DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Subaru symmetric power train, Ce e aia?

os
post 28 Nov 2006, 11:37
Post #1


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Stimati colegi,

poate cineva dintre Dv. sa-mi explice din ce se compune "minunea" botezata de Subaru "symmetric power train" (sau asa ceva)?

Stiu ca-i un sistem de transmisie 4x4 si m-ar interesa diferentele fata de - spre exemplu - quattro IV de la Audi. In maietrialele de la Subaru n-am gasit (poate n-am cautat bine) decit "informatii" despre cit de minunat e...

Citeva intrebari concrete:
- care e dozajul puterii (fata-spate)?
- in ce tehnologie sunt diferentialele?
- care e comportamentul cuplu fata de alunecare, si din ce rezulta acest comportament?
- care sunt organele de comanda?
- care sunt implicatiile fata de ABS?

Cu multumiri.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 28 Nov 2006, 18:05
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pe google nu apare nimic. Stiua ca Subaru si Prodrive avea pregatit un sistem 4x4 cu diferential activ, care contracara supravirarea/subviararea prin distributia cuplului (si nu a fortei de franare). Nu stiu daca e vorba de acelasi sistem.
L.E. http://www.subaru.com/sub/misc/coretech/index.html si linkul din stanga sus, Symmetrical ALL wheel drive. La asta te refereai?
E vorba de sitemul AWD, cu distribuie a cuplului 50%-50% fata spate in conditii ideale, cu motor Boxer longitudinal fata.

This post has been edited by einstein1984: 28 Nov 2006, 18:17


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Nov 2006, 18:37
Post #3


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Mersi. La asta ma refeream, si m-am lamurit: nu-i nici o minune. Chestia cu 50-50 si cu reglatea automata a distribuirii puterii o face dif. Torsen (montat de exemplu in Hummer si in Audi-urile cu motor longitudinal) de la sine - probabil nu asa rafinat ca in situatia in care ar fi comandat de un computer, dar mai rapid.

Sa traiasca marketingul.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Nov 2006, 21:40
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Da, dar un torsen cu o punte suspendata nu mai pleaca de pe loc si are un randament mai prost la trasnsmiterea puterii. In Poza aia de pe site-ul subaru era un mecanism planetar Ravigneaux.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 29 Nov 2006, 23:05
Post #5


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Sunt multe de spus. De acord la povestea cu puntea suspendata - dar asta se intimpla la mai toate sistemele.

Eu deosebesc doua situatii (trecerea intre ele poate sa fie graduala):
- sunt necesare blocari (aproape de) 100%, nu neaparat (foarte) rapid. De exemplu in teren (punte suspendata);
- sunt necesare variatii relativ mici, dar foarte rapide (de exemplu mergi cu 100km/h si in accelerare ca sa depasesti calci pe 2 m de aderenta scazuta, de exemplu pe praf. Sau intr-o balta). Aici e nevoie de "ceva" care sa reactioneze in milisecunde - si aici cred ca Torsenul e deocamdata de neinvins. Pentru ca: orice alt sistem are timpi mecanici+timpi electronici+timpi necesari mecanismelor de comanda - valve, ambreiaje suplimentare etc. Torsen nu are nimic din toate astea.

Pentru prima situatie exista solutii adecvate destinatiei masinii: blocare mecanica a diferentialelor (tractor, hummer); blocare elegromagnetica sau electrohidraulica (Subaru, Mercedes 4-matic); folosirea frinei pentru a "tine" rotile care nu mai au contact aderent cu solul (Mercedes M, Audi QuattroIV). Aici diferenta este ca ai timp, citeva zecimi de secunda sau chiar secunde nu conteaza.

Randamentul este exact la fel de mare atita timp cit nu sunt alunecari intre punti. Daca apar alunecari, toate sistemele pierd energie pe diverse cai.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gallax
post 5 Dec 2006, 08:14
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 20 April 05




Subaru ascunde sub acelasi nume Symmetric All Wheel trei sisteme awd diferite, functie de combinatia motor+cutie de viteze.
Exista unul gen "audi", controlat complet electronic, pe modelul de baza cu cutie automata - care e 90% fata, 10% spate IN CONDITII NORMALE (adica la acceleratie e 50% spate - 50% fata, la franare e fata, la curbe e fata, daca sesiseaza derapaj se muta de pe o punte pe alta)
Exista altul pentru combinata motor de baza+cutie manuala, care e 50% fata, 50% spate, si iarasi se muta de pe o punte pe alta functie de alunecari,
Si ultimul, pe motorul mai mare cu cutie manuala e 60% spate, 40% fata... daca nu sesizeaza alunecare.

Deasemenea, difera tipul de diferential pentru fiecare dintre sisteme. Dar dincolo de denumiri de marketing, sunt printre aia care fac cele mai bune sisteme AWD. Adica, ca sa zic asa, nu E toate sistemele AWD egale.

P.S.: nici audi nu are un singur sistem awd, ci vreo doua daca tin eu bine minte. Se numesc la fel, dar difera radical... unul ieftin si unul scump, amandoua "quattro"

This post has been edited by gallax: 5 Dec 2006, 08:16


--------------------
Opel Corsa 1.5DTI - :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 5 Dec 2006, 08:41
Post #7


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Cred ca Audi are vreo 3 sisteme - pe care le boteaza din pacate la fel. La ei, incurcatura e poate si mai mare daca luam in calcul si modelele de la VW. Sau de la Lamborghini...

Ca doar si Audi/VW au sectie de marketing.

Multumesc tuturor pentru explicatii.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 5 Dec 2006, 08:57
Post #8


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.074
Joined: 11 February 04




Pai la Audi exista doua sisteme:
1) Quatro clasic, bazat pe un diferential Torsen, il gasim pe Audi cu motoare longitudinale
2) Quatro branduit care e un sistem bazat pe un cuplaj de tip Haldex si il gasim pe modelele dotate cu motor transversal gen A3.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 20:17
Forum Renault