DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ajuta daca te plangi producatorului!

paul_damian
post 9 Jul 2004, 22:16
Post #1


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Mi-am luat masina in primavara lui '99. Mare parte din voi stiti ce bucurie e sa-ti iei masina noua, chiar daca e Dacie. I-am facut reviziile, am avut grija de ea, am trecut si peste inerentele probleme 'de Dacie' care s-au rezolvat in garantie. S-au rezolvat, mai mult sau mai putin... Chestiile minore si evidente dealerul le accepta spre rezolvare fara probleme, dar cele mai complicate le evita. De exemplu consumul de ulei, care batea spre 1l/1000km, ceea ce nu-mi convenea. Si in general ma cam calca pe nervi felul in care eram tratat cand mergeam acolo. Nu de cei mici, mecanicii, baieti buni, de altfel, cat de seful de service, un subinginer cu nasul pe sus. Probabil ca si devenisem ca o musca enervanta, fiindca pentru orice problemuta alergam la ei - dar masina era in garantie, si ei nu aveau ce face. Eu aveam dreptate.

Dupa vreo jumatate de an am inceput sa ma plictisesc si oscilam intre a apela la OPC si a ma adresa direct producatorului. Un articol din ziar m-a facut sa ma hotarasc - era un interviu cu domnul Constantin Stroe cu ocazia reconfirmarii dansului, de catre Renault (care tocmai semnasera contractul) in pozitia de director adjunct al Automobile Dacia SA. Si mi-am zis ca daca Renault au avut incredere in el atunci stiau ei de ce, asa ca acolo trebuie sa ma plang.

Si m-am plans. Am scris frumos o scrisoare (vezi fisierul atasat), si trebuie sa recunosc ca eram suparat rau cand am scris-o, pe deasupra si catranit si furios. Si am trimis-o cu confirmare de primire. Mi-am zis ca n-am ce pierde...

Hmmm... Dupa vreo doua zile, cam cat a facut scrisoarea pe drum, primesc un telefon de la un domn de la Dacia, prin care mi se cerea permisiunea ca o comisie de la ei sa vina sa imi vada masina. Mai sa fie?!? Dupa inca o jumatate de ora domnul ma suna din nou si ma roaga, daca nu ma deranjeaza, sa ma intalnesc cu comisia la Sibiu, la dealerul de unde am luat masina si unde faceam garantiile. Am acceptat. Banuiam ca celor de la Emilian Srl nu le va conveni, dar rotitele se invarteau deja. Dupa-masa primesc un fax de la domnul Stroe (din pacate nu m-am gandit sa-l scanez atunci, si intre timp hartia de fax a imbatranit) prin care imi reconfirma intalnirea si ca spera ca toate nemultumirile mele se vor rezolva. Atunci, in acel fax, din antetul uzinei, am vazut ca Automobile Dacia SA era certificata ISO9001. Aha, acesta era misterul...

Seara primesc telefon de la un prieten din Sibiu. Un pic uimit, imi povesteste ca in acea zi era la Emilian Service si a asistat la o criza teribila de nervi a patronului, din pacate nu mai retin cum il cheama, fost mare fotbalist, care tuna, fulgera si ameninta la adresa mea. "Las' sa mai vina pe aici, ca ii rup picoarele, ii [beep] franele, sa se duca in [beep]..." etc. "Ce ai facut, ma, de asta era sa faca infarct?", ma intreaba prietenul la telefon. "Ce sa fac, ii raspund, se pare ca mai mult decat am vrut".

Trebuie sa recunosc ca nu mi-a fost totuna cand am auzit. Dar, fie ce o fi! Si in dimineata stabilita, la 7 fix, ma infiintez la poarta firmei. Ajunge si patronul, dandu-se jos din Mercedesul lui propriu si personal (chestia asta m-a deranjat intotdeauna - de ce trebuie sa conduci Mercedes daca vinzi Dacie?) ma priveste de sus, ca de obicei, si ma invita in birou. Dupa care incepe sa urle la mine. Am stat cuminte si l-am ascultat, fiindca omul trebuia sa se descarce intai, nu? Intre timp ajunge si comisia de la Pitesti, doi ingineri, si imi baga masina in lucru. Scrisoarea mea ajunge in mainile 'sefului'. Am uitat sa spun ca e un domn bine, eu sunt un tip masiv, dar dansul ma intrecea si in inaltime si in greutate. Si se apuca de citit la scrisoarea mea, pe care domnul Stroe facuse niste adnotari. In timp ce o citea se facea si mai mare - si eu cred ca pierdeam din greutate. Ce a urmat nu mai stiu, stiu doar ca timp de cateva ore m-a luat la frecat - in termeni foarte politicosi. Ca stiu cine e el? Stiu care sunt relatiile lui cu uzina si cu domnul Stroe? Cum mi-am permis sa-l jignesc in halul acela? Ca Mertanul si l-a luat din banii din fotbal? (Asta e fix problema lui, eu nu m-am legat ca avea Mertan, asta n-a inteles el) Ca stiu ca el a fost unul din primii clienti de Nova, cand inca nu avea omologare? Ca stiu ca nevasta-sa conduce Dacie? Ca stiu cat de greu a fost sa puna pe picioare afacerea si cate sacrificii a trebuit sa faca? Ca de ce am apelat la uzina, fara ca intai sa merg sa ma plang lui? (aici avea dreptate, recunosc, dar, dupa cum am zis, 'esalonul superior' al firmei privea de sus clientii obisnuiti, si zau ca nu mi-a venit sa merg sa ma plang unuia care se uita de sus la mine) Si uite asa, incontinuu, timp de cateva ore... De batut nu m-a batut, dar nici mult nu mai avea!

Dupa aceea m-am dus in atelier, sa vad ce e cu masina. Pe scurt, s-au rezolvat problemele avute. Inclusiv RK! Ca si bonus mi-au reparat si instalatia de climatizare, cu valve pneumatice aduse din uzina, ca pe atunci nu se gaseau nici sa dai cu tunul. Si toata tevatura asta a durat pana seara pe la 9. Toata firma, de la ultimul mecanic pana la patron, inclusiv cei doi ingineri de la Pitesti, a stat acolo (ce m-or fi injurat toti...) pana m-am declarat deplin multumit de masina, ca nu mai e de facut nimic.

Urmarile? Prietenii mei au aflat cu timpul si m-au admirat ca am avut curajul sa ma pun cu unul din oamenii influenti ai Sibiului (zau ca nu acesta a fost scopul). Site-ul jenant al Dacia a disparut tot atunci, si Dacia a stat fara site pana de curand. La vreo jumatate de an - un an am vazut in magazine primele piese Dacia in acum comunele cutii albastre cu timbru si inscriptionate 'Piese de origine'. Acestea au fost cele bune. Cele rele? Motorul n-a mai consumat ulei... vreo 3.000 de kilometri, dupa care a inceput iar (intre timp l-am rezolvat). Instalatia de climatizare s-a stricat din nou, dar am invatat sa o repar, fiindca aparusera valve si membrane de schimb. Cutia de viteze nu mai sare dintr-a treia, ci dintr-a doua. Si altele, multe altele...

De ce imi pare rau? Ca am uitat de capota de la portbagaj, care a ruginit in cateva saptamani, si nu m-am gandit sa o pun si pe ea pe lista, sa o schimbe. De altceva zau ca nu!

Ma intrebati daca am mai apelat dupa aceea la Emilian Service? Nu, fiindca n-a fost nevoie. Masina a iesit din garantie, si am gasit un domn in varsta, mecanic de meserie, care se ocupa de masina mea.

De ce va povestesc toate acestea? Din cauza la alte post-uri pe care le-am citit pe acest forum. Aveti curaj! Nu vi se rezolva problemele sau vi se rezolva nesatisfacator? Bateti-va! Luptati pentru drepturile voastre! Ati dat bani buni pe masini! Banii _vostri_, indiferent daca au fost castigati usor sau greu! In banii pe care i-ati dat intra si garantia. Bateti-va si luptati, altfel e greu de schimbat mentalitatea! Avem costuri mari de 'a ajunge in Europa', toti am inceput sa le simtim, dar vrem sa si primim ceva in schimb. E putin, sunt altele mai grave si grele, dar fiecare poate sa faca ceva. Si chiar daca e putin, e mai mult decat nimic...


Attached thumbnail(s)
pag1.jpg ( Size: 115.07k ) Number of downloads: 356
pag2.jpg ( Size: 117.8k ) Number of downloads: 349


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Jul 2004, 22:36
Post #2


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




JOs palaria! As face la fel, si ii incurajez si pe altii! O obnservatie - nu e atasat nici un fisier...
Cine e foltbaliatorul? Just curious... sunt sigur ca multi te vor intreba, asa ca dezvaluie...


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 9 Jul 2004, 22:40
Post #3


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




[quote]O obnservatie - nu e atasat nici un fisier... [/quote]

Tocmai editam mesajul smile.gif

[quote]Cine e foltbaliatorul?[/quote]

Zau ca nu mai tin minte! Ce sa fac? Varsta, scleroza... :?:


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 9 Jul 2004, 22:41
Post #4


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Bravos man, felicitari! De retinut..


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Jul 2004, 22:51
Post #5


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




paul_damian, am si citit-o. FOARTE BINE! Pana cand?!
Asta e atitudine, demna de luat in seama.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Jul 2004, 01:52
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nota 10 pentru atitudine. Pacat de ghinioanele pe care le-ai avut dupa aia.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radon
post 4 Sep 2008, 17:28
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 13 June 07




Old topic... stiu, acum am dat de el...
Fotbaliatorul se numeste Dorian Stefan, si este in continuare director si patron la Emilian SRL - dealer DACIA in Sibiu. Cat priveste atitudinea dumnealui, nu s-a schimbat cu nimic cu trecerea anilor de cand a fost deschis acest topic. Si probabil nu se va schimba niciodata.
Asta e... mare noroc, paul_damian, ca nu ai luat si o mama de bataie.


--------------------
Logan 1,6MPI 2008 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 5 Sep 2008, 01:06
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




ar trebui reluat.

This post has been edited by Paca: 5 Sep 2008, 01:07


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 5 Sep 2008, 09:41
Post #9


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




SUPER topic, bine ca l-ati inviat.

Felicitari pentu reusita ta!!!

Sincer din ce-am citit in topicul tau m-asteptam ca scrisoara sa fie MULT mai agresiva catre Elimilian SRL si sincer nu inteleg de ce "patronu' " s-a enervat atat de mult pe tine ca sincer n-avea motiv. Tu ai prezentat problemele politicos si ai facut o remarca generala despre DACIA de care ai fost dezamagit si decat in putine locuri ai focalizat supararea asupra seviceului fotbalistului.


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 5 Sep 2008, 10:05
Post #10


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Interesant, l-am citit azi si semana foarte mult cu un topic facut mai de curand de mine http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=104139&hl= , de aceeasi nesimtire am avut si eu parte la Opel asa ca ai procedat corect. Iti zic eu ca daca te duceai la Director nu iti facea mare branza poate chiar reusea sa te intimideze si sa renunti la plangerile tale asa ca sper ca multa lume sa apeleze mai cu incredere la organele competente pentru rezolvarea problemelor de acest gen.


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 5 Sep 2008, 20:50
Post #11


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE(radon @ 4 Sep 2008, 18:28)
Old topic... stiu, acum am dat de el...
*


Jeeezaz, man! Cum ai reusit sa dai de topicul asta? Eu am si uitat ca l-am scris! rolleyes.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 8 Sep 2008, 16:02
Post #12


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Bravo domnule pentru curajul dumitale, acum te-am descoperit! Esti de admirat!


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BAD_MF
post 8 Sep 2008, 17:24
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 9 May 05
From: Iasi




Toata stima pentru ca ti-ai cerut drepturile!
Din pacate in Romania lucrurile se schimba mult prea greu.
Vad ca tot fidel marcii ai ramas, cum ti se pare Dacia acum in 2008 ca autoturism, brand si servicii in comparatie cu anul in care ai redactat scrisoarea?

This post has been edited by BAD_MF: 8 Sep 2008, 17:24


--------------------
Seat leon FR 1.8 TURBO 2003 - IS-xx-COD
9.5j 255/35R18>>8.5J 225/40R18 PORSCHE CHROME WHEELS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 8 Sep 2008, 18:56
Post #14


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE(BAD_MF @ 8 Sep 2008, 18:24)
Din pacate in Romania lucrurile se schimba mult prea greu.
*

Asa e, dar speranta moare ultima, nu? biggrin.gif

Eu mi-am atins atunci scopul. Am pus lucrurile, cat s-a putut, la punct. Mi-am rezolvat problemele reclamate, mai putin papatul de ulei, pe care l-am rezolvat mai tarziu cu ajutorul unui mecanic cu experienta si intuitie, si s-a dovedit a fi o eroare de proiectare (daca motorul de 1400 a fost furat de la francezi si nu luat cu licenta, atunci a fost eroare de copiere smile.gif ), nu de realizare. Jenibilul site al uzinei a fost dat jos urgent, iar in magazine au inceput sa apara, dupa cateva saptamani, cutiile alb-albastre de azi - ca o fi fost coincidenta sau nu, nu o sa stiu vreodata. Per total eu zic ca a fost bine. biggrin.gif

QUOTE(BAD_MF @ 8 Sep 2008, 18:24)
Vad ca tot fidel marcii ai ramas, cum ti se pare Dacia acum in 2008 ca autoturism, brand si servicii in comparatie cu anul in care ai redactat scrisoarea?
*

O sa-ti raspund si la aceste intrebari, cu toate ca risc sa apara flame-uri si discutii inutile.

Cum mi se pare autoturismul? Recunosc ca acum, dupa cinci luni si peste 9000km, incep sa ma obisnuiesc cu el. Parca tot nu-mi vine sa cred ce masina misto am. Cred ca am mai spus-o undeva pe forum: trecerea de la un autoturism al anilor '60 la unul cu tehnologie cu vreo 30 ani mai avansata nu poate fi decat socanta. Atat de socanta incat "ne-am" dus pana in Germania numai fiindca nu-mi venea sa cred ca am masina in stare de asa ceva.

In afara de asta, acest forum mi-a atras atentia asupra la majoritatea problemelor pe care le are Loganul, am facut alegerea in deplina cunostinta de cauza, deci nu pot sa zic multe lucruri rele. De exemplu, cand am luat-o de la dealer m-am uitat dupa ulei pe fulie, dovada a problemelor cu scurgerea de ulei la distributie. Avea, dar nu m-am impacientat, stiam ca se rezolva.

Ca marca? Nu stiu ce sa zic. Cert este ca Dacia a inceput de mult sa-si construiasca o identitate proprie. Dar din cand in cand isi mai dau si singuri cu tesla, bine de tot - dar nu sunt singurii, se intampla si la alte case. Ca un mic comentariu, ultima schimbare de sigla e total neinspirata.

Iar ca servicii nu prea am ce sa spun. In afara de rezolvarea problemelor cu uleiul n-am avut inca contact cu serviciile lor. De data aceasta a fost mai mult decat ok. Dar, din cate se spune pe acest forum, conteaza in ce service mergi si la ce mecanic ajungi.

Iar ca si concluzie: atunci cand am redactat scrisoarea masina avea cam tot atata vechime cat are Loganul acum, dar mai putini kilometri, eram deja ramas cu ea in drum, si eram si cu nervii pe moate. Ceea ce nu mai e cazul acum. Deocamdata. Sa fie intr-un ceas bun! biggrin.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 09:18
Forum Renault