DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> vaporizator instalatie GPL, cum functioneaza?

rolly
post 15 Dec 2006, 13:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




Mai fratilor, am o mare dilema.. Nu pricep cum functioneaza vaporizatorul de la instalatia GPL..ca am in garaj un carburator bun Webber dublucorp montat pe o galerie noua si as vrea sa mi-l montez..doar ca nu stiu daca imi va mari consumul de gaz..adica: vaporizatorul trimite spre carburator doar volumul de gaz pe care este reglat sa il dea, sau carburatorul isi trage din vaporizator atata gaz cat ii trebuie?..ca daca ar fi prima varianta, atunci carburatorul dublucorp nu ar trebui sa consume mai mult gaz... Mentionez ca vreau sa imi pun carburatorul doar ca atunci cand merg pe benzina, sa am mai multa zvacnire.. Ma poate careva ajuta cu o informatie?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Dec 2006, 20:27
Post #2


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.221
Joined: 25 November 06
From: Deva




In primul rand nu stiu cum o sa faci cu mixerul de gaz, care se monteaza sub nivelul clapetei de acceleratie. Atfel nu ar fi nici o problema.

This post has been edited by dr_mKe: 15 Dec 2006, 20:28


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 17 Dec 2006, 19:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




Nu stie chiar nimeni principiul de functionare al unui vaporizator?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Dec 2006, 21:40
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




incearca pe aici am incercat sa explic cum functioneaza

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=739254


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 18 Dec 2006, 13:29
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




QUOTE
incearca pe aici am incercat sa explic cum functioneaza

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=739254



din ce am citit eu inteleg ca totusi carburatorul dicteaza cat gaz sa vina din vaporizator..sau ma insel?
rezulta ca daca imi voi pune carburator dublu va creste consmul de gaz...nu?
somebody help me wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 18 Dec 2006, 15:58
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Uite cum cred eu ca sta treaba.
Carburatorul nu-ti va influenta consumul, deoarece cantitatea de gaz care merge inspre cilindri intr-un anumit regim al motorului este limitata de surubul de pe furtun (cel cu care se regleaza debitul de gaz).
Spre exemplu la un carb simplu, gazul se amesteca direct cu aerul ce vine dinspre filtru si pe langa clapeta de soc, si mai apoi pe langa cea de acceleratie el tot trece mai departe spre galeria de admisie. Astfel acele canale de prin carb si de asemenea marea majoritate a jiglerelor nu au nici o influenta asupra cantitatii de gaz care este antrenata in cilindrii.
Acuma eu la carb-urile duble nu ma pricep mai deloc, dar mergand pe principiul ca motorul, (prin vacuumul creat de el) va trage in cilindrii cantitatea de gaz necesara, tind sa cred, ca numarul de camere prin care acesta trece (adica cele 2 ale carburatorului) este nesemnificativ.
Repet: este doar o parere, mai mult o speculatie, neavand habar cum functioneaza un carb dublu.

Eu cred ca nu-ti va creste consumul....cel putin nu semnificativ.

Astept sa fiu corectat in caz ca am gresit.

Toate bune.


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 18 Dec 2006, 19:50
Post #7


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Daca carburatorul este dublu corp, surubul de debit este dublu adica are o intrare a gazului dinspre vaporizator si doua iesiri spre carburator, iar flansa de alimentare cu gaz este diferita prin faptul ca acopera ambele camere de admisie a aerului de carburator.
Functionarea instalatiei este foarte simpla: cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia benzina, electrovalva de benzina este deschisa iar cea de gaz inchisa, deci la carburator ajunge benzina ca si in modul normal de functionare al motorului. Cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia gaz, electrovalva de benzina este inchisa si cea de gaz deschisa, deci la carburator va ajunge gazul.
In aceasta situatie gazul trece datorita presiunii din butelie prin conducta de cupru catre vaporizator. Trebuie spus ca gazul este in stare lichida. Vaporizatorul este incalzit prin 2 furtune tur-retur de instalatia de racire a masinii, respectiv acestea sunt puse pe circuitul dinspre pompa de apa catre radiatorul de incalzire al habitaclului. Cand temperatura apei trece de 35 grade, GPL se transforma din stare lichida in stare gazoasa, iar din vaporizator prin furtunul de alimentare cu GPL al carburatorului pe care este montat si surubul de debit, ajunge in flansa de alimentare cu GPL care este dispusa intre carburator si filtrul de aer, Iar GPL impreuna cu aerul din filtru este aspirat de motor prin carburator si galeria de admisie. Si uite asa motorul functioneaza cu GPL.
Reductorul este un dispozitiv electro/pneumatic cu dublu control al presiunii, care permite reducerea si vaporizarea gazului lichid provenit din rezervor in asa fel incat asigura o alimentare stabila a motorului cu un flux de gaz adecvat diferitelor conditii de utilizare.

Gazul provine din rezervor in stare lichida cu o presiune de 5-10 bar si se reduce in primul stadiu la 0,8-1,2 bar pentru majorat.
Al doilea stadiu permite sa alimenteze in functie de depresiunea creata in galeria de aspiratie cantitatea adecvata de gaz.

This post has been edited by ionutctn: 18 Dec 2006, 19:53


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 20 Dec 2006, 18:47
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba





QUOTE
Functionarea instalatiei este foarte simpla: cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia benzina, electrovalva de benzina este deschisa iar cea de gaz inchisa, deci la carburator ajunge benzina ca si in modul normal de functionare al motorului. Cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia gaz, electrovalva de benzina este inchisa si cea de gaz deschisa, deci la carburator va ajunge gazul.
In aceasta situatie gazul trece datorita presiunii din butelie prin conducta de cupru catre vaporizator. Trebuie spus ca gazul este in stare lichida. Vaporizatorul este incalzit prin 2 furtune tur-retur de instalatia de racire a masinii, respectiv acestea sunt puse pe circuitul dinspre pompa de apa catre radiatorul de incalzire al habitaclului. Cand temperatura apei trece de 35 grade, GPL se transforma din stare lichida in stare gazoasa, iar din vaporizator prin furtunul de alimentare cu GPL al carburatorului pe care este montat si surubul de debit, ajunge in flansa de alimentare cu GPL care este dispusa intre carburator si filtrul de aer, Iar GPL impreuna cu aerul din filtru este aspirat de motor prin carburator si galeria de admisie. Si uite asa motorul functioneaza cu GPL.
Reductorul este un dispozitiv electro/pneumatic cu dublu control al presiunii, care permite reducerea si vaporizarea gazului lichid provenit din rezervor in asa fel incat asigura o alimentare stabila a motorului cu un flux de gaz adecvat diferitelor conditii de utilizare.

Gazul provine din rezervor in stare lichida cu o presiune de 5-10 bar si se reduce in primul stadiu la 0,8-1,2 bar pentru majorat.
Al doilea stadiu permite sa alimenteze in functie de depresiunea creata in galeria de aspiratie cantitatea adecvata de gaz.

Foarte bine ai descris modul de functionare al motorului...
Dar ma interesa altceva =>
QUOTE
Daca carburatorul este dublu corp, surubul de debit este dublu adica are o intrare a gazului dinspre vaporizator si doua iesiri spre carburator, iar flansa de alimentare cu gaz este diferita prin faptul ca acopera ambele camere de admisie a aerului de carburator.

Asta as vrea sa imi dezvolti putin daca poti..
Si intrebarea mea oficiala este: imi recomandati sa imi montez carburatorul dublucorp in sensul ca nu va creste deloc consumul de gaz, sau nu?
Multumesc de efort


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Dec 2006, 00:53
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




dupa parerea mea va creste consumul exact daca ca la benzina, al doilea corp se deschide la o anumita turatie si va intra prin ambele corpuri gaz deci consumul va fi mai mare decit la un singur corp si banuiesc ca trebuie suruburi de reglaj al debitului pe ambele corpuri (e ca si cum ai avea doua carburatoare)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 23 Dec 2006, 19:16
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




stiu ce zici tu, dar carburatorul meu ala dublucorp are o singura intrare pentru gaz (care e sub clapeta de acceleratie), deci tot un singur furtun de gaz merge catre el... s-ar putea astfel cantitatea de gaz care intra in carburator sa se imparta la doi intre cele 2 camere?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Dec 2006, 23:12
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




si motorul merge bine? nu am auzit ca admisia de gaz sa fie sub clapeta de acceleratie


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rolly
post 27 Dec 2006, 00:10
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 10 August 04
From: Alba




Pai nu ma intreba daca merge bine motorul...ca nu il am montat...
Tocmai de asta am lansat discutia, sa vad daca merita sa mi-l montez...
Daca consumul de gaz va ramane la fel ca cel de acum cu carburator carfil, merita sa mi-l montez pe cel dublu corp, iar daca nu..nu il montez..
Deci, care are vreo idee in privinta consumului viitor, e rugat sa isi dea cu parerea..


--------------------
Dacia 1310 berlina 1985 - AB 03 NDR
Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buratino28
post 25 Jan 2007, 21:34
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 14 January 07




nu are nici o treaba. consumul ramane acelasi .debitul este cel reglat de tine inainte .acum nu stiu cum o sa functioaneze cu carburatorul de care zici .s ar putea sa mai ceara el sa i maresti debitul


--------------------
dacia berlina dec 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 19:32
Forum Renault