 Nov 2006, 12:09
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 24 November 06




Merci pt exlicatii ,m-am mai si interesat la alti prieteni cu solenza si se pare ca asa incinse merg toate iar cu filtrul de ulei am auzit ca nu e nici o problema si apropo mi l-a schimbat cu unul nou din magazie luat ,l-am vazut cand l-a scos din cutie ,iar km are 43mii ca tot m-a intrebat razvanmarius..........multam' inca o data si mai vb.....bafta


--------------------
dacia solenza 2004 scala - vs 62 dan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 26 Nov 2006, 15:47
Post #7


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Scriu si eu aici problema mea sa nu mai deschid alt topic. Am observat ca indicatorul de temperatura la mine nu se ridica decat pana la prima linie groasa si dupa mult mers in trrafic, ajunge aproape de a doua linie groasa. Ei bine la prietena mea, care are tot o scala indicatorul urca cam dupa acelasi timp de mers la a doua linie groasa pe careo si depaseste cu o liniuta. Unde este problema? de ce la ea se incalzeste mai repede? sa fie de la lichidul de racire care nu are concentratia buna pentru temperatura de afara? Mutumesc anticipat


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 26 Nov 2006, 22:21
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




termostat puturos, adica deschide mai devreme - e cel mai posibil sa fie. costa 10 ron in targ.


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 27 Nov 2006, 09:36
Post #9


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Termostatul trebuie sa inceapa sa deschida exact cum e la prietena ta, adica la o liniuta subtire peste a doua linie groasa (adica putin peste sfert) - la 89 grade.

Cand se ajunge la jumatatea scalei (depinde cum numeri liniile groase) atunci porneste GMV. De jumate deci nu trebuie sa treaca in nici un caz.

Cum zicea David, la tine sigur termostatul e prea harnic (nu prea puturos !!!) ca se apuca de munca prea devreme, deschide circuitul inainte de temp. corecta.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 27 Nov 2006, 13:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




puturos am vrut sa spun ca nu sta in banca lui pana la 89 grade, si se apuca de treaba biggrin.gif


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreip
post 27 Nov 2006, 14:11
Post #11


spiderman


Group: Members
Posts: 94
Joined: 1 February 05




Am si eu aceeasi problema. Cineva care a mai schimbat termostatul ne poate da cateva indicatii?
Multumesc.


--------------------
Dacia Logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 29 Nov 2006, 01:02
Post #12


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




C este interesant ca am lasat motorul pornit cam 20 de minute la relanti, si a ajuns la a doua liniuta, ba chiar electroventilatorul inca mergea dupa ce am oprit masina. A mers cam vreo 2 minute si s-a oprit si el.


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 2 Dec 2006, 02:44
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Parerea mea este urmatoarea : in primul rand ti-a pus mai mult ulei si ar fi trebuit sa verifici la joja inainte sa tragi nu stiu ce concluzii . Mai mult de 2,8 L nu trebuia sa bage ! Apoi ce mecanic e ala ca nu e in stare sa desfaca un filtru de ulei si ajunge sa-l sparga pe cel vechi ??? Cred ca ti-a facut motorul pe acolo de comanda ! Filtru se poate strange si cu mana ! ( daca ai mancat de dimineata ) dac anu , folosesti incet o cheie cu lant sau cu o bretea care s trange in momentul in care o misti pe filtru .
Alt sfat : incearca sa folosesti filtru de ulei original , sau pe cel de Clio ( care este de Renault original .. daca il gasesti mai mult de 17 ron nu are de ce sa fie ) . Montarea altui filtru iti poate crea probleme printre care : scaderea presiunii uleiului , filtrare necorespunzatoare , instalare defectuoasa ... probleme pe care le poti ocoli daca ai urma acest sfat !
Acea tabla de care spui este normal sa se inclazeasca si ca urmare a acestui lucru chiar are pe ea un insemn care simbolizeaza acest lucru . In spatele ei se gaseste galeria de evacuare si de la ea preia acea caldura ! Poti observa ca nu cumva in momentul "creatiei" mecanicului "priceput" sa nu cumva sa fi strambat acea tabla si sa atinga de filtrul de ulei , de fise sau de alte suprafete cu care nu ar trebui sa intre in contact !
Pana la urma nu am inteles ce ulei ai pus in motor ! Apoi sa stii ca uleiul ca si altele are nevoie de o perioada de rodaj , adica este posibil ca dupa vre-o 1000 de km sa-si dea drumul si sa functioneze in parametrii normali . Verifica totusi nivelul de ulei , pentru ca , dupa socoteala mea tu ai peste 300 ml in plus !
Daca inainte de treaba cu uleiul se incalzea altfel motorul este posibil sa fie si de la ulei . Totusi eu am avut impresia ca un ulei mai bun face ca motorul sa mearga mai lin , la o temperatura mai mica , fiind frecari mai mici ( pentru ca uleiul asigura o ungere mai buna nou ) .
Nu am observat anul de fabricatie la masinii si de aici nu-ti pot spune daca ar fi cazul totusi sa schimbi antigelul . Nu uita ca el doar doi ani sau 60.000 km este recomandat sa fie exploatat ! Dupa acei 2 ani el nu-si mai face treaba bine , fiind un antigel organic ( dupa cate am inteles eu ) . Deci daca ai mai multi ani sau km schimba-l si cu ocazia asta verifici si termostatul ca tot umbli pe la acele furtune . Ai sa observi imediat ca motorul functioneaza putin mai linistit , temperatura al apa nu mai urca la fel de repede si ai mai multa caldura in masina !
Bafta si spune-ne ce ai observat !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 17:46
Forum Renault