E normal sa completezi cu Glaceol tip D dupa un timp ?
![]() ![]() ![]() |
E normal sa completezi cu Glaceol tip D dupa un timp ?
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#2
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Aceeasi problema o am si eu. Am observat ca mi-a scazut nivelul antigelului si a trebuit sa completez. Nici eu nu am observat scurgeri, dar pe undeva s-a pierdut. Oricum, intr-un an de zile de cand am masina am completat cam 100 ml antigel. Rezonabil, mai ales ca se poate pierde prin evaporare, cand se deschide supapa din capacul vasului.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Cristi |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
"Legea" zice asa:
- daca se pierde lichid altfel decat prin supapa de la vasul de expansiune (adica prin scapare din circuit) se completeaza cu amestecul prescris de constructor (1:1 antigel cu apa distilata, de regula). In nici un caz cu antigel pur ! - daca se pierde numai prin evaporare, se completeaza cu apa distilata. Eu as zice ca pierderile au fost prin evaporare, mai ales daca ai un parcurs de 10-14 kkm, iar urme de antigel nu se vad si nici miros nu se simte. Daca-ti amintesti cumva sa fi deschis supapa de la vasul de expansiune sau daca aceasta NU e stransa (verifica acum), atunci cu atat mai sigur ca este evaporare. |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
i96nds |
![]()
Post
#4
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu personal nu am umblat la vasul acela niciodata, nici nu aveam motiv sa il deschid. Oricum, deja am trecut de 20.000 Km si cred ca ar fi curs mult mai mult daca erau probleme cu etanseitatea circuitului, nu?
Oricum, e bine de verificat ce mai face capacul acela, daca sta bine acolo la locul lui. Dat fiind faptul ca trebuie sa completez si eu tot vreo suta-doua de grame, cred ca nu are importanta mare cu ce completez. Insa .... de curiozitate.... Care e riscul daca in loc sa completez cu apa pun totusi tot Glaceol ??? Eu cred ca nu are ce strica, doar ca iarna va rezista la o temperatura un pic mai scazuta. Asa este? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Cristi |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Evident, la cantitati mici si la intervale rare nu prea conteaza ce pui, insa, de dragul "legii" smile.gif , ar fi bine de pus amestec.
Prea mult antigel in circuit produce racire insuficienta (glaceolul este mai rau conducator de caldura), circulatie mai grea (glaceolul este mai vascos decat apa), s.a., chestii care se "simt", mai mult sau mai putin, vara. Iarna, faptul ca ai ceva glaceol in plus (sau chiar mai mult), nu se simte. Din cate stiu eu, amestecul standard oricum merge pana la vreo -30°C. |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#6
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
i96nds, daca pui numai antigel concentrat, in primul rand fierbe la temperaturi mai joase (vara) iar iarna ingheata la temperaturi mai ridicate. Deci exact opsul a ceea ce ar trebui sa faca. Amestecul recomandat 1:1 antigel:apa distilata.
Nici eu nu am stiut faza si am completat aia 100 ml c antigel concentrat crezand ca-i fac un bine. Oricum, o cantitate asa de mica nu are mare influenta. Ideea e sa nu persisti in a completa cu antigel nediluat. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Cristi |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Raspunsurile noastre (al meu si al lui bogdan_o) sunt contradictorii referitor la ce se intampla iarna; eu spun ca mai mult antigel scade punctul de inghet, bogdan_o spune ca acesta creste.
Situatia este astfel: adaugand antigel in apa (deci pornim de la o prezenta mica a antigelului in apa), punctul de inghet al amestecului scade pe masura ce se adauga antigel. Punctul de inghet scade (destul de abrupt) pana cand prezenta antigelului in amestec incepe sa fie majoritara, dupa care punctul de inghet incepe sa creasca, la inceput lent. Punctul minim se obtine la proportia 60%:30% (antigel:apa). In final, antigelul pur este doar cu ceva mai bun decat apa pura... Iata si o diagrama, la http://www.gi.alaska.edu/ScienceForum/ASF6/680.html Caz concret: Glaceol RX D (Renault), vezi http://perso.club-internet.fr/pboursin/pdgrefro.htm (franceza): - protectia optima (e vorba de protectia la inghet) este atinsa la o concentratie a antigelului intre 35% si 50%, - protectia scade daca se depaseste o concentratia a antigelului de 60%. |
--------------------
Dacia
Solenza / Logan
- B
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai raspunsurile noastre nu sunt contradictorii, sunt complementare. Eu spun ca punctul de inghet creste, tu spui ca punctul de inghet scade. Si, asa cum ai spus tu, la inceput scade, pe urma creste.
Tocmai din motivele enumerate de tine am spus ca putin antigel in plus nu strica. Numai sa nu pui foarte mult, caz in care, vorba ta, protectia este aproape egala cu 0. Si daca protectia optima este la 50% concentratie, daca ai antigel prea mult (>60%), cum ai spus intr-un mesaj de mai sus, o sa-ti scada protectia, cum ai spus intr-un mesaj mai jos. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Woland |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La intrebarea din titlu as vrea sa ofer acest raspuns la fel de logic precum intrebarea:
Da, e normal sa completezi cu antigel Glaceol D dupa un timp. De asemenea, e normal sa mori dupa un timp, sa maninci dupa un timp si sa te culci dupa inca un anumit timp. Scuze, nu m-am putut abtine. biggrin.gif |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#10
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Oricum e mai mult decat rezonabila pierderea. Sa completezi cu 100-200 ml antigel la un an e mai mult decat acceptabil. Eu am implinit un an cu masina si am completat in tot anul ce-a trecut numai 100 ml antigel. Lichid de servo nici o picatura, lichid de frana nici un strop, ulei nici un gram.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
cetatzeanu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 6 August 04 From: Bucuresti, oras lovit. ![]() |
SLZ conforrt AC. Are 2400km. Dupa doua drumuri cu 160km/h pe autostrada
Bukuresti-Pitesti am observat ca lichidul de racire era la jumate - e drept, nu cred sa ma mai fi uitat pana atunci, decat poate cand am cumparat-o si era ok. Drumurile le-am facut pe la 3-4 dupa amiaza pe caldura adevarata, cu a.c. pornit. nu curge pe nicaieri - eu n-am vazut nimic. De fapt am fost curios sa vad ce stie masina. Si stie destule. Si de bine si de rau. Cel mai tare m-a mirat ca nu se-ncalzea motorul pe autostrada. Cum am intrat in Bucale, gata, sus cu acul. Inaintea ei am avut o nova gti din 98 care avea deja 90k km si la care nu ma miram cand scadea vara lichidul de racire. Dar stau si ma-treb: la asta pe unde se mai poate pierde? poate pe la coliere, pe la buson,..... :| |
--------------------
solenza confort AC
---------
- ---------- ghinion de nesansa, suntem romani.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai fi pierdut antigel s-ar fi vazut pe la coliere, fie pe la capac. ramane ca un fel de mizerie galbuie pe unde curge antigelul. Daca nu vezi asa ceva pe nicaieri e clar ca e ok. Pe la capac mai pierde prin evaporare. Cand presiunea in instalatie atinge 1.2 bari se deschide supapa aia din capac si elibereaza p[resiune facuta. Dar mai ies si ceva vapori de antigel. Se observa usor, dupa aceeasi mizerie galbena care apare pe langa capac. Dar daca e doar la capac nu-ti fa griji, ca e normal.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
cetatzeanu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 6 August 04 From: Bucuresti, oras lovit. ![]() |
Uitasem ca de fapt capacul are o supapa. ai dreptate , merci.
P.S. Vad ca esti de serviciu, mai bine ptr. unii. |
--------------------
solenza confort AC
---------
- ---------- ghinion de nesansa, suntem romani.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:22 |