Motor in 3 cilindri si jumatate. Sunt disperat...
![]() ![]() ![]() |
Motor in 3 cilindri si jumatate. Sunt disperat...
Claudiopolis |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
|
|||
nelu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Vezi sa nu traga aer fals pe la furtunul devacuum (daca ai servofrana).
Inainte sa-ti dea jos chiulasa ar fi bine sa faci o verificare a compresiei cilindrilor ca sa vezi exact daca ai pierderi de compresie si la care cilindri. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
regleaza jocul dintre culbutor si supapa in primul rand, si vezi daca se comporta diferit.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
cei7pitici |
![]()
Post
#4
|
![]() Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti ![]() |
Claudiopolis, ori mecanicul are dreptate fiindca se fac depuneri la supape, oriB-34-SGM are dreptate si atunci scapi mai ieftin .
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Eu nu ma pricep sa reglez jocul de care zice B-34-SGM insa am sa ma interesez la un service de asta. Sper sa scap asa desi nu prea cred.
Stie careva (din cei 7 pitici) ce inseamna de fapt rectificatul de care vorbea mecanicul si de ce presupune freza? Asta inseamna modificarea cotelor din motor? |
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
nelu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Se rectifica cu freza scaunul supapei (la un anumit unghi, nu mai stiu cate grade), dupa care se continua operatia cu o pasta speciala, frecand supapa in scaunul ei.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
cei7pitici |
![]()
Post
#7
|
![]() Pilot de carute Group: Members Posts: 370 Joined: 24 January 04 From: Pitesti ![]() |
Pt. ca supapa sa etanseze perfect pe scaun.
|
--------------------
Dacia
1410 Sport
xxx
- ag-08-umu Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
|
|
inconturnabil |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
Ce tip de bujii ai pus, masina trage cand este in sarcina?
|
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Cati km are motorul de la ultima rectificare facuta la chiuloasa?
Scaderile de turatie ale motorului sunt regulate? Cand accelerezi puternic pe loc, sa zic 5000 ture auzi rateuri in admisie? Mergi in spatele masinii si asculta cum suna toba la relanti. Auzi niste mici pocnituri? daca da, vezi ca sunt regulate, la anumit interval de timp. Asculta cum suna motorul, si spune-mi daca bat culbutorii. Iei o surubelnita, si lipesti cotorul ei de ureche. Apoi partea metalica o pui de capacul de la culbutori, in dreptul fiecarui culbutor. Plimbi surubelnita de la primul la ultimul, si o sa auzi care bate. Asta e o metoda clasica :mrgreen: Poate o sa ai surpriza ca la pistonul ce nu functioneaza corect sa bata cel mai tare. Inainte de a demonta chiuloasa si de a o rectifica, merita sa verifici daca jocul e corect reglat. Daca bate, mergi la cineva care stie sa iti regleze jocul. Posibil sa scapi cu un simplu reglaj. :wink: |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Masina asa am cumparat-o, anul trecut, cu 90.000 Km la bord si nu stiu sa fi avut vreo rectificare la chiulasa. Presupun ca nu a avut asa ceva. Scaderile de turatie nu sunt regulate. In sarcina trage foarte bine, bujiile sunt Sinterom, la acceleratie, dupa 3000 ture nu se mai aud rateurile, iar cand se aud nu sunt regulate. Culbutorii mi-au fost reglati in service, acum o saptamana (hm, ciudat, de atunci a si inceput defectiunea...) dar n-as da vina pe mecanic, pare om de treaba.
Vad ca nu scap fara vizite la service. Ce n-as da sa am o curte cu garaj si toate sculele in el. Da' vine apa si la moara mea... |
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
inconturnabil |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
In primul rand schimba bujiile, pe mine m-au frecat doua saptamani niste bujii de sinterom, masina ta are ceva la aprindere sau la alimentare, dupa 3000 de ture la o dacia nu se mai percepe nici un zgomot suspect, incearca sa verifici si bobina de inductie, cand nu functioneaza bobina masina ttremura din toate suruburile.
Bafta si sper sa o scoti la capat cat mai curand |
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
Slider |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Verifica daca mai ai duza aceea de pe circuitul de recuperare vapori - pe furtunasul care merge din T-ul de la carburator la galeria de admisie.
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Bujiile ... sunt noi-noute ... pompa de benzina e si ea noua, verificata ... iar aprinderea nu mi-a facut probleme pana acum. Cum spuneam bujia cilindrului in cauza e afumata cand o scot afara.
Dar fiti atenti: La delcou e vizibila diferenta de scanteie la bujia cilindrului respectiv pentru ca am capac transparent. Asta am vazut-o seara, pe bezna. A doua zi scot bujia sa vad ce are. Era afumata. Am shimbat-o. Tot asa. Am schimbat fisa. Tot asa. Hmm.. |
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Incearca sa maresti cu putin(0.05-0.1) si doar pina verifici..distanta la platine..e posibil sa ai bataie in ax si/sau cama mai uzata si sa nu deskida bine tocmai acolo..apoi cum ti se spune mai sus..jocul la culbutori...
e clar ca acel cilindru (cu ce tine de el) e de vina daca doar acolo ai afumatura.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
1. Am sa incerc sa maresc distanta la bujie, dupa ce o curatz.
Si am sa verific si distanta la platina. Intrebare: Distanta asta la platina e permanenta, ca la bujii sau variaza in functie de rotatia axului delcou? Pentru ca axul asta nu am cum sa-l misc... 2. Axul delcou - de fapt tot ansamblul lulea+ax. are miscarea de rotatie ciudata adica nu se invarte perfect pe axul sau. Luleaua descrie un cerc mic cu capatul de sus, ca si cum axul ar fi stramb. E normal jocul asta? |
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#16
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Cand am fost la service - ieri - mecanicul s-a gandit si la asta ca i-a scos furtunasul de care zici cu motorul functionand si l-a obturat cu degetul ca si cum ar vrea sa simta vreo presiune acolo. Dupa 2 secunde a dat din cap aprobator "e bine..." De duza nu stiu...unde e? Inspre T sau inspre galerie? De asemenea a mai strangulat si furtunul care merge la servofrana - nici o diferenta in functionare. |
||
--------------------
Dacia
1310 L
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Zisesem sa maresti distanta la RUPTOR-adica platina daca axul e uzat sau descentrat..distanta nu se pastreaza..variaza de la cama la cama nu, nu e normala miscarea aia descentrata la "lulea"..de aia te pun sa maresti distanta la platina.... |
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx
|
|||
tarzy |
![]()
Post
#18
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
eu zic ca 99% sigur este de la supapa de servofrana, in cauza este chiar pistonul din dreptul caruia pleaca furtunul.
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Marty |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Claudiopolis, si a mea facea la fel (tot 1310 L, din '99). Am schimbat la ea tot ce se putea schimba, am planat chiulasa, am grinduit supapele - tot nimic. Pina la urma am ajuns sa-i fac motorul fiindca nu mai suportam sa mearga-n halu' ala. Tot degeaba! Dupa ce-am bagat o galagie de bani in ea, mi-am bagat picioarele si mi-am luat SLZ. Berlina a ramas la tata care e paralele cu mecanica auto drept pentru care s-a declarat extrem de multumit de masina. Intr-un final, sa vezi belea: s-a stricat toba intermediara. S-a apucat taica-miu si a schimbat tinicheaua si, ce sa vezi ? merge asa de frumos tomberonu' de-mi vine sa-i dau foc. Se pare ca era evacuarea infundata. :vmad: :vmad: :vmad:
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Servofrana am schimbat-o recent. Nu cred ca e defecta.
|
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
tarzy |
![]()
Post
#21
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
nu e vorba de defecta sau nu, dar are un rahat de supapa din plastic care se rupe foarte usor, nu te costa nimic sa misti un pic de furtunul care intra in servo si apoi sa te lamuresti
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Omul a spus ca a strangulat un mecanic furtunul de la servofrina si nu s-a rezolvat..
Verifica delcoul cum ti-am spus.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Am desfacut ieri delcoul. Eram doar in vizita :-) Acuma, cu riscul de a parea stupid, platina mea era lipita de contact, nu exista distanta. Un cunoscut mi-a spus ca trebuie sa rotesc de fulie ca sa-mi vina axul delcou cu o cama si sa-mi departeze platina pentru ca sa o pot regla. Are dreptate?
Bun. Si daca e asa, care e distanta optima la platine? |
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
inconturnabil |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
Distanta optima intre contacte este de 0.4mm
|
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
da, are dreptate.. tragi frina de mina.. scoti din viteza.. si cu capacul de la declo si "luleaua" scoase rotesti de "paletii" de la ventilator eventual apasind un pic pe curea pina se departeaza platinele.. verifici sa fii pe virful camei.. la tine ar fi bine sa faci asta rotind pentru fiecare cama in parte..asa verifici daca ai camele uzate inegal..
Daca ai aprindere clasica distanta e 0.45 +/- 0.05..mm daca ai electronica, functie de ce recomanda constructorul ei, de regula 0.3-0.4mm pentru a verifica daca ai ax strimb.. majoreaza la 0.5-0.55mm pentru perioada probei si vezi daca mai ai acea manifestare la cil 2 de care zici..daca nu se mai intimpla, axul e strimb..daca da.. verifici si reglezi jocul culbutorilor cu accent pe acel cilindru. daca jocul acolo e mic.. se va rezolva..daca nu.. probabil va trebui sa verifici supapele..tijele de la culbutori(sa nu fie strimbe).. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
a mea face la fel tot nr 2 nu merge am schimbat de toate?ce e de facut/ :vmad:
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
johnsws |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
daca zici ca le-ai schimbat pe toate...ai schimbat si supapa de evacuare+refacut scaun pe cil.2?
am si io o intrebare, tocmai mi-am segmentat masina (d1300) si am rectificat+schimbat supapele (6 proaste), schimbat si cuzinetii de la biele. "problema" pe care o am este ca la ralanti cam trepideaza motorul, nu ceva exagerat, dar eram obisnuit cu el foarte linistit. la turatie in schimb se linisteste, merge liniar, urca foarte usor in ture, e chiar placut, nu mai mananca ulei sunt incantat de cum mere, dar... de la ce se trage trepidatia asta la ralanti? :shock: inainte de reparatia asta daca puneam un pahar cu apa pe capacul chiulasei nu se varsa nici o picatura, acum, insa, s-ar varsa jumatate. (n-am facut niciodata testul asta, nici nu cred ca e posibil, dar am dat un exemplu) se misca motorul cu totul, nu are rateuri, si daca accelerez, de la 2000 de ture se linisteste, dar nu pot sa-i fac ralantiul la 2000... daca are cineva idee de la ce vine zgaltaiala asta la ralanti 10x! |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
AC |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
johnsws, eu am aproape 4000km cu motorul reparat si asa a facut si la mine. Pana ce nu-si face jocurile normale, motorul o sa tremure (poate cam 1000km).
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Baieti, intrucatva am rezolvat problema. In sensul ca nu mai e asa de inutil cilindrul 2. Am corectat distanta la bujii, era cam mare, si la platina la fel. I-am mai dat f. putin avans din delco si am reusit sa-l fac sa mearga frumos, mult mai frumos decat inainte. La evacuare, rateuri exista, cam unul la 2 secunde si scade pe masura ce se incalzeste. Insa faci una-se strica alta: Dimineata la pornirea la rece mi se opreste motorul daca nu-l turez pe la vreo 1500-2000. Si trebuie sa-l tin asa vreun minut daca vreau sa nu moara cand las pedala. Inainte mergea mai urat dar era mai incapatanat, se zgaltaia din toate alea dar nu murea. Hm... :?
|
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#30
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
in sfarsit am descoperit ce avea limuzina mea(si cred k la multi dintre noi care nu stiu ce are)
AM SCHIMBAT SUPAPELE DE LA CILINDRUL BUCLUCAS(nr 2)RECTIFICAT CHILOASA SI ...masina e din nou pregatita sa infrunte nametii de la ....omu'(lol) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:45 |