DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sa facem un test de franare filmat

george_slz
post 30 Apr 2007, 17:37
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Dupa ce am obtinut si la al treilea test pe stand de frana, un 10 cu felicitari, desi dupa test, la iesirea pe "teren" masina a iesit puternic de pe traiectorie la o franare de la aprox 60 km la 0 km (martorul - pasager, a fost de data asta seful de atelier de la Meridian Vest care s-a declarat atat uimit cat si neputincios, pt ca nu i-a dat de cap franei), am decis sa incercam sa organizam(nu vreau pareri contrarii cum ca nu se poate, ca se poate sigur) un test de franare, filmat , cu masini diferite, dotate sau nu cu sisteme avansate de franare, eventual un ESP filmat la lucru, dar in principal ma intereseaza daciile vechi, care sunt considerate de catre proprietari masini bune, care "se lipesc de sosea la franare"...samd. E necesar sa vedem cand ne ajuta si cand nu ne ajuta frana de la masina personala.
EU cu masina mea am avut anul trecut un accident, cauzat de starea actuala a franei, deci sunt destul de motivat.

Testul in mare, ar insemna rularea unei masini pe o linie dreapta, si franare de-a lungul liniei, de la o viteza normala 60-70 Km/h, masurarea deviatiei, consemnare lungimii distantei de franare si, samd.

Sunt necesare minim 2 camere, una care sa filmeze de-a lungul liniei pe care ruleaza automobilul si alta care sa confirme viteza si pozitia volanului in momentul franarii, plus momentul deccelerarii.

Aceste teste poate ne vor ajuta sa demonstram ca bancurile de frana nu diagnosticheaza corect starea franelor, poate nu intodeauna si ne vor ajuta sa vedem diferite comportamente la franare, a unor masini care poate au singura diferenta tipul cauciucului, la unele suspensiile s.a.m.d.

La efectuarea testelor de care vorbeam la inceput, pe care le-am facut alaturi de seful de atelier, mi s-a reprosat ca am banii de aruncat, adica cum ca am lasat "100.000 Lei pe sosea" . Este un motiv jalnic, si mi se pare normal sa cunostem masinile, decat sa ne dam seama ca nu sunt controlabile in situatii limita.

Locul desfasurarii actiunii ar putea fi la Prisma , trebuie sa cerem aprobare si cred ca se poate rezolva.

Astept pareri constructive!

This post has been edited by george_slz: 30 Apr 2007, 19:29


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 30 Apr 2007, 18:07
Post #2


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Maaaa, tu vrei sa fii mai catolic decat Papa naughty.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ahyle_blue_eyes
post 30 Apr 2007, 18:12
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 672
Joined: 25 November 06
From: IASI




Foarte buna ideea ta


--------------------
Dacia Nova Gti 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 30 Apr 2007, 19:32
Post #4


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Testele de franare se fac de obicei de la 100 km/h la 0 km/h. (vezi AMS TV) Daca scoti 40-45 m distanta de franare eu zic ca e ok (pentru o Dacie)

This post has been edited by Amedeus: 30 Apr 2007, 19:33


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V a L y O
post 30 Apr 2007, 20:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 673
Joined: 27 January 07
From: Bucuresti




Interesanta ideea...eu unul as fi curios cum se comporta a mea la un astfel de test.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2007 - FVV
If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
STORMTROOPER
post 30 Apr 2007, 20:43
Post #6


Dacia berlina proud owner


Group: Members
Posts: 2.486
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti




si pe mine m-ar interesa.Zic ca e buna ideea.Mai asteptam detalii.


--------------------
DACIA 1310 TX 1987 - 7-B-2414
blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V a L y O
post 30 Apr 2007, 20:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 673
Joined: 27 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(george_slz @ 30 Apr 2007, 18:37)
Locul desfasurarii actiunii ar putea fi la Prisma
*



O intrebare...e destul loc sa accelerezi de la 0 la 100Km/h si apoi sa te opresti in siguranta? huh.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 2007 - FVV
If You Have Nothing Nice to Say, Say Nothing At All.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nad
post 30 Apr 2007, 21:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 24 February 06
From: Timisoara




Spatiul de franare = sau < 0,1v+V la patrat impartit la 150


--------------------
Renault Laguna Break 99 - TM-yy-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 30 Apr 2007, 22:39
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Eu nu vreau sa verificam testele standard de oprire de la 100 Km/h, se poate face si asta. Eu vreau sa vedem daca putem opri in siguranta sa zicem de la 60 km/h la 0 km, fara sa trebuiasca o banda in stanga sau in dreapta, in plus.
Va relatez o situatie stanjenitoare pt un posesor de Logan rosu. Eram la o trecere de pietoni, in Militari, travesam de la Meridian vest la Praktiker, ca sa scot bani de pe card, pt ca dealerul & ofertantul de servicii de intretinere si reparatie, mai sus amintit , nu auzise de instrumente de plata electronice. Ei bine pun piciorul pe trecere, pe banda intai, apoi opreste delicat un camion Renault parca, si dau sa pasesc pe banda a doua, ma asigur ca manuitorul de Logan m-a zarit, ca tot dislocam timid un volum de aer din fata benzii sale de mers si se supune legilor care stabilesc prioritatea mea, dar nu reuseste, pt ca al sau logan fuge de cur(vasazica era in combinatie su Solenza mea) si ca sa nu dea cu partagul de camion, manipulantul de logan ia turloiul de pe frana si trece furtunos prin spatele meu(da spatele, pt ca m-am instors repejor sa caut protectia camionului de pe banda 1).

Ei bine daca situatia de mai sus era mai complicata?!.....Manuitorul de logan, ca si subsemnatul manipulant de Solenza, sunt in culpa, pt ca cei care ne intretin masinile, pe factura sau cei care ne verifica tehnic carutele, sunt cu sufletul in Rai, iar noi....noi sunte m niste inconstienti care punem vieti in pericol. Parol de nu e asa! Traiasca masina ieftina care se vinde in Romania, atat cea indigena, cat si versiunile straine, sarace la capitolul siguranta, de orice tip e ea!


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
parpanel
post 1 May 2007, 12:10
Post #10


Calator


Group: Members
Posts: 805
Joined: 11 March 05




Peste tot se gasesc diverse piese de "origine" care au avizul RAR.
Autoritatile competente nu dau 2 bani pe siguranta rutiera si chiar incurajeaza vanzarea jafurilor incepand cu cea mai neimportanta piesa si pana la o masina de "calitate romaneasca" gen dacia 13xx, solenza, logan.

Revenind la problema franei, recunosc ca inca nu am dat de capatul problemei la masina lui taica-miu (dacia 1210) dupa nenumarate vizite in service-uri (inclusiv dacia). Mentionez ca am schimbat tot ce compune sistemul de franare. La logan ma declar relativ satisfacut de prestatia abs-ului, neavand situatii gen iesire de pe traiectorie la franare.


--------------------
DACIA Logan 2006 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 2 May 2007, 18:27
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Pe langa sistemul de franare, traiectoria mai e afectata si de roti (de fapt , mai ales de ele)
Daca ai o roata mai grea pe fata, o sa traga pe directia respectiva.
Daca ai o roata mai dezumflata la fel.
Daca ai geometria proasta tot se abate de la traiectorie.
La fel daca ai placutele uzate inegal sau trage aer pe la vreun etrier sau ai un pistonas putin blocat.

Oricum incercati sa puneti pe spate rotile de pe fata si pe fata rotile de pe spate si verificati efectul asupra traiectoriei. Sau inversati roata fata-stanga cu roata fata-dreapta si vedeti daca efectul traiectoriei se schimba. In cazul asta o roata e mai grea.

O solutie ar fi sa stiti in care parte trage de obicei si sa incercati sa compensati din volan in caz de frana brusca. .smile.gif

Mie imi fuge fundul aleator (la masina bineinteles ..biggrin.gif). Adica uneori fuge la frana brusca, alteori nu. Depinde de noroc. Cel mai bine evitati blocarea rotilor..smile.gif



--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 22:51
Forum Renault