DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema turometru berlina

aalex_i
post 2 Jan 2007, 22:25
Post #1


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




Salutare
am si eu o dacie pe injectie din 2001 si de ceva timp am probleme cu turometrul, a inceput acum vro 2 luni sa sara de nebun de la 800 rpt (relanti) la 4-5000 de ture motorul mergand normal... de vro 2 sapt a luat-o razna de tot turometrul indica la relantii 2000 de ture si mai sare pe la 4-5000, astazi am observat ca atunci cand am consumatori (lumini, stergatoare, semnal, avarii) acul turometrului este influentat.
Am banuit ca este ceasul de vina si astazi am dat bordul jos (cu fff mare bataie de cap) pentru ca se stricase kilometrajul si am schimbat si ceasul de la turometru cu unul nou si... surpriza face la fel.
Am masurat cu voltmetrul pe bornele turometrului faca contact pe + am 12v iar cu contactul pus scade la vro 8,7v am mai incecat sa vad daca este masa de vina
am luat un fir de pe - si l-am pus la masa -> face, am incercat si sa pun 12v direct pe alimentarea turometrului si cand pun acul cade la 0, acum ma gandesc ca problema ar fi firul care vine din calc (am inteles ca vine la pinul 24) dar nu vreau sa risc sa stric ceva pe acolo ...... poate vine cineva cu o idee!
Multumesc si LA MULTI ANI! pentru noul an


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 3 Jan 2007, 11:40
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




vezi de contactul de la cheie. ai scris ca cu contactul pus in loc de 12 volti ai acolo 8 volti si ceva. Normal ar trebui sa ai acolo 12 volti...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalex_i
post 3 Jan 2007, 19:48
Post #3


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




Ce ar putea avea contactul ca celelalte merg care sunt pe contact.... aeroterma, dezaburirea etc... si am incercat sa pun 12v direct pe surubul acela de la turometru de la + si imi cade in 0 acul wacko.gif


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 3 Jan 2007, 22:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Daca era fara injectie.. era de la condensatorul de la delcou, dar asa...


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 3 Jan 2007, 22:58
Post #5


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




Apopo am vazut ca ti-ai cumparat turometru, de unde ???? si cat e unul ???? ca si eu vreau sa imi montez


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 3 Jan 2007, 23:48
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Foarte probabil e sa ai un contact prost pe firul de semnal al turometrului. Schema electronica a turometrului de la dacia pe carburatie o poti gasi in topicul de "Scheme electronice". insa, NU ESTE NORMAL sa scada tensiunea de alimentare a turometrului, ar putea fi si de acolo problema. Verifica aceste doua trasee. Succes!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 4 Jan 2007, 08:35
Post #7


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Sau mai verifica ... contactele din bord (folia aceea foarte fina cu circuite ...) la mine era oxidat un traseu l-am refacut cu niste fludor... si merge ok ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalex_i
post 6 Jan 2007, 10:45
Post #8


Alex Ionescu


Group: Members
Posts: 64
Joined: 2 January 07




dani_devito turometru il am de la un coleg care a cumparat un bord si a schimbat doar vitezometrul pentru ca nu a gasit separat atunci...
daca vrei sa-ti montezi turometru ti-as recomanda unul electronic de la www.adelaida.ro


--------------------
Dacia Sandero 2017 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Apr 2007, 03:46
Post #9


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Va rog, ajutati-ma! rugaciune.gif

Si-a gasit turometrul meu sa faca nebunii dupa 19 ani de functionare ireprosabila.
Simptomele au fost urmatoarele: la inceputul unui drum lung la care aveam mare nevoie de el (Campulung - BV - BC), s-a hotarat d-lui sa indice perfect dar numai pana-n 2600 rpm. Puteam sa am si 7000, el tot 2600 arata. De mentionat insa un aspect: cu ambreiajul calcat, dac-o turam brusc, acul se oprea subit la 2600, contrar inertiei obisnuite. Acest lucru ma face sa cred ca problema e de natura mecanica. In cele din urma a intepenit de tot pe la 1500. E foarte funny sa vezi ca motorul se-nvarte cu 1500 rpm chiar si cand e oprit dry.gif .

Fara turometru eu nu pot. Deci imediat ce-mi dau voie regulile bisericesti ma duc direct la masina si ma bag in el. Spuneti-mi va rog daca trebuie sa am grija la ceva anume cand il desfac. Ultimul lucru care mi-l doresc e sa-l stric iremediabil. Si mai ales daca e posibila desfacerea turometrului, pt ca habar n-am!

Multumesc


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 8 Apr 2007, 10:44
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




QUOTE(Muttley @ 8 Apr 2007, 03:46)
Va rog, ajutati-ma!  rugaciune.gif

Si-a gasit turometrul meu sa faca nebunii dupa 19 ani de functionare ireprosabila.
Simptomele au fost urmatoarele: la inceputul unui drum lung la care aveam mare nevoie de el (Campulung - BV - BC), s-a hotarat d-lui sa indice perfect dar numai pana-n 2600 rpm. Puteam sa am si 7000, el tot 2600 arata. De mentionat insa un aspect: cu ambreiajul calcat, dac-o turam brusc, acul se oprea subit la 2600, contrar inertiei obisnuite. Acest lucru ma face sa cred ca problema e de natura mecanica. In cele din urma a intepenit de tot pe la 1500. E foarte funny sa vezi ca motorul se-nvarte cu 1500 rpm chiar si cand e oprit  dry.gif .

Fara turometru eu nu pot. Deci imediat ce-mi dau voie regulile bisericesti ma duc direct la masina si ma bag in el. Spuneti-mi va rog daca trebuie sa am grija la ceva anume cand il desfac. Ultimul lucru care mi-l doresc e sa-l stric iremediabil. Si mai ales daca e posibila desfacerea turometrului, pt ca habar n-am!

Multumesc
*


trebuie sa ai grija la mecanica miliampermetrului ca este fragila si la banda aia de plastic cu traseele de cupru.

Hristos a Inviat!!


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sik
post 8 Apr 2007, 10:51
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 15 March 06




sal muttley; chestia cu blocatul limbii la o anumita turatie e posibil ca limba sa atinga pe cadral sau pe unul din suruburile de pe carcasa; de natura mecanica mai poate fi de la cele 2 arculete dinauntru; dar acelea mi se par f greu de schimbat; daca reusesti sal dai jos si nu rezolvi nimik da-mi un pm ca am eu un turometru functionabil


--------------------
Dacia 1310 1991/2001 - B-52-NRG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Apr 2007, 12:05
Post #12


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Giurisici Fabian @ 8 Apr 2007, 11:44)
trebuie sa ai grija la mecanica miliampermetrului ca este fragila si la banda aia de plastic cu traseele de cupru.

Hristos a Inviat!!
*


Adevarat a-nviat!

Sa-nteleg ca e demontabil deci... Ceva poze ai cu elementele respective ca sa le identific si sa nu dau cu ciocanu' si dalta-n ele? Desfacerea e intuitiva sau e vreun procedeu deosebit?
Iar dupa simptomele descrise de mine recunoaste cineva o anumita defectiune posibila?
Nu e problema de bani, la nevoie-l si schimb, da' mi-e drag nespus, ca am colaborat bine atata timp, tin neaparat sa-l resuscitez...

Haideti cu raspunsurile daca aveti idee, pana miercuri nu pot sa m-ating de el ca ma bate Doamne-Doamne blush.gif . Multumesc


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Apr 2007, 22:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




acolo ai 2 condesatori polarizati 22 micro si 2,2 la tensiune de 25V parca inlocuieste-i cu unii noi din magazin si vezi daca merge sint ieftini pina in 3 roni t


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 Apr 2007, 17:26
Post #14


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Fixed!!! icon_mrgreen.gif

Mai exact l-am desfacut tot. Am scus ceasurile, am scos geamul (greu a mai iesit rozeta aia de la jurnalier, am incalzit-o pana si cu feonul) si am detasat turometrul de ceasuri. Cand am tras de mufa turometrului au zburat piese prin toate directiile. Asa ca pt a remonta mufa am fost nevoit sa scot plasticul negru cu 10...80 x100. Pt asta a trebuit sa scot acul. Atentie! Noroc cu daciaclub ca am citit p-undeva, cred ca sobolanu' plangea pe chestia asta, cum ca daca nu se monteaza acul in aceeasi pozitie apar erori ale indicatiei. Asadar am avut grija la acest aspect. Dupa ce am reusit sa bag inapoi mufa, am montat tot la loc, am coborat la masina si, surpriza, merge perfect!!! Practic l-am facut bucati (oarecum) si l-am pus la loc.

Acum explicatia cea mai plauzibila dupa mintea mea pentru aceasta reparatie prea simpla... Din fabrica, ceasurile si geamul se monteaza cu o "garnitura" din burete intre ele. Asta ca sa nu intre te miri ce impuritati care sa provoace probleme asemanatoare celei avute de mine. Ei bine, dupa 20 de ani (scria pe ceasuri ca-s facute-n '87), acel burete s-a facut praf. Ad literam. Ramasesera din el niste ferimituri urate. Cred ca intrase o bucatica d-aia de burete prin lagarele turometrului de mi se oprea asa brusc. Cum dupa ce am desfacut turometrul l-am suflat pe toate partile, problema a disparut.
Noua garnitura am confectionat-o dintr-un izopren foarte subtire (cred ca in jur de 1-2 mm). Fara o asemenea garnitura, pe langa riscul de a intra gunoaie-n ceasuri, cred ca si zdrangane. Deci e obligatorie.





--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 05:58
Forum Renault