DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme electrica, consum 12,4V ?

Marius-Costelus
post 21 Feb 2007, 21:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 9 June 06
From: Iasi




Salut!

Revin si eu cu o problema: cu firul la borna + a bateriei si cu firul de la minus "in aer" la o masurare cu aparatul de masura cu un fir pe minusul bateriei si un fir pe caroserie iese o citire de 12,4V. Bateria furnizeaza (furniza, dupa masurare) 12,5V.

Asta inseamna ca am un scurt undeva, nu?

In plus:
- faza "scurta" merge pe ambele faruri
- la comutare pe faza lunga farul din dreapta se stinge de tot, iar cel din stanga se "slabeste" (lumineaza mai putin decat pe "pozitii") iar martorii de prin bord "slabesc" si ei.
- fara pozitii semnalizarea merge; cand aprind farurile (faza lunga sau scurta) semnalizarea nu mai functioneaza.

Idei/sfaturi se poate, va org?

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala 1.4MPI - IS-08-KTF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki_stan
post 21 Feb 2007, 21:41
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 146
Joined: 22 December 06
From: Bucuresti, Militari




Sal, si eu am o problema destul de minora zic eu; : cand merg cu farurile aprinse (noaptea se vede mai bine ) la bord si la faruri cand sta masina la relanti e o lumina un pic mai slaba, iar daca accelerez un pic de la 1000 rpm se aprind farurile si lumina de la bord un pic mai tare; deci nu se incarca bine bateria cum trebuie nu ??? am schimbat de curand releul de tensiune si am masurat la baterie cu un aparat de masura analogic si imi arata cam 14.8 maxim, cu faza lunga ajunge undeva pe la 15 V maxim, si releul e dat la minim fiind din ala mecanic. ( nu electronic ca sunt cele mai proaste)

PS: sa nu fi masurat bine cu aparatu ala vechi ??? (fiind analogic am pus scala pe la 25 V)

: Din noiembrie anul trecut am schimbat bateria si releul de tensiune si nu am probleme la pornire dar ma gandesc daca e o problema ca stau mai slab luminile cand e la relanti motoru ????


--------------------
Dacia Logan 2005 Berlina - B-42-UGX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Feb 2007, 23:23
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(miki_stan @ 21 Feb 2007, 22:41)
Sal, si eu am o problema destul de minora zic eu; : cand merg cu farurile aprinse (noaptea se vede mai bine ) la bord si la faruri cand sta masina la relanti e o lumina un pic mai slaba, iar daca accelerez un pic de la 1000 rpm se aprind farurile si lumina de la bord un pic mai tare; deci nu se incarca bine bateria cum trebuie nu ??? am schimbat de curand releul de tensiune si am masurat la baterie cu un aparat de masura analogic si imi arata cam 14.8 maxim, cu faza lunga ajunge undeva pe la 15 V maxim, si releul e dat la minim fiind din ala mecanic. ( nu electronic ca sunt cele mai proaste)

PS: sa nu fi masurat bine cu aparatu ala vechi ??? (fiind analogic am pus scala pe la 25 V)

: Din noiembrie anul trecut am schimbat bateria si releul de tensiune si nu am probleme la pornire dar ma gandesc daca e o problema ca stau mai slab luminile cand e la relanti motoru ????
*


tensiunea maxima pe baterie trebuie sa fie maxim 14,4V in orice regim de turatie si indiferent de consumatori este mult 15V cu timpul o sa stici bateria schimba releul sau verifica traseul + baterie +releu nu trebuie sa fie mai mare de 0,2V plusul de la aparat se pune la baterie iar minusul se pune pe borna + a releului

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492

This post has been edited by bygy007: 21 Feb 2007, 23:32


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Feb 2007, 23:31
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Marius-Costelus @ 21 Feb 2007, 22:19)
Salut!

Revin si eu cu o problema: cu firul la borna + a bateriei si cu firul de la minus "in aer" la o masurare cu aparatul de masura cu un fir pe minusul bateriei si un fir pe caroserie iese o citire de 12,4V. Bateria furnizeaza (furniza, dupa masurare) 12,5V.

Asta inseamna ca am un scurt undeva, nu?

In plus:
- faza "scurta" merge pe ambele faruri
- la comutare pe faza lunga farul din dreapta se stinge de tot, iar cel din stanga se "slabeste" (lumineaza mai putin decat pe "pozitii") iar martorii de prin bord "slabesc" si ei.
- fara pozitii semnalizarea merge; cand aprind farurile (faza lunga sau scurta) semnalizarea nu mai functioneaza.

Idei/sfaturi se poate, va org?

Multumesc anticipat.
*




este normal sa ai 12V acolo mai ales daca ai consumatori casetofon lampile de la plafoniera etc +de la baterie se inchide prin consumatoro iar daca ai borna - scoasa devine o rezitenta si evident vei avea tot + fata de borna bateriei problema ta este la faruri bec ars sau o masa care nu face contact la caroserie


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius-Costelus
post 22 Feb 2007, 08:06
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 9 June 06
From: Iasi




Eu facusem masuratoarea aseara fara consumatori "porniti" (casetofon, aeroterma, etc).

Azi am sa dau jos farul sa vad.. sper sa fie de la el.

Totusi , ca sa inteleg:
- baterie pe masina cu borna + conectata, la borna - nu e pus cablul
- masor cu aparatul de masura cu un fir pe minusul bateriri si un fir pe caroserie

e ok sa fie 12V?



--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala 1.4MPI - IS-08-KTF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 22 Feb 2007, 08:32
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Daca borna - nu este conectata ... nu ai cum sa ai 12 v ... ce daca scoti minusul ... casetofonul mai merge ... ca la 12 v trebuie sa se auda si tare ... DECI ... nu ai cum sa ai 12 v cu minusul deconectat ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fanny
post 22 Feb 2007, 08:39
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 24 August 06
From: SUCEAVA




Ca sa vezi intradevar daca ai un scurt sau alti consumatori conectati care iti mananca bateria, deconecteaza firul de plus de la baterie si pune intre acesta si borna + a bateriei un ampermetru(inseriat) pe scala de masurare 1-2.5A. Normal n-ar trebui sa ai un consum mai mare de 5-10mA.Fa toate acestea cu motorul oprit,cheia scoasa din contact si eventual deconecteaza(opreste) orice consumator care se alimenteaza direct de pe baterie de ex. casetofon,montaj cu led-uri ,gps , detector radar etc.Daca totul este in regula in aceste conditii, si totusi ai probleme vezi legaturile la masa si la faruri unde ai spus ca pot fi probleme.

This post has been edited by Fanny: 22 Feb 2007, 08:45


--------------------
Dacia Logan LAUREATE PLUS 1.4MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Feb 2007, 02:01
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(mihai0070 @ 22 Feb 2007, 09:32)
Daca borna - nu este conectata ... nu ai cum sa ai 12 v ... ce daca scoti minusul ... casetofonul mai merge ... ca la 12 v trebuie sa se auda si tare ... DECI ... nu ai cum sa ai 12 v cu minusul deconectat ...
*




da ai cum sa ai daca estu cu aparatul pe volti cum spuneam mai sus + baterie consumator masa cablul de - de electromotor este legat la masa daca este scoasa borna - de la baterie masa va deveni +prin consumatori


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 23 Feb 2007, 07:33
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




of of, mai mai,

dragi coforumisti, va recomand cu caldura sa recititi primul post al initiatorului si o sa observati ca omul a facut urmatoarele:

1. a scos borna minus de pe baterie
2. a pus o borna a VOLTMETRULUI (VOLTI adica TENSIUNE ELECTRICA) pe borna minus a bateriei (mustiucul de plumb), iar cealalta sonda a conectat-o la caroserie.
3. a observat ca aparatul indica 12.4V

din punctul meu de vedere totul este ok, numa ca s-a strecurat o greseala la mijloc. titlul este "Consum de 12,4V". greseala este ca omul doreste sa determine CURENTUL de stand by sau, ma rog, daca masina este originala (fara casetofon si altele) curentul de scurgeri din instalatia electrica. pentru aceasta ar fi trebuit sa puna AMPERMETRUL si NU VOLTMETRUL ca sa poata determina acest curent. si inca ceva, in mod normal AMPERMETRUL ar fi trebuit conectat intre "firul de la borna minus" si borna de minus a bateriei, nu la caroserie deoarece in cazul unei trese metalice de la alternator slabite sau lipsa, este posibil sa se masore un curent foarte mic in comparatie cu realitatea.

numai bine,
Cu stima,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius-Costelus
post 23 Feb 2007, 08:30
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 9 June 06
From: Iasi




Aham!

Multumesc frumos. Am inteles cu aparatul pe masurat amperi trebuie sa masor.

Eu am problema cu farul dreapta (enuntata mai sus) si acum imi este un pic frica sa nu iau foc daca plec cu ea la un mecanic care se pricepe la electrica..

PS: am scos CD Playerul de pe ea

This post has been edited by Marius-Costelus: 23 Feb 2007, 08:31


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala 1.4MPI - IS-08-KTF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 23 Feb 2007, 11:56
Post #11


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




rba ai mare dreptate nu am citit atent ... el defapt si-a trecut masa prin aparatul de masura ... nici decum sa vad consumul in mA care apropo am inteles ca nu trebuie sa depasasca 50mA la o masina dotata cu alarma casetofon centralizare si ce o mai fi ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius-Costelus
post 24 Feb 2007, 14:21
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 9 June 06
From: Iasi




Gata.. s-a dus la naiba.. sad.gif cunoasteti vreun meserias in Iasi care se si deplaseaza ptr probleme eletrice la Dacia 1300?

Am dat far jos, bec bun, am gasit o pozitie neagra pe partea opusa farului care nu se aprindea la faza "lunga", acum nu mai merge deloc faza lunga, nu mai semnalizeaza deloc. Cand dau la cheie se stinge martorul de soc aproape de tot, martorul de ulei nu mai functioneaza deloc.. nu mai stiu ce sa-i fac.

Caut electrician urgent sa-mi rezolve problema. Cat poate sa ma coste? Stit pe cineva in Iasi?


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala 1.4MPI - IS-08-KTF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 01:34
Forum Renault