DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vibratii enervante ., Need help.

apollo
post 10 Jan 2007, 01:43
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Salutare.
Cand am zis si eu ca s-au terminat problemele, vad ca apar din ce in ce mai multe.

Sa va explic cum sta treaba.

Acum 2 zile am zis sa pun aprindere electronica pe masina.Pana sa pun aprinderea, masina mergea frumos tare:nu vibra, nu schita un gest.Relantiul statea fix 900RPM.Dupa ce am pus aprinderea, la fel..masina mergea super bine.Nu-mi venea sa cred.

Apoi m-a mancat undeva...

Bun...i-am pus aprinderea si am mai reglat putin avansul.A pornit la sfert de cheie.
Rafoind prin topicuri am citit ca trebuiesc facut modificari si asa am inceput.

Am verificat distanta la bujii, am verificat platina.

Am schimbat platina si i-am dat cheie: masina pornea dar nu tinea relantiul.
am mai reglat cate ceva: masina pornea dar relantiul nu statea locului +/- 300 RPM si la un moment murea de tot.

Pur si simplu am reglat la ea o noapte intreaga.

Acum i-am reglat platina ceva genul : c-am la 2mm (inapoi zic eu ca impingeam masina in spate ca sa invart axul) dupa cel mai inalt punct de pe axul delcoului.

masina a pornit si statea la relanti.am reglat-o la fix 900RPM.

Problema este ca dupa toate astea facute, ea merge rotund, dar in orice treapta imi da o vibratie enervanta.si in turatii mai mari de 3000RPM.

EXEMPLU - in a 2 a la 1000 de ture tinuta constant vibreaza tare(Inainte nu facea asa)

Acum seara am mai observat pe fisele de la bujiile 1 si 2 (de la stanga la dreapta) ca scapa scanteie ba pe alternator, ba pe blocul motor.

Si am mai zarit o scanteie pe bobina, in locul unde este prinsa aprinderea electronica(-) da scanteie in plasticul unde intra fisa de pe bobina.logic mi se pare ca fiind invers.din fisa da scanteie pe minusul de la bobina.

E posibil sa fi reglat platina in asa fel incat sa dea scanteia inainte ca pistonul sa urce?
Ea merge rotund..dar cu mari vibratii.

Multumesc.

This post has been edited by apollo: 10 Jan 2007, 02:01


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AutoVic
post 10 Jan 2007, 05:40
Post #2


Amator de "NOU"


Group: Members
Posts: 282
Joined: 8 November 05
From: Bucuresti




Tremura adica? De ce o dai inapoi, ai electroventilator (ca altfel poti f simplu sa invarti de ventilator)Ce aprindere e, aia tranzistorizata cu led? La aprindere reglezi bujiile la ~ 1mm si platina minim 0,2, mai bine 0,25
si bujiile 0,9. Asa consider ca merge cel mai rotund. Mai e problema de avans, daca aprinderea asta a ta e aia cu led, reglezi avansul dupa ledul ala: invarti motorul pana ce semnul de pe volanta se pupa cu cel de pe carcasa, pui contactul si invarti f usor delcoul (stanga - dreapta) pana se stinge ledul, cand s-a stins, acolo e avansul ok (dupa cum functioneaza aprinderea), de obicei este la fel ca inainte, la semn. Pune avansul la semn si fa reglajele alea (10 minute) si vezi cum merge. Mi se pare ca trebuie sa scoti condensatorul (vezi instructiunile aprinderii, ca ar trebui sa zica tot). Daca zici ca papa scanteie sa sti ca se simte si in mers, pune un manson de cauciuc in jurul gatului bobinei (pana jos), infige bine fisele in bujii si vezi daca mai fura. Daca mai fura, cumperi alte fise (ia de alea siliconice, sunt bune iarna, cam 20 RON (chipurile made in USA), dar sa lasi mansonul ala acolo, sau daca vrei, ia si o bobina e cam 40 RON (originala).

Si inca o chestie vezi furtunul de la pompa de vacuum (sa fie pus si sa etanseze cat decat mansoanele alea).

Bafta!

This post has been edited by AutoVic: 10 Jan 2007, 05:52


--------------------
DACIA 1310 L / 1998 DACIA LOGAN Prestige 2007 - B 16 KNM
Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 10 Jan 2007, 10:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Aprindere e GOTRONIC de Tg. Mures.Una rosie cu led.
ce sa dau inapoi?Am electroventilator pe ea.

Condensatorul e scos de cand am pus aprinderea asta.


am 2 saptamani de cand i-am pus fise siliconice?asa de mult tin astea?

cat despre bobina... e schimbata prin ocotmbrie.

si azi dimineata la fel a facut.vibreaza de parca as avea toate buzunarele pline cu telefoane si suna toate in acelasi timp.e enervant rau.

si in afara de asta, cand ii reglez relantiul cu motorul cald, il pun undeva la 900RPM.o opresc...se raceste motorul si dupa ce o pornesc iar si incalzesc motorul, relantiul sta in 700 de ture si e foarte sensibil.
in ce sens sensibil, de dau drumu la dezaburire sau aeuroterma in prima treapta, semnalizare, orice...scade si relantiul.

cu toate ca am la 2000 rpm - 14.20V

cu faza scurta,lunga,aeroterma si proiectoare - 13.60V
astea sunt ultimele masuratori
ps.bateria e noua.are 5 zile.

ma gandesc sa nu vibreze scutul sau esepamentul si sa transmita vibratia in toata masina.

dar de ce acum 2 zile nu a facut asa?nu am dat cu masina de pamant.
motorul, cu toate ca tine relantiul perfect, vibreaza tare.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 10 Jan 2007, 11:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




blink.gif platina la 2mm??? sau ai vrut sa scrii 0,2? Dar chiar si cu 0,2 nu-i bine, regleaza plaina la 0,4 cu lera.
Bafta!


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 10 Jan 2007, 11:06
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(tabek @ 10 Jan 2007, 11:05)
blink.gif platina la 2mm??? sau ai vrut sa scrii 0,2? Dar chiar si cu 0,2 nu-i bine, regleaza plaina la 0,4 cu lera.
Bafta!
*




nu e platina la 2mm...ci e reglata cu 2 mm inainte ca platina sa urce pe cel mai inalt punct al axului.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 10 Jan 2007, 11:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




Stai un pic ca eu nu inteleg. De ce ii reglata cu 2mm inainte?
Platina se regleaza rotind axul delcoului pana cand platina mobila urca pe cel mai inalt punct al axului. In acest moment intre contavtele platinate trebuie sa ai 0,4 mm.
Sau tu nu la asta te referi?

Problemele tale au aparut dupa ce ai schimbat platina (primul post), deci probabil de-acolo ii problema.

This post has been edited by tabek: 10 Jan 2007, 11:16


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 10 Jan 2007, 11:21
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




aici e problema.
cand am reglat platina pe cel mai inalt punct al axului, nu mai pornea masina.
am dat`o in spate cu ~2mm si acum merge si tine relantiul...dar vibreaza de o iau razna.

daca o reglez pe cel mai inalt punct nu tine relantiul si parca merge in 3.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 10 Jan 2007, 11:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




am uitat sa specific ceva.

mie pe platforma de la delcou, locul unde se prinde platina mobila(varful acela unde intra platina cu saiba de textolit si siguranta) are putin joc.nu stiu de ce.e posibil sa influenteze aprinderea?

dar pana acum cum de a mers?


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 10 Jan 2007, 11:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




Eu zic sa reglezi platina pe cel ma inalt punct, verifica sa fie exact 0,4, si asta o poti face doar cu lera. La mine de exemplu conteaza mult si un +-0,1. Dupa asta, obligatoriu reglezi avansul static cu volanta la semn, si cu becul de la Gotronic. Trebuie sa porneasca... smile.gif


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 10 Jan 2007, 11:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




ok.platina e reglata, pentru ca in momentul de fata tine relantiul.
volanta aia...nu stiu ce sa zic, pana acum n-am vazut nici un semn.

adica aduc volanta la semn dupa care misc de avans (stanga/dreapta) si in momentul cand se stinge ledul il las asa?adica e reglat,nu?

am sa o urc azi si pe o rampa sa vad daca e ceva pe sub ea care sa vibreze.

de obicei toba finala se mai sprijinea in bara (am bara + inca o bara mai mica in prelungire.am uitat cum se numeste) .

intre imbinarea dintre cele 2 iese esepamentul, si cand se mai rupe un tampon al tobei, ea se lasa pe bara.

This post has been edited by apollo: 10 Jan 2007, 11:32


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 10 Jan 2007, 13:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




sa zicem ca am gasit problema.
i-am facut acum reglajul dupa volanta(semnul nu era pe mijloc ci la a 2 a gradatie) si a pornit la sfert de cheie.

inainte am mutat avansul spre stanga ca sa reglez platina.apoi l-am mai dat spre dreapta pana se auzea motorul stand la relanti fara sa intrerupa.

mai nou, m-am uitat sub masina, ca am crezut ca e toba cea care imi da vibratia,dar m-am inselat.

la mine e scutul desprins dintr-o ureche(surubul care vine sub picioarele la cel care sta in fata dreapta).

el atarna putin, sa zic ca are vreo 10 cm distanta de locul prinderii si e posibil ca din cauza pozitiei lui sa-mi dea acea vibratie.

e o vibratie din aceea rapida, ca daca tii mana pe schimbator te gâdila.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 12:37
Forum Renault