DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sonda benzina..., Nu indica nimic!

kostin2579
post 7 Feb 2007, 19:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 1 December 06
From: Colentina




Am rezervor de plastic (de pitesti), montat de unchiul meu acum cativa ani... Problema la el este ca sonda nu imi mai indica nimic (nu stiu nici capacit exacta a rezervorului)... Am incercat sa inversez firele pe care le aveam legate la sonda (am atasat schema), dar nu am obtinut nici un rezultat, nu imi aprinde nici macar becul din bord.cum trebuie legate firele(vin 2 dinspre bord si firul de masa este legat la caroserie)... cum trebuiesc masurate firele (vine tensiune pe ele?) si unde le gasesc legate in bord pt a masura continuitatea.
Si inca o intrebare: supraplinul trebuie lasat liber sau obturat? am avut surpriza ca atunci cand am facut plinul sa dea pe afara si m-am gandit prima oara ca s-a spart rezervorul, sa nu mai spun si de mirosul de benzina care imi vine in interior dupa ce alimentez cate 10Litri:D, atunci cand deschid geamul !


Attached File(s)
Attached File  sonda.bmp ( 780.82k ) Number of downloads: 213


--------------------
Renault Symbol - B-04-xyz 2008/1,2 / 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 7 Feb 2007, 20:09
Post #2


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Faza cu supra plin nu stiu cum vine eu am un furtun undeva sub masina in spate lasat liber poate ala o fi ... desi daca umplu rezervorul full 44 litri nu cruge un gram daca mai pun vre-o 3 ajung la 47 max 48 litri dar benzina sta pana in buza ... nu curge gram ... am si gpl si acolo sta mult si bine ... verifica masa sa fie bine facuta ..(rezervor de plastic deci are traseu se masa in interior ...) saca suntezi furele se aprinde ceva in bord macar martorul de rezervol aproape gol... alimenteazale pe direct ... trebuie sa indice ceva ...altfel bec ars ... sau daca este sau trece prin vre-o siguranta verifica-o si pe aia


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Feb 2007, 20:10
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Dintre cele 2 fire necunoscute de tine, unul e de la acul indicator si celalalt de la becul de nivel scazut.

Uneste pe rand cate unul din fire cu masa, si vezi daca se aprinde becul si daca se misca acul, dar sa nu tii mult conectat, ca se poate arde bobina acului tongue.gif (doar cate un impuls scurt biggrin.gif )
Si pt a indica, trebuie sa ai contactul pus pe motor cand testezi (sau mai bine motorul pornit)


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 7 Feb 2007, 20:18
Post #4


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Exact ... catalin a descris foarte bine ...termenul "suntezi" spus de mine (merci cata) dar impulsurile alea ...da-le si tu cat mai departe de rezervor sau cu el bine inchis ... ca mai face scanteie si domane fereste ... benzina si scanteia electrica ... rezulta pornire motor in cazul tau poate si altceva ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 8 Feb 2007, 00:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




dar nu poate fi si acea "bobina" , potentiometrul de vina?

la mine de exemplu cand mai am vreo 4 litri de benzina, nu mai indica nimic, ci se plimba acul de colo-colo ca nebunu.



--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L - VN - ?? - ??? 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Feb 2007, 01:09
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




desfa sonda sau masoar-o cu un aparat de masura intre masa si cele 2 fire intre unul si masa trebuie sa ai rezistenta (nu mai stiu exact dar undeva pina in 500 ohmi) iar intre celalalt si masa in functie de plutitor ori rezistenta 0 cind nu ai bezina ori ai mai putina si trbuie sa se aprinda becul ori nu da nimic cind ai benzina mai multa de rezerva


pui contactul si pui firele care vin din instalatie si duc la rezervor pe rind la masa si vezi care sint (cind pui firul de bec se aprinde becul de benzina iar cind pui firul de indicatior se duce spre plin) daca tii mai mult nu sre intimpla numic sint calculate pentru 12V

This post has been edited by bygy007: 8 Feb 2007, 01:09

Attached thumbnail(s)
sonda.JPG ( Size: 25.84k ) Number of downloads: 349


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 8 Feb 2007, 08:23
Post #7


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu stiu daca este la berlina la fel ca la nova dar iti atasez o poza cu rezistenta in ohmiuntitled.JPG ( Size: 40.49k ) Number of downloads: 366


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogoasa
post 8 Feb 2007, 08:50
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 18 January 06




pe sonda trebuie sa ai un fir de culoare verde, pt ceas; fir maro, pt bec si mai e un fir negru, pt masa . sonda functioneaza ca si un potentiometru maro si verde sunt pentru indicator iar cel negru e pentru bec cand cel maro si cel negru fac contact se aprinde becu in bord.Pe cel maro ar trebui sa ai 12V cel verde va merge la indicator(pe acesta vei avea un curent variabil in functie de lichidul din rezervor), iar pe cel maro vei avea 12V cand esti pe rezerva. Cu alte cuvinte, firul negru e masa, firul maro e pt bec (avarie benzina) iar cel verde este pt indicatorul cu ac ( "ceas" ) bord.
P.S. Cu firul de masa (negru) si cu cheia de contact pusa pe pozitia de alimentare aparate bord, poti determina care ploturi de pe sonda corespund becului si "ceasului".


--------------------
dacia nova - b-57-roz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostin2579
post 8 Feb 2007, 19:21
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 1 December 06
From: Colentina




Am o mare problema toate firele sunt albe radmasa.gif , probabil ca au fost schimbate mai demult, trebuie sa merg pe "firul" lor si sa vad unde sunt inadite, pt a vedea culorile care sunt... pot determina care sunt fiecare in parte prin masurarea lor???


--------------------
Renault Symbol - B-04-xyz 2008/1,2 / 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostin2579
post 8 Feb 2007, 19:26
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 1 December 06
From: Colentina




Ma gandeam la un lucru acum: daca sonda ar fi defecta nu ar trebuie sa indice corect nivelul sau nu s-ar aprinde becul pt rezerva, ori nu mai functioneaza nimic? Ma gandesc sa merg pe fir spre bord pt a vedea daca nu cumva sunt dezlipite sau sa iau deja in calcul defectarea sondei?


--------------------
Renault Symbol - B-04-xyz 2008/1,2 / 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Feb 2007, 19:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(kostin2579 @ 8 Feb 2007, 20:21)
Am o mare problema toate firele sunt albe  radmasa.gif  , probabil ca au fost schimbate mai demult, trebuie sa merg pe "firul" lor si sa vad unde sunt inadite, pt a vedea culorile care sunt... pot determina care sunt fiecare in parte prin masurarea lor???
*




procedezi cum am zis eu pui firele pe rind la masa cu contactul pus sau masori cu un aparat de masura pe volti si trebuie sa ai cam 10 - v12V ai trei fire unul aparatul indicator al doilea becul si al treilea masa



blush.gif succes


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neuron
post 8 Feb 2007, 20:14
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 January 07




o problema am si eu cu sond...din cele trei "casute"-> plin-jumatate-gol atunci cnad raman fara benzina (mi s-a intamplat pana prostului din acest motiv) acul in loc sa treaca peste casuta "gol" ramane excat acolo unde incepe casuta gol ...sper ca inteles cineva ceva...si daca a inteles cineva poate imi spune ce se intampla sa fie oare pompa defecta??


--------------------
dacia 1310 '99 - berlina
ex. 1310 - 99
ex. Logan 1.6 - 05
Duster - 18
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 8 Feb 2007, 20:20
Post #13


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Eu inteleg ce vrei sa spui ... poate ca acul s-a blocat sau intepenit undeva ... dar ce nu inteleg este ce treaba are pompa de benzina cu indicatorul ...

This post has been edited by mihai0070: 8 Feb 2007, 20:20


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neuron
post 12 Feb 2007, 11:57
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 January 07




ma refream la sonda de benzina dar din neatentie .... icon_mrgreen.gif ideea este ca i s-a mutat punctul de zero si ma dernajeaza...merita sa schimb sonda??


--------------------
dacia 1310 '99 - berlina
ex. 1310 - 99
ex. Logan 1.6 - 05
Duster - 18
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 12 Feb 2007, 12:03
Post #15


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




esti sigur ca s-a dus sonda ... poate s-a bulit acul ... si nu mai indica bine


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kostin2579
post 12 Feb 2007, 20:07
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 1 December 06
From: Colentina




Eu am rezolvat cu legatul firelor, le-am luat pe rand, am schimbat firul de masa pt ca nu mai dadea nimic, contactele erau oxidate, am masurat firele si acum vad si eu in sfarsit cata zeama am... am facut apoi probe cu sonda scoasa treptat pt a cobora plutitorul si acum functioneaza bine. Ce am observat insa, este ca desi aveam sonda goala(fara pic de benzina) nu mi se aprindea beculetul (care in timpul probelor cu firele se aprindea). Este posibil totusi ca sonda sa fie putin decalibrata, sa mai fi ramas benzina in sonda sau plutitorul sa fi ramas putin intepenit? Se poate lubrifia putin peretele sondei cu ceva(ulei, vaselina) sau asa ceva nu este indicat?(nu prea stiu cum asi putea face totusi asa ceva prin gaurica aceea) .
Mentionez ca sonda este cilindrica, aprox 10cm lungime.


--------------------
Renault Symbol - B-04-xyz 2008/1,2 / 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexella
post 9 Apr 2007, 16:03
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 30 March 07




Domnilor,

Legat tot de topic-ul asta, a incercat cineva sa-si "stabilizeze" acul de la indicatorul de benzina? Probabil ati vazut cu totii ca acul topaie la frane si la curbe.

Ma gandesc la un condensator, pus in parale cu rezistenta sondei. A incercat careva?

This post has been edited by diaconuliviu: 11 Apr 2007, 06:52


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Apr 2007, 21:08
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




o sonda cu plutitorul bagat intr-un tub (din cite stiu parca nova are asa ceva dar trebuie sa se potriveasca rezervorul in locul unde intra sonda si ceasurile pentru berlina ) sau dispozitiv anti valuri in rezervor dar asta cred ca este o aberatie (este cam greu de facut asta)

merita incercat si treaba cu condesatorul dar ar trebui tatonat un condesator intre 100 micro si 1000 micro electrolitic cu plusul legat la firul care duce la ceas si minusul la masa

This post has been edited by bygy007: 9 Apr 2007, 21:21

Attached thumbnail(s)
sonda.JPG ( Size: 20.89k ) Number of downloads: 325
sd.JPG ( Size: 16.09k ) Number of downloads: 265


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Apr 2007, 21:25
Post #19


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Da, la Nova există acel cilindru în rezervor, dar, cel puțin la GTi, pompa electrică ocupă interiorul cilindrului, plutitorul acționează în afara lui, deci efect anulat...

Pe de altă parte, cred că oscilațiile acului indicator nu sunt datorate numai mișcării plutitorului, acul mișcându-se și el liber la gropi, neavând un sistem de amortizare...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexella
post 10 Apr 2007, 00:33
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 30 March 07




"anti valuri" exista dar... la rezervoarele mari. Si, in general, nu pe masini. Exista diverse site si lamele dispuse in rezervor astfel ca lichidul din acesta sa nu modifice periculos centrul de greutate al vehicolului care-l transporta.

Revenind la 'tomobil, sper sa NU oscileze (mecanic) si indicatorul. Dar nu e imposibil, stiu cum e facut: acul indicator are un contra-balans, toata treaba trasa de un arculet intr-o parte si de un bimetal (melc) in cealalta parte. Asa ca POATE oscila, in special la miscarile pe laterala ale masinii.

Cred ca o sa merg pe varianta cu condensatorul. O sa ma interesez intai cum e pe la alte masini (Cielo, VW). Multam de vorbe; cum modific, cum postez.


This post has been edited by diaconuliviu: 11 Apr 2007, 06:50


--------------------
Dacia 1310 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Apr 2007, 22:53
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ceea ce zici tu este la indicatorul de baterie la ceasurile de apa ulei si benzina sint 2 bobine puse inr-un unghi de 90 grde cred una este alimectata direct cu 12V iar cealalta de la + 12 V se inseriaza cu senzorii care sint niste rezistente variabile in functie de temperatura presiune ulei si nivel combustibil la masa

This post has been edited by bygy007: 10 Apr 2007, 22:54


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 - B 07 BGY 2024
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 26 Mar 2008, 10:55
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




Salutari Am si eu o intrebare am vazut ca in schema data de Kostin figureaza 3 fire respectiv : masa indicator si bec ; la mine nu gasesc decit 2 fire unul la indicator(care nu mai merge dupa ce mi-a smuls firul din bord la servis cind mi-a schimbat cablul de la kilometraj si nu stiu unde vine ) si bec 5 l la care nu e legat nimic ...nici un fir Acu intrebarea este daca sonda trebuie sa faca masa cu rezervorul sau nu pentru ca intre timp eu am schimbat sonda dar am izolat bine acolo cu 2 garnituri de cauciuc si silicon rosu si (mirosea tare a benzina )nu cred ca(virgula) corpul sondei mai face contact cu restul caroseriei;Asta presupunind ca masa se face prin contact intre corpul sondei si rezervor Ce sai fac sa trag fir de masa inte corpul sondei si rezervor?????Merci


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 26 Mar 2008, 13:57
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




am si eu o intrebare, am bord de 1310 bord cu cesurile de temperatura si ulei in dreapta. Asi dori sa stiu si eu daca tipul asta de bord e prevazut cu indicator de nu benzina ( becul galben)??
si daca nu e prevazut cum pot sa il modific??


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova - B-21-VZK / B-85-LTJ 1985 / 2001
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 26 Mar 2008, 14:24
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




si eu tot tipul ala de bord il am si este prevazut cu bec in partea de jos a kilometrajului dar accesul este dificil trebuie demontata cutia de acte sa poti ajunge acolo probabil ca il ai si tu dar ori este scos din funciune ca la mine (nu are nici un fir la el )sau bec ars
mufa lui difera de cea abisnuita seamana mai degraba cu mufele de la becurile ce lumineaza bordul

This post has been edited by mitu2002: 26 Mar 2008, 14:32


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 26 Mar 2008, 14:28
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Si merge? Care e becul sa il identific si eu. sa il fac sa functioneze icon_mrgreen.gif .
Zi unde e legat si de unde vine, te rog unsure.gif


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova - B-21-VZK / B-85-LTJ 1985 / 2001
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 26 Mar 2008, 14:38
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




normal tinind cont de felul in care arata mufa ar trebuii sa intre 2 fire pe ea unul este semnalul de la sonda iar celalat ......... habar nu am poate cineva care stie exact ce si cum (eu presupun ca este un - acolo pt +ar trebuii sa-l ia din sonda dupa capul meu)
becul e sub kilomeraj nu mai stiu exact stinga sau dreapta dar e singura mufa cu papucei ...tata ...in care sa intre firele de mai sus
eu astept un raspuns de la domnul bygy care mereu a dat explicatii super complete si a oferit solutii la majoritatea problemelor electrice cu care m-am confruntat

This post has been edited by mitu2002: 26 Mar 2008, 14:42


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 26 Mar 2008, 14:51
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Hmm, sunt foarte curios, sper sa imi mearga si mie becul. O sa vad daca e bagat.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova - B-21-VZK / B-85-LTJ 1985 / 2001
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 26 Mar 2008, 15:04
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




daca demontezi sami zici si mie ce si cum e cu becu ala adica ce fire intra in el unu e de la sonda clar dar celalat....?????
daca reusesti sa-l identifici ziimi si mie


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 26 Mar 2008, 15:17
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Probabil -


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova - B-21-VZK / B-85-LTJ 1985 / 2001
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 27 Mar 2008, 09:35
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




nimeni ?
nici o parere nimic?


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v - BC 06 AMX 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 18:42
Forum Renault