DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor turbo

cuishor
post 23 Mar 2007, 11:04
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 20 February 07




Stie cineva cum se pot face modificari la un motor pe carburatie , in sensul de al face turbo ?


--------------------
dacia nova dacia nova gt 98 - nt 13 nec
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RMS
post 23 Mar 2007, 11:27
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 9 December 05




Pai e foarte simplu:
1. Calculul parametrilor efectivi,economici, de constructionali, pentru a vedea exact, la sutime, cum este motorul.
2. Stabilirea parametrilor turbinei
3. Calculul acelorasi parametri sub actiunea turbinei
4. Verificarea calculelor si a rezultatelor (sa nu faca bum)
5. Calculul si dimensionarea sistemelor anexe
6. Cumpararea a tot ce trebuie pentru montaj
7. Montarea tuturor elementelor exact cum au iesit din calcule
8. Verificarea instalatiei
9. Teste si reglaje (reglaj fin=tunning)

A era sa uit : cunoasterea foarte buna a m.a.i, sisteme de supraalimentare si a sistemelor anexe (alimentare, ungere, racire, evacuarea gazelor, admisia fluidului motor)

Scuze de intrebare dar ai ceva cunostinte la asa ceva? Ca dupa intrebare mie nu mi se pare, dar poate gresesc.


--------------------
Dacia 1310 - SJ-02-ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2dor
post 23 Mar 2007, 11:36
Post #3


Desi nu pare, acum sunt fan iPhone


Group: Members
Posts: 2.827
Joined: 14 April 06
From: Bucuresti




E mult mai simpla instalarea unui compresor mecanic.


--------------------
Ford Mondeo Vignale Hybrid 2018
Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RMS
post 23 Mar 2007, 11:57
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 9 December 05




Intr-adevar e mai simpla dar trebuie si acolo avut grija la presiune de supraalimentare care, pentru a avea eficienta, trebuie sa fie mai mare decat modulul depresiunii create de cilindrii la admisie.
Mai trebuie luat in calcul lucrul mecanic pierdut prin antrenarea compresorului care trebuie sa fie mai mic decat cel castigat prin folosirea lui. Adica sa ai un castig de putere nu o pierdere.


--------------------
Dacia 1310 - SJ-02-ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cuishor
post 23 Mar 2007, 12:43
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 20 February 07




nu am cunostiinte de asa ceva ..tocmai de aia ma informez si va intreb


--------------------
dacia nova dacia nova gt 98 - nt 13 nec
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RMS
post 23 Mar 2007, 13:11
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 9 December 05




Fara a parea ironic sau sa crezi ca spun in bataie de joc, ceea ce vrei tu sa faci este foarte greu. Motor pe carburatie, ma gandesc ca e vorba despre o dacie 13xx, unde constructia motorului nu iti prea permite sa modifici multe, cel putin nu cu garantia ca va merge mai mult de 1 km sau ca va merge.
Daca tot vrei sa te informezi, vezi ca sunt destule topicuri, si aici si pe alte site-uri, unde cei care au facut asta spun, din propria lor experienta, ceea ce trebuie facut, greutati intampinate si solutii adoptate.
Prima data ar fi bine sa te documentezi foarte bine asupra aspectului si apoi sa intrebi ceea ce nu iese.
Repet fara ironie, bataie de joc sau altceva. Ideea e frumoasa dar pana sa ajungi acolo trebuie foarte multa munca (fizica si intelectuala) si rabdare.
Vezi exemplele lui SGM si BNZ.
Sper ca te va ajuta ceea ce am scris si daca te superi, asta e, dar nu am scris cu rea vointa ci doar sa te ajut.


--------------------
Dacia 1310 - SJ-02-ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 23 Mar 2007, 13:18
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai cuishor, tu vrei sa te apuci sa fabrici solenza din nou, si vrei sa-i pui motor turbo.
Hai recunoaste!


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Mar 2007, 13:21
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(RMS @ 23 Mar 2007, 13:11)
Fara a parea ironic sau sa crezi ca spun in bataie de joc, ceea ce vrei tu sa faci este foarte greu. Motor pe carburatie, ma gandesc ca e vorba despre o dacie 13xx, unde constructia motorului nu iti prea permite sa modifici multe, cel putin nu cu garantia ca va merge mai mult de 1 km sau ca va merge.

*




Nu mai spune, tocmai constructia motorului pe carburatie iti permite sa modifici una alta cu costuri reduse, spre deosebire de motoarele noi, si te asigur eu ca un turbo montat bine pe motorul clasic de Dacie, impreuna cu anexele necesare, tine mult mai mult de "un km".

Pentru lamuriri use search la imbunatatiri CLT.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RMS
post 23 Mar 2007, 13:49
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 9 December 05




M-am uitat si la imbunatatiri si am vazut cata munca a trebuit depusa de BNZ pentru masina lui. Eu ziceam ca nu tine pt ca am vazut poze cu motorul lui BNZ dupa vreo 1,2 bari la turbina si ma gandesc ca nu vrea sa-si dea jos motorul la fiecare 100 km sa zicem, si sa vada cum e. Ma gandeam la modificari cat de cat mai mari, alezare, frezare, nu doar o garnitura mai groasa.
Daca am gresit, mea culpa, si pe viitor ma mai documentez si eu inainte de a raspunde.


--------------------
Dacia 1310 - SJ-02-ACC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Mar 2007, 13:52
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ca sa faci ceva calumea trebuie munca intradevar...dar ca punct de plecare motorul clasic e perfect.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 23 Mar 2007, 15:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Dar un motor de Renault 5 turbo nu se potriveste la prinderi pe Dacie? adica nu e acelasi bloc? + flansa peste traversa aia din compartimentul motor? Nu e mai simplu?

Intreb si io, nu sunt chiar asa de pasionat, dar nu ar fi mai elegant?
Este un sistem testat, performant, fiabil....


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 2004 - B6SSSS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cuishor
post 23 Mar 2007, 19:47
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 20 February 07




" Mai cuishor, tu vrei sa te apuci sa fabrici solenza din nou, si vrei sa-i pui motor turbo.
Hai recunoaste"

Mai Klaus ..da ai tinere de minte ..bravo:)
Oricum nu intentionez sa fac acest lucru (doar in vise ,,dar si acolo as face o cu totul alta masina:))
Pentru moment mi-am luat o dacia nova pe carburatie la care am facut mai multe modificari si am facut o "un pic mai sportiva"...si ma gandeam si la faza cu motor de turbo , astfel ca am zis sa incerc pe acest forum poate aflu cateva date despre acest lucru.
Daca nu se poate asta e , am sa mai incerc si la un meserias si am sa vad ce sfat imi da , iar daca e unul negativ atunci o las balta.
Dupa ce vor scoate taxa de mediu(sau macar o vor micsora) am sa-mi cumpar un Opel Cuppe de pe afara. Mi -a placut cum arata masina asta si binenteles ca am sa-i adaug si alte elemente sportive la ea.
Asta e ..daca n-am ce face cu banii smile.gif
Merci mult la toti pentru mesaje.


--------------------
dacia nova dacia nova gt 98 - nt 13 nec
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupir
post 4 Jul 2007, 13:46
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 4 July 07




Salut. Sunt Raul. Cu toate ca sunt nou pe aici stau efectiv si ma uimesc cat de bine pregatiti teoretic sant unii si totusi cata lipsa de practica. Am uneori impresia ca ce gasesc unii pa net sau in carti copie efectiv pe forum ca sa arate cat sunt de destepti. Fratilor nu sunt eu mai "documentat" ca voi da spuneti ce ATI FACUT ca sa faca si altii caci atata teorie si bagare de seama-zau. Legat de 'tunarea motoarelor' ca sa revin la subiect. NU va bag teorie ca altii ca sa arat ca am "citit"si eu ci va spun asa. Vreti sa va supraalimentati motorul-corect-sa scoateti ami multi cai. Ei bine sunt 2 metode practice si probate in timp de altii mai destepti. 1- prin intermediul unei turbosuflante
2- cu ajutorul unui compresor
Am sa descriu totusi ce aveti de facut in cazul unui compresor. Cautati o turbosuflanta fututa "turbo pentru aia destepti" si luati compresorul(adica partea din fata ) ,carcarcasa compresorului si butucul de ungere. Construiti la un strungar alt ax astfel incat sa iasa inafara butucului( partea din spate care in mod normal era turbina) si sudat pe el o flansa astfel incat sa poata fi actinat de cureaua de transmisie. Raportul de turatie trebuie in principiu calculat in functie de diametrul rotorului da asta e lata poveste. idea e sa il montati pe masina si sa vedeti ca se invarte (minim 30.000rpm la turatia maxima a motorului) indiferent de diametru rotorului-debitul necesar se poate ajusta prin intermediul unei supape. apui montati un filtru de aer sport in capul compresorului-iesirea o lasati momentan descoperita.
2- cautati pe cinave capabil sa va faca o garnitura de chiulasa astfel incat sa micsorati compresia motorului (adica sa mariti volumul camerei de ardere) fara interbari prea multe puneti o garnitura care dupa strangere sa va mareasca spatiul dintre bloc si chiulasa cu 0.3-0,5 mm.
3- urmarind traseul de ulei de la pompa catre chiulasa -trageti o conducta in partea de tur a butucului turbosuflantei-iar din partea de retur plecati cu alta conducta direct in baia de ulei.
4- pe o conducta de plastic sau teava de metal montata la iesirea aerului din compresor montati o supapa de aer ajustabila mecanic.
5 din aceasta conducta plecati cu tubulatura de aer intr-un intercooler (gasiti la dezmembrari) iar din intercooler direct in capul carburatorului-sau debitmetru in cazul masinilor pe injecte
6- cu motorul pornit reglati supapa de aer de la compresor la cca 0.4-0.6 . sau cam cat vreti-ideea e sa nu turati niciodata sau NICIODATA un motor supraalimentat de aiurea in gol sau in treptele inferioare altfel .........caput.

Daca am uitat ceva -scuze-daca doriti mai multe informatii puneti mana la treaba si va ajut-din spuse mai mult nu .
Cei care doresc sa faca comentarii ii rog sa se abtina in lipsa unor dovezi concrete-povesti sunt satul -si am mai spus- puneti mana si faceti ceva-caii putere si cuplu nu vin de pe forum .La revedere.


--------------------
dacia 1310 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 4 Jul 2007, 14:09
Post #14


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Nenea "praktiker", in afara faptului ca ai facut o mare improvizatie, nu-i inteleg rostul intercoolerului... sau l-ai pus doar ca sa "fii la moda"?


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Jul 2007, 14:36
Post #15


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




ciupir, n-ai niste imagini cu modul practic in care tragi o conducta pentru ulei la o turbosuflanta pe care ai facut-o tu?
Si cam ce tabele ar fi necesare in cazul unui motor pe injectie fara debitmetru? Asa caum sunt astea de la dacia...
Si s-ar putea sa pui niste poze cu un "compresor" din asta de l-ai facut tu si merge?

Si esti tu sigur ca o turbosuflanta d-aia de zici tu are rotite dintate sau alte mecanisme pentru a avea 30.000 rpm la axul cu pale cand fulia ei se invarte la 5500 rpm?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:48
Forum Renault