DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> reglaje servofrina dacia?, am schimbat servo si frinez greu...

D2ani
post 29 Jan 2007, 09:42
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




salut. am schimbat servo pe nova, am luat-o de pe berlina veche si acum trebuie sa apas cu forta pe pedala, parca frinez cu dacia 1300 fara sevo.daca apas putin pe pedala se simte ca frineaza putin dar dupa 1-2 cm la cursa pedalei trebuie sa apas cu forta ca sa frineze. am reglat mecanismul de prindere la pedala exact la aceeasi inaltime ca la sevo veche.aia tragea aer fals dar apasam usor pe pedala pentru a frina. nu mi s-a parut ca sevo sa fie diferita cu ceva intre nova si berlina. exista vreun reglaj suplimentar pentru servo? axul care impinge in pompa sa aiba cursa prea mica? mentionez ca la pompa nu am umblat, doar am desfacut suruburile de prindere din servo, suruburile de prindere de tablier si de la pedala si am tras afara servo. pe berlina servo functiona impecabil. vreo idee?


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 Jan 2007, 10:15
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu stiu dar la servo de pe nova mea ... frana prinde dar jos de tot ...(ai senzatia ca ramai fara pedala) ... daca franezi usor ... pedala este moale dar masina incetineste lent ... pana ajunge jod pedala unde se opresc toate rotile ... daca pui frana de urgenta apesi violent undeva putin sub jumate ... deja tocesti cauciucuri ..... asa este de cand am masina ... lichid nu pierd gram ... de aproape un am nu am mai facut nimic la frane ... nu placute nu lichid nu garnituri nimci ... si asa merge de cand o stiu ...

This post has been edited by mihai0070: 29 Jan 2007, 10:16


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Jan 2007, 10:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Sint doua reglaje:
Cel de la furca(acei 131 mm sau 125 la altele) si cel de la tija de actionare pompa (cei 9 mm intre virful sau si carcasa servo).

Intrebare: pe portiunea de 1-2 cm in care spui ca "frineaza putin", chiar se simte ca frineaza? Sau acolo se deplaseaza usor, dupa care se apasa mai greu si incepe frinarea?

Daca pe 1-2 cm chiar frineaza dupa care se misca greu... banuiesc un reglaj al acelor 9 mm mai mare cu efect de blocare a pompei, combinat si cu ceva pe la placute. Se incing cumva rotile pe fata?
Daca pe cei 1-2 cm doar deplasarea e usoara, posibil un gripaj al pistoanelor din pompa.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 29 Jan 2007, 12:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Pai, furtunul pentru vacuum il pusesi la servo, dupa cum povesteti nu ai vacuum in servo sau cursele date de diaconuliviu sunt reglate anapoda.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 29 Jan 2007, 12:23
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




da, pe cei 1-2 cm se simte ca frineaza putin, dar dupa trebuie sa apas tare pe frina. eu m-am gindit tot la axul care impinge in pompa, poate ca el isi face cursa dar nu apasa suficient si dupa capatul de cursa se impinge " mecanic" adica ca si cum ar fi fara servo,cind apas eu tare pe pedala. este posibil asa ceva? masina nu merge infrinata de loc, adica la orice panta mica, daca o las pe liber se duce imediat in spate. poate ca servo avea cursa reglata pe berlina altfel, pompa de pe berlina era simpla cu trei tevi, doua pt fata si una pt spate, asta de nova are 4 tevi. si cu servo veche nova frina ok si nu mergea infrinata,dar tragea aer (daca sugrumam furtunul crestea turatia motorului iar cind ii dadeam drumul citeve secunde motorul dadea sa moara, se inneca). acel ax care impinge in pompa se poate regla usor, adica scot pompa si se poate desuruba sau ceva de genul asta? sau necesita vreo interventie mai deosebita? multumesc.


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 29 Jan 2007, 13:33
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. Se regleaza cu doua chei inelare; cu una tii "contra" la axul principal, cu cealalta reglezi "timburusul".
2. Vezi ca era cineva pe aici care avea probleme de reglaj la servo, anume spunea ca la pompa cu 3 conducte distanta trebuie mai mare. Daca la tine ai avut distanta aia de 9 mm mai mare si acum tine pompa "atacata", posibil sa ai problema de cursa scurta dar, combinata si cu ceva gripaje.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdywfu
post 19 Oct 2009, 20:48
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 19 October 09




Sal am si eu o problema am o nova si de cand am schimbat pompa propriu zisa nu pot sa o regelez pe cea servo cand pedala este un pic mai jos de jumate intra in presiune si merge imfranata atunci cand scurtez actiunea tijei care actioneaza pe pompa propriuzisa nu am frana eficace decat la a 2-3 peda ... ma poate ajuta cineva ? ms DSC03340.JPG ( Size: 665.24k ) Number of downloads: 363


This post has been edited by Bogdywfu: 19 Oct 2009, 20:51


--------------------
Dacia Nova Berlina 1996 - IF.02.BMP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 23:41
Forum Renault