Ralanti ciudat la apasarea franei, scade turatia motorului pana la 400-500, 2-3 sec
![]() ![]() ![]() |
Ralanti ciudat la apasarea franei, scade turatia motorului pana la 400-500, 2-3 sec
koandy1983 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 30 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambiance
|
|||
SUPERCAR |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
ai putea sa mergi la un service si sa vezi daca se poate remedia problema.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
AL |
![]()
Post
#3
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
teoretic nu e nimic de remediat... trebuie verificat insa daca servo-frana si furtunul care vine de la galerie sunt etanse si nu trage motorul aer fals pe undeva... oricum, la apasarei franzei e normal ca turatia sa se modifice putin in sensul scaderii
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mai poate sa fie ciupita membrana din servofrana.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
GIC |
![]()
Post
#5
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
de verificat etaseitatea e simplu: opresti motorul, astepti citeva minute si apoi apesi frina de citeva ori. Daca frina e OK ar tebui ca pedala sa se "intareasca" abia dupa citeva apasari. Daca pedala e "tare" de la inceput, sistemul e neetans (furtun, membrana, supapa...).
Referitor ca cursa scurta "Asa face toate" |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
l@u |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Nu cred sa fie o defectiune tehnica...este normal sa scada putin turatia cu conditia ca sa isi revina in 1-2 sec.
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
koandy1983 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 30 March 07 ![]() |
Am fost acum la masina sa verific ce a spus GIC. Motoru fusese oprit acum 15 min. Am apasat pedala de frana... era beton din prima... se misca 2-3cm. A doua la fel, a treia la fel.
Am pornit motorul, am apasat frana era lejera, efectua aproape toata cursa, la fiecare apasare. Am oprit motorul. M-am uitat la pedala de frana cand am oprit motorul si s-a ridicat singura, imediat, cam 1cm. Am apasat-o si era relativ tare, mergea putin din cursa, dar cand am apasat-o a doua oara era "beton" ca prima incercare, inainte sa pornesc motorul. Deci cam ce as putea sa verific personal, tinand cont ca nu mai este in garantie si n-am chef sa zica nea "Gigi", "schimbam motorul"... Multumesc! |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambiance
|
|
madkat |
![]()
Post
#8
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
"putin" nu inseamna 200rpm!
verifica circuitul de vacuum ar servofranei - poate fi orice, de la furtune fisurate sau nestranse, membrana ("plaman") servo ciupita, sau valva de la furtun (cea de la intrarea in tulumba membranei) blocata |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pentru verificarea functionarii corecte amplificatorului de franare se fac 3 teste simple:
1. Se porneste motorul, se lasa sa mearga 1-2 minute si apoi se opreste. Se apasa pe pedala de frana. Daca pedala se apasa total prima oara si apoi se apasa din ce in ce mai putin (la apasari repetate), amplificatorul functioneaza cum trebuie. Daca pedala se duce "pana la fund" la apasari repetate, amplificatorul este defect. 2. Cu motorul oprit se apasa pedala de cateva ori. Apoi se apasa pedala, si cu ea apasata se porneste motorul. Daca pedala mai cboara un pic, amplificatorul functioneaza corect. Daca nu se modifica pozitia pedalei, e o problema. 3. Cu motorul pornit se apasa pedala la fund (si se tine apasata) si apoi se opreste motorul. Se tine pedala apasata cca. 30 secunde. Daca pozitia pedalei nu se modifica, amplificatorul este in bune conditii. Daca pedala se ridica amplificatorul este defect. Daca cele 3 teste sunt ok, atunci amplificatorul poate fi catalogat drept bun. Daca unul din cele 3 teste nu e ok, se verifica valva de vacuum, furtunul si membrana. Verificarea valvei se face prin scoaterea furtunului cu valva cu tot din "tulumba" si se porneste motorul la relanti si pe furtun trebuie sa fie oarece vacuum. Daca nu este e ori valva blocata, ori furtunul intepat pe undeva. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AL |
![]()
Post
#10
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
la verificarea valvei, cand porniti motorul aveti grija sa obturati valva cu degetul... altfel nu porneste motorul!... si depreziunea se manifesta prin suctiunea care se creaza pe furtun... adica trebuie sa suga degetul cu care obturati valva (nu va ganditi la prostii!!!)... daca nu o face, atunci valva e crapata undeva... de regula se crapa exact in zona care intra in tulumba servofranei... se poate lipi sau bandaja provizoriu cu banda izolatoare... cel mai des asta se intampla... cel mai rar, se ciupeste membrana servo....
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
nicu022003 |
![]()
Post
#11
|
![]() membru Group: Members Posts: 537 Joined: 27 February 07 ![]() |
Eu zic ca nu este un motiv de ingrijorare aceasta problema masina mea face asa de la 0 KM si cei din service mi-au zis ca nu are nimic.
|
--------------------
Volkswagen
Golf
2010
- B184PAN
|
|
Kojak |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Dupa principiul "asa face toate dom-ne!"
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
nu face dom'ne asa toate!
la mine cand apas frana de 2-3 ori cu motorul pornit, la relanti, creste turatia! mi se pare mult mai corect asa! ca sa compenseze.. |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
koandy1983 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 30 March 07 ![]() |
pai si aici creste, dar mai intai scade 2-3 sec... si dupa aia se prinde
![]() This post has been edited by koandy1983: 2 Apr 2007, 14:57 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambiance
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
nu dom'le , la mine nu scade deloc, creste progresiv dupa 2-3 apasari de frana , pana pe la 1100rpm.
|
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
exact as aface si la mine, nu Logan, dar sistemul si principiul identic, la apasarea franei turatia creste, nu stiu cat de normal e, si as fi curios de explicatie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 10:42 |