DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Amperaj intre baterie si caroserie..., Cat e maxim?

C a t a l i n
post 14 Dec 2006, 18:18
Post #1


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Masina: dacia nova gti
Bateria: caranda maxima 61Ah vechime 3-4ani
Simptome: se descarca in 2-3 zile, daca masina sta

Inainte de a da banii pe alta baterie ( e veche, stiu ca ar trebui schimbata), am verificat si se pare ca in mers, se incarca normal (voltaj corect)...
Apoi am vrut sa verific consumul de curent cu motorul oprit...
Am eliminat din circuit alarma, inchiderea centralizata, casetofonul, toti consumatorii opriti...
Am scos borna de minus (-) de la baterie, ramanand doar cea pozitiva conectata...apoi am masurat cu un multimetru (model rusesc f vechi, analogic, nu am mare baza in el tongue.gif ) intensitatea curentului intre borna negativa si caroserie...
Aparatul are domeniul maxim 500mA, si daca masor intre cele 2 puncte, acul tinde sa iasa din scara...
Am scos apoi pe rand fiecare siguranta din cutia cu sigurante, si am masurat, aceleasi rezultate..aparent am un consum cu mult mai mare de 500mA...
Va intreb: am procedat corect?
Probabil sambata cumpar un aparat mai "de incredere" si retestez...
Ce parere aveti?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Dec 2006, 18:30
Post #2


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




E bine cum ai masurat, rezultatul nu e in regula.

Daca presupunem 0,5 A internsitate (500mA), in 3 zile (=72 ore) ai 36Ah - ceea ce iti omoara bateria biisor, fara sa mai vorbim de posibilitatea producerii unui incendiu.

Cum identifici scurgerea, e mai delicat. Eu as incepe cu demarorul.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 14 Dec 2006, 18:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Si eu am avut aceeasi problema,la mine erau 2 lucruri cu problema.Unul este casetofonul,mi-a explicat un electrician si avea dreptate,daca e cu memorie(pt posturi radio,setari si cod) cu trecera timpului tinde sa consume mai mult,mie imi lua 0,4.A doua problema era ca aveam o alarma tip vechi ,artizanala care consuma 0,2 A,nefiind folosita.Totusi vezi si cu bateria ca e cam veche.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Dec 2006, 18:42
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Tot ce nu a fost "din fabrica" pus pe masina, am montat eu pe un fir separat ce se leaga de borna + la baterie...cand am masurat, am scos intai acel fir, deci, cum am spus, se exclud din start alarma, casetofon si IC...
Bateria o voi schimba pana la urma...dar vreau sa ma asigur ca nu e alta problema...

@os: Demarorul e schimbat acum 6 luni...daca ar ramane in scurt, ma gandesc ca ori se descarca mai repede de 3zile, ori lua foc/scoate fum/ nu mai functiona, ca de invartit invarte fara probleme cand bateria e incarcata....



--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei2005
post 14 Dec 2006, 21:22
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 14 March 05
From: Cluj Napoca




Incearca sa desfaci borna + si cea de excitatie de la alternator; poate o dioda (sau mai multe) e in strapungere iminenta.
A propos, dupa cca o jumatate de ora de mers, alternatorul frige?


--------------------
DACIA, RENAULT LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC 2004-2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Dec 2006, 21:27
Post #6


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Desfac bornele de + si de excitatie de la alternator SI.........?
Nu stiu daca frige sau nu, o sa testez...
Voi verifica si diodele, desi daca ar fi fost impuscate, cred ca nu ar mai fi avut 14,2v tensiunea de incarcare la ralanti...

This post has been edited by track3r: 14 Dec 2006, 21:32


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei2005
post 14 Dec 2006, 21:41
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 14 March 05
From: Cluj Napoca




E simplu: principiul e sa izolezi cat mai multi posibili consumatori, iar alternatorul poate fi unul; daca nu mai papa curent (normal, ar trebui sa ai maxim cativa miliamperi consum intre baterie si restul circuitului), inseamna ca aceasta este cauza - alternatorul sau releul. Ce fel de releu ai - exterior, banuiesc. Scoate-i si legaturile (in prealabil e suficient sa masori cu voltmetrul daca ai tensiune pe vreo borna a lui cu contactul taiat), apoi scoti acea borna


--------------------
DACIA, RENAULT LOGAN PREFERENCE, SOLENZA, CLIO, RENAULT TRAFIC 2004-2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 15 Dec 2006, 10:25
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




vezi de condensatorii de deparazitare de pe alternator (cazul meu), si vezi de firul regulatorului de tensiune care merge la plusul alternatorului. Daca intrerupi acest fir si consumul de curent iti dispare, e problema cu regulatorul de tensiune (cazul unui amic de-al meu).


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 23:04
Forum Renault