Sonda benzina..., Nu indica nimic!
![]() ![]() ![]() |
Sonda benzina..., Nu indica nimic!
kostin2579 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
Attached File(s) |
||
--------------------
Renault
Symbol
- B-04-xyz
2008/1,2 / 16V
|
|||
mihai0070 |
![]()
Post
#2
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Faza cu supra plin nu stiu cum vine eu am un furtun undeva sub masina in spate lasat liber poate ala o fi ... desi daca umplu rezervorul full 44 litri nu cruge un gram daca mai pun vre-o 3 ajung la 47 max 48 litri dar benzina sta pana in buza ... nu curge gram ... am si gpl si acolo sta mult si bine ... verifica masa sa fie bine facuta ..(rezervor de plastic deci are traseu se masa in interior ...) saca suntezi furele se aprinde ceva in bord macar martorul de rezervol aproape gol... alimenteazale pe direct ... trebuie sa indice ceva ...altfel bec ars ... sau daca este sau trece prin vre-o siguranta verifica-o si pe aia
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
- 1-B-5550
1997 GT Rosu 1600cc
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dintre cele 2 fire necunoscute de tine, unul e de la acul indicator si celalalt de la becul de nivel scazut.
Uneste pe rand cate unul din fire cu masa, si vezi daca se aprinde becul si daca se misca acul, dar sa nu tii mult conectat, ca se poate arde bobina acului ![]() ![]() Si pt a indica, trebuie sa ai contactul pus pe motor cand testezi (sau mai bine motorul pornit) |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#4
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact ... catalin a descris foarte bine ...termenul "suntezi" spus de mine (merci cata) dar impulsurile alea ...da-le si tu cat mai departe de rezervor sau cu el bine inchis ... ca mai face scanteie si domane fereste ... benzina si scanteia electrica ... rezulta pornire motor in cazul tau poate si altceva ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
- 1-B-5550
1997 GT Rosu 1600cc
|
|
apollo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
dar nu poate fi si acea "bobina" , potentiometrul de vina?
la mine de exemplu cand mai am vreo 4 litri de benzina, nu mai indica nimic, ci se plimba acul de colo-colo ca nebunu. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
- VN - ?? - ???
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
desfa sonda sau masoar-o cu un aparat de masura intre masa si cele 2 fire intre unul si masa trebuie sa ai rezistenta (nu mai stiu exact dar undeva pina in 500 ohmi) iar intre celalalt si masa in functie de plutitor ori rezistenta 0 cind nu ai bezina ori ai mai putina si trbuie sa se aprinda becul ori nu da nimic cind ai benzina mai multa de rezerva
pui contactul si pui firele care vin din instalatie si duc la rezervor pe rind la masa si vezi care sint (cind pui firul de bec se aprinde becul de benzina iar cind pui firul de indicatior se duce spre plin) daca tii mai mult nu sre intimpla numic sint calculate pentru 12V This post has been edited by bygy007: 8 Feb 2007, 01:09 Attached thumbnail(s) sonda.JPG ( Size: 25.84k ) Number of downloads: 349 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#7
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu daca este la berlina la fel ca la nova dar iti atasez o poza cu rezistenta in ohmiuntitled.JPG ( Size: 40.49k )
Number of downloads: 366
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
- 1-B-5550
1997 GT Rosu 1600cc
|
|
gogoasa |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 18 January 06 ![]() |
pe sonda trebuie sa ai un fir de culoare verde, pt ceas; fir maro, pt bec si mai e un fir negru, pt masa . sonda functioneaza ca si un potentiometru maro si verde sunt pentru indicator iar cel negru e pentru bec cand cel maro si cel negru fac contact se aprinde becu in bord.Pe cel maro ar trebui sa ai 12V cel verde va merge la indicator(pe acesta vei avea un curent variabil in functie de lichidul din rezervor), iar pe cel maro vei avea 12V cand esti pe rezerva. Cu alte cuvinte, firul negru e masa, firul maro e pt bec (avarie benzina) iar cel verde este pt indicatorul cu ac ( "ceas" ) bord.
P.S. Cu firul de masa (negru) si cu cheia de contact pusa pe pozitia de alimentare aparate bord, poti determina care ploturi de pe sonda corespund becului si "ceasului". |
--------------------
dacia
nova
- b-57-roz
|
|
kostin2579 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
Am o mare problema toate firele sunt albe
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- B-04-xyz
2008/1,2 / 16V
|
|
kostin2579 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
Ma gandeam la un lucru acum: daca sonda ar fi defecta nu ar trebuie sa indice corect nivelul sau nu s-ar aprinde becul pt rezerva, ori nu mai functioneaza nimic? Ma gandesc sa merg pe fir spre bord pt a vedea daca nu cumva sunt dezlipite sau sa iau deja in calcul defectarea sondei?
|
--------------------
Renault
Symbol
- B-04-xyz
2008/1,2 / 16V
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(kostin2579 @ 8 Feb 2007, 20:21) Am o mare problema toate firele sunt albe ![]() procedezi cum am zis eu pui firele pe rind la masa cu contactul pus sau masori cu un aparat de masura pe volti si trebuie sa ai cam 10 - v12V ai trei fire unul aparatul indicator al doilea becul si al treilea masa ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
neuron |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 January 07 ![]() |
o problema am si eu cu sond...din cele trei "casute"-> plin-jumatate-gol atunci cnad raman fara benzina (mi s-a intamplat pana prostului din acest motiv) acul in loc sa treaca peste casuta "gol" ramane excat acolo unde incepe casuta gol ...sper ca inteles cineva ceva...si daca a inteles cineva poate imi spune ce se intampla sa fie oare pompa defecta??
|
--------------------
dacia
1310
'99 - berlina ex. 1310 - 99
ex. Logan 1.6 - 05 Duster - 18 |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu inteleg ce vrei sa spui ... poate ca acul s-a blocat sau intepenit undeva ... dar ce nu inteleg este ce treaba are pompa de benzina cu indicatorul ...
This post has been edited by mihai0070: 8 Feb 2007, 20:20 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
- 1-B-5550
1997 GT Rosu 1600cc
|
|
neuron |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 January 07 ![]() |
ma refream la sonda de benzina dar din neatentie ....
![]() |
--------------------
dacia
1310
'99 - berlina ex. 1310 - 99
ex. Logan 1.6 - 05 Duster - 18 |
|
mihai0070 |
![]()
Post
#15
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
esti sigur ca s-a dus sonda ... poate s-a bulit acul ... si nu mai indica bine
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
- 1-B-5550
1997 GT Rosu 1600cc
|
|
kostin2579 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 1 December 06 From: Colentina ![]() |
Eu am rezolvat cu legatul firelor, le-am luat pe rand, am schimbat firul de masa pt ca nu mai dadea nimic, contactele erau oxidate, am masurat firele si acum vad si eu in sfarsit cata zeama am... am facut apoi probe cu sonda scoasa treptat pt a cobora plutitorul si acum functioneaza bine. Ce am observat insa, este ca desi aveam sonda goala(fara pic de benzina) nu mi se aprindea beculetul (care in timpul probelor cu firele se aprindea). Este posibil totusi ca sonda sa fie putin decalibrata, sa mai fi ramas benzina in sonda sau plutitorul sa fi ramas putin intepenit? Se poate lubrifia putin peretele sondei cu ceva(ulei, vaselina) sau asa ceva nu este indicat?(nu prea stiu cum asi putea face totusi asa ceva prin gaurica aceea) .
Mentionez ca sonda este cilindrica, aprox 10cm lungime. |
--------------------
Renault
Symbol
- B-04-xyz
2008/1,2 / 16V
|
|
alexella |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 30 March 07 ![]() |
Domnilor,
Legat tot de topic-ul asta, a incercat cineva sa-si "stabilizeze" acul de la indicatorul de benzina? Probabil ati vazut cu totii ca acul topaie la frane si la curbe. Ma gandesc la un condensator, pus in parale cu rezistenta sondei. A incercat careva? This post has been edited by diaconuliviu: 11 Apr 2007, 06:52 |
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o sonda cu plutitorul bagat intr-un tub (din cite stiu parca nova are asa ceva dar trebuie sa se potriveasca rezervorul in locul unde intra sonda si ceasurile pentru berlina ) sau dispozitiv anti valuri in rezervor dar asta cred ca este o aberatie (este cam greu de facut asta)
merita incercat si treaba cu condesatorul dar ar trebui tatonat un condesator intre 100 micro si 1000 micro electrolitic cu plusul legat la firul care duce la ceas si minusul la masa This post has been edited by bygy007: 9 Apr 2007, 21:21 Attached thumbnail(s) sonda.JPG ( Size: 20.89k ) Number of downloads: 325 sd.JPG ( Size: 16.09k ) Number of downloads: 265 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#19
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da, la Nova există acel cilindru în rezervor, dar, cel puțin la GTi, pompa electrică ocupă interiorul cilindrului, plutitorul acționează în afara lui, deci efect anulat...
Pe de altă parte, cred că oscilațiile acului indicator nu sunt datorate numai mișcării plutitorului, acul mișcându-se și el liber la gropi, neavând un sistem de amortizare... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
alexella |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 30 March 07 ![]() |
"anti valuri" exista dar... la rezervoarele mari. Si, in general, nu pe masini. Exista diverse site si lamele dispuse in rezervor astfel ca lichidul din acesta sa nu modifice periculos centrul de greutate al vehicolului care-l transporta.
Revenind la 'tomobil, sper sa NU oscileze (mecanic) si indicatorul. Dar nu e imposibil, stiu cum e facut: acul indicator are un contra-balans, toata treaba trasa de un arculet intr-o parte si de un bimetal (melc) in cealalta parte. Asa ca POATE oscila, in special la miscarile pe laterala ale masinii. Cred ca o sa merg pe varianta cu condensatorul. O sa ma interesez intai cum e pe la alte masini (Cielo, VW). Multam de vorbe; cum modific, cum postez. This post has been edited by diaconuliviu: 11 Apr 2007, 06:50 |
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ceea ce zici tu este la indicatorul de baterie la ceasurile de apa ulei si benzina sint 2 bobine puse inr-un unghi de 90 grde cred una este alimectata direct cu 12V iar cealalta de la + 12 V se inseriaza cu senzorii care sint niste rezistente variabile in functie de temperatura presiune ulei si nivel combustibil la masa
This post has been edited by bygy007: 10 Apr 2007, 22:54 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
Salutari Am si eu o intrebare am vazut ca in schema data de Kostin figureaza 3 fire respectiv : masa indicator si bec ; la mine nu gasesc decit 2 fire unul la indicator(care nu mai merge dupa ce mi-a smuls firul din bord la servis cind mi-a schimbat cablul de la kilometraj si nu stiu unde vine ) si bec 5 l la care nu e legat nimic ...nici un fir Acu intrebarea este daca sonda trebuie sa faca masa cu rezervorul sau nu pentru ca intre timp eu am schimbat sonda dar am izolat bine acolo cu 2 garnituri de cauciuc si silicon rosu si (mirosea tare a benzina )nu cred ca(virgula) corpul sondei mai face contact cu restul caroseriei;Asta presupunind ca masa se face prin contact intre corpul sondei si rezervor Ce sai fac sa trag fir de masa inte corpul sondei si rezervor?????Merci
|
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
- BC 06 AMX
2006
|
|
Hacker |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
am si eu o intrebare, am bord de 1310 bord cu cesurile de temperatura si ulei in dreapta. Asi dori sa stiu si eu daca tipul asta de bord e prevazut cu indicator de nu benzina ( becul galben)??
si daca nu e prevazut cum pot sa il modific?? |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
- B-21-VZK / B-85-LTJ
1985 / 2001 Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
si eu tot tipul ala de bord il am si este prevazut cu bec in partea de jos a kilometrajului dar accesul este dificil trebuie demontata cutia de acte sa poti ajunge acolo probabil ca il ai si tu dar ori este scos din funciune ca la mine (nu are nici un fir la el )sau bec ars
mufa lui difera de cea abisnuita seamana mai degraba cu mufele de la becurile ce lumineaza bordul This post has been edited by mitu2002: 26 Mar 2008, 14:32 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
- BC 06 AMX
2006
|
|
Hacker |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Si merge? Care e becul sa il identific si eu. sa il fac sa functioneze
![]() Zi unde e legat si de unde vine, te rog ![]() |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
- B-21-VZK / B-85-LTJ
1985 / 2001 Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
normal tinind cont de felul in care arata mufa ar trebuii sa intre 2 fire pe ea unul este semnalul de la sonda iar celalat ......... habar nu am poate cineva care stie exact ce si cum (eu presupun ca este un - acolo pt +ar trebuii sa-l ia din sonda dupa capul meu)
becul e sub kilomeraj nu mai stiu exact stinga sau dreapta dar e singura mufa cu papucei ...tata ...in care sa intre firele de mai sus eu astept un raspuns de la domnul bygy care mereu a dat explicatii super complete si a oferit solutii la majoritatea problemelor electrice cu care m-am confruntat This post has been edited by mitu2002: 26 Mar 2008, 14:42 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
- BC 06 AMX
2006
|
|
Hacker |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Hmm, sunt foarte curios, sper sa imi mearga si mie becul. O sa vad daca e bagat.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
- B-21-VZK / B-85-LTJ
1985 / 2001 Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
daca demontezi sami zici si mie ce si cum e cu becu ala adica ce fire intra in el unu e de la sonda clar dar celalat....?????
daca reusesti sa-l identifici ziimi si mie |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
- BC 06 AMX
2006
|
|
Hacker |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Probabil -
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
- B-21-VZK / B-85-LTJ
1985 / 2001 Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
nimeni ?
nici o parere nimic? |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
- BC 06 AMX
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 18:42 |